iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile Simlock verwijderen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16606-t-mobile-simlock-verwijderen.html)

"R" 10-09-08 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 187188)
Ik kan me voorstellen dat voor nieuwe aanvragen een doorlooptijd van 2 weken wordt gegeven... mijn aanvraag stond al enkele weken, zo niet maanden open.

Ok, dan zal twee weken wel de "nieuwe" termijn zijn....

chaser2600 10-09-08 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 187189)
Ok, dan zal twee weken wel de "nieuwe" termijn zijn....

Ik kreeg dat bij de initiele aanvraag ook te horen.
Volgens mij is dat de standaard termijn die ze gebruiken bij T-Mobile voor het aanvragen van een unlock
Ik geloof dat dit ook vermeld wordt als je de unlock via het internet aanvraagt

sponzert 10-09-08 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 187189)
Ok, dan zal twee weken wel de "nieuwe" termijn zijn....

Vreemd allemaal. Ik zal uitleggen hoe het gegaan is. Ik werd door een mevrouw van T-Mobile gebeld ivm een klacht die ik had neer gelegd bij hun. Even over gesproken en ik zeg, "Die reacties via de site zijn ook slecht, zeggen binnen 2 dagen antwoord maar ho maar, niet dus". Ze zegt "wacht even, ik weet niet zoveel en zal het navragen over die unlock". Na 2 minuten in de wacht zegt ze, "ik verbind je door met de unlock afdeling". Die gast was erg kort door de bocht. "Geef uw IMEI" en nadat ik dat gegeven had was het "Je weet wat het kost?". Ja dus, goed...typerdetyp en binnen een uuur KPN erop. Gek dat anderen al zo lang wachten en het bij mij in zeg 4 minuten gepiept was..... :) /Me is happy maar vind het wel kl*te voor diegene die al zolang wachten. :eek:

pevi 10-09-08 16:42

Gratis en legaal je iPhone 3G simlockvrij via T-Mobile
 
Het magische telefoonnummer dat je moet bellen is 070-3056007. Je geeft vervolgens het IMEI-nummer van je iPhone 3G door (bel #*06#) en een kwartiertje later is je toestel simlockvrij in de database van Apple. Doe een simkaart er in naar keuze, ook van andere operators als KPN of Vodafone, en sluit je iPhone 3G aan op je computer en start iTunes. Voila: een simlockvrije iPhone 3G! De dienst is van T-Mobile maar de woordvoerders van T-Mobile weten desgevraagd nog van niks. :eek:


Bron: http://www.bright.nl/gratis-en-legaa...j-via-t-mobile

Destiny 10-09-08 16:47

Iemand die dit kan testen :p

Venom 10-09-08 16:51

En hoe zit het dan met de kosten? Als ik me niet vergis is het € 100 en gaat er ieder kwartaal € 25 vanaf (na een jaar dus gratis), klopt dat?

Groet, Reinier

iScorpio 10-09-08 16:58

//twee topics samengevoegd.

Amazon62 10-09-08 17:25

Nee, kost eerst 120 euro en na 2 jaar is het gratisss. Maar 1 ding snap ik niet. Waarom een simlock eraf gooien terwijl je een T-mobile abonnement hebt?? Kost je dan elke maand euro's.. voor jan ***... Ik haal m eraf omdat mijn abonnement pas in November ingaat (had me vergist). Dan is het wel rendabel, dan betaal ik alleen mijn KPN en T-Mobile nog niet...

pieterb 10-09-08 17:28

Het is na 2 uur eindelijk ook gelukt bij mij eindelijk weer lekker bellen en internetten met vodafone succes iedereen

forum.bericht 10-09-08 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amazon62 (Bericht 187267)
Nee, kost eerst 120 euro en na 2 jaar is het gratisss..

De GSM providers hebben (niets verplichtend overigens) met elkaar en de Opta afgesproken dat na 1 jaar er gratis unlocked zou worden. Op basis van die afspraak zijn er geen wettelijke maatregelen genomen.

