t-mobile Simlock verwijderen
T-mobiel had in hun contract dat u het SIMlock voor 120 Euro tijdens de eerste 3 maanden kunt verwijderen. Ik vroeg T-mobile of ik de 120 Euro kan betalen en laat het openmaken (omdat ik veel reis en gebruik ander SIM kaarten). Zij zeiden dat zij niet zeker zijn hoe het werkt omdat de IMEI nummers gewoonlijk met 35 beginnen, maar de iPhone starts met 01 en zij hebben nodig te vragen dat Apple om het code openmaakt zo dat het enkele weken zal misschien nemen. Ik heb een gevoel dat zij voor dit hebben niet klaargemaakt. Als een klant niet wij doet heb een recht naar een openmaakt?
|
Citaat:
Ik denk dat je wilt weten of je het recht hebt, of beter gezegd, dat tmobile de plicht heeft je phone op aanvraag te unlocken? Volgens mij is dat pas na 1 jaar dat ze verplicht zijn en dat ze de unlock tegen betaling nu als service aanbieden en niet verplicht zijn, maar correct me if I'm wrong.... |
Sorry for the spelling mistakes. In the T-mobile contract they allow you to unlock for 120 euros between 0-3 months, 90 euro between 3-6, 70 euro between 6-9 , 50 euro between 9-12 , and free after 12. My question was are they obliged to process your request within a fixed time period, because I have requested to pay the 120 euros and have the simlock removed, and they accepted my request but said it could take a very long time because I was the first to request it, and they were not yet sure how to do it.
|
Well, I think it is a service, so they can withdraw their offer anytime they want. However if they did accept payment, or kept your phone, it is a different story alltogether. But unlocking it within the first year is not a they you can force them to do, after 1 year, it is by law something they have to do when you ask them.
That how I see this matter, however, having seen the enormous screwup they made with the launch of the iphone, it might be wise to wait a couple of days/weeks, until they got their sh*t together and ask again, maybe then they will know what their marketing department has offered. It looks like the shop of tmobile are so up to their ears in the rubble of the botched launch, the only thing they know is they must sell iphones, and the rest comes later. So you might try other ways? (different shops, the customerservice etc etc) |
Citaat:
|
i ordered an unlock today, at the moment they dont have the codes but they need to order them at Apple. It can take a few weeks
|
I ordered this little device today: DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G
It may not work, but at 17 dollars, I figured I'd take a chance. It's a helluva lot cheaper then 120 euro's as well! |
Rij
Please tell us if this works, it will save alot of money indeed ;) |
Hi,
is er al iemand die de iphone door t-mobile heeft laten unlocken? Curica |
Ik wacht er nog steeds op, mijn unlock code staat op 'aangevraagd' dus als het goed is wacht TM nu op Apple. Het kon tot (de welbekende) 6 weken duren.
|
dank je leama,
dus in totaal 12 weeken wachten (eerst 6 weken op de iphone en nog eens 6 weeken voor de unlock) ik hoop je laat ons weten waneer je de unlock hebt. Groetjes Curica |
Ik zal het zeker hier melden! Laten we hopen dat dat snel zal zijn.
|
Unlock iPhone via T-Mobile aangevraagd
Beste Allemaal,
Ik heb vandaag T-mobile opdracht gegeven om mijn iPhone 3G te unlocken. Het zou een week of twee duren en ik krijg een brief thuis met de unlock code. De 120 Euro zal via mijn T-Mobile rekening worden betaald. Ik post hier zodra ik meer weet. Groet, J. |
WAT! Twee weken... ik moet ZES weken wachten! :)
Het wordt steeds leuker met die gasten van t-mobile! Ik denk dat ik mijn vriendjes maar weer eens moet bellen. (je zou het logboek moeten zien dat ik heb aangelegd telkens als ik bel, haha, loopt aardig in de pagina's) Wat ik me trouwens afvraag is hoe ze die unlock precies doen. Krijg je gewoon een *#0000*1234# code of is het iets dat via iTunes loopt? En werkt een legale unlock ook samen met een jailbroken toestel of anders om? UPDATE: Antwoord op mijn eigen vraag gevonden :) Citaat:
|
600 euro om te unlocken?????????
