iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   nummerbehoud leed bij t-mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/23842-nummerbehoud-leed-t-mobile.html)

maca 18-10-08 21:29

nummerbehoud leed bij t-mobile
 
Nummerbehoud is voor t-mobile kennelijk een te ingewikkelde procedure voor hun database.
Op 11 juli heb ik een 16gb iphone gekocht. Zakelijk abonnement t-mobile.
Ik was contractvrij bij vodaphone. Aanvraag nummerbehoud gedaan.
Tijdelijk nummer van t-mobile gekregen. Schriftelijke bevestiging van het nummerbehoud.
3 maanden twee abonnementen gehad. Dit in verband met de opzegtermijn.

Nu 3 maanden verder. Vodaphone sluit mijn aansluiting op 13 oktober af volgens afspraak.
Helaas T-mobile laat het afweten met de aansluiting van dit voor mijn zakelijke activiiteiten vitale nummer.
Nu ben ik al 5 dagen totaal onbereikbaar voor mijn zakelijke contacten.
De schade loopt wellicht in de duizenden euros wegens onbekende / misgelopen opdrachten.


Inmiddels 2 keer gebeld met t-mobile. Twee keer wordt beloofd dat het binnen 24 uur wordt opgelost. Loze beloftes.
Er zijn daar kennelijk grote IT problemen. Nog altijd is het niet opgelost.
Zijn er meer mensen met ( zakelijke ) nummerbehoud issues bij t-mobile?

scarface32sa 19-10-08 17:41

ik heb het zelfde probleem.in contract staat da mijn orange nummer vanaf 15-okt. gaat naar t-mobile met nummer behouden,maar tot nu mijn orange nummer werkt nog steeds ,en ook tijdelijke nummer van t-mobile.:confused::confused::confused:

klaverentwee 19-10-08 19:04

Ik had hetzelfde probleem, maar na vier dagen werd het gelukkig opgelost. Dus er is nog hoop voor jullie (ik blijf optimistisch).

Sterkte!

Sjupan 20-10-08 00:00

Ik heb inderdaad ook hetzelfde gehad. Nu krijg ik een herkansing, volgende week donderdag zou mijn oude nummer voor mijn t-mobile abb gelden... ik ben benieuwd!

scarface32sa 20-10-08 08:11

wacht even op donderdag.:D

maca 20-10-08 12:18

Jullie hebben iig een datum gekregen. Vanmorgen voor de 3e keer gebeld met t-mobile.
Antwoord: het nummer wordt zo spoedig mogelijk voor u aangesloten.
Geen toezegging over wanneer. " Mevrouw ik kan op dit moment niets voor u doen" is nu wat ik hoor van T-mobile. Geen excuses. Met een "take it or leave intonatie" wordt dit medegedeeld.
Nu al een week onbereikbaar voor een zakelijk netwerk met vele honderden en vele nog onbekende contacten/klanten. Ze kunnen daar kennelijk de nummer portering van al die iphone kopers vanaf 11 juli helemaal niet bolwerken.
Heb zo het gevoel dat er veel meer mensen dit probleem hebben of gaan krijgen.

scarface32sa 20-10-08 14:16

ik heb gebeld t-mobile en ik moet t/m vrijdag wachten.:(:(:(:(:(

ppl 20-10-08 18:02

Helaas voor hun zijn ze verplicht om binnen 10 werkdagen het nummer over te hevelen. Ik zou ze daar eens even heel erg goed op wijzen onder dreiging van juridische stappen en een forse schadeclaim. Weten ze ook meteen waar ze staan.

Raggamannn 20-10-08 23:19

Bij mij moet het als sinds 2 oktober gebeuren. Maar het goede nieuws is dat mijn Orange abonnement dan niet afgesloten is, waardoor ik wel bereikbaar ben.

