iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   nummerbehoud leed bij t-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/23842-nummerbehoud-leed-t-mobile.html)

Marc84 01-10-09 15:40

Ik heb een SMS'je ontvangen dat het nummerbehoud geaccepteerd is, maar heb het formulier nog niet opgestuurd. Moet ik dat dan alsnog doen?

Erikkk 01-10-09 17:49

Bij mij was het allemaal goed gegaan op de datum. Abbo van telfort verliep en abbo van T-mobile ging in. Om 10 uur in de ochtend kon ik nog bellen met mijn oude. En om half 11 keek ik op mijn iPhone en had ik bereik en kon ik bellen. De overstap had dus nog niet eens een half uur geduurd. Hoelang precies weet ik niet, kan 29 minuten geweest zijn maar ook 1 minuut. En nummer meegenomen uiteraard:D

sjeng7 07-10-09 23:28

Begin juli heb ik in de T-Mobileshop mijn oorspronkelijke Orange 20 abonement laten verlengen naar een Iphone 150 bij T-Mobile en daarbij een Iphone3GS 16GB gekocht. Bij afhalen van het toestel begin augustus heb ik een nieuwe Sim kaart ontvangen met tijdelijk nr van T-Mobile en aanvraag nummerbehoud gedaan.
Op 13-08-2009 heb ik bericht ontvangen dat mijn aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd en dat omzetting op 17-08-2009 zou plaats vinden. Dat is dus niet gelukt. Het is nu 7 oktober en de omzetting is nog steeds niet gelukt. Ik heb nu zeven keer gebeld met de klantenservice (of T-Care) met zeven verschillende medewerkers, heb drie keer telefonisch contact gehad met de afdeling schriftelijke klachten (waarvan ik een korting van twee maanden op de abonnementskosten heb gekregen) en ben vier keer naar de T-mobile shop in Den Haag geweest. Ik krijg steeds andere antwoorden zoals; er is een technische storing, het proces is in progress, ik zal een case aanmaken enz. De laatste oplossing was een nieuwe SIM kaart en deze aktiveren, nou dat lukt dus ook niet. Foutmelding “geen SIM kaart bij klant gevonden”. De korting op het abonnement is inmiddels gecrediteerd maar ik betaal wel maandelijks voor twee abonnementen en ik wil gewoon dat het werkt en dat ik die Iphone kan gebruiken zoals het hoort.
Ik heb eigenlijk geen enkel vertrouwen meer in deze incapabele organisatie. Is er iemand die weet wat ik nog zou kunnen proberen???

bramv 13-10-09 12:17

Bij mij is alles vandaag succesvol afgerond. Om 11 uur was ik niet meer te bereiken op mijn KPN nummer, en om 12:15u krijg ik een smsje van T-Mobile dat alles gelukt is. En inderdaad, ik ben bereikbaar op m'n oude nummer :-)

bomiddel 17-10-09 18:32

Nummerbehoud T-mobile
 
Ik heb net een zakelijk abonnement afgesloten bij T-mobile. De Iphone heb ik maar ik kan er niet mee bellen. Drama en inderdaad loze beloftes tot nu toe. Maandag schijnt het wonder te geschieden en kan ik voor het eerst bellen met mijn Iphone. Ik wacht af, maar geloof er niets van.
Sterkte alle medeoverstappers. T-mobile snapt er niets van.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maca (Bericht 207128)
Nummerbehoud is voor t-mobile kennelijk een te ingewikkelde procedure voor hun database.
Op 11 juli heb ik een 16gb iphone gekocht. Zakelijk abonnement t-mobile.
Ik was contractvrij bij vodaphone. Aanvraag nummerbehoud gedaan.
Tijdelijk nummer van t-mobile gekregen. Schriftelijke bevestiging van het nummerbehoud.
3 maanden twee abonnementen gehad. Dit in verband met de opzegtermijn.

