iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Wel Iphone, geen ontvangst (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16115-iphone-geen-ontvangst.html)

haakanson 13-07-08 20:21

Wel Iphone, geen ontvangst
 
Ik heb vrijdag een Iphone weten te bemachtigen en woon aan de grens met onze Oosterburen. Thuis heb ik echter geen ontvangst met Nederlands netwerk. Ik heb ook het idee de ontvangst met de Iphone sowieso minder is dan met andere toestellen. Heeft iemand hier ook last van?

Normaliter heb ik thuis ook zeer goede ontvangst met het Duitse T-Mobile netwerk. Met de Iphone lukt het me niet om T-Mobile D te selecteren.

Heeft dit misschien ermee te maken dat mijn abonnement nog niet volledig geactiveerd is of is het signaal gewoon te zwak. Ik heb al eens gehoord dat T-Mobile niet direct roaming activeerd.

macfreaker 13-07-08 20:23

Heb deze verplaatst naar "Telcom providers Nederland"

mamutskywalker 14-07-08 00:57

ik heb met iphone ook slecht ontvangts thuis maar is net goed
probeer deze kaart op een andere toestel misschien ligt het wel aan de kaart

chrisbe 14-07-08 07:32

Dit is de reden dat ik heb besloten om voorlopig géén iPhone aan te schaffen. Heb speciaal hiervoor enige weken geleden een T-Mobile pre-paid kaart gekocht om te testen. Vooral in het noorden en oosten van het land is de dekking van T-mobile niet goed. Minimaal € 700 aan abonnement betalen en dan niet zeker zijn of alle gesprekken goed doorkomen vind ik teveel. Ik baal er wel ontzettend van!! Hopelijk dat KPN of Vodafone de iPhone op termijn toch nog mogen aanbieden. T-Mobile heeft mij laten weten voorlopig aan de dekking in mijn woonplaats niet te zullen doen.

Celf 14-07-08 07:54

@Haakanson, als ik jou was zou ik even goed testen hoe het met de ontvangst zit. Mocht de slechte ontvangst veel vaker voorkomen in jouw regio (ik woon zelf ook op 15 km afstand van de Duitse grens) en dus niet alleen thuis dan zal waarschijnlijk de data snelheid ook niet om over naar huis te schrijven zijn. In dat geval is er sprake van "wanprestatie" (T-mobile kan dan niet waarmaken wat het belooft) en kun je het contract ontbinden...want 700 euro betalen voor slechte kwaliteit zou ik nooit pikken.
Net als Chrisbe is dat voor mij ook de reden om geen iPhone aan te schaffen onder de huidige voorwaarden. Ook ik heb contact gehad met T-Mobile (al ruim voor de iphone introductie) waarbij ik te horen kreeg dat men niet veel bijzonders van plan is (qua infrastructuur) in de Achterhoek. Dit is overigens wel vreemd aangezien KPN\Telfort nagenoeg overal ontvangst heeft en Vodafone daar dicht achter zit (slechts enkele "witte" plekken)

Blackherrie 14-07-08 10:44

Ben hier zelf even aan het bellen met de helpdesk van t-mobile.
Heb hier 0 3g /hsdpa.
Springt vrij snel op geen service, en gaat dan naar gprs.

Naar een paar plaatsen gereden die volgens t-mobile binnen en buiten hsdpa moeten hebben. Echter no go.

-sim eruit gehaald
-netwerk instellingen reset
-toestel reset.