Heb gisteren een sms gekregen van Tmobile dat ze een storing hebben wat nummerbehoud betreft. en dat ik pas binnen 2 weken een datum toegestuurd zou krijgen :S

a151166 21-10-08 08:57

Hier geen enkel probleem met het nummerbehoud. Ook ik heb op 11 juli een iPhone 3G aangeschaft en vorige week maandag, 13 oktober dus, is mijn nummer keurig omgezet van Orange naar T-Mobile. Het kan dus ook gewoon goed gaan.

MethosNL 21-10-08 20:44

Bij mij heeft het 21+ dagen geduurt, 10 sept zou het gebeuren, 2 okt had ik me nummer weer terug...

mrus 22-10-08 08:45

Ben overgegaan van tele2 naar een zakeljk iphone abonnement van tmobile met nr behoud. Nooit van een partij bevestiging gehad van mijn verzoek en alleen mondeling datum. Uiteindelijk werd om onduidelijke reden 1 maand, 2 maanden omzettijd met dus dubbele contracten. Gelukkig is de omzetting goed gegaan, alleen 30 min. niet bereikbaar.

Verder TIP heb ik niet zelf met tmobile gebeld, maar ben naar mijn (niet tmobile) zelfstandige belwinkel gegaan. Die hebben voor mij gebeld en gemailt, zeer hulpvaardig. Kreeg ook de uitdraai van de mails mee!

Veel succes!

bzb 22-10-08 09:02

ik had hetzelfde probleem, 1 week lang vrijwel elka dag aan de helpdesk gehangen, en schade vergoeding gekregen

nummer portering konden ze er gwoon niet bij hebben met alle iphone drukte

r21 22-10-08 21:47

welkom in de wereld van t-moible. stelletje zuigers daar...wat een service pff...

Ik kwam van vodafone. 11-9 nr behoud, bel ik mijn eigen nr krijg ik wildvreemde aan de lijn! Verkeerde nr aan die persoon gegeven, ik mijn nr dus kwijt. In het contract stond ook al fout nr 3x voor gebeld om te zorgen dat het goed was al voor 11-9...zou goedkomen geen probleem!

Na 11 dagen mijn nr eindelijk terug! continu zelf moeten bellen! Keer of 4-5. Ik blij...vergoeding zouden we nog wel regelen, niets over gehoord.
1 oktober wat schetst mijn verbazing: mijn nr is weer terug gezet naar dat tijdelijke nr! Weer bellen, 6-10, 8-10, 10-10-, 12-10 etc etc...en het was nog altijd niet verholpen., Op 6-10 al een brief gestuurd mbt ontbinding van mijn contract, was een eis.

uiteindelijk op 17-10 iemand die met WEL door verbond met de klachtenafdeling. had mijn nr nog altijd niet terug! Ondertussen kwam web solutions van vodafone met een pb naar mij en die hebben contact gelegd met afdeling nr behoud van t-mobile voor me. Ineens kon er wel een garantie afgegeven worden dat ik binnen 48 uur mijn nr terug had. Waarom dat eerst niet kon? geen idee, mijn nr was gewoon 100% vrij en in bezit t-mobile.

Uiteindelijk ruim 5 weken bezig geweest voor een ***** nr! Contract laten ontbinden, iphone terug en terug naar vodafone. Zonde van de iphone, leuk toestel met wat minpunten, maar ik heb 0,0 vertrouwen in t-mobile.

Sjupan 23-10-08 14:55

Jaaa, ik heb mijn oude nummer!
De telefonische klantenservice van T-mobile heb je niets aan, je moet echt naar de T-mobile shop: veel aardiger, hulpvaardiger en het doet het!

ruudboon 26-10-08 14:49

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot op heden nog steeds mijn nummer niet geporteerd. Ik heb nu de melding dat het 12 december gaat gebeuren. Al anderhalve maand een klacht ingestuurd. Bevestiging gehad dat ze het hebben ontvangen en binnen 25 dagen in behandeling nemen. Na 25 dagen nog niks gehoord. Weer gebeld. Kreeg te horen dat t-mobile het druk had en ik toch nog langer moest wachten op een reactie. Ben nu op vakantie maar ga komende week weer bellen.

remix999 29-10-08 17:13

hetzelfde hier, tientallen telefoontjes gepleegd met klantenservice elke keer een andere smoes, elke keer zelfde belofte, binnen 1 week opgelost. Aangetekend brief gestuurd geen antwoord terug.