Nu 3 maanden verder. Vodaphone sluit mijn aansluiting op 13 oktober af volgens afspraak.
Helaas T-mobile laat het afweten met de aansluiting van dit voor mijn zakelijke activiiteiten vitale nummer.
Nu ben ik al 5 dagen totaal onbereikbaar voor mijn zakelijke contacten.
De schade loopt wellicht in de duizenden euros wegens onbekende / misgelopen opdrachten.


Inmiddels 2 keer gebeld met t-mobile. Twee keer wordt beloofd dat het binnen 24 uur wordt opgelost. Loze beloftes.
Er zijn daar kennelijk grote IT problemen. Nog altijd is het niet opgelost.
Zijn er meer mensen met ( zakelijke ) nummerbehoud issues bij t-mobile?


onsdenis 19-10-09 19:27

Helaas, bij mij ging het vandaag ook niet goed.
Ik zou vandaag overgezet worden van BEN naar T-Mobile (hoe moeilijk kan het zijn?).
Echter heeft T-Mobile weer problemen met het facturatie systeem waardoor ik niet overgezet kon worden.

Scoes 19-10-09 19:58

@Onsdenis

Heeft niets met elkaar te maken, np en facturatie staat compleet los van elkaar.
Het is inderdaad niet moeilijk, en tmobile begrijpt het heus wel.
Als jullie problemen hebben mag je in goed vertrouwen je te behouden nummer naar mij pb'en, dan ga ik dr wel (weer) even achteraan.
Check mn andere posts op dit forum als je me niet vertrouwd.

Groeten,
De helpdesk :)

onsdenis 20-10-09 13:41

Hij gaat goed zo! Ik ben nu helemaal niet meer bereikbaar:(
Het betreft dus van BEN naar T-Mobile, een interne nummerportatie.
Volgens de klantenservice moet ik zelf bij BEN de portatie nogmaals aanvragen omdat er iets mis is gegaan!
Dit vind ik erg vreemd, T-Mobile heeft het in gang gezet (ik ben wel al afgesloten bij BEN) maar kunnen het niet afronden. En nu moet ik het gaan oplossen?

Scoes 20-10-09 18:19

Van ben naar tmobile is technisch gezien geen interne NP, ook al gebruiken ze hetzelfde netwerk. De nieuwe aanbieder is altijd verantwoordelijk voor de NP, in dit geval dus tmobile.
Ik heb je PB ontvangen, en ga er morgen even achteraan.

onsdenis 21-10-09 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onsdenis (Bericht 370978)
Hij gaat goed zo! Ik ben nu helemaal niet meer bereikbaar:(
Het betreft dus van BEN naar T-Mobile, een interne nummerportatie.
Volgens de klantenservice moet ik zelf bij BEN de portatie nogmaals aanvragen omdat er iets mis is gegaan!
Dit vind ik erg vreemd, T-Mobile heeft het in gang gezet (ik ben wel al afgesloten bij BEN) maar kunnen het niet afronden. En nu moet ik het gaan oplossen?

We zijn een dag verder. Ik heb een klantenservice medewerker gevonden die wist hoe het in een half uurtje geregeld kon worden! Eerst zorgde hij ervoor dat mijn BEN sim weer werkte, vervolgens een spoed opdracht naar de afdeling nummerportatie. En voila, ik kan bellen op mijn Iphone. Voicemail werkt nog niet, maar daar maal ik voorlopig niet om.
Ook Scoes bedankt voor het meedenken!

Anne! 22-10-09 09:04

Dat is service!

Ik ben ook nog wel een beetje huiverig om mijn nummerportering straks. Ik kreeg namelijk van 4 medewerkers van T-mobile 4 verschillende mededelingen. Degene die ik als laatste heb gesproken - en mij verzekerde dat hij het zeker wist - vertelde dat ik enkel een formulier nummerbehoud hoef in te vullen en dat ik daarmee mijn huidige zakelijk abo bij T-mobile ook meteen opzeg (het gaat bij mij dus om interne nummerportering). Mijn iPhone abo wordt particulier.
(Andere medewerkers zeiden dat ik het moest omzetten naar prepaid (alleen wist niemand hoe dat moest) of dat ik én moest opzeggen én dan formulier nummerbehoud invullen).

