iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

thatsright 18-01-11 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdruiven (Bericht 627488)
Welk forum? ;)

En ben je de abonnementshouder van het toestel? Ik heb mijn 3GS via marktplaats gekocht, nu wil ik hem unlocken met origineel imei nummer alleen zeggen ze me dat het 120,- kost omdat ik niet de huidige eigenaar ben.

Help?


Dat probleem hem ik dus ook! ik heb de vorige eigenaar al gemaild maar kan iemand hier helpen?!

ebeng 26-01-11 21:48

ik heb me toestel ook via marktplaats gekocht,
heb het zelf via itunes geunlocked.
WAARSCHUWING:
na de unlock heeft ik totaal geen bereik meer!!
al 2 weken zit ik zonder ontvangst en soms met 1 streep.
Ik zou het niet doen eerlijk gezegd...

jb889 26-01-11 22:11

om de sim te unlocken is er op de mart een turbo sim te koop ik ben er ook op zoek

lbroek1 27-01-11 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ebeng (Bericht 633685)
ik heb me toestel ook via marktplaats gekocht,
heb het zelf via itunes geunlocked.
WAARSCHUWING:
na de unlock heeft ik totaal geen bereik meer!!
al 2 weken zit ik zonder ontvangst en soms met 1 streep.
Ik zou het niet doen eerlijk gezegd...

Als je maar 1 streep heb, staat er dan wel een naam van je provider bij?
Anders zou je hem is moeten deactiveren met behulp van Redsn0w bijvoorbeeld en hem dan nog is moeten aansluiten met Itunes..

ebeng 01-02-11 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 (Bericht 633787)
Als je maar 1 streep heb, staat er dan wel een naam van je provider bij?
Anders zou je hem is moeten deactiveren met behulp van Redsn0w bijvoorbeeld en hem dan nog is moeten aansluiten met Itunes..

ja t-mobile staat er gwn.

is er dan een optie om de simlock weer erop te krijgen dan via redsnow?

kaasdebaas 01-02-11 20:12

officiele unlock T-Mobile problemen
 
Hallo,

Ik probeer een officiele unlock te doen op mijn gejailbrakete 3G met 3.1.3 firmware. Ik heb contact gehad met T-Mobile en mijn Imei is vrijgegeven. Ik deinstalleer UltraSnow en volg de procedure op de T-mobile site door mijn otestel aan iTunes te hangen om vervolgens simlockvrij te worden gemaakt. maar deze melding blijft uit.

Iemand ervaring hiermee? Moet ik nog een stap uitvoeren ivm de firmware/ultrasnow?

Dank!

King1987 01-02-11 20:16

//Topic's samengevoegd

kaasdebaas 02-02-11 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaasdebaas (Bericht 635917)
Hallo,

Ik probeer een officiele unlock te doen op mijn gejailbrakete 3G met 3.1.3 firmware. Ik heb contact gehad met T-Mobile en mijn Imei is vrijgegeven. Ik deinstalleer UltraSnow en volg de procedure op de T-mobile site door mijn otestel aan iTunes te hangen om vervolgens simlockvrij te worden gemaakt. maar deze melding blijft uit.

Iemand ervaring hiermee? Moet ik nog een stap uitvoeren ivm de firmware/ultrasnow?

Dank!

Kan het te maken hebben met het feit dat ie gejailbraked is? Ik kan het niet in de search vinden

kaasdebaas 02-02-11 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaasdebaas (Bericht 636217)
Kan het te maken hebben met het feit dat ie gejailbraked is? Ik kan het niet in de search vinden

DIT WERKT INDERDAAD NIET MET EEN GEJAILBRAKETE IPHONE.

Teruggezet en nu erkt het wel daarna kun je wel Jailbraken enblijkt de unlcok werken

Denis 07-02-11 12:47

hallo,
kan iemand even bevestigen (ik heb gezocht op het forum maar ik vind geen klinkklaar antwoord) of een iPhone 3GS die officieel door T-Mobile unlocked is, ook daadwerkelijk UNLOCKED BLIJFT na updaten naar toekomstige fw versies?
Ik sta op het punt een T-mob unlocked 3gs te kopen maar ik zit bij Base in België...

Bedankt voor jullie reactie!

XIII 07-02-11 12:54

Denis, mijn officieel door T-Mobile geunlockte 3GS is bij iedere firmware update unlocked gebleven (zoals dat hoort).

Denis 07-02-11 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 638557)
Denis, mijn officieel door T-Mobile geunlockte 3GS is bij iedere firmware update unlocked gebleven (zoals dat hoort).