No go.
Dus maar even bellen.

jeroenkommer 14-07-08 11:21

Mmmm, dus toch te mooi om waar te zijn: 29,95 per maand en onbeperkt internetten, overal je e-mail kunnen checken, pffff...... ben benieuwd of de ontvangst nog beter gaat worden. Thuis via Wi-Fi (mijn eigen netwerk) loop het prima, kan internetten, mijn e-mail wordt naar de iPhone doorgestuurd, echt super! Ook op mijn werk gaat het prima (ook een Wi-Fi netwerk), kan ik dus ook via de iPhone mijn prive-mail checken, maar zodra ik Wi-Fi uitschakel houdt het toch echt op. Ik woon vlakbij een mast (in Deventer) en dat loopt redelijk, maar ja dan ga ik net zo makkelijk via mijn eigen netwerk online (Wi-Fi). Daarbuiten is het me nog niet gelukt om een GPRS verbinding tot stand te brengen, waardeloos.

paulmadejong 14-07-08 11:25

Het is jammer dat T-Mobile je (nog) niet toestaat om eventueel gebruik te maken van het Orange netwerk zoals dat wel met KPN en Telfort gebeurd. Hopelijk komt dat nog.

bobby68 14-07-08 19:01

geen service,kan niet bellen of gebeld worden...?
 
hallo,heb sinds gisteravond op mijn iphone staan: geen service...kan ook niet bellen of gebeld worden?voor de rest werkt alles wat erop staat .heb gisteren wel itunes 7.7 gedownload,misschien is dit het probleem?alleen ik kom er niet uit??

bobby68 14-07-08 19:03

geen service,kan niet bellen of gebeld worden...?
 
hallo,heb sinds gisteravond op mijn iphone staan: geen service...kan ook niet bellen of gebeld worden?voor de rest werkt alles wat erop staat .heb gisteren wel itunes 7.7 gedownload,misschien is dit het probleem?alleen ik kom er niet uit??
iemand een oplossing?mvg,bobby

bobby68 14-07-08 20:18

hallo allemaal,

heb het zelf voor elkaar gekregen!!:)
had bij bootneuter 4.6 staan ipv. 3.9....heb toen neuter ingeschakeld en baseband op unlock gezet...
en nadat dat gebeurd was..kwam na enkele tellen mijn provider(kpn) weer tevoorschijn...;)
kan nu ook weer bellen....en had ondertussen itunes van de comp. afgehaald :(
nu dus maar weer downloaden..hahahaha...

mvg,
bobby

bekkiej 17-07-08 19:43

bootneuter?
dat is alleen bij de 3G neem ik aan? ik heb de 1e versie van de iphone, en krijg hele tijd de vermelding, geen service.. Bel met vodafone in de Regio Deventer..??

S.A.F 17-07-08 19:49

Ongelofelijk die klachten over T-Mobile. Ik woon in een klein dorpje aan de Belgische grens. En waar ik ook kom, of ben geweest, nog nooit een enkele keer heeft T-Mobile me in de steek gelaten qua bereik of ontvangst. Ja, in sommige gebouwen (met veel staal en beton) is het soms lastig. Maar hier heeft volgens mij iedereen last van.

In het buitenland ook nooit problemen. Ik denk trouwens ook dat de mensen met een iPhone 3G nog even moeten afwachten. T-Mobile heeft veel last van problemen op dit moment. Ook mensen met een iPhone 1.0 en GPRS hebben slechte/geen ontvangst op dit moment.

Ik zou het nog even een paar weken afwachten...

bobby68 17-07-08 19:58

je kan bootneuter bij installer vinden,ga naar install en dan all package..
zoek naar bootneuter en downloaden..
daarna openen en version 3.9 aanklikken ook neuter aan doen en unlock,dan doe je flash..even wachten en als die helemaal klaar is doe je hem even uit en weer aan...
en als het goed is komt vanzelf linksboven je provider weer tevoor schijn...

succes,laat me even weten of het gelukt is?

bobby68 17-07-08 19:59

ik heb ook de eerste versie..1.1.4
en ik zit geloof ik verkeerd hier,heb zelf telfort
maar wat ik vertelde kan voor elke provider...

smart 21-07-08 18:04

Hier amersfoort buiten bebied. langs de n227 (behoorlijk druke weg)
Ik heb zinds vrijdag een g3.
Slechte ontvangst hier in de buurt van huis en data verkeer vaak niet mogelijk.
Lekker als je met de hond loopt en ff wild bellen...
Vandaag ze een aangetekende brief gestuurd waar in ik binnen 14 dagen een oplossing van ze verwacht zo niet ontbind ik het contrakt.