Scoes: tof van je dat je als medewerker zaken ook op deze manier wil oplossen! Dat moet ik wel zeggen: er is bij mijn de afgelopen weken alles eerst fout gegaan en ik weet niet of nu alles geregeld is (met mijn iPhone in ieder geval wel), maar ik vind wel dat de medewerkers bij T-mobile erg behulpzaam zijn en hun best doen. Ik heb ook altijd geleerd om vriendelijk en rustig te blijven, dat scheelt misschien ook (ik kan me zo voorstellen dat er mensen niet rustig blijven als alles fout blijft gaan). Maar dat bereiken de medewerkers dus wel, er is al heel veel fout gegaan, maar ben nog steeds geen ontevreden klant (wel een klant die zich afvraagt of het allemaal zo moeilijk moet zijn, maar goed nog wel vertrouwen in een goede afloop ;) ). Hoe dan ook ik heb er wel respect voor dat je dit in je vrije tijd toch nog oppakt!

Scoes 22-10-09 10:14

Dankje.
Ik ben de negatieve publiciteit gewoon zat en probeer te helpen.
Mn inbox is inmiddels 93% vol ;)

Intern nummerbehoud maken we meestal een case voor aan.
Een formulier is een eerste stap naar het maken van zo'n case, mits het formulier aankomt/niet zoekraakt/verwerkt wordt.

Ik wil best zo'n case voor je maken, pb maar wat je aan info hebt. (tijdelijk/te behouden nummer).

NP is niet zo'n crime, je moet alleen ff weten hoe het werkt :)

Anne! 22-10-09 11:19

Ja dat begrijp ik! De meeste mensen die er werken zullen hun best doen om de klant zo goed mogelijk te helpen (daar ga ik van uit) en dan is het vervelend als het steeds zo negatief wordt gebracht. Aan de andere kant willen mensen ook gewoon dat het geregeld wordt en snap ik het enigzins wel als ze dan balen van de gang van zaken... Er zijn altijd twee kanten van een verhaal.

Ik heb mijn tijdelijke nummer nog niet (moet wachten op mijn iPhone... Hoop dat ie snel komt). Dus ik kan nu nog niks. Maar het komt jou wel bekend voor dat als ik het formulier voor nummerbehoud instuur, dat daarmee ook meteen mijn zakelijke abonnement opzeg (een van uw collega vertelde mij (klonk heel logisch) dat als het nummer wordt overgezet naar particulier er simpel weg geen nummer meer is om dat zakelijk abonnement aan te koppelen en het dus automatisch stopt).
(Nummerbehoud gaat dan 1 per einddatum van dat zakelijk abo (wat ook het begin is van mijn nieuwe particulier iPhone abonnement). bedankt in ieder geval

Scoes 22-10-09 15:40

Als je toestel dadelijk wordt afgeleverd, wordt het contract overnacht geactiveerd. Daarna kun je nummerbehoud gaan aanvragen.

Een formulier is idd de normale prodedure, en een nummer laten overzetten van het een naar het andere contract is altijd een opzegging van het oude contract.

Je mag een formuliertje doen, ik wil ook wel even typen.
Ik hoor et tzt wel.

Anne! 22-10-09 16:05

Oke mooi!

Ik krijg mijn Iphone aanstaande maandag dus ik kan het daarna regelen. Mijn contract voor mijn iPhone gaat pas over een paar maanden in (want dan loopt mijn huidige abo af), maar dat formuliertje kan ik al wel eerder sturen.
Ik moet het echter wel via dat formulier doen (omdat ik niet zelf tekenbevoegd ben voor het zakelijk contractje, dus moet ik het met mijn handtekening en de handtekening van de tekenbevoegde terugsturen). Ik heb dit zo ook afgesproken met een collega van u - bevestigd via mail - dus lijkt het me slim om het zo te doen! Heel erg bedankt voor het aanbod.

