T-Mobile, iPhone weer stuk
Goedenavond iPhoneclub & co,
Ik ben vandaag naar de T-Mobile Shop Alkmaar geweest met de mededeling dat mijn iPhone voor de 5e keer stuk is (krijg elke keer een half-werkend toestel terug van reparatie). Deze medewerker wilde deze iPhone toen weer (voor de zoveelste keer) gaan opsturen voor reparatie. Na veel aandringen is zij met after-sales gaan bellen. Ik mocht kiezen tussen 3 opties; een ander willekeurig toestel uitzoeken in de shop (neeeeeeee, wil de iPhone), weer opsturen (neeee, straks weer een stuk toestel terug), of een nieuwe iPhone voor omruilen maar daar zat een wachtrij op van minimaal een maand:mad:. Was bijna sluitingstijd dus anders moest ik zelf maar met t-mobile after-sales bellen. Net gebeld. Krijg ik te horen dat echt alleen deze opties beschikbaar zijn. Nog even gevraagd of ik hem anders niet voor een 3G S kan omruilen:D, ging ze navragen maar kon ook niet:confused:(elk willekeurig toestel behalve iphones). Dus toen maar wachtrij. Ben daar op gezet en na navragen achter gekomen dat ik dan ook weer een refurbish krijg. Ook zijn ze bij de shop vergeten mijn simkaart terug te geven. Toen erg boos geworden maar ze kon echt niets meer voor mij doen. Ga ze zo direct nog maar een keer bellen. Hebben jullie nog opmerkingen/ tips? Groetjess, Sander Ouwejan |
Een refurbished toestel is ook een nieuw toestel. Die toestellen zijn alleen speciaal gemaakt voor garantie kwesties.
|
Oh sorry, maar zei gebruikte niet de term refurbish maar tweedehands; een gerepareerde.
Heb net weer gebeld. Na heel veel grommen:p wordt ik nu nog weer teruggebeld in de loop van de week. |
Zie dat je de 16gig hebt en die word toch niet meer geleverd?
Hoe kunnen ze dan zeggen tegen je dat er een maand wachttijd is? Gewoon een nieuwe eisen! Een 3gs dus! |
Ben ik aan het proberen;p. Een maand wachttijd voor na lang navragen een tweedehandse. Wordt nu na heel veel navragen aan het eind van de week teruggebeld
|
Titel aangepast.
Splatz, wil je vanaf nu ook de Edit-knop gaan gebruiken. Dank! |
Citaat:
Weet je dat zeker? Ik lees namelijk verschillende andere dingen op internet. Bijvoorbeeld dat het soms om iPhones gaat die heel even gebruikt zijn en daarna weer zijn teruggebracht, omdat de klant bij nader inzien toch liever een andere kleur had. Of om iPhones die een klein defect hadden bij aflevering en toen weer zijn teruggebracht. Dat soort dingen. |
Van een refursbished iphone mag je verwachten dat het apparaat zich in nieuwstaat verkeert.
Wat jij beschrijft is een toestel dat voor verkoop gebruikt is, en hoort eigenlijk niet verkocht te worden (bij tmobile dan). |
Vind het toch een raar verhaal....wachttijd, enz.