|
Dit was geloof ik ook al bekend toen er in Frankrijk ge-unlockte iPhones verkocht werden, dat dat via iTunes zou gaan. Op Hackint0sh liep toen ook een hele draad of dat verkeer niet onderschept kon worden, etc, etc.
|
Citaat:
Zeshonderd euro is dus het bedrag wat je als korting ontvangt als je een abonnement afsluit! |
Check deze link eens. Hier kun je uit opmaken dat t-mobile het toestel niet kan unlocken. Alhoewel er ook staat dat tmobile nederland geen visual voicemail heeft, wat dus niet waar is.
|
Lijkt me sterk als ze dat niet kunnen. Ze kunnen het niet zelf misschien, maar wel met de hulp van Apple. Daarom moet ik ook zo lang wachten voor het voor elkaar is denk ik.
|
UPDATE: Sim unlock code aanvragen.
Net weer gebeld met T-Mobile. De status van de unlock code is DAT ER IETS MIS GEGAAN WAS!!!! Nu gaan ze WEER OPNIEUW de aanvraag doen, ik ben dus weer terug bij af!!!! Kan max 6 weken duren!!! Wat en prutsers!!!! :mad::mad::mad: Ik snap niet dat een bedrijf zo slecht kan functioneren!!! Wat en K** K**** Te**** bedrijf!!!!! |
Citaat:
|
Ja je hebt ook wel gelijk, ik moet me niet zo opwinden. Maar dit is niet het enige dat er fout gaat bij t-mobile. Dat is ook waarom ik gelijk de fout naar t-mobile toeschuif. Ik heb gewoon 0 (nul) vertrouwen nog in die toko.
Ik hoop via via een iPhone uit Italie te halen en dan ga ik proberen geheel van die prutsers af te komen. |
Hi Leama, dit is echt niet leuk natuurlijk. Hoop voor je dat het deze keer gaat lukken.
Leama, J.Schoun: houdt ons s.v.p. op de hoogte. ook ik ga een unlockcode aanvraagen, zodra de telefoon binnen is curica |
Aangezien ik in de winkel bij T-Mobile de Sim-UnLock heb aangevraagd, heb ik vandaag ook nog maar even met 0800-7111 gebeld (Klantenservice T-Mobile) om te verifiëren of de aanvraag ook daadwerkelijk goed gegaan was. Gelukkig werd dit met een 'Ja' beantwoord. Wederom de vraag gesteld hoelang het ging duren en daar was wederom het antwoord: "Twee weken" op. We wachten het verder af.
Ik hou jullie op de hoogte zodra er meer te melden is (dus waarschijnlijk over twee weken ;) ) Wanneer ik wederom met de klantenservice bel wanneer ik nu eindelijk de code ga krijgen. Maar ik laat me verrassen. |
Blijf het toch vreemd vinden dat de ene medewerker 6 weken zegt en de ander 2. Ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn volgens mij.
|
UPDATE:
Ik ben gisteren netjes volgens afspraak gebeld door een T-Mobile medewerker met de melding dat ze contact had gehad met de manager van de sim-unlock afdeling. Ze hebben bij de sim-unlock afdeling op dit moment nog GEEN manier om de simlock te kunnen verwijderen! Ze werken hard aan een oplossing en hopen volgende week (of de week daarop) de eerste mensen een brief te kunnen sturen met de procedure. Waarschijnlijk gaat dit via internet lopen via Apple of T-Mobile (of via iTunes?) waarschijnlijk krijg je dus niet gewoon een code die je in je iPhone intoetst. Anyway, we gaan weer wachten. |
Mensen, voor de 2e keer: de simlock verwijderen zal absoluut via iTunes lopen! Zo is het in Frankrijk ook gegaan. Apple moet je iPhone op een 'whitelist' zetten zodat ze controle en overzicht houden. Waarschijnlijk is de communicatie met Apple nog niet goed ingeregeld.