T MOBILE SHOP bezocht toch maar een prepaid kaart gekregen en alweer belofte dat het max 1 week duurt :S

scarface32sa 29-10-08 18:38

vandaag gebeld.ik moet nog 1-2 weken wachten.:confused::mad:

marcoblom 30-10-08 12:51

Bij mij ging het vandaag perfect. Binnen een uur hield m'n KPN GSM ermee op en werkte m'n T-Mobile iPhone met hetzelfde nummer. Precies op de dag waarvoor het was aangevraagd.

Guest-1102151553 31-10-08 22:07

Ik was ook een tijdje niet bereikbaar, ongeveer vijf dagen. Daarna werkte alles meteen. Het raarste vond ik dat ik vorige week pas de sms'jes kreeg met de bevestiging van het nummerbehoud, terwijl ik dat al weken geleden had afgehandeld. :D

joblamie 04-11-08 07:50

bij mij is het allemaal probleemloos gegaan. Ga voor nummerbehoud altijd naar de shop...

iHansD 05-11-08 12:05

tjesus, niet erg hoopvol deze reacties,
Ook ik ben al 3 dagen niet bereikbaar. KPN heeft volgens afspraak op tijd afgesoten maat bij T Mobile lukt het niet om het nummer te activeren. Rare is dat ik al wel kan bellen, maar niet gebeld worden.

-skyler- 05-11-08 21:53

Ik heb hetzelfde probleem als iHansD... Maandag zou m'n Orange nummer overgezet worden naar T-Mobile. Maandag hield m'n telefoon met m'n Orange SIM er ook netjes mee op, en m'n tijdelijke T-Mobile nummer was ook niet meer te bereiken. Probleem is alleen dat m'n Orange nummer nu ook niet meer te bereiken is :mad:
Ik kan verder wel zelf bellen, krijg dan ook netjes m'n Orange nummer te zien, maar gebeld worden ho maar, krijg doodleuk een ingesprek toon te horen..
Ben gisteren dus maar eens langs de T-Mobile shop in Amsterdam gegaan om te vragen wat er aan de hand was. Schijnbaar hadden ze een 'technische storing' waardoor iedereen die dus afgelopen maandag z'n nummer om heeft laten zetten hier last van heeft. Het wordt zsm opgelost. Nou m'n reet dus, want nu doet ie t nog steeds niet. Dus ben vanmiddag mooi weer langs gegaan. Dit keer heeft ie in ieder geval de helpdesk gebeld om te vragen wat de status was en of er iets gedaan kon worden, maar nee, dat kon niet en het zou eind van de dag waarschijnlijk opgelost zijn. Helaas ben ik tot nu toe dus nog steeds volledig onbereikbaar. Als ie t morgenmiddag nog steeds niet doet, ga ik dus mooi weer langs die T-Mobile shop.
Stelletje prutsers bij T-Mobile.... :mad:

h4ns 05-11-08 23:01

Heb hier hetzelfde probleem, ben niet bereikbaar op mijn geporteerde nummer maar kan er wel mee bellen. Ben dus ook al weken aan het proberen de portering voor elkaar te krijgen, Vodafone heeft al een keer of vier de portering afgewezen om onduidelijke redenen, en nu T-mobile het nummer eindelijk over heeft maken ze er weer een puinhoop van. Wat een ***** bedrijven zijn dat toch, die telecom prutsers!

-skyler- 06-11-08 14:29

Nou bij mij is het opgelost hoor... Het zijn gewoon een stelletje amateurs daar in die T-Mobile shop.

