iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile, iPhone weer stuk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35304-t-mobile-iphone-weer-stuk.html)

john1979 11-06-09 22:06

Tja daar snap ik ook niets van. Een wachtlijst voor een tweedehands toestel of een refurbish toestel? daar zit ook nog een verschil in ;) Ik zou echt geen tweedehands toestel aannemen ;)

Het lijkt er op dat dit buiten Solid Vision om gaat, maar dit zou niet mogen. T-Mobile beslist dan zelf dat ze je toestel aan de deur om komen ruilen? heel erg vaag allemaal.

Ook die wachttijd snap ik niet aangezien Solid Vision mij vandaag vertelde dat er op dit moment helemaal geen wachtlijst (achterstand) is. Ook vertelde Solid Vision mij dat er op dit moment geen refurbish toestellen gegeven worden, Apple schijnt op dit moment alleen echt nieuwe toestellen op te sturen als het om garantie gaat. (Waarschijnlijk betreft dit alleen de 16GB aangezien de nieuwe 3G S er straks aan komt en ze nog een berg nieuwe toestellen hebben liggen bij Apple). Weet dit niet zeker maar dit is mijn vermoeden.

Als T-Mobile jou straks een gebruikt toestel aan de deur wil geven, en je daar nog voor op een wachtlijst moet ook, zou ik dat zeker niet pikken.

Dat ze aangeven dat jij alleen kan kiezen uit deze 3 opties ben ik niet met ze eens. Jij tekent een overeenkomst met T-mobile die bestaat uit een abonnement en een iPhone. Na verschillende keren het toestel te hebben aangeboden zijn ze kennelijk niet in staat jou een degelijk product te leveren. Jij heb ze nu meerdere malen en tot in alle redelijkheid de kans gegeven het probleem op te lossen en dat is ze tot op heden nog niet gelukt (iedere keer is er wel weer iets dat stuk of niet goed is). Wat dacht je van de overeenkomst te laten ontbinden, dit recht heb je als ze na meerdere keren niet in staat zijn jou een degelijk product te leveren.

Overeenkomst laten ontbinden en een nieuwe overeenkomst aan gaan met een nieuwe iPhone 3G S ;-)

john1979 11-06-09 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Taless (Bericht 294769)
Ik zal dit nog even toevoegen, ik kreeg ook voor het eerst een begeleidende T-Mobile brief.

Misschien leuk om te lezen.




A) Kunnen wij Apple Care afsluiten op een iPhone in Nederland?
B) Hij is of nieuw, of Gerefurbished

en wat de gebruiker hierboven beweert, een refurbished toestel is niet perse tweede hands. Het is een gerapareerd model + een nieuwe buitenkant + nieuwe IMEI en Serie#.

Welke gebruiker? bedoel je mijn post? :confused:

splatz 11-06-09 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 294775)
Tja daar snap ik ook niets van. Een wachtlijst voor een tweedehands toestel of een refurbish toestel? daar zit ook nog een verschil in ;) Ik zou echt geen tweedehands toestel aannemen ;)

Het lijkt er op dat dit buiten Solid Vision om gaat, maar dit zou niet mogen. T-Mobile beslist dan zelf dat ze je toestel aan de deur om komen ruilen? heel erg vaag allemaal.

Ook die wachttijd snap ik niet aangezien Solid Vision mij vandaag vertelde dat er op dit moment helemaal geen wachtlijst (achterstand) is. Ook vertelde Solid Vision mij dat er op dit moment geen refurbish toestellen gegeven worden, Apple schijnt op dit moment alleen echt nieuwe toestellen op te sturen als het om garantie gaat. (Waarschijnlijk betreft dit alleen de 16GB aangezien de nieuwe 3G S er straks aan komt en ze nog een berg nieuwe toestellen hebben liggen bij Apple). Weet dit niet zeker maar dit is mijn vermoeden.

Als T-Mobile jou straks een gebruikt toestel aan de deur wil geven, en je daar nog voor op een wachtlijst moet ook, zou ik dat zeker niet pikken.