Ok, Tnx voor snelle reactie!!

Timmy89 20-06-11 09:23

Heb al even zitten rondzoeken
heb nu een iphone 3gs met duitse T-mobile simlock.
kan ik die ook via deze weg unlocken?
of iemand die mij kan helpen hoe ik deze legaal kan unlocken.
ik weet dat je minstens 24 maanden abonee moet zijn bij T-mobile in duitsland.
maar ik heb hier geen simkaart van is dit dan een probleem ?
ik denk namelijk vanwel.

DutchWolf 20-06-11 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 (Bericht 684764)
Heb al even zitten rondzoeken
heb nu een iphone 3gs met duitse T-mobile simlock.
kan ik die ook via deze weg unlocken?
of iemand die mij kan helpen hoe ik deze legaal kan unlocken.
ik weet dat je minstens 24 maanden abonee moet zijn bij T-mobile in duitsland.
maar ik heb hier geen simkaart van is dit dan een probleem ?
ik denk namelijk vanwel.

Jazeker!
Ik heb ruime een half jaar met een gejailbraikte Duitse T-Mobile gewerkt.
Heb 'm gelockt gekocht en thuis gejailbraiked en toen met T-Mobile-NL gewerkt (zonde anders van het abo, toch?).
Ik ben nu net bezig om 'm vrij te maken want gister zou de simlock er af zijn....
(heeft me al wel een slapeloze nacht bezorgd) maar na de 4.2.1 terug gezet te hebben via de DFU heb ik nu, na 4 uurtjes wachten opeens wel mijn Nederlandse T-Mobile in de linker bovenhoek staan....

Nog ff afwachten; officiële update naar 4.3.3 gaat later op de morgen gebeuren....

Groetjes,

EJ

Timmy89 20-06-11 10:56

ik zit wel niet met een nederlandse T-mobile maar met mobile vikings
zou ik als ik naar T-mobile in Nl via imei eventueel kunnen unlocken ?

DutchWolf 20-06-11 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 (Bericht 684796)
ik zit wel niet met een nederlandse T-mobile maar met mobile vikings
zou ik als ik naar T-mobile in Nl via imei eventueel kunnen unlocken ?

Nederlandse T-Mobile kon/wou mij er niet mee helpen.
Ik heb het alleen via de vorige (originele) eigenaar voor elkaar gekregen. Die heeft T-Mobile Duitsland de zaak uitgelegd en die zeiden klinkklaar volgens hun voorwaarden dat ik het einde contract moest afwachten maar dat íe daarna ook automatisch simlockvrij zou zijn, en dat was die bij mij gisteren/vanmorgen.

Dus er zit niets anders op om T-Mobile Duitsland er naar te vragen (en hopelijk staat ie dan niet als gestolen te boek).

suc6

wouter1981 20-06-11 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 (Bericht 684796)
ik zit wel niet met een nederlandse T-mobile maar met mobile vikings
zou ik als ik naar T-mobile in Nl via imei eventueel kunnen unlocken ?

Nee maar je kunt HIER wel zien wanneer hij unlocked wordt.

Drinkyoghurt 20-06-11 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 684850)
Nee maar je kunt HIER wel zien wanneer hij unlocked wordt.

Het rare van dat is overigens wel dat de unlock kleur en versie afhankelijk is :confused:

Als ik mijn IMEI daar invoer, krijg ik te zien 23 juli 2011 voor de 3GS 16GB zwart(wat ik dus heb). Zou ik voor wit, of 32GB zwart, of 32GB wit kiezen wordt dat 29 juli :confused:

DutchWolf 20-06-11 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drinkyoghurt (Bericht 684852)
Het rare van dat is overigens wel dat de unlock kleur en versie afhankelijk is :confused:

Als ik mijn IMEI daar invoer, krijg ik te zien 23 juli 2011 voor de 3GS 16GB zwart(wat ik dus heb). Zou ik voor wit, of 32GB zwart, of 32GB wit kiezen wordt dat 29 juli :confused:

Dat is dus eind volgende maand.
Maar het andere probleem is, je moet je adres en lokaal nummer opgeven.
Dat is het telefoonnummer wat bij dat abonnement hoort; dus niet je eigen nummer

Daarom: afwachten

Drinkyoghurt 20-06-11 23:35

Ik was even op wat duitse sites aan het kijken en kwam dit tegen:

Google Vertaling

Hopelijk is dit echt zo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.