Had vanmiddag some meid die me hielp, here's what she did:
- Zoekt m'n nummer op, en constateert dat er inderdaad een (succesvolle) nummer migratie gedaan is
- Probeert me te bellen en constateert dat ik inderdaad niet te bereiken ben
- Prut een beetje met netwerk instellingen, zonder succes
- Klikt een beetje rond op d'r computer
- Pakt een nieuwe sim en stopt deze in m'n iPhone
- Klikt en typt nog een beetje meer
- Probeert me te bellen, en wat denk je? HIJ DOET T GEWOON \:D/

Echt, zo freakin' simpel! Gewoon een nieuwe sim, ze koppelt vanaf daar gewoon dat nummer aan die simkaart, en done! :D
Echt, dat ze dat nou niet gewoon meteen konden doen..

maca 07-11-08 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 208325)
ik had hetzelfde probleem, 1 week lang vrijwel elka dag aan de helpdesk gehangen, en schade vergoeding gekregen

nummer portering konden ze er gwoon niet bij hebben met alle iphone drukte

Ik heb deze thread opgestart.

Ik was even benieuwd hoe die schadevergoeding is verlopen.
Hoe is de hoogte van het bedrag overeengekomen? Heb je een creditnota gekregen? Moest er een advocaat aan te pas komen?
Zijn er meer mensen die schadevergoeding hebben gekregen?

Lachwekkend , ik kreeg van klantenservice de toezegging dat ik een creditnota van 50 euro en een excuusbrief zou ontvangen en een "bosje bloemen" om het goed te maken..... Die t-mobile medewerkers hebben echt geen flauw benul wat het inhoud om ondernemer te zijn. Deze affaire heeft mij duizenden euros gekost. De schade aan mijn persoonlijke netwerk is wellicht permanent.
Heb sinds vandaag na bijna 4 weken eindelijk mijn zaak weer bereikbaar.
Hoeveel kontakten mijn 06 nummer inmiddels hebben gedelete en hoeveel opdrachten ik ben misgelopen , daar kan ik alleen nog naar gissen.
Dat het allemaal erg veel geld heeft gekost staat vast. Vandaag om nieuwe problemen te voorkomen wel weer mijn abonnement betaald!

spelia 08-11-08 23:54

Hier ook troubles. Ben van Orange naar T-mobile gegaan. Zowiezo vond ik het al apart dat ik bij het ingaan van nieuwe abo (3mnd van te voren) toch de complete wachttijd nodig had. Nummerbehoud werkt nu wel 1 kant op. Kan namelijk wel bellen met mijn oude/nieuwe nummer maar niet gebeld worden. Mijn iPhone kan hier trouwens niet zo goed mee omgaan. De telefoon app start en gaat weer uit.
Gebeld met T-mobile, nieuwe sim gekregen, zelfde probleem. Nu is er een "case" aangemaakt en wordt ik binnen 25! dagen teruggebeld. Dus ik gaf nogmaals aan dat ik niet bereikt kon worden en ook maar mijn mailadres gegeven!!

tja ik wacht nu dus al een paar daagjes, nog 2 weken te gaan (mogelijk)

iHansD 10-11-08 13:32

Pff, een week te laat, talloze frustrerende telefoontjes naar de klantenservice waar je er elke keer achter komt dat niemand daar schijnt te weten waar ze het over hebben ben ik een week later dan toch eindelijk weer bereikbaar onder mijn eigen (oude) telefoonnummer. Een uurtje ervoor kreeg ik een mail van T-Mobile met excuses en de toezegging dat ze een creditnota van € 25 zullen verwerken

omikron777 10-11-08 15:08

Ik kom van Vodafone, de overgang heeft technisch perfect gewerkt, maar alleen dankzij een verschikkelijk administratief traject. De aangevraagde datum van nummerportering is niet goed verwerkt (ik vroeg datum x aan en kreeg een bevestiging voor datum y). Het koste maar liefst 5 telefoontjes naar de megadrukke klantenservice en een brief om het voor elkaar te krijgen.
Uitspraken zoals "ik kan wel een nieuwe datum aanvragen, maar die wordt waarschijnlijk afgekeurd", of "daar kan ik helaas niks aan doen, meneer" maken mij razend. De service bij TM is echt verschikkelijk. :(

Pete.Z 11-11-08 00:00

Overigens wel heel erg optimistisch als je blijkbaar een nummer gaat porteren waar je hele bedrijf van afhankelijk is,net in de drukste tijd bij de slechtste provider die we hebben in Nederland...zakelijk heb je toch zeker meer nummers mag ik hopen!

