iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile Simlock verwijderen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16606-t-mobile-simlock-verwijderen.html)

sixbit 18-07-08 08:56

t-mobile Simlock verwijderen
 
T-mobiel had in hun contract dat u het SIMlock voor 120 Euro tijdens de eerste 3 maanden kunt verwijderen. Ik vroeg T-mobile of ik de 120 Euro kan betalen en laat het openmaken (omdat ik veel reis en gebruik ander SIM kaarten). Zij zeiden dat zij niet zeker zijn hoe het werkt omdat de IMEI nummers gewoonlijk met 35 beginnen, maar de iPhone starts met 01 en zij hebben nodig te vragen dat Apple om het code openmaakt zo dat het enkele weken zal misschien nemen. Ik heb een gevoel dat zij voor dit hebben niet klaargemaakt. Als een klant niet wij doet heb een recht naar een openmaakt?

the_stranger 18-07-08 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sixbit (Bericht 145275)
T-mobiel had in hun contract dat u het SIMlock voor 120 Euro tijdens de eerste 3 maanden kunt verwijderen. Ik vroeg T-mobile of ik de 120 Euro kan betalen en laat het openmaken (omdat ik veel reis en gebruik ander SIM kaarten). Zij zeiden dat zij niet zeker zijn hoe het werkt omdat de IMEI nummers gewoonlijk met 35 beginnen, maar de iPhone starts met 01 en zij hebben nodig te vragen dat Apple om het code openmaakt zo dat het enkele weken zal misschien nemen. Ik heb een gevoel dat zij voor dit hebben niet klaargemaakt. Als een klant niet wij doet heb een recht naar een openmaakt?

Nu ben ik niet diegene die vaak zeurt over spelling e.d., maar ik heb nu wel moeite om je vraag te lezen.
Ik denk dat je wilt weten of je het recht hebt, of beter gezegd, dat tmobile de plicht heeft je phone op aanvraag te unlocken?

Volgens mij is dat pas na 1 jaar dat ze verplicht zijn en dat ze de unlock tegen betaling nu als service aanbieden en niet verplicht zijn, maar correct me if I'm wrong....

sixbit 18-07-08 11:08

Sorry for the spelling mistakes. In the T-mobile contract they allow you to unlock for 120 euros between 0-3 months, 90 euro between 3-6, 70 euro between 6-9 , 50 euro between 9-12 , and free after 12. My question was are they obliged to process your request within a fixed time period, because I have requested to pay the 120 euros and have the simlock removed, and they accepted my request but said it could take a very long time because I was the first to request it, and they were not yet sure how to do it.

the_stranger 18-07-08 11:59

Well, I think it is a service, so they can withdraw their offer anytime they want. However if they did accept payment, or kept your phone, it is a different story alltogether. But unlocking it within the first year is not a they you can force them to do, after 1 year, it is by law something they have to do when you ask them.

That how I see this matter, however, having seen the enormous screwup they made with the launch of the iphone, it might be wise to wait a couple of days/weeks, until they got their sh*t together and ask again, maybe then they will know what their marketing department has offered. It looks like the shop of tmobile are so up to their ears in the rubble of the botched launch, the only thing they know is they must sell iphones, and the rest comes later. So you might try other ways? (different shops, the customerservice etc etc)

sensualdog 21-07-08 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_stranger (Bericht 145282)
Nu ben ik niet diegene die vaak zeurt over spelling e.d., maar ik heb nu wel moeite om je vraag te lezen.
Ik denk dat je wilt weten of je het recht hebt, of beter gezegd, dat tmobile de plicht heeft je phone op aanvraag te unlocken?

Volgens mij is dat pas na 1 jaar dat ze verplicht zijn en dat ze de unlock tegen betaling nu als service aanbieden en niet verplicht zijn, maar correct me if I'm wrong....

tmobile heft mij gezegt dat iphone gaat nooit unlocken!

leama 21-07-08 23:39

i ordered an unlock today, at the moment they dont have the codes but they need to order them at Apple. It can take a few weeks

Rij 24-07-08 13:08

I ordered this little device today: DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G

It may not work, but at 17 dollars, I figured I'd take a chance. It's a helluva lot cheaper then 120 euro's as well!

StarlightNo1 24-07-08 13:20

Rij

Please tell us if this works, it will save alot of money indeed ;)

curica 28-07-08 14:32

Hi,

is er al iemand die de iphone door t-mobile heeft laten unlocken?

Curica

leama 28-07-08 15:04

Ik wacht er nog steeds op, mijn unlock code staat op 'aangevraagd' dus als het goed is wacht TM nu op Apple. Het kon tot (de welbekende) 6 weken duren.

curica 28-07-08 16:19

dank je leama,

dus in totaal 12 weeken wachten (eerst 6 weken op de iphone en nog eens 6 weeken voor de unlock)

ik hoop je laat ons weten waneer je de unlock hebt.