Dat ze aangeven dat jij alleen kan kiezen uit deze 3 opties ben ik niet met ze eens. Jij tekent een overeenkomst met T-mobile die bestaat uit een abonnement en een iPhone. Na verschillende keren het toestel te hebben aangeboden zijn ze kennelijk niet in staat jou een degelijk product te leveren. Jij heb ze nu meerdere malen en tot in alle redelijkheid de kans gegeven het probleem op te lossen en dat is ze tot op heden nog niet gelukt (iedere keer is er wel weer iets dat stuk of niet goed is). Wat dacht je van de overeenkomst te laten ontbinden, dit recht heb je als ze na meerdere keren niet in staat zijn jou een degelijk product te leveren.

Overeenkomst laten ontbinden en een nieuwe overeenkomst aan gaan met een nieuwe iPhone 3G S ;-)

Ja evt.zal dit misschien wel nodig zijn. Eerst maar is mee dreigen. Ga zeker niet akkoord met die domme omruilactie voor refurbish. Dan kan ik hem beter bij solid vision aanbieden. Heb mijn hele verhaal gister aan verschillende medewerkers van after-sales voorgelegd. Wordt aan het einde van de week teruggebeld (ja dat ken ik...). Voor mij is natuurlijk de beste optie dat ik hem kan omruilen voor een 3G S, hoef ik ook geen 2 jarig contract dus kan ik volgend jaar als mijn abbo afloopt ook weer de nieuwe iphone:D

splatz 11-06-09 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 294787)
Welke gebruiker? bedoel je mijn post? :confused:

Ik denk dat ie mij bedoelt. Heb namelijk aan het begin ook tweedehands heb genoemd, dit komt ook omdat t-mobile tweedehands noemde.

Heb de brief die hij noemt ook (al een paar keer) gekregen. Wel vaag want er is niet eens Apple Care voor de iPhone. De brief zal wel in een vroeg stadium geschreven zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Taless (Bericht 294683)
Goed nieuws. Het lijkt er op dat ik een nieuwe heb gehad. In tegenstelling tot al mijn andere replacements komt deze uit fabriek 'S88'. Alle andere kwamen uit fabriek '5k'. Ik hoop het beste ;)

Vaag serienummer heb je gekregen. Heb even gegoogled maar niets gevonden over een s88 serienummer. Ik heb duidelijk de vorige keer refurbish gekregen; begon met 5k (hoeft niet altijd refurbish te zijn maar vaak wel) en zou volgens de nummers daarna in half-april 2009 gemaakt zijn, yeah right.

john1979 11-06-09 22:30

Ow ok duidelijk ;)

Mocht je er niet met ze uit komen dan zou ik gewoon eens in de pen klimmen en ze een duidelijk brief sturen met de punten die ze dienen op te lossen (aangetekend). Mocht dit dan nog niet helpen dan gewoon je overeenkomst laten ontbinden, je heb ze nu wel kansen genoeg gegeven lijkt me.

Wel balen dat het zo moet lopen en je nu nog geen goed toestel heb. Hoop toch dat je er met ze uit komt en je straks toch kan genieten van je iPhone.

''Heb de brief die hij noemt ook (al een paar keer) gekregen. Wel vaag want er is niet eens Apple Care voor de iPhone. De brief zal wel in een vroeg stadium geschreven zijn.''

Zal wel gewoon een standaard brief zijn die ze uit het systeem laten rollen ;-) Heb al zo veel van die standaard brieven gehad........

Ben deze brief geloof ik ook al een eerder tegen gekomen op het forum.....kan hem alleen zo snel ff niet meer vinden.

splatz 11-06-09 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 294797)
Ow ok duidelijk ;)

Mocht je er niet met ze uit komen dan zou ik gewoon eens in de pen klimmen en ze een duidelijk brief sturen met de punten die ze dienen op te lossen (aangetekend). Mocht dit dan nog niet helpen dan gewoon je overeenkomst laten ontbinden, je heb ze nu wel kansen genoeg gegeven lijkt me.

Wel balen dat het zo moet lopen en je nu nog geen goed toestel heb. Hoop toch dat je er met ze uit komt en je straks toch kan genieten van je iPhone.

Ja, die mogelijkheid heb ik altijd nog. Maar volgensmij heb ik grote kans dat als ik hem nog een keer aanbied bij SV ik een nieuwe krijg. Maar eerst maar is de 3GS proberen te bemachtigen. Anders kan ik nog ontbinden proberen. Maar dat geeft natuurlijk wel weer een hele hoop rompslomp. Hoop eigenlijk voordat ik op vakantie ga een goede iphone te hebben.

john1979 11-06-09 22:36

Voor zo ver als dat ik heb begrepen zou je een echte NIEUWE moeten krijgen via Solid Vision.