Ik heb nu net zelf de brief verstuurd naar T-Mobile om een oud KPN abonnement op te zeggen,en dat nummer aan mijn iPhone te koppelen,maar ik zorg wel dat ik bereikbaar blijf op andere telefoons!

Ik ben benieuwd hoe het bij mij afloopt.

Neocrown 13-11-08 19:10

Geen leed voor mij, abbo afgekocht bij Telfort dit aangegeven bij T-mobile, direct Iphone meegekregen, SMS gehad van Telfort voor nummerbehoud, T-mobile gebeld, brief gehad T-mobile voor overname en op de dag zoals geschreven vanuit T-mobile alles geregeld.....Dus te vreden :D

remix999 19-11-08 17:22

bij mij 2 maanden geduurd, ondertussen geen werkende sim gehad :S

spelia 20-11-08 00:14

Na 15 dagen 4x bellen en meerdere malen gevraagd om bevestiging per mail is het gisteren toch eindelijk gelukt! Overigens zonder bevestiging van de kant van T-mobile...pfff

Restful 04-09-09 23:10

Heb een zakelijk abbo bij KPN. Deze loopt tot 18 september.
Ben op 17 augustus bij T-mobile shop geweest. Gaf aan dat ik met nummerbehoud wil verkassen van KPN naar T-mobile.
Zegt de verkoper dat dit geen probleem is maar dat ik eerst een iphone moet bestellen. Iphone besteld, 50 euro voorschot betaald. Ik vroeg wat hij wilde doen voor nummer behoud.
Ik moest van hem naar KPN winkel en mijn contract laten stoppen.
Ik zei dat ik graag mijn nummer wilde meenemen omdat dit een zakelijke telefoon is.
Toch moest ik naar KPN winkel. Gelukkig op loopafstand (Zuidplein in Rotterdam).
Men zegt tegen mij daar dat T-mobile zelf een aanvraag moet doen voor nummerbehoud en voor het opzeggen van mijn contract.
Dus weer terug naar T-mobile shop.
Zelfde shop medewerker zegt dat ik echt een brief moet schrijven om mijn abbo bij KPN op te zeggen.
Vertrouw de zaak niet en bel later op die dag met T-mobile klantenservice.
Het hele verhaal opnieuw verteld. Mijnheer aan de telefoon zegt dat ik echt een aanvraag moet doen voor nummer behoud en helpt mij telefonisch bij het invullen van deze aanvraag voor een zakelijke klant.
Onderaan staat dat je een tijdelijke T-mobile nummer moet hebben.
Ik vraag hoe het daarmee zit. Hij zegt dat zij dat zelf voor mij zouden regelen zoals zij dat ook zouden regelen met het namens mij opzeggen van mijn abbo bij KPN.
Als ik die invul en opstuur, zou ik binnen 5 dagen een bevestiging ontvangen van T-mobile dat alles in werking was gezet.
Na 10 dagen nog geen bericht.
Bel opnieuw klantenservice T-mobile en leg de situatie nu (enigzins licht geprikkeld) uit aan de dame van de klanten service. Deze zegt dat ik echt terug moet gaan naar de schop en daar een aanvraag moet doen voor nummerbehoud en dat zij mij een tijdelijke T-mobile nummer zouden geven puur voor het systeem.
Weer terug naar de shop en wacht totdat ik een ervaren verkoper kreeg.
Deze heeft aanvraag nummerbehoud zakelijke klanten voor mij gedaan, een tijdelijke T-mobile nummer gegeven en contract aanvraag opgesteld.
Vervolgens aaanvraag goedgekeurd. Zij zou mij bellen als mijn nummer werd overgenomen en als mijn iphone binnen zou zijn.
Ben vervolgens na 1 week gebeld dat het gelukt was met de aanvraag nummerbehoud en na 10 dagen gebeld dat de iphone binnen was.
Nu moet ik echter wachten tot 24 september. Want dan pas kan ik met mijn iphone gaan bellen.
Dit is mijn ervaring met T-mobile ivm aanvraag voor nummerbehoud.