|
Misschien bedoelen ze bij T-Mobile met 'via internet' dat je via de mytmobile site je sim-unlock zelf kan aanvragen bij Apple.
|
Ik heb net de klanten service gebeld en het schijnt dat de unlock codes pas over 3 a 4 weken bekend zijn voor de iPhone. Als je dan een aanvraag indient duurd het nog eens 14 dagen voordat je de code ontvangt.
Dit is tenminste wat ze mij verteld hebben. |
Ik wacht ook al bijna 4 weken...
In eerste instantie duurde het 2 weken. Na 2 weken contact gehad met de klantenservice die mij vertelde dat het 2 maanden kon duren omdat de unlock codes niet op voorraad zouden zijn. Destijds in Frankrijk en Duitsland was de gemiddelde unlock tijd 3 dagen dus ik voel me erg aan het lijntje gehouden door T-Moble. Ook Apple zelf geeft aan dat binnen 24 uur na de aanvraag van de telecomprovider de iPhone via iTunes unlocked kan worden. |
Heb net gebelt met T-Mobile en ook de unlockcode aangevraagt.
Ik zou hem binnen een paar dagen binnen hebben........we wachtten af............ |
Ik hecht op het moment geen waarde aan uitspraken van t-mobile voor wat betreft levertijden van zaken. Ze roepen maar wat volgens mij, en daarmee houden ze je lekker aan het lijntje. Het laatste was ik gehoord heb, van een medewerker die gesproken had met de manager van de unlock afdeling is dat ze het technisch en procedureel niet op orde hadden en dat er hard aan wordt gewerkt om de sim unlocks te kunnen doen. En ze zeiden dat het in de derde week van augustus geregeld zoou zijn, maar afwachten dan.
|
Citaat:
|
Ik wacht ook al weken op T-Mobile en heb de Iphone alleen gekocht omdat ik deze tegen betaling simlockvrij kon laten maken.
Vandaag ontvang ik dit antwoord van T-Mobile: Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u nog steeds niet uw simunlockcode heeft ontvangen. Wij hebben deze code aangevraagd bij Apple. Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak. |
Citaat:
|
Ik heb er helaas te weinig verstand van.
Ik noem het maar zoals het naar mij toe genoemd wordt. Maar ik baal er wel van. Ik gebruik de Iphone zakelijk en heb het ding gekocht met een T-Mobile abo toen ik in de prijslijst van T-Mobile zag, dat er een unlock code aangeschaft kon worden. Nu blijkt de ontvangst via T-Mobile in mijn regio erg slecht te zijn en dit is gisteren nog eens door T-Mobile bevestigd. Ik zou dus nu graag mijn KPN kaartje willen gebruiken en dat gaat dus voorlopig niet lukken.:mad: |
Ben met je eens dat dat belachelijk is, iedereen betaalt minimaal 24 maanden abonnement, dus ik begrijp niet waarom unlocken niet vanaf dag 1 mogelijk is.
Waar ik me het meest aan erger is dat T-Mobile blijkbaar geen interne FAQ opstelt, waardoor onzinnige antwoorden als "Apple heeft de codes nog niet aan ons gegeven" zonder enige schaamte aan dik betalende klanten wordt gestuurd. |
Citaat:
|
In hoeverre klopt die lijst eigenlijk? Er staat ook dat in NL geen Visual Voicemail is, die is er wel... dus ik zal er maar niet te veel waarde aan hechten. Er staat ook geen 2tje bij en dat zou betekenen dat je naar Apple moet voor technische ondersteuning en niet naar t-mobile. Maar ook dat is niet waar want als je Apple belt voor support krijg je te horen dat je naar je provider moet :confused: Al met al, zou ik die lijst dus niet al te serieus nemen :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55. |