Syjo 24-10-09 17:46

Had meer dan een maand geleden intern nummerbehoud aangevraagd bij T-Mobile via zo'n formulier, ook meer een maand geleden een bevestiging ontvangen dat de aanvraag goedgekeurd was en uitgevoerd zou worden op maandag 19 oktober. Maandag 19 oktober: niks gebeurd. Nog een extra dagje afgewacht, maar wederom was het nummer niet overgezet.

Toen met de klantenservice gebeld waar ik iemand aan de lijn kreeg die mij niet meer kon vertellen dan dat er een case was aangemaakt voor nummerbehoud, die inderdaad 19 oktober uitgevoerd zou worden, en die inderdaad niet uitgevoerd was (zover was ik zelf ook al wel...). Verder kon ze niks voor me doen...

Had ook een bericht gepost op het T-Mobile forum, waarop ik van een Moderator het volgende bericht kreeg:

Citaat:

"Je geeft aan dat T-Mobile Nummerbehoud nog niet heeft plaatsgevonden. Nummerbehoud stond gepland voor 19 oktober. Helaas is door een storing in één van de systemen op dit moment niet mogelijk om interne nummerporteringen uit te voeren.

Je nummer wordt zo spoedig mogelijk geporteerd. Helaas kan ik op dit moment niet aangeven wanneer dit zal zijn."
Scoes, kan jij iets dergelijks over een 'storing in één van de systemen' bevestigen? Het komt op mij namelijk over als een soort slap smoesje. En 'zo spoedig mogelijk' heb ik ook weinig aan...ik wacht in feite al meer dan een maand :( Verder vind ik het dan een beetje vreemd dat ik dan niet op de hoogte wordt gesteld van deze storing en het feit dat mijn nummerbehoud niet uitgevoerd zou kunnen worden, maar er zelf achteraan moet gaan.

Nu zit ik nog steeds met twee abonnementen terwijl ik al meer dan een maand geleden nummerbehoud had aangevraagd. En ik kan niet ten volste gebruik maken van m'n iPhone abo want ik wil bereikbaar zijn op m'n oude nummer, en heb geen zin om de hele dag met twee telefoons rond te lopen...

Syjo 28-10-09 13:34

Weet niet in hoeverre scoes hierin een rol heeft gespeeld maar t is iig geregeld nu :)

sjeng7 28-10-09 20:33

Nou bij mij is het dus nog niet geregeld. Na mijn bericht van 7 oktober ben ik twee keer per week met de KS blijven bellen. Uiteindelijk een medewerkster gesproken die zag dat er geen contracten aan mijn mobiele nr en het tijdelijke T-M nr waren gekoppeld. Vreemd want ik krijg en betaal wel iedere maand twee facturen!! Zij ging de contracten aan de nrs koppelen. In my T-Mobile zag ik na een dag of vier inderdaad een verandering. Vervolgens weer gebeld met KS met verzoek die zelfde medewerkster een interne te mail te sturen met verzoek mij terug te bellen. Dat heeft ze gedaan. Nu zou er volgens haar een interne nummerportering kunnen plaatsvinden. Zij dus weer een case aangemaakt en portering zou met spoed (?) maandag 26 oktober gaan gebeuren. Vrijdagmiddag 23 oktober had mijn oude SIM met het te behouden nummer opeens geen service meer. Portering was gelukt dacht ik dus. Nou nee. De nieuwe SIM heeft nog steeds het tijdelijke nummer en mijn eigen mobiele nummer is nu niet meer in gebruik. Iedereen die mij belt krijgt nu een drietonig deuntje of de mededeling dat het nummer buiten gebruik is. Vanmorgen met de afdeling schriftelijke klachten gebeld. Er is een mail gestuurd naar afdeling nummerbehoud, verder kan ik niets voor u doen en u kunt het beste gewoon nog even wachten.
Ik geef het op. Meer dan tien weken ben ik bezig. Ik begrijp dat medewerkers van T-M de negatieve publiciteit zat zijn maar je moet je natuurlijk wel afvragen wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik ga niet nog twee maanden wachten. Ga nu een vette klachtenbrief schrijven en deze maar aangetekend naar T-M sturen. Geloof niet dat het nog goed gaat komen tussen mij en T-M.:mad:

Scoes 29-10-09 11:19

Sjeng doe mij dan ff je tijdelijk en te behouden nummer!