Gr. Restful

migil 11-09-09 14:37

Heb de iPhone 3GS besteld bij T-Mobile nadat ze me een aanbieding gaven om een nieuw abonnement te nemen omdat Orange (waar ik mijn vorige abonnement had) overgenomen wordt door T-Mobile.

Heel netjes de iPhone binnen 5 werkdagen binnen en ik vervolgens naar T-Mobile bellen om hem te activeren. Blijkt dat ik hem pas op 30 september (3 weken!) in gebruik kan nemen omdat op die datum mijn nummer van Orange naar T-Mobile wordt overgezet. Het is op een of andere manier niet mogelijk om de T-Mobile simkaart nu te activeren met het tijdelijke nummer dat daarbij hoort. De klantenservice vertelde zelfs dat dit met andere providers wel mogelijk is, enkel met Orange kan dat niet voor die datum geregeld worden. Nogal raar aangezien Orange nu bij T-Mobile hoort :S

Zit ik hier dus met een iPhone zonder dat ik er iets mee kan doen in de aankomende 3 weken.

kvu 11-09-09 15:21

van KPN prepaid naar t-mobile:

Bij mij heeft het 5 maanden geduurd, 19 maart zou het gebeuren, 10 augustus had ik me nummer weer terug na 20x bellen met 1200, 3 brieven gestuurd en betaling voor de abonnement stopgezet, ondertussen kan ik nog geen sms berichten ontvangven na 10 augustus. inmiddels heb ik alweer 4x gebeld met 1200, binnenkort stop ik weer met betalen aan t-mobile en dan gaan ze echt actie ondernemen .:D

Iphone3Gs 11-09-09 15:28

Daarom neem ik om de 2 jaar dus een nieuw nr om dit gezeur te kunnen vermijden.
Ik was van Tmobile naar KPN gegaan en sinds 26 juni weer terug.

maar daarvoor dus altijd Tmobile gebeld en altijd een nieuw abbo genomen, zonder nr behoud.

lvt 11-09-09 16:09

Tja, het kan gelukkig ook relatief goed gaan. Ik ben in juli overgegaan van vodafone prepaid naar tmobile, het duurde drie weken (wel langer dan beloofd) nadat ik het formulier had opgestuurd (had al wel alle gegevens ingevuld bij bestelling iphone via webshop). Ik was op het moment van omzetting in het buitenland, en dat is allemaal zonder problemen verlopen.

Marc84 21-09-09 14:07

Wat zijn nu eigenlijk de juiste stappen voor nummerbehoud? Ik heb mijn huidige Vodafone abonnement opgezegd. Mijn nieuwe Iphone krijg ik volgende week. Het contract gaat pas in eind november. Ik heb via de Online Shop aangegeven dat ik nummerbehoud wil. Moet ik nu nog meer dingen regelen? Moet ik het formulier nummerbehoud nog invullen?

Restful 22-09-09 23:03

Er is een formulier voor Nummer Behoud. Deze moet u bij de shop laten invullen. Daarbij krijgt u een tijdelijke T-mobile nummmer (deze is geheel een formaliteit en wordt niet eens gebruikt). Zodra uw nummerbehoud aanvraag is goedgekeurd, moet T-mobile uw nummer overnemen vanaf het moment dat uw oude abbo afloopt en u krijgt u er een bericht over als het goed is.

Mvg, Restful


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.