iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

eddyha 21-04-09 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tilbury (Bericht 279073)
Ik krijg nu een nieuwe iPhone vanwege de haarscheurtjes. Dus ook een nieuw IMEI-nummer. Zou de legale unlock nu ook veel duurder worden omdat ik weer op 0 begin? :confused:

Als je de oude door hun hebt laten unlocken zou ik gewoon verwachten dat ze de nieuwe gratis unlocken.

z-nyx 21-04-09 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doomzie (Bericht 279785)
En als hij al een jaar zijn abbo heeft?


Ook dat maakt niet uit , je iphone ( IMEI nr ) staat niet op je vriend zijn naam/abbo .

Als deze iphone/IMEI wel van je vriend is met zijn abbo , dan kan het wel.

eddyha 22-04-09 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx (Bericht 279879)
Ook dat maakt niet uit , je iphone ( IMEI nr ) staat niet op je vriend zijn naam/abbo .

Als deze iphone/IMEI wel van je vriend is met zijn abbo , dan kan het wel.


Is niet (meer) waar. Of ze hebben de regels versoepeld of het verschilt per telefonist want het enige wat ik nodig had was iemand met T-mobile abbo die voor mij gebeld heeft, samen met het IMEI nummer en binnen een half uur was het geregeld. Mijn 3G komt van marktplaats dus heeft niks met het abbo te maken. Maar er zijn verschillende ervaringen hier te lezen dus het is aan te raden als het niet lukt om de volgende dag gewoon weer te bellen.

VirtuaCash 22-04-09 09:57

Kan het ook werken met een Duitse Iphone? Ik heb namelijk een Duitse T-mobile lock erop zitten, maar ik heb zelf T-mobile NL. Ik kan best betalen als het daarmee maar klaar is:p.

tattoo1000 22-04-09 10:18

helaas heb hetzelfde probleem maar dan wordt doorgegeven dat ze het niet kunnen met een buitenlandse imei omdat die niet in hun systeem zit

eddyha 22-04-09 10:41

Dan wordt het een ander verhaal inderdaad, voor Apple zijn de verschillende T-mobiles in de landen verschillende afnemers en kunnen deze niet elkaars simlocks opheffen helaas.

Thomahawk 23-04-09 19:08

Update mbt unlocken via tmobile.

4 Weken geleden heb ik een unlock aangevraagd. Tot op heden niks van gehoord dus nu net maar even zelf gebeld.

Ze vertelde me nu net dat het sinds VANDAAG NIET meer mogelijk is om een iphone te unlocken die NIET op je eigen naam staat. Tot vandaag berekende ze 120 euro daarvoor. Het is uitsluitend mogelijk om via het bijbehorende abbonement de iphone te unlocken. Dit gaat dus voor mij niet meer werken want ik heb hem via marktplaats gekocht...

Grt

Thomas

kadir58 24-04-09 20:20

k heb vandaag t-mobile klanten service gebeld met een kaart die ik 10 minuten ervoor heb gekocht en heb opgewaardeerd, binnen 2 weken krijg ik een mail, althans zo werd het mij verteld

edit: ik ga toch maar het 070 nummer bellen , zo dacht ik er even over. maar ja ik zat al 6 minuten aan de foon. opgehangen (70 euro beltegoed over, dus net geered :) ) ben nu met fring aan het bellen, 10:33 minuten ! maar nog steeds het bericht "alle medewerkers zijn nog in gesprek"

update ! niet gelukt ! hij wil 120 euries zien, k snap het niet, wat een ****en , gister werd het me binnen 2 weken beloofd, en nu kan het niet meer , en heb gisteren volgens 070 nr. valse hoop gekregen gister !

spazzola 27-04-09 00:37

Ok. Ik heb originele abonnee zover dat ze voor me belt. Ik heb een NL Iphone 3G 16GB via marktplaats gekocht met T-Mobile Simlock. Als het toestel unlocked is wat moet ik dan doen? Gewoon mijn Vodafone kaart erin steken en aan Itunes hangen? De Iphone is nieuw terug gekomen van een reparatie en heeft nog nooit een simkaart geplaatst gehad. Mijn Vodafone kaart zou dus de eerste zijn.

Dit gaat gewoon werken zo?

eddyha 27-04-09 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spazzola (Bericht 281307)
Ok. Ik heb originele abonnee zover dat ze voor me belt. Ik heb een NL Iphone 3G 16GB via marktplaats gekocht met T-Mobile Simlock. Als het toestel unlocked is wat moet ik dan doen? Gewoon mijn Vodafone kaart erin steken en aan Itunes hangen? De Iphone is nieuw terug gekomen van een reparatie en heeft nog nooit een simkaart geplaatst gehad. Mijn Vodafone kaart zou dus de eerste zijn.