@Syjo
Op 19 oktober (en dat is echt weer jouw pech..) is er een major systeemupdate geweest voor het introduceren van oa de voordeelsims ipv simonly en de i-1000. Er zijn inderdaad wat NP's niet uitgevoerd, maar dan heb je het over 1%. Sterker nog, ik heb uiteindelijk niets gedaan bh vandaag in het systeem geconstateerd dat je nummer idd gister om 11 uur in de morgen is geporteerd.
Zo zie je, je hoefde er dus niet zelf achteraan. Er komen hier wel eens vaker mailtjes binnen met een klein percentage porteringen dat om een bepaalde reden niet kan worden uitgevoerd, maar deze blijven heus niet liggen.

Syjo 29-10-09 11:36

Beter laat dan nooit laten we maar zeggen :)

Bedankt voor je uitleg en bedankt voor de moeite!

Depje 30-10-09 21:41

Nummerbehoud en startdatum Contract
 
Hee,

Sinds 19 oktober, 2 weken geleden, heb ik een i-150 iphone 3Gs aangeschaft. Mij is verteld dat mijn Tmobiel abb. in zou gaan als mijn oude abbonement is afgelopen, ik had dus nummerbehoud aan gevraagd. Netjes staat dit in het contract. Er staat duidelijk; Wensdatum nummerbehoud: 19 november 09. Tevens staat er in het contract: Activeringsdatum aansluiting: Op Datum Nummerportering (zelfde als nummerbehoud?)

Tevens heb ik mijn iphone alleen gebruikt met SIMLOCK actief en via Wi-Fi thuis. Als ik op internet wil zonder Wi-Fi geeft hij aan dat ik geen verbinding kan maken wat dus een goed teken is dat ik geen extra kosten maak..

Op 23 oktober krijg ik een Smsje van Tmobile op mijn huidige nummer:

Uw aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. op 19-11-2009 wordt het nummer overgezet naar T-Mobile. Voor meer info bel blablabla.

Nu heb ik de dag erna een Envelop met contractbevestiging gekregen en daar staat duidelijk in: StartDatum: 16 Februari 2010!

Maar dat kan toch nooit? Ook al zou het 3 maand opzegtermijn zijn. dan is dat allang voorbij. Wat kan ik het beste doen? voor vragen verwijzen ze me door naar de tmobile site. maar als ik mij registeren wil kan dat niet want mijn nummer staat nog niet in het systeem geeftie dan aan.

Iemand Ideeën?

Alvast Bedankt!

mvveelen 30-10-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Depje (Bericht 377146)
Hee,

Sinds 19 oktober, 2 weken geleden, heb ik een i-150 iphone 3Gs aangeschaft. Mij is verteld dat mijn Tmobiel abb. in zou gaan als mijn oude abbonement is afgelopen, ik had dus nummerbehoud aan gevraagd. Netjes staat dit in het contract. Er staat duidelijk; Wensdatum nummerbehoud: 19 november 09. Tevens staat er in het contract: Activeringsdatum aansluiting: Op Datum Nummerportering (zelfde als nummerbehoud?)

Tevens heb ik mijn iphone alleen gebruikt met SIMLOCK actief en via Wi-Fi thuis. Als ik op internet wil zonder Wi-Fi geeft hij aan dat ik geen verbinding kan maken wat dus een goed teken is dat ik geen extra kosten maak..

Op 23 oktober krijg ik een Smsje van Tmobile op mijn huidige nummer:

Uw aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. op 19-11-2009 wordt het nummer overgezet naar T-Mobile. Voor meer info bel blablabla.

Nu heb ik de dag erna een Envelop met contractbevestiging gekregen en daar staat duidelijk in: StartDatum: 16 Februari 2010!