Groetjes Curica

leama 28-07-08 17:35

Ik zal het zeker hier melden! Laten we hopen dat dat snel zal zijn.

j.schun 29-07-08 14:54

Unlock iPhone via T-Mobile aangevraagd
 
Beste Allemaal,

Ik heb vandaag T-mobile opdracht gegeven om mijn iPhone 3G te unlocken. Het zou een week of twee duren en ik krijg een brief thuis met de unlock code. De 120 Euro zal via mijn T-Mobile rekening worden betaald. Ik post hier zodra ik meer weet.

Groet,
J.

leama 29-07-08 16:06

WAT! Twee weken... ik moet ZES weken wachten! :)

Het wordt steeds leuker met die gasten van t-mobile!

Ik denk dat ik mijn vriendjes maar weer eens moet bellen. (je zou het logboek moeten zien dat ik heb aangelegd telkens als ik bel, haha, loopt aardig in de pagina's)

Wat ik me trouwens afvraag is hoe ze die unlock precies doen. Krijg je gewoon een *#0000*1234# code of is het iets dat via iTunes loopt? En werkt een legale unlock ook samen met een jailbroken toestel of anders om?


UPDATE:

Antwoord op mijn eigen vraag gevonden :)

Citaat:

T-Mobile's iPhone unlock uses iTunes

Germans buying the new unlocked iPhone are asked to do so through Apple's iTunes software in a way that continues to give the iPhone maker control over the activation process, according to a testing by a German Mac fan website.

Instead of receiving an unlock code over the phone or visiting a store, customers buy a standard €399 iPhone and choose to pay an extra €600 to unlock the device in iTunes. The software then reportedly compares the phone's IMEI, or its worldwide cellular identification number, to an Apple database which determines whether the phone can be unlocked -- giving the California firm final control over the process.

The whole process takes no more than 24 hours but can activate a fully unlocked phone within seconds, say anecdotal reports from early adopters contacting the fan site.

KEESSS 29-07-08 16:32

600 euro om te unlocken?????????

blahblah 29-07-08 16:46

Dit was geloof ik ook al bekend toen er in Frankrijk ge-unlockte iPhones verkocht werden, dat dat via iTunes zou gaan. Op Hackint0sh liep toen ook een hele draad of dat verkeer niet onderschept kon worden, etc, etc.

forum.bericht 29-07-08 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KEESSS (Bericht 155728)
600 euro om te unlocken?????????

Nee, om een geunlockte iPhone te kopen.

Zeshonderd euro is dus het bedrag wat je als korting ontvangt als je een abonnement afsluit!

StarlightNo1 30-07-08 15:47

Check deze link eens. Hier kun je uit opmaken dat t-mobile het toestel niet kan unlocken. Alhoewel er ook staat dat tmobile nederland geen visual voicemail heeft, wat dus niet waar is.

leama 30-07-08 16:19

Lijkt me sterk als ze dat niet kunnen. Ze kunnen het niet zelf misschien, maar wel met de hulp van Apple. Daarom moet ik ook zo lang wachten voor het voor elkaar is denk ik.

leama 30-07-08 18:42

UPDATE: Sim unlock code aanvragen.

Net weer gebeld met T-Mobile. De status van de unlock code is DAT ER IETS MIS GEGAAN WAS!!!! Nu gaan ze WEER OPNIEUW de aanvraag doen, ik ben dus weer terug bij af!!!! Kan max 6 weken duren!!! Wat en prutsers!!!! :mad::mad::mad:

Ik snap niet dat een bedrijf zo slecht kan functioneren!!! Wat en K** K**** Te**** bedrijf!!!!!

iScorpio 30-07-08 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 156592)
UPDATE: Sim unlock code aanvragen.

Net weer gebeld met T-Mobile. De status van de unlock code is DAT ER IETS MIS GEGAAN WAS!!!! Nu gaan ze WEER OPNIEUW de aanvraag doen, ik ben dus weer terug bij af!!!! Kan max 6 weken duren!!! Wat en prutsers!!!! :mad::mad::mad:

Ik snap niet dat een bedrijf zo slecht kan functioneren!!! Wat en K** K**** Te**** bedrijf!!!!!

Rustig, rustig. Kan ook zijn dat het aan de kant van Apple is misgegaan. Zonder direct te weten wie of wat er fout is gegaan zou ik mij niet zo druk maken met dit warme weer :)

leama 31-07-08 09:21

Ja je hebt ook wel gelijk, ik moet me niet zo opwinden. Maar dit is niet het enige dat er fout gaat bij t-mobile. Dat is ook waarom ik gelijk de fout naar t-mobile toeschuif. Ik heb gewoon 0 (nul) vertrouwen nog in die toko.