Dit gaat gewoon werken zo?


De "beller" heeft jou IMEI nummer nodig. Als ze gebeld heeft en het is goed dan moet je je iPhone aan iTunes hangen met een Niet-Tmobile simkaart en dan een half uur laten zitten(ze houden het ruim aan) Bij mij kreeg ik al na een paar minuten KPN te zien, dan van iTunes afhalen en weer terug, dan krijg je de melding: Gefeliciteerd, uw iPhone is unlocked.

Snippertje 28-04-09 10:49

Zojuist ook aangevraagd via Prepaid kaartje. Kon het voor 100 euro doen, dat is het geluk dat ik zelf bij T-Mobile werk. Dus nu voor totaal 200 euro een simlockvrije 3G Iphone 8Gb. Die rebelsim werkt in elk geval niet/slecht.

SeFix 03-05-09 18:55

Hoi.

Ik heb even vraagje ik heb een iPhone gekocht v ia marktplaats 3 maanden geleden. Nu wil ik hem laten unlocken via tmobile. Ik heb de factuur er bij gekregen toen ik hem overkocht. Gaat dit lukken?

Groet

spazzola 03-05-09 19:11

Je moet de originele abonnee vragen op te bellen naar het volgende nummer:

070-3056007

Dit is de unlock service van T-Mobile. Vervolgens moet het IMEI - nummer doorgegeven worden en T-Mobile kan de Iphone unlocken.

Vervolgens:

- toestel uitzetten, andere SIM erin
- toestel aanzetten
- nergens op drukken
- toestel koppelen aan pc met ITunes dat ook op internet is aangesloten.
- 1/2 uur gekoppeld laten aan de pc en nergens op drukken

- nadat half uur toestel loskoppelen en direct weer aansluiten op de pc
- pincode van jou SIM kaart invoeren (soms geeft ITunes al aan dat de Iphone simlock-vrij is)
- links boven in het toestel moet de naam van jouw provider staan.

SeFix 03-05-09 19:25

En gaat me dat nog wat kosten? Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Groet

SeFix 03-05-09 19:32

En als ik het imei nummer zelf heb kan ik dan zelf niet gewoon bellen?

spazzola 03-05-09 19:32

De kosten worden middels een normale factuur afgeschreven van de originele abonnementshouder. Dit bedrag moet je dus overmaken aan deze persoon.

Voor het opheffen van de simblokkering betaal je binnen 0 tot 3 maanden na activering €120 deblokkeringskosten. De kosten van het simlockvrij maken zijn als volgt:
  • 0 tot 3 maanden: €120
  • 3 tot 6 maanden: €90
  • 6 tot 9 maanden: €70
  • 9 tot 12 maanden: €50
  • vanaf 12 maanden: gratis

spazzola 03-05-09 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SeFix (Bericht 283066)
En als ik het imei nummer zelf heb kan ik dan zelf niet gewoon bellen?

Nee want IMEI-nummer is gekoppeld aan persoon die origineel bij het abonnement hoorde.

spazzola 03-05-09 19:46

Kosten worden afgeschreven volgens een normale factuur van de abonnementshouder. Dwz dat jij dit bedrag moet overmaken aan deze persoon.

Voor het opheffen van de simblokkering betaal je binnen 0 tot 3 maanden na activering van het toestel €120 deblokkeringskosten. De kosten van het simlockvrij maken zijn als volgt:
  • 0 tot 3 maanden: €120
  • 3 tot 6 maanden: €90
  • 6 tot 9 maanden: €70
  • 9 tot 12 maanden: €50
  • vanaf 12 maanden: gratis

ButcherJF 03-05-09 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spazzola (Bericht 283074)
Kosten worden afgeschreven volgens een normale factuur van de abonnementshouder. Dwz dat jij dit bedrag moet overmaken aan deze persoon.


Voor het opheffen van de simblokkering betaal je binnen 0 tot 3 maanden na activering van het toestel €120 deblokkeringskosten. De kosten van het simlockvrij maken zijn als volgt:
  • 0 tot 3 maanden: €120
  • 3 tot 6 maanden: €90
  • 6 tot 9 maanden: €70
  • 9 tot 12 maanden: €50
  • vanaf 12 maanden: gratis

Is het geen €120/€90/€60/€30/gratis?

iScorpio 03-05-09 20:23

Bedragen die spazzola noemt kom ik ook steeds tegen ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.