JPDeckers 10-09-08 17:48

En als je nu een T-Mobile gelockte iPhone hebt, welke van iemand anders was ? (die hem niet meer hoefde).

Kan ik de winkel gewoon binnenlopen, 120 EUR betalen en dan even later een geunlockte hebben ?

Ironis 10-09-08 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JPDeckers (Bericht 187290)
En als je nu een T-Mobile gelockte iPhone hebt, welke van iemand anders was ? (die hem niet meer hoefde).

Kan ik de winkel gewoon binnenlopen, 120 EUR betalen en dan even later een geunlockte hebben ?

Klopt, maar na 3 maanden is het al goedkopen (3 maanden na aanschaf van die ander, zul je wel een bon moeten laten zien denk ik!)

onurk800i 10-09-08 19:00

een vraagje als ik me iphone pas volgend jaar ergens in de zomer wil laten unlocken kost dat me ook 120 of minder ????

sponzert 10-09-08 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onurk800i (Bericht 187333)
een vraagje als ik me iphone pas volgend jaar ergens in de zomer wil laten unlocken kost dat me ook 120 of minder ????

Minder. Per 3 maanden gaat er 30 euro vanaf. Reken zelf maar uit. :o

Ironis 10-09-08 19:37

Nietes:€
  • 0 tot 3 maanden: €120
  • 3 tot 6 maanden: €90 (-30)
  • 6 tot 9 maanden: €70 (-20)
  • 9 tot 12 maanden: €50 (-20)
  • vanaf 12 maanden: gratis (-50)
Zie topic over unlocken op voorpagina, of de algemene voorwaarden van T-Mobile waar je nota bene voor tekent als je een contract afsluit ;)

onurk800i 10-09-08 20:37

dank jullie wel voor de info :)

JPDeckers 11-09-08 06:39

Nou, ik ga straks ff de T-Mobile store binnenlopen, ben benieuwd.

"R" 11-09-08 09:40

Gelukt
 
Na het kleine drama van gisteren (ik zou 2 weken moeten wachten), heb ik vanmorgen eens met dat nummer in 070 gebeld. Het duurde precies 3 min. 10 seconden voordat ik de verzoek kreeg om mijn KPN usim in mijn iPhone 3G te doen en de iPhone op iTunes aan te sluiten. Nu een uurtje wachten en dan zou het gepiept moeten zijn. T-Mobile stuurt het imei nummer naar Apple, die halen via iTunes vervolgens de simlock er af naar het lijkt.
Kosten: eur. 120,-- en het contract loopt natuurlijk door.
In mijn geval niet erg, het contact schuift binnen het bedrijf door naar een andere beller.
Ben dus eigenlijk blij; lekker terug naar de betere dekking van KPN, maar eerst een uurtje wachten.

nb:
Slecht van T-Mobile dat de klantenservice zakelijk niet van deze optie weet.

"R" 11-09-08 09:55

En ja: 15 minuten later doet mijn KPN sim het keurig!!

bennyblanco_nl 11-09-08 09:56

zo 2 minuten en gepiept!

The CarNagE Man 11-09-08 10:15

mm en ik wordt vanmiddag teruggebelt omdat de medewerker die ik aan de lijn had de unlocktool niet heeft.
Zal wel per medewerker verschillen of ze hebben extra mensen ingezet gezien dit nu openbaar is ;)

iMick 11-09-08 10:31

Ik had gelezen dat het alleen maar voor nederlandse providers is die unlock,
dus niet voor sim kaarten van anderre landen klopt dat?

Voor mij is namelijk de reden dat ik hem wil unlocken, dat ik veel in het buitenland zit
en wil gewoon met een simkaart van daar kunnen bellen met m'n iPhone.

The CarNagE Man 11-09-08 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMick (Bericht 187715)
Ik had gelezen dat het alleen maar voor nederlandse providers is die unlock,
dus niet voor sim kaarten van anderre landen klopt dat?

Voor mij is namelijk de reden dat ik hem wil unlocken, dat ik veel in het buitenland zit
en wil gewoon met een simkaart van daar kunnen bellen met m'n iPhone.

volgens mij moet dat niet uitmaken... een country-lock bestaat volgens mij niet eens..
Het was toen een gerucht dat in de wereld gebracht was door mobistar om te voorkomen dat wij nederlanders hem in belgie gingen halen..

JPDeckers 11-09-08 11:00

Nou, zojuist gebeld, iemand anders t-Mobile# doorgegegeven (met toestemming) en mijn IMEI, ben benieuwd nu.

Ben nu 2.0.2 aan het installeren (had hem gisteren gejailbreaked), duimen maar :)

"R" 11-09-08 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JPDeckers (Bericht 187730)
Nou, zojuist gebeld, iemand anders t-Mobile# doorgegegeven (met toestemming) en mijn IMEI, ben benieuwd nu.

Ben nu 2.0.2 aan het installeren (had hem gisteren gejailbreaked), duimen maar :)

De eigenaar van dat nummer gaat dus ook de kosten betalen, hoop dat je dat ook verteld hebt, anders is hij/zij niet lang een vriend meer vrees ik :D

droppers 11-09-08 11:08

Zojuist laten unlocken via het bekende 070 nummer. Na een half uur de iPhone aangesloten met mijn Telfort sim erin. Na een paar minuten wachten werkt bijna alles. Alleen mijn voicemail heb ik nog niet aan de praat...

Ter info: bij Telfort roam je natuurlijk op het KPN netwerk. Mijn vorige telefoon gaf dat ook expliciet aan. Mijn iPhone doet net alsof het een gewone KPN sim is.

Edit: Voicemail werkt ook (niet visual natuurlijk). Zie: https://forum.iculture.nl/f59/i...voicemail.html

JPDeckers 11-09-08 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 187735)
De eigenaar van dat nummer gaat dus ook de kosten betalen, hoop dat je dat ook verteld hebt, anders is hij/zij niet lang een vriend meer vrees ik :D

Ja hoor, netjes na tevoren gewaarschuwd :cool:

Zojuist 2.0.2 gerestored, en jawel, is nu unlocked.

w00h00!

tbeumer@ 11-09-08 14:38

vraag me toch af hoe ze dat doen bij apple die registratie..
Mij is namelijk is overkomen..
Eergister Iphone 3g 8gig gekocht bij Tmobile.
De verkoper toetste het imei nummer in in de pc, zodat hij geactiveerd kan worden.
Vervolgens kom ik thuis. Maak ik de doos open (seal was er al af) Blijkt er een 16gig in te zitten(op de doos staat 8 gig). met ander serienummer en andere imei dan zij
hebben doorgegeven aan Apple. Maar alles doet het probleemloos..

j.schun 11-09-08 15:51

EINDELIJK!! na twee maanden ook ik via het 070 nummer laten unlocken. Binnen 30 minuten was alles geregeld.

Ik heb de volgende stappen doorlopen:

- bel het 070 nummer en laat je toestel unlocken (o6- en IMEI nummer doorgeven en 120 Euro betalen straks)
- Wacht 30 minuten
- Plaats een andere simkaart dan de T Mobile kaart
- Sluit je iPhone aan op iTunes (ik heb het met iTunes 8 gedaan)
- Laat de iPhone naar updates zoeken (via iTunes)
- Zet de iPhone uit en aan (na de updates natuurlijk)
- Nu zag ik dat het toestel met mijn KPN kaartje unlocked was alleen nog geen service
- Zet het toestel weer uit en aan
- KPN verbinding en kan bellen met KPN abonement!!!!

Joehoe!!! EINDELIJK!!!!