Mijn iPhone 3G 16GB licht ook bij Solid Vision omdat mijn Wi-Fi niet meer werkte. Ik heb +/- 2 uur geleden gebeld met Solid Vision aangezien ze bij de T-Mobile Shop niet erg mee willen werken. Ik heb Solid Vision gevraagd hoe het er voor stond met mijn iPhone, de vriendelijke medewerker vertelde mij het volgende: Mijn iPhone viel onder garantie en was opgestuurd naar Apple. Allpe stuurt een NIEUWE naar Solid Vision en Solid Vision stuurt hem weer naar de T-Mobile Shop. Er was bij mij GEEN wachtijd, de iPhone moet morgen of uiterlijk maandag bij Solid Vision binnen komen werd mijn verteld. Ook werd mij verteld dat Apple op dit moment GEEN refurbished toestellen meer geeft (misschien alleen bij 16GB gevallen), op dit moment worden er alleen NIEUWE iPhone's (16GB?) gegeven. Ik denk dat Apple er hier nog wel een aantal van heeft liggen en er van af moet, voor dat straks de nieuwe iPhone 3G S op de markt komt? Ik vroeg de medewerker of zij dit zeker wist en kreeg een duidelijke JA terug. Ze had gekeken en er stond in het systeem dat ik een hele nieuwe kreeg. De informatie over nieuwe iPhone's en Apple geloof ik wel, Solid Vision staat toch wat dichter bij Apple dan T-Mobile.....die overigens ook allemaal verschillende verhalen vertellen bij de klantenservice en de Shops. Wie toch twijfels heeft.....even Solid Vision zelf bellen, ze zijn daar (mijn ervaring) erg vriendelijk. Ook hecht ik meer waarde aan de info die Solid Vision mij geeft dan bij T-Mobile. Bij T-Mobile zijn de verhalen iedere keer verschillend per medewerker. T-Mobile beweerde zelfs dat een refurbished toestel misschien best wel een paar gebruikerssporen kan hebben en daar niets aan te doen was......te gek voor woorden natuurlijk! Ook dit heb ik nagetrokken bij Solid Vision, deze vertelde mij dat dit echt niet waar is. De medewerker zij tegen mij ''Mijnheer, de refurbished toestellen zijn niet van nieuw te onderscheiden, zelfs wij zien het verschil niet aan het toestel, het is dat we het weten'' En ALS er al een wachttijd zou wezen dan zou Solid Vision dit denk ik wel weten ;-) |
Citaat:
|
En gaat het bij jou ook om een 16GB of een 8GB? 8GB weet ik niet zeker, 16GB is mij zeker verteld.
Laat het even weten als je hem terug heb, inderdaad een nieuwe of toch een gebruikte...als het een 16GB is. ''victory at last? I hope so!'' Laten we het hopen, 7 iPhone's is wel heel erg veel. |
Ja het gaat bij mij ook om een 16GB (wit) toestel!
|
Ok. Nou dan ben ik heel erg benieuwd of het ook een nieuwe is. Ik moet nog een paar dagen wachten tot ik hem weer op kan halen.....laat het ons weten! ;-)
|
Goed nieuws. Het lijkt er op dat ik een nieuwe heb gehad. In tegenstelling tot al mijn andere replacements komt deze uit fabriek 'S88'. Alle andere kwamen uit fabriek '5k'. Ik hoop het beste ;)
|
Citaat:
|
Aan het serienummer. 5k....en nog iets er achter, dat zijn refurbished toestellen.
Mooi dat het een nieuwe is....spreekt Solid Vision toch de waarheid. PS. @Splatz Hoe zat het met het ''wachttijd'' verhaal dat T-Mobile verteld, heb je daar nog iets over vernomen? Heb Solid Vision hier over nog een keer gebeld vandaag. Zij vertelde dat er bij hun geen wachttijd is, niets van bekend en ze krijgen gewoon iPhone's. Ben toch benieuwd wat T-Mobile hier over te vertellen heb/had. |
Citaat:
Wat ik dan weer wel "niet zo aardig" vind van Solid Vision is dat ze geen vinkje hebben gezet bij "refurbish". Ik vind dat de klant wel mag weten waar hij aan toe is. Heb Solid Vision een e-mail gestuurd of ik als ik hem nu ter reparatie aanbied een nieuwe krijg of refurbished. |
Dat de klant mag weten waar hij aan toe is ben ik helemaal met je eens. Ze mogen ook niet zeggen dat het een nieuwe is en je dan een refurbish geven, dit moeten ze eerlijk zeggen als je er naar vraagt. Ik heb vandaag ook met klem aan Solid Vision gevraagd of ik een refurbish of een 100% nieuw toestel krijg....het antwoord wat ik daar op kreeg heb ik gepost in een paar posts terug.