PeRzY 21-07-08 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobby68 (Bericht 144929)
ik heb ook de eerste versie..1.1.4
en ik zit geloof ik verkeerd hier,heb zelf telfort
maar wat ik vertelde kan voor elke provider...

ik heb hetzelfde probleem alleen wanner ik dit allemaal doe zoals jij zegt dan krijg ik error 5 :( kan nog steeds niet bellen en gebeld worden...

bobby68 21-07-08 18:57

ik heb het wel duidelijk uitgelegd,zou als ik jouw was gewoon nog een keer proberen...
het werkt bij mij nog steeds!
even goed lezen dan moet het goed komen...

bobby68 21-07-08 18:58

heb je bootneuter wel gedownload?

PeRzY 21-07-08 19:39

ja uiteraard! heb m op 3.9 gezet neuter en unlock aan en daarna flash maar krijg dan error 5!!! :(

koomansf 23-07-08 18:34

Heb ook een Orange Abo. Heb van Orange brief gehad dat ze de netwerken van T-Mobile en Orange gaan samenvoegen, en je straks (van 29 juli a.s.) met de Iphone 3G ook gebruik kan maken van de Orange GSM/UMTS antennes. De dekkking zal dan een stuk beter worden (zie voor dekking Orange: orca.orange.nl ).

Maxman 24-07-08 01:58

Sinds vandaag iPhone morgen toch maar ens t-mobile bellen het bereik hier in Oisterwijk is niet slecht maar wel onstabiel. De ene keer heb ik T-mobile zonder 3G dan weer met maar erg slecht, soms heb ik 3G maar kan ik nog niet gebeld worden of bellen :-S en soms heb ik t-mobile zelfs zonder GPRS.

En hun internet kaartje zegt natuurlijk dat ik vol bereik heb waar ik woon.

dannycoolen 27-07-08 15:41

Ik heb ook veel problemen met T-Mobile, in combinatie met de iPhone 3G.
Bij de oude iphone die ik geimporteert had had ik geen enkel probleem met de dekking of bellen.
Nu heb ik een tweede abbo afgesloten speciaal voor de iPhone, maar het is echt knudde.
Vrienden van me hebben vertelt, dat ze me verschillende malen hebben gebelt, hij gewoon overgaat maar vervolgens er niks gebeurt (ik zie ook niet dak gebelt ben).
Als ik soms uitgaande gesprekken wil voeren krijg ik verbinding mislukt en ditzelfde geld als ik met mijn andere abbonement naar de iPhone 3G bel.
Waar heeft dit mee te maken, is de iphone niet goed netwerk ineens niet goed.
iemand die dit weeT?

leama 27-07-08 15:46

Ik heb dat ook van het niet bereikbaar zijn en niet kunnen bellen terwijl er wel streepjes staan bij ontvangst. Ik heb ook T-Mobile gebeld en ik krijg nu een nieuwe SIM kaart opgestuurd.

Ik heb mijn huidige SIM in een Samsung F700 gestopt maar had dezelfde problemen dus lijkt me niet aan de iPhone 3G te liggen.

Alles trouwens op GSM/GPRS modus, 3G heb ik al niet meer aan omdat ik dan toch geen bereik heb (alleen buiten op het open veld :s ).

Cgold 27-07-08 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 154271)
Ik heb dat ook van het niet bereikbaar zijn en niet kunnen bellen terwijl er wel streepjes staan bij ontvangst. Ik heb ook T-Mobile gebeld en ik krijg nu een nieuwe SIM kaart opgestuurd.

Ik heb mijn huidige SIM in een Samsung F700 gestopt maar had dezelfde problemen dus lijkt me niet aan de iPhone 3G te liggen.

Alles trouwens op GSM/GPRS modus, 3G heb ik al niet meer aan omdat ik dan toch geen bereik heb (alleen buiten op het open veld :s ).