Ik zou inderdaad ook eerst de 3G S proberen, zou natuurlijk helemaal mooi zijn ;) Hoop voor je dat het je lukt :D

Taless 11-06-09 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 294792)

Vaag serienummer heb je gekregen. Heb even gegoogled maar niets gevonden over een s88 serienummer. Ik heb duidelijk de vorige keer refurbish gekregen; begon met 5k (hoeft niet altijd refurbish te zijn maar vaak wel) en zou volgens de nummers daarna in half-april 2009 gemaakt zijn, yeah right.


Die datums kloppen helaas wel, Half april heeft hij dan een nieuw serie nummer gehad en een nieuwe achterkant + voorkant.

splatz 12-06-09 15:00

Heb net mailtje terug gekregen van Solid Vision
Citaat:

Wij kunnen geen onderscheid maken tussen een gerefurbished of een nieuw toestel. Dit krijgen wij zo van Apple.
Jammer. Raar dat john1979 wel reactie krijgt dat er alleen nog nieuwe worden verstrekt.

Taless 12-06-09 15:21

Mij is niet verteld dat ik een nieuwe krijg, john1979 heeft Solid Vision gebeld en dat te horen gekregen. Ik heb alleen gezegd dat mijn gerepareerde nu een andere Serie Nummer heeft dan dat je normaal terug krijgt van Solid Vision.

splatz 12-06-09 17:15

Vandaag nog maar is gebeld. De persoon van after-sales heeft vakantie ofzo en is pas maandag weer aan het werk.

john1979 12-06-09 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 295045)
Heb net mailtje terug gekregen van Solid Vision Jammer. Raar dat john1979 wel reactie krijgt dat er alleen nog nieuwe worden verstrekt.

Email zal wel door een andere afdeling berantwoord worden ben ik bang. Ik heb niet gemailt maar gebeld.

Het klopt dat Solid Vision normaal maar moet kijken wat Apple terug stuurt, nieuw of gerefurbished. De vrouw aan de telefoon vertelde mij alleen dat zij wist dat er op dit moment geen gerefurbished door Apple word opgestuurd maar alleen nieuw. Zoals ik eerder schreef zal dit naar mijn vermoeden te maken hebben met de komst van de 3G S 16GB & 32GB. Of er voor 8GB ook nieuw gegeven word weet ik niet.

Dit is mijn door de medewerker van Solid Vision verteld, liegt zij dan klopt mijn tekst ook niet, maar ga er van uit dat mij juiste informatie verstrekt is.

Echter zou er met een gerefurbished toestel niets aan de hand mogen zijn, deze zijn vrijwel gelijk aan nieuw. De medewerker van Solid Vision vertelde mij dat een gerefurbished toestel een hele nieuwe buitenkant heeft, ook schijnt er standaard een printplaat (moederbord?) vervangen te worden. Het toestel zou vrijwel weer in nieuwstaat verkeren.

Wel vreemd dat ze door de telefoon heel duidelijk zijn en mijn vragen snel eerlijk beantwoorden, en dat je via email een mail krijgt waar je eigenlijk niet mee kunt. Ik zou zeggen: niet mailen maar bellen!

Nog maals, ik denk dat een email door een andere afdeling beantwoord word.

john1979 12-06-09 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 295105)
Vandaag nog maar is gebeld. De persoon van after-sales heeft vakantie ofzo en is pas maandag weer aan het werk.

Wat een onzin smoesjes zeg, is deze man de enige man bij T-Mobile van after-sales? Sorry maar deze smoesjes heb ik te vaak te horen gekregen, daar trap ik niet meer in :p;) Nu heeft hij vakantie, morgen is hij plassen, overmorgen zit hij niet op zijn plek, de dag daarna had hij een bad hair day en heeft zich ziek gemeld ;-))) ..........

splatz 12-06-09 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 295146)
Wat een onzin smoesjes zeg, is deze man de enige man bij T-Mobile van after-sales? Sorry maar deze smoesjes heb ik te vaak te horen gekregen, daar trap ik niet meer in :p;) Nu heeft hij vakantie, morgen is hij plassen, overmorgen zit hij niet op zijn plek, de dag daarna had hij een bad hair day en heeft zich ziek gemeld ;-))) ..........

Wat ik ervan begreep is dat de persoon die mij in eerste instantie die drie opties heeft gegeven mij terug moet bellen en dat die pas maandag weer werkt. Als ik maandag weer niet teruggebeld word, neem ik natuurlijk niet meer genoegen met je wordt morgen teruggebeld

john1979 12-06-09 23:31

Hij doet je het aanbod namens T-Mobile, iedereen zou dit dus over kunnen nemen en af kunnen handelen. Als het goed is is het bekend en staat alles in het systeem dat er met je besproken en afgesroken is.

Maar goed.....laten we hopen dat je inderdaad netjes terug gebeld word en er een passende nette oplossing gevonden gaat worden.

insanity83 13-06-09 07:04

Even een vraagje.
Wat is er dan "kapot" aan je iphone? Ik heb dat ding namelijk sinds november. Ik heb de mijne zelfs van twee hoog naar beneden laten stuiteren en bij heb ik slecht een scheurtje in de behuizing zelf...
Aangezien het hier lijkt op een complete drama, ben ik reuze benieuwd.

Greetz

splatz 13-06-09 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 (Bericht 295286)
Even een vraagje.
Wat is er dan "kapot" aan je iphone? Ik heb dat ding namelijk sinds november. Ik heb de mijne zelfs van twee hoog naar beneden laten stuiteren en bij heb ik slecht een scheurtje in de behuizing zelf...
Aangezien het hier lijkt op een complete drama, ben ik reuze benieuwd.

Greetz

1e iPhone (nieuwe) heeft het een half jaar goed gedaan totdat de mute button het begaf (waarschijnlijk heb ik hem gewoon te vaak laten vallen).
Opgestuurd naar SV; eerst hadden ze het probleem niet kunnen constateren, toen nog een keer opgestuurd; toen wel geconstateerd; een nieuwe gekregen.
2e iPhone (waarschijnlijk refurbish) Kon na één maand met geen enkel wi-fi netwerk verbinding maken.
Weer opgestuurd, nieuwe (refurbished) gekregen
3e iPhone, volgensmij een probleem aan het simkaart mechanisme. Doet het vaak 2 uur goed geeft vervolgens de melding: "Herstel Vereist, u kunt niet bellen of gebeld worden met de iPhone". Vervolgens kan ik niet bellen, internetten, e-mailen etc. Ook heeft het toestel last na die foutmelding van plotselinge reboots. Het toestel is dan dus onbruikbaar geworden. Ook na herstellen in iTunes blijft de iPhone deze melding geven.

john1979 13-06-09 19:22

Ik kreeg vandaag een sms van T-Mobile dat ik mijn iPhone al weer op kon halen. Ik was erg verbaast aangezien er pas 1 week voorbij was, het kan dus wel snel :D

Wat mij door Solid Vision door de telefoon verteld was is ook netjes nagekomen, ik heb weer een hele NIEUWE iPhone :D:D (dus GEEN gerefurbished iPhone)

En nu maar hopen dat deze langer mee gaat :p:D

splatz 13-06-09 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 295539)
Ik kreeg vandaag een sms van T-Mobile dat ik mijn iPhone al weer op kon halen. Ik was erg verbaast aangezien er pas 1 week voorbij was, het kan dus wel snel :D

Wat mij door Solid Vision door de telefoon verteld was is ook netjes nagekomen, ik heb weer een hele NIEUWE iPhone :D:D (dus GEEN gerefurbished iPhone)

En nu maar hopen dat deze langer mee gaat :p:D

De laatste reparatie duurde bij mij ook maar een week. Mooi dat je een nieuwe hebt gekregen:rolleyes:. (hoe gaat je serienummer?)

john1979 14-06-09 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 295629)
De laatste reparatie duurde bij mij ook maar een week. Mooi dat je een nieuwe hebt gekregen:rolleyes:. (hoe gaat je serienummer?)

@Timmeh

Je had gelijk maar mijn antwoord op de vraag van Splatz kan je natuurlijk wel laten staan....toch?, deze was niet offtopic. Je kan de rest natuurlijk ook gewoon even weghalen i.p.v. alles te wissen, of is mijn serienummer ook bij iedereen bekend :D

Ontopic antwoord op de vraag van Splatz

Mijn serienummer: 88919K8AY7K


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.