Maar dat kan toch nooit? Ook al zou het 3 maand opzegtermijn zijn. dan is dat allang voorbij. Wat kan ik het beste doen? voor vragen verwijzen ze me door naar de tmobile site. maar als ik mij registeren wil kan dat niet want mijn nummer staat nog niet in het systeem geeftie dan aan.

Iemand Ideeën?

Alvast Bedankt!


Bel ze es ?

WDS001 30-10-09 21:56

// Discussies samengevoegd.

hopjesvla 06-11-09 10:27

ik wacht nu ruim 3 weken op mijn nummerbehoud, tot 2 keer toe is het afgewezen omdat ik zgn bij een andere provider zou zitten dan opgegeven! ik heb bij beide afwijzingen gebeld dat ik gefrustreerd was over de service, en toen werd mij verteld dat ze het zo spoedig mogelijk zouden helpen.
2 weken later nog steeds niets gehoord of gemerkt, dus ik besluit te bellen. vervolgens krijg ik te horen dat de aanvraag nog steeds niet verwerkt is en nog open staat, dat betekend ze hebben er niet meer naar omgekeken sinds ik 2x gebeld heb!
en daar moet ik nota bene zelf voor bellen om het proces te starten

SLECHTE SERVICE

Depje 06-11-09 13:51

Jaa inmiddels ben ik er ook achter dat de T-mobile service niet echt geweldig is. maja niks aan te doen nu Tmobile nog monopoly op Iphone heeft..

Scoes 07-11-09 16:36

Ja, het is echt een ***** bedrijf met slechte service die bewust probeert hun klanten weg te jagen //sarcasm off


@hopjesvla

Je zit zeker bij telfort, of een andere serviceprovider die zij hebben? Telfort heeft al wekenlang een storing, alle NP's worden onterecht afgewezen, hier kan tmobile helemaal niets aan doen. Heb jij wel eens bij een bedrijf gewerkt met 5 miljoen klanten? Het is bij KPN/vodafone echt niet anders.

@depje

De datum in je contract bevestiging is de ingangsdatum als er helemaal geen np wordt aangevraagd = 4 maanden na aansluiten contract. Jouw nummer gaat gewoon op 19/11 over... Je flamed dus volledig zonder reden!

hopjesvla 07-11-09 18:48

nee ik zit bij kpn prepaid, maar ze moeten gwoon niks beloven als ze het ook niet waar kunnen maken. zeg dan gwoon de waarheid denk ik dan

Scoes 09-11-09 12:43

Niet iedereen is altijd op de hoogte van lopende storingen. We zijn allemaal mensen
Niet de waarheid vertellen stel ik gelijk aan liegen, en dat is hier gewoon niet aan de orde.

Wil ik ernaar kijken zul je even je tijdelijk en te behouden nummer moeten pb'en.

Guppyfriend 20-11-09 09:41

Hoi,

ik ben nieuw hier, en heb een vergelijkbare vraag.

Op 14-11-2009 heb ik bij The Phonehouse een iPhone 3Gs 16GB behaald, met i-150 abonnement en nummerbehoud. Ik had een inmiddels verlopen Hi-abonnement, dus ik had nog maar een maand opzegtermijn.
Mijn aanvraag nummerbehoud is inmiddels goedgekeurd, en op 21-12-2009 zal er nummerportatie plaatsvinden van Hi naar T-mobile.
Gisteren ontving ik per post de bevestiging van het contract. Daarin is te lezen dat de startdatum contract 14-03-2010 is...?!

Wat betekent dit?
Kan ik op 21-12-2009 mijn iPhone in gebruik nemen?
Maak ik dan al gebruik van het door mij afgesloten i-150 abonnement?

Sorry voor de stortvloed aan vragen, maar ik vind het erg verwarrend... Ik hoop dat iemand er antwoord op heeft.

Depje 20-11-09 13:15

@ guppyfriend:
Ik had precies hetzelfde probleem als jou en mijn abb. is gister in gegaan. Nummerbehoud werkt allemaal perfect. Ik gebruik mijn iPhone nu normaal met internet overal etc. en er is mijn ook verteld dat mijn abbonnemnet gewoon in gaat op het moment dat mijn nummebehoud in gaat dus ja. Bij mij werkt alles naar behoren nu

Guppyfriend 20-11-09 13:30

@Depje,

oh echt? Dus ik kan er in feite van uitgaan dat 21-12-2009 mijn abonnement ook geactiveerd is. Dan zul je mij niet horen!