Dat ze niet naar Solid Vision gaan vind ik alleen vreemd als jij hem bij de T-Mobile Shop heb ingeleverd. T-Mobile zelf geeft geen vervangende toestellen als het om garantie gaat. T-Mobile stuurt alles naar Solid Vision (moet van Apple), deze kijken of het inderdaad garantie is en zorgen voor een ander toestel. Het andere toestel word vervolgens weer door Solid Vision naar de T-Mobile Shop gestuurd waar jij je toestel dan weer kunt afhalen. T-Mobile is wat garantie betreft slechts een tussenpersoon, zij mogen niets toezeggen of vervangen van Apple, Solid Vision is hier toe alleen gemachtigd door Apple. Ook word je ''oude'' iPhone door Solid Vision naar Apple verstuurd (werd mij door de medewerker van Solid Vision verteld). Vandaar dat veel mensen soms boos worden op T-Mobile omdat ze geen duidelijkheid krijgen door de telefoon of in de Shop als hun toestel niet in orde is en ze voor garantie terug komen. Het enige dat T-Mobile kan doen is je toestel opsturen naar Solid Vision en afwachten wat Solid Vision beslist. Als je iPhone is opgestuurd voor garantie kun je ook het beste Solid Vision zelf bellen, die vragen naar je IMEI nummer en kunnen je meteen vertellen hoe de zaak er voor staat. Het is me ondertussen wel duidelijk geworden dat T-Mobile heel veel verschillende verhalen verteld, dit heb ik zelf ervaren. Dit klopt niet maar gebeurd helaas toch. Waarom? waarschijnlijk zijn ze zelf niet goed op de hoogte van bepaalde dingen. Als jij duidelijk vraagt of je een NIEUW toestel krijg of een refurbish toestel, en ze zeggen dat je een NIEUW toestel krijgt, dan mag je er ook van uit gaan dat je een NIEUWE iPhone krijgt. Mocht ik je verkeerd begrijpen licht je verhaal dan nog even toe. |
Citaat:
|
Ik zal dit nog even toevoegen, ik kreeg ook voor het eerst een begeleidende T-Mobile brief.
Misschien leuk om te lezen. Citaat:
A) Kunnen wij Apple Care afsluiten op een iPhone in Nederland? B) Hij is of nieuw, of Gerefurbished en wat de gebruiker hierboven beweert, een refurbished toestel is niet perse tweede hands. Het is een gerapareerd model + een nieuwe buitenkant + nieuwe IMEI en Serie#. |
Tja daar snap ik ook niets van. Een wachtlijst voor een tweedehands toestel of een refurbish toestel? daar zit ook nog een verschil in ;) Ik zou echt geen tweedehands toestel aannemen ;)
Het lijkt er op dat dit buiten Solid Vision om gaat, maar dit zou niet mogen. T-Mobile beslist dan zelf dat ze je toestel aan de deur om komen ruilen? heel erg vaag allemaal. Ook die wachttijd snap ik niet aangezien Solid Vision mij vandaag vertelde dat er op dit moment helemaal geen wachtlijst (achterstand) is. Ook vertelde Solid Vision mij dat er op dit moment geen refurbish toestellen gegeven worden, Apple schijnt op dit moment alleen echt nieuwe toestellen op te sturen als het om garantie gaat. (Waarschijnlijk betreft dit alleen de 16GB aangezien de nieuwe 3G S er straks aan komt en ze nog een berg nieuwe toestellen hebben liggen bij Apple). Weet dit niet zeker maar dit is mijn vermoeden. Als T-Mobile jou straks een gebruikt toestel aan de deur wil geven, en je daar nog voor op een wachtlijst moet ook, zou ik dat zeker niet pikken. Dat ze aangeven dat jij alleen kan kiezen uit deze 3 opties ben ik niet met ze eens. Jij tekent een overeenkomst met T-mobile die bestaat uit een abonnement en een iPhone. Na verschillende keren het toestel te hebben aangeboden zijn ze kennelijk niet in staat jou een degelijk product te leveