iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Belstatus Gadget (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/22615-belstatus-gadget.html)

Jakiie 27-09-08 10:24

Belstatus Gadget
 
Goedenmorgen iedereen,

ik heb dus even een vraagje, want ik krijg mijn T-Mobile Belstatus Gadget niet geactiveerd..

Ik log dus in op mijn computer op My T-Mobile en activeer de iPhone Belstatus Gadget, vervolgens ga ik op de iPhone naar: https://www.t-mobile.nl/Gadgets/IPho...tusGadget.aspx maar dan krijg ik dus de melding:

'De T-Mobile Belstatus Gadget is op dit moment niet geactiveerd. Ga naar My T-Mobile om de gadget te activeren.

Maar ik heb die gadget dus al geactiveerd. Weet iemand misschien wat ik fout doe? Alvast bedankt dan! :)

postbus31 27-09-08 10:35

Ga op je iphone naar my t-mobile, en activeer het dan.

Jakiie 27-09-08 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 (Bericht 198992)
Ga op je iphone naar my t-mobile, en activeer het dan.

Het probleem is dus, dat het mij op een of andere manier niet lukt om in te loggen in My T-Mobile met me iPhone, als ik dan in Safari naar T-Mobile.nl: ga, en dan rechts daar op 'Login' drukt, moet ik dus me gegevens invullen.

Nadat ik dat gedaan heb, en ik login, kom ik bij de veelgestelde vragen terecht, en wil ik dan weer naar My T-Mobile gaan, dan moet ik weer opnieuw inloggen, en doe je dat weer, dan kom je wederom weer bij Veelgestelde vragen terecht.. dus daarom loop ik een beetje in de knoop hier.

Ironis 29-09-08 20:19

Het popup schermpje is dramatisch inderdaad. Soms denk je op inloggen te klikken, maar klik je op een andere link.. Lastig.. blijven proberen zou ik zeggen..
Probeer het eens met de enter toets op het toetsenbord. Dit zou beter moeten gaan..

SeeSee 03-10-08 01:02

Hmm bij mij gaat de activatie perfect maar ik krijg altijd 155 min, 155 sms, overige kosten: 0,21 en bijgewerkt tot 12-09-2008. Iemand enig idee wat er fout gaat ?

joblamie 04-10-08 13:47

even cache leeggooien

SeeSee 05-10-08 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 201920)
even cache leeggooien

hmm dat heeft ook niet gewerkt

MethosNL 13-10-08 21:42

Heb hier precies het zelfde , hij update gewoon niet...Terwijl op de normale site het beltegoed wel goed staat!

SeeSee 13-10-08 21:46

Hey ik weet ondertussen wel wat het probleem is. Ik heb namelijk mijn oude nummer laten porteren en had voordat dit gebeurd was al een my t-mobile account aangemaakt. Je moet dus je account laten verwijderen en dan een nieuwe aanmaken en dan hoort het perfect te werken volgens het tmobile mannetje.

MethosNL 13-10-08 21:52

Dus nu moet ik deze eerst laten verwijderen?Moet ik zeker weer met ze gaan bellen? :P

SeeSee 13-10-08 21:54

yep jammergenoeg wel en het gaat niet zo makkelijk. ik vroeg die man of het al verwijderd was en hij zegt tot 2 keer toe ja, maar ik kan nog steeds inloggen met mn oude gegevens. Dus voor mij is het proces nog niet afgelopen...:D

joblamie 13-10-08 22:45

ah! Bij mij hier precies hetzelfde. Na nummerportering werkt ie niet meer bij. Hmmm maar weer bellen dan.

iDoc 14-10-08 12:29

ik heb vandaag gebeld omdat er geen saldo update is sinds 6okt toevalligerwijs de datum van mijn nummerportering.
volgens de helpdesk had dat er niets mee te maken en is er een centrale storing.
op my-t-mobile is het wel gewoon goed, maar op de iPhone/iGoogle is het 300/300 nu al een week lang.
zijn er meer mensen bij wie het niet verandert, want ik vind het wel HEEL erg toevallig dat het precies op de dag gebeurde dat mijn nummer werd overgezet.

joblamie 14-10-08 21:57

Dit ligt 100% zeker aan de nummerportering, dat lijkt me wel duidelijk na bovenstaande gevallen. Anders zou het wel héél toevallig zijn dat niemand's Belstatus Gadget meer wordt bijgewerkt vanaf de dag dat het nummer geporteerd is...

MethosNL 15-10-08 12:42

Ja bij mij is het ook de dag van de nummer portering....Echter ik heb geen zin om weer met de KS te bellen, heb het wel ff gehad met de KS van t-mobile

Brian_NL 21-10-08 15:54

Er zou toch een ook een T-Mobile App komen in de App Store?
Ik heb hier al een tijdje niks over gelezen.
Kan iemand hier iets over vertellen?

tinos 21-10-08 17:53

je moet gewoon ff op de t-mobile site de iPhone gadget installeren

Brian_NL 21-10-08 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tinos (Bericht 208124)
je moet gewoon ff op de t-mobile site de iPhone gadget installeren

Die heb ik ook, maar er kwam er ook 1 voor in de app store!

Predd 23-10-08 18:55

Ik heb de hele tijd de melding: Helaas, de T-Mobile belstatus Gadget kon niet worden opgehaald. Probeer het later nog een keer of ga naar My T-Mobile.

Op my T-Mobile staat het wel gewoon. Ook ik heb nummerportering gehad op 2 oktober. Zijn er meer mensen met dit probleem of deze melding?

joblamie 23-10-08 20:37

ja iedereen met nummerportering heeft dit. T-Mobile stuurde mij het volgende erover:

"U geeft aan dat de T-Mobile Belstatus Gadget niet meer wordt geupdate. Dit is correct. Dit probleem komt voor wanneer klanten buiten de bundel beginnen te bellen. Binnen de bundel wordt de belstatus correct weergegeven. De belstatus wordt in dat geval te hoog weergegeven. De facturen zijn wel correct maar zullen in meeste gevallen lager uitvallen dan verwacht. Het probleem is in onderzoek bij onze technische afdeling."

Bovenstaande zou best kunnen, maar ik ben ervan overtuigd dat het met de nummerportering te maken heeft. Zelf zeggen ze van niet, maar het is wel héél erg toevallig dat iedereen met nummerportering dit probleem heeft sinds de dag dat het nummer geporteerd is bij diegene.

hcoost 24-10-08 19:57

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Sinds de nummerportering wordt de belstatus niet meer geupdate. Na bovenstaande reacties te hebben gelezen ook maar even met de klantenservice gebeld. Die verwezen me door naar de iTunes store.

Daar blijkt inderdaad een iets ander type gadget te koop te zijn. Hier wordt echter ook gelijk aangegeven dat als het standaard gadget het niet doet, dit programma ook niet werkt. Ook is het volgens mij dan niet mogelijk om de belstatus op iGoogle te zien, wat ik ook wel erg handig vindt.

Dus maar weer de klantenservice gebeld, in de hoop dat ik iemand aan de lijn zou krijgen die het probleem wel begrijpt. Gelukkig kreeg ik iemand anders, die iig het probleem snapte. Nu gaat ie het uitzoeken en belt morgen terug, ik ben benieuwd...


Harco

iDoc 24-10-08 20:44

inmiddels is het bij mij opgelost... de helpdesk weet echt totaal van niets en stuurt mailtjes van " wij zoeken het uit ". echter de techneuten in het menu 2x voor (4) kiezen weten het wel... bijzonder.
hier het bericht van t-mobiles eigen weblog (die ze dus zelf niet lezen)
Door dereckbreuning
2 oktober 2008 14:10
Voor iedereen, maar Noik in het bijzonder: ondertussen zijn mijn problemen verholpen. Als je nummer geporteerd is kan het zijn dat je account dat je hebt aangemaakt op je tijdelijke mobiele nummer niet goed contact maakt met de belstatus applicatie. Je kan naar T-Mobile bellen en dan doorverbinden via het menu met de data afdeling (4 en dan nog eens 4). Zij kunnen je account van T-Mobile.nl verwijderen zodat je een nieuwe kan aanmaken. Zodra het nieuwe account aangemaakt is en je de belstatus app weer activeert (of eerst deactiveren indien nog actief) moet het weer werken. Zo is het voor mij in iedergeval opgelost. Succes
!

893 25-10-08 00:05

OPLOSSING PROBLEEM BELSTATUS GADGET T-MOBILE:

Als de gadget niet werkt, bel dan met T-Mobile om je account te verwijderen. Je kunt het beste vragen naar een medewerker van het DATA TEAM. Na maximaal 1,5 uur is dit gebeurd en vervolgens maak je een nieuw account aan. Dit kan met dezelfde gegevens als je gewend was. Vervolgens zal de gadget wel werken! Eventueel even deactiveren via de website en weer activeren. Door middel van bovengenoemde oplossing zal ook de applicatie (betaalde versie in appstore) van de belstatus werken.

Bij mij heeft de applicatie ook 3 maanden niet gewerkt, maar na vandaag met T-Mobile te hebben gebeld werkt hij perfect! Het ging in dit geval om een contractverlenging en niet om nummerbehoud (portering)

Succes allemaal. Gr. Paul

893 25-10-08 00:12

Oplossing probleem belstatus gadget t-mobile
 
OPLOSSING PROBLEEM BELSTATUS GADGET T-MOBILE:

Als de gadget niet werkt, bel dan met T-Mobile om je account te verwijderen. Je kunt het beste vragen naar een medewerker van het DATA TEAM. Na maximaal 1,5 uur is dit gebeurd en vervolgens maak je een nieuw account aan. Dit kan met dezelfde gegevens als je gewend was. Vervolgens zal de gadget wel werken! Eventueel even deactiveren via de website en weer activeren. Door middel van bovengenoemde oplossing zal ook de applicatie (betaalde versie in appstore) van de belstatus werken.

Bij mij heeft de applicatie ook 3 maanden niet gewerkt, maar na vandaag met T-Mobile te hebben gebeld werkt hij perfect! Het ging in dit geval om een contractverlenging en niet om nummerbehoud (portering)

Succes allemaal. Gr. Paul

BrightKnight 26-10-08 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Predd (Bericht 209006)
Ik heb de hele tijd de melding: Helaas, de T-Mobile belstatus Gadget kon niet worden opgehaald. Probeer het later nog een keer of ga naar My T-Mobile.

Op my T-Mobile staat het wel gewoon. Ook ik heb nummerportering gehad op 2 oktober. Zijn er meer mensen met dit probleem of deze melding?

Hier net zo: na nummerportering kan ik alleen mijn saldo zien op My T-Mobile. iPhone gadgets (ook de net aangekochte) werken niet. iGoogle gadget ook niet.

Predd 26-10-08 17:24

Ik kan bevestigen dat bovengenoemde oplossingen werken, het datateam (althans, de medewerker die ik sprak) van T-Mobile kent het probleem en werken gemakkelijk mee aan het oplossen, was bij mij in een kwartier gefixt.

hcoost 27-10-08 23:08

Bij mij is het inderdaad ook gelukt. Het is wel het snelst om aan de medewerker te vragen om een nieuwe account aan te maken. Deze wordt binnen enkele minuten per SMS gestuurd.

Eerst vanmiddag namelijk geprobeerd om de oude account te laten verwijderen, maar die was na 7 uur nog steeds gewoon actief, terwijl hij gelijk verwijderd zou worden.

Duurt effe, maar dan werkt alles weer......


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:31.