Ik hoop via via een iPhone uit Italie te halen en dan ga ik proberen geheel van die prutsers af te komen.

curica 31-07-08 14:19

Hi Leama, dit is echt niet leuk natuurlijk. Hoop voor je dat het deze keer gaat lukken.


Leama, J.Schoun:
houdt ons s.v.p. op de hoogte.

ook ik ga een unlockcode aanvraagen, zodra de telefoon binnen is

curica

j.schun 31-07-08 20:00

Aangezien ik in de winkel bij T-Mobile de Sim-UnLock heb aangevraagd, heb ik vandaag ook nog maar even met 0800-7111 gebeld (Klantenservice T-Mobile) om te verifiëren of de aanvraag ook daadwerkelijk goed gegaan was. Gelukkig werd dit met een 'Ja' beantwoord. Wederom de vraag gesteld hoelang het ging duren en daar was wederom het antwoord: "Twee weken" op. We wachten het verder af.

Ik hou jullie op de hoogte zodra er meer te melden is (dus waarschijnlijk over twee weken ;) ) Wanneer ik wederom met de klantenservice bel wanneer ik nu eindelijk de code ga krijgen. Maar ik laat me verrassen.

leama 01-08-08 07:55

Blijf het toch vreemd vinden dat de ene medewerker 6 weken zegt en de ander 2. Ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn volgens mij.

leama 05-08-08 08:08

UPDATE:

Ik ben gisteren netjes volgens afspraak gebeld door een T-Mobile medewerker met de melding dat ze contact had gehad met de manager van de sim-unlock afdeling. Ze hebben bij de sim-unlock afdeling op dit moment nog GEEN manier om de simlock te kunnen verwijderen! Ze werken hard aan een oplossing en hopen volgende week (of de week daarop) de eerste mensen een brief te kunnen sturen met de procedure. Waarschijnlijk gaat dit via internet lopen via Apple of T-Mobile (of via iTunes?) waarschijnlijk krijg je dus niet gewoon een code die je in je iPhone intoetst.

Anyway, we gaan weer wachten.

blahblah 05-08-08 08:32

Mensen, voor de 2e keer: de simlock verwijderen zal absoluut via iTunes lopen! Zo is het in Frankrijk ook gegaan. Apple moet je iPhone op een 'whitelist' zetten zodat ze controle en overzicht houden. Waarschijnlijk is de communicatie met Apple nog niet goed ingeregeld.

leama 05-08-08 08:48

Misschien bedoelen ze bij T-Mobile met 'via internet' dat je via de mytmobile site je sim-unlock zelf kan aanvragen bij Apple.

ControlSje 05-08-08 10:21

Ik heb net de klanten service gebeld en het schijnt dat de unlock codes pas over 3 a 4 weken bekend zijn voor de iPhone. Als je dan een aanvraag indient duurd het nog eens 14 dagen voordat je de code ontvangt.
Dit is tenminste wat ze mij verteld hebben.

chaser2600 06-08-08 08:48

Ik wacht ook al bijna 4 weken...
In eerste instantie duurde het 2 weken. Na 2 weken contact gehad met de klantenservice die mij vertelde dat het 2 maanden kon duren omdat de unlock codes niet op voorraad zouden zijn.
Destijds in Frankrijk en Duitsland was de gemiddelde unlock tijd 3 dagen dus ik voel me erg aan het lijntje gehouden door T-Moble. Ook Apple zelf geeft aan dat binnen 24 uur na de aanvraag van de telecomprovider de iPhone via iTunes unlocked kan worden.

verhagena 06-08-08 14:15

Heb net gebelt met T-Mobile en ook de unlockcode aangevraagt.
Ik zou hem binnen een paar dagen binnen hebben........we wachtten af............

leama 06-08-08 14:30

Ik hecht op het moment geen waarde aan uitspraken van t-mobile voor wat betreft levertijden van zaken. Ze roepen maar wat volgens mij, en daarmee houden ze je lekker aan het lijntje. Het laatste was ik gehoord heb, van een medewerker die gesproken had met de manager van de unlock afdeling is dat ze het technisch en procedureel niet op orde hadden en dat er hard aan wordt gewerkt om de sim unlocks te kunnen doen. En ze zeiden dat het in de derde week van augustus geregeld zoou zijn, maar afwachten dan.