Ook hier maar op GSM/GPRS modus gezet, weet ik in ieder geval zeker dat ik bereikbaar ben en dat ik mn mail kan checken zonder 10x te proberen. Vanaf komende week zou 't dus beter moeten gaan worden? Dan wachten we nog een weekje af, anders gaan we maar een klacht indienen. Waar kan je je overigens het beste melden met je klachten? In de winkel zelf, of kan je beter een speciaal nummer bellen?

leama 27-07-08 23:36

Volgens mij wil TM dat alles via de klantenservice loopt.

ronzoon 28-07-08 10:14

Geen service
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeRzY (Bericht 149633)
ja uiteraard! heb m op 3.9 gezet neuter en unlock aan en daarna flash maar krijg dan error 5!!! :(


Ik krijg dezelfde errorcodes, heb jij dit nog op kunnen lossen?

Rij 28-07-08 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koomansf (Bericht 151456)
Heb ook een Orange Abo. Heb van Orange brief gehad dat ze de netwerken van T-Mobile en Orange gaan samenvoegen, en je straks (van 29 juli a.s.) met de Iphone 3G ook gebruik kan maken van de Orange GSM/UMTS antennes. De dekkking zal dan een stuk beter worden (zie voor dekking Orange: orca.orange.nl ).

Betekent dit nou ook dat je je Orange simkaart in de iPhone kan gebruiken? Heb Orange hier al over gemaild, maar nog niks gehoord.

StarlightNo1 28-07-08 17:55

Citaat:

Waar kan je je overigens het beste melden met je klachten?
Klachten kun je bij T-Mobile klantenservice melden. Bereid je echter maar vast voor op een langdurig traject. Heb 11 juli een klacht ingediend over dramatisch slecht bereik, maar tot op de dag van vandaag nog steeds niets gehoord / geen oplossing. Heb Apple 18 juli ook al gemaild maar ook daar ... geen gehoor ..... Misschien ben ik een uitzondering en hoor daarom ook graag hoe je ervaring gaat zijn.

smart 28-07-08 18:23

klinkt lekker allemaal!
Overal dus beet je het zelfde duzz. Ik heb ze vorigeweek maandag een Aangetekend schijf heb gestuurt waar in ik ze heb laaten weten dat ik niet krijg waar ik voor betaal. Ik ver wacht van hun binnen14 dagen een oplossing zo niet ontbind ik het contrakt.

Ik ben benieuwb naar hun reaktie en ben bang dat ze de phone trug willen.
Ik hoor de laatste tijd steeds meer klachte is het niet een idee om te kijke of we ze kunnen bundellen?

StarlightNo1 28-07-08 21:34

Citaat:

Ik hoor de laatste tijd steeds meer klachten is het niet een idee om te kijken of we ze kunnen bundellen?
Ik vind het het goed plan!

Heb ook al een klacht ingediend bij consuwijzer en bij t-mobile zelf over de afhandeling van mijn klacht. Ook van deze klacht heb ik nog niets gehoord (4 dagen nu). Volgende stap is de geschillecommisie telecommunicatie. Ik heb overigens ook de automatische incasso stopgezet!

smart 28-07-08 22:28

Ik zou uitkijken met het stopzetten van incasso's.
t-mobiel kan je dan laaten registreeren bij buro credietregistratie.
Zo een regstratie word nouwelijks getoetstst en je kan hem ook niet zo laten verwijderen.
de gevolgen kunne zijn dat je geen abenement hypoteek of lening kan afsluiten om datje een niet of slecht betaalende klant bent.
Als er een instannie is die de klachten wil bundellen hoor ik het graag

leama 29-07-08 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 154271)
Ik heb dat ook van het niet bereikbaar zijn en niet kunnen bellen terwijl er wel streepjes staan bij ontvangst. Ik heb ook T-Mobile gebeld en ik krijg nu een nieuwe SIM kaart opgestuurd.

Ik heb mijn huidige SIM in een Samsung F700 gestopt maar had dezelfde problemen dus lijkt me niet aan de iPhone 3G te liggen.