Maar ik vind het wel dat het erg verwarrend wordt vermeldt op de contractbevestiging...

Depje 20-11-09 13:32

Jup zo is het dnek ik wel! lijkt me sterk dat ze je 3 maanden zonder abb. late zitten :P want mijn mijn oude simkaart kan ik nu helemaal niks meer dus ik MOET mijn iphone nu wel gebruiken! haha niet dat ik dat erg vindt;p

Guppyfriend 20-11-09 13:51

Kan me voorstellen dat je dan niet erg vind. Ik zit ook met spanning te wachten, hahaha. Eind goed al goed voor jou dus. Ik hoop dat dat voor mij ook geldt!

kc311 23-11-09 13:38

Is dit probleem genoeg om je contract te laten ontbinden? Ik kom van Telfort en ga naar T-mobile. Ben het helemaal zat om al 2 maanden van het kastje naar de muur gestuurd te worden en nog steeds met 2 telefoons en 2 abonnementen rond te lopen. Wil er liever maar helemaal vanaf. Kan dat?

Depje 23-11-09 14:14

Ik vrees dat dat niet gaat omdat je je contract hebt GETEKEND ;p en je telefoon al in gebruik is geweest.

kc311 23-11-09 14:34

Ja uiteraard. Maar bij slecht bereik heb je bijvoorbeeld een geldige reden om het contract te ontbinden. Is slechte service en zorgen voor hoge kosten (want 2 abonnementen) ook een geldige reden voor ontbinding?

KiMZz 23-11-09 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guppyfriend (Bericht 385793)
@Depje,

oh echt? Dus ik kan er in feite van uitgaan dat 21-12-2009 mijn abonnement ook geactiveerd is. Dan zul je mij niet horen!

Maar ik vind het wel dat het erg verwarrend wordt vermeldt op de contractbevestiging...

Dat er een andere datum op je contractbevestiging staat kan wel kloppen, die datum is namelijk exact 4 maanden later dan je aanvraagdatum abonnement. Dit omdat na 4 maanden hoe dan ook het contract van T-Mobile in gaat, nummerbehoud of niet. Wanneer er nummerbehoud plaats vindt voor die datum wordt die dag gewoon je startdatum.
Maar omdat de contractaanvraag feitelijk los staat van de nummerbehoudaanvraag krijg je dit te zien. Beetje verwarrend, maar niks om je zorgen over te maken!

Scoes 26-11-09 09:51

@kc311

Nee. Moet ik je helpen mag even een pb sturen.

Dirk91 01-12-09 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kc311 (Bericht 386724)
Ja uiteraard. Maar bij slecht bereik heb je bijvoorbeeld een geldige reden om het contract te ontbinden. Is slechte service en zorgen voor hoge kosten (want 2 abonnementen) ook een geldige reden voor ontbinding?

Dit heb ik twee jaar geleden ook laten doen inderdaad. Dit moet je echter wel snel doen. Want als je na twee maanden aan komt zetten met "ik heb geen bereik", dan zullen ze dat als slechte smoes ervaren. Bel meteen op!

shirley' 21-03-10 17:13

Ik ga binnenkort een iPhone aanschaffen, nummerbehoud leek me eerst perfect maar ik hoor er echt heel veel negatieve dingen over.. Ik zit nu bij Vodafone, al zo'n 5 jaar. Heb de eerste 2 jaar een abonnement gehad, daarna gewoon prepaid. Ik ga denk ik even aan de verkoper vragen wat hem het beste lijkt! Heb helemaal geen zin in gedoe, en ik denk dat ik toch voor een nieuw nummer ga, zodat ik hem ook meteen op m'n verjaardag kan gebruiken enzo, een nieuw nummer went toch wel snel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:03.