Mikiej 11-09-08 17:16

mmmmm het blijkt dus dat mijn abbo nooit is ingegaan, ergo men kan mijn iphone niet unlocken:(...... wel een gratis iphone :D:P en dat is natuurlijk ook niet verkeerd!

mssn iemand die zijn 06 aanbied waarmee ik mijn imei kan laten unlocken? uitteraard tegen vergoeding!

verhagena 11-09-08 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mikiej (Bericht 187968)
mmmmm het blijkt dus dat mijn abbo nooit is ingegaan, ergo men kan mijn iphone niet unlocken:(...... wel een gratis iphone :D:P en dat is natuurlijk ook niet verkeerd!

mssn iemand die zijn 06 aanbied waarmee ik mijn imei kan laten unlocken? uitteraard tegen vergoeding!

Kan niet wat je graag wil......op de contracten zijn alle Imei nummers ingevoerd

sponzert 11-09-08 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verhagena (Bericht 187989)
Kan niet wat je graag wil......op de contracten zijn alle Imei nummers ingevoerd

Je kan toch het contract laten overnemen bij T-Mobile?

@Mikiej
Als je dat wilt moet je maar even een PM sturen want ik gebruik T-Mobile te weinig nu ik KPN erop heb zitten.

verhagena 11-09-08 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sponzert (Bericht 188030)
Je kan toch het contract laten overnemen bij T-Mobile?

@Mikiej
Als je dat wilt moet je maar even een PM sturen want ik gebruik T-Mobile te weinig nu ik KPN erop heb zitten.

Ja alleen kost je dat weer geld.............

Mikiej 11-09-08 19:50

-_-, wrom zouk je contract overnemen ? neem ik toch gewoon weer een nieuwe ....

sponzert 11-09-08 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verhagena (Bericht 188033)
Ja alleen kost je dat weer geld.............

Wat had je dan gedacht? Gratis iPhone en gratis bellen? :eek:

vlees91 12-09-08 09:15

is ook iemand op het idee gekomen om de data die naar de iphone word gestuurd nadat 'ie geunlocked word (dus eerste keer aansluiten nabellen van het 070 nummer) te capturen?
op die manier kan iemand die er mss wat meer van weet gewoon een programma maken wat de iPhone wijs maakt dat zijn IMEI als officieel simlockvrij is opgeslagen.

forum.bericht 12-09-08 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 188309)
is ook iemand op het idee gekomen om de data die naar de iphone word gestuurd nadat 'ie geunlocked word (dus eerste keer aansluiten nabellen van het 070 nummer) te capturen?
op die manier kan iemand die er mss wat meer van weet gewoon een programma maken wat de iPhone wijs maakt dat zijn IMEI als officieel simlockvrij is opgeslagen.

Wat de iPhone denkt is niet zo belangrijk. Waar het omgaat is of het Imei nummer in de database bij Apple zien te krijgen en/of de controle in iTunes te omzeilen.

vlees91 12-09-08 09:22

ja maar in eerste instantie moet eerst de iPhone ook verteld worden dat ie van af nu alles moet nemen wat ie in zich heeft :P
en vanaf dan maar gewoon na elke update weer ff dat programmatje laten lopen (is wel te doen wanneer dat gewoon maar <5secondes duurt)

The CarNagE Man 12-09-08 13:42

Nou hier is hij nu ook simlockvrij gemaakt. Had teruggebeld moeten worden door 1 van de medewerkers van de unlockafdeling maar dit was dus niet gebeurd dus bellen we nog een keer. ;)
Binnen 10 minuten was me iPhone3G simlockvrij en bel ik nu via me Vodafone zakelijke abonement... Ik zal eens kijken of ik Visual Voicemail aan de praat kan krijgen gezien Vodafone dat aanbiedt..

RuleRulez 12-09-08 15:55

Gelukt. M'n iPhone is nu officieel unlocked. Prettig om nog mijn oude Vodafone abbo op te maken. En ook als ik langere tijd in het buitenland ben en goedkoop wil bellen.

Eerst lukte het niet omdat je wel eerst de andere sim in je toestel moet stoppen, dan aansluiten op iTunes, dan staat ie in Emergency call, afkoppelen, weer aankoppelen en verbinding.

Jammer dat de helpdesk mij dit niet direct heeft verteld, en dat drie andere medewerkers het ook niet begrepen.

ach, het werkt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:38.