Alles trouwens op GSM/GPRS modus, 3G heb ik al niet meer aan omdat ik dan toch geen bereik heb (alleen buiten op het open veld :s ).


Even een update, nieuwe SIM ontvangen en na wat geknoei van t-mobile medewerker is hij actief geworden. Jammer dat het niets opleverd want bereik blijft slecht en ook het 'gesprek mislukt' gevolgd door 'piep,piep,piep' probleem (met twee streepen bereik) is niet opgelost.

StarlightNo1 29-07-08 13:38

Heb je je bereik al eens gechecked als je je telefoon in je hand aan je oor hebt? .. Bij mij loopt het bereik terug naar "No Service" / 0 streepjes met T-Mobile in mijn i-Phone en E51, als ik ze oppak. Dit kun je testen door te bellen met je oordopjes terwijl je je telefoon gewoon laat liggen.

leama 29-07-08 14:05

Ik zal eens kijken of daar enig verschil in zit. Maar dat houd dan nog steeds in dat het bereik van t-mobile er ruk is in mijn huiskamer :o

wil 31-07-08 10:15

Ik wil ook contract ontbinden. Op mijn werk binnen het gebouw, dus 5 dagen van 8 uur geen bereik. Dus niet alleen 3G maar ook geen GSM. Is het zeker dat je Iphone moet inleveren? Andere providers hebben wel bereik op mijn werk. Als ik wil bellen moet ik naar buiten.

StarlightNo1 31-07-08 10:34

Citaat:

Is het zeker dat je Iphone moet inleveren
Dat vraag ik me ook af, denk dat ik daar vandaag of morgen meer over weet. Ik heb namelijk precies dezelfde problemen die ik zo'n 3 weken geleden al gemeld heb.

Als ik de telefoon niet kan overnemen heb ik een plan B : Korting op maandelijkse kosten, stel dat dit 20% is moet ik nog 24 * 23,60 betalen = 566,40. Om geintjes van die t-mobile gasten te voorkomen koop ik dan het contract af, wat dus inhoudt dat ze de telefoon ook moeten unlocken.

Plan C is om de hele bende maar terug te geven, alleen vraag ik me af of ze dan de kosten van mijn autolader, beschermhoesje, verzekering, apps uit appstore, docking station en kosten die ik heb gemaakt omdat ik met KPN belkaarten moet bellen ook gaan vergoeden!

@#$#, als ik dit zo allemaal aan typen ben voel ik me echt opgelicht door die gasten ! maar goedm, misschien gaan ze me wel verrassen met een geweldige oplossing. Maar dan moeten ze eerst eens terug bellen!!

wil 31-07-08 10:53

Net contact gehad net T-mobile. Over 7 dagen is onderzoek technische dienst afgerond. Is bereik niet mogelijk op werkadres kan ik contract ontbinden. Echter moet wel de Iphone ingeleverd worden. Of ze bieden een korting op abonnement aan. Het is bij T-mobile bekend dat bereik binnen gebouwen problemen geeft. Dat ligt aan de frequentie welke zij gebruiken. KPN en Vodafone gebruiken een ander netwerk en komen wel door gebouwen heen. Had ik dit van te voren geweten zou ik nooit een Iphone hebben gekocht.

dannycoolen 31-07-08 10:57

Damn, als ik dit zo hoor ziet het er voor mij ook niet goed uit, ik heb speciaal een 2de contract genomen voor de iPhone, maar wat ik me afvraag, is het dan de iphone die problemen geeft met de frequentie?
Want, met andere toestellen heb ik namelijk geen rpboleem (zoals bijvoorbeeld mijn andere abbonement)

wil 31-07-08 11:41

Ik denk dat het combinatie is van Iphone en het soort netwerk welke T-Mobile gebruikt. Als het met een "normale" telefoon nog net lukt, laat de iphone het afweten.
Collega met vorige versie Iphone en KPN kan wel bellen. Maar moet soms bij een raam gaan staan.
Eigenlijk is de conclusie dat de Iphone een Itouch is met een slecht telefoon gedeelte.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.