StarlightNo1 06-08-08 21:42

Citaat:

I am having the same problem.
..........
..........
Bought iPhone 3G on Vodafone AU.
Paid Voda to unlock it.
When I plug in to itunes I get a 'your carrier settings can now be updated would you like to proceed' sort of message. The first time I connect it then says 'Carrier Settings Updated' Yet i get no signal.
...........
...........
Het bovenstaande vond ik toen ik op zoek was naar een probleem met syncen. Hieruit blijk dat Apple waarschijnlijk niet echt de vertragende factor is.

maxblast 07-08-08 16:44

Ik wacht ook al weken op T-Mobile en heb de Iphone alleen gekocht omdat ik deze tegen betaling simlockvrij kon laten maken.

Vandaag ontvang ik dit antwoord van T-Mobile:

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u nog steeds niet uw simunlockcode heeft ontvangen.
Wij hebben deze code aangevraagd bij Apple. Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.

iSander 07-08-08 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 163320)
Ik wacht ook al weken op T-Mobile en heb de Iphone alleen gekocht omdat ik deze tegen betaling simlockvrij kon laten maken.

Vandaag ontvang ik dit antwoord van T-Mobile:

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u nog steeds niet uw simunlockcode heeft ontvangen.
Wij hebben deze code aangevraagd bij Apple. Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.

Pfff, wat een bullshit. Inmiddels weet iedereen hoop ik toch wel dat het unlocken van iPhones nooit door middel van een code gebeurt en altijd door middel van synchronisatie met iTunes. T-Mobile geeft jouw IMEI-nummer door aan Apple en zij zetten jouw toestel vervolgens in een whitelist. Zodra Apple dit gedaan heeft ontvang je van Apple bij de volgende synchronisatie de zogenaamde "unlock" voor alle vrijgeschakelde netwerken: vergelijkbaar met de eerste keer synchroniseren waarin je als het ware ook een unlock (lees: activatie), maar dan alleen voor T-Mobile NL ontving...

maxblast 08-08-08 00:46

Ik heb er helaas te weinig verstand van.
Ik noem het maar zoals het naar mij toe genoemd wordt. Maar ik baal er wel van. Ik gebruik de Iphone zakelijk en heb het ding gekocht met een T-Mobile abo toen ik in de prijslijst van T-Mobile zag, dat er een unlock code aangeschaft kon worden. Nu blijkt de ontvangst via T-Mobile in mijn regio erg slecht te zijn en dit is gisteren nog eens door T-Mobile bevestigd. Ik zou dus nu graag mijn KPN kaartje willen gebruiken en dat gaat dus voorlopig niet lukken.:mad:

iSander 08-08-08 08:55

Ben met je eens dat dat belachelijk is, iedereen betaalt minimaal 24 maanden abonnement, dus ik begrijp niet waarom unlocken niet vanaf dag 1 mogelijk is.

Waar ik me het meest aan erger is dat T-Mobile blijkbaar geen interne FAQ opstelt, waardoor onzinnige antwoorden als "Apple heeft de codes nog niet aan ons gegeven" zonder enige schaamte aan dik betalende klanten wordt gestuurd.

StarlightNo1 08-08-08 09:22

Citaat:

Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.
Hey, ik poste laast al een linkje ergens waarin stond welke providers een "authorized unlock" konden laten doen bij Apple. Bij Nederland (T-Mobile) stond toen 1-tje (Contact carrier for authorized unlocking) maar dat hebben ze nu veranderd!!!! Zie: About activating iPhone 3G with a wireless carrier

leama 08-08-08 09:37

In hoeverre klopt die lijst eigenlijk? Er staat ook dat in NL geen Visual Voicemail is, die is er wel... dus ik zal er maar niet te veel waarde aan hechten. Er staat ook geen 2tje bij en dat zou betekenen dat je naar Apple moet voor technische ondersteuning en niet naar t-mobile. Maar ook dat is niet waar want als je Apple belt voor support krijg je te horen dat je naar je provider moet :confused: Al met al, zou ik die lijst dus niet al te serieus nemen :)

StarlightNo1 08-08-08 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 163856)
In hoeverre klopt die lijst eigenlijk? Er staat ook dat in NL geen Visual Voicemail is, die is er wel... dus ik zal er maar niet te veel waarde aan hechten. Er staat ook geen 2tje bij en dat zou betekenen dat je naar Apple moet voor technische ondersteuning en niet naar t-mobile. Maar ook dat is niet waar want als je Apple belt voor support krijg je te horen dat je naar je provider moet :confused: Al met al, zou ik die lijst dus niet al te serieus nemen :)

Klopt maar het valt mij op dat ze dat 1-tje weg hebben gehaald in de afgelopen dagen ... das toch wel opvallend en er is nog niemand te vinden die een T-Mobile 3g unlocked heeft op de legale manier .. ik hoop hier snel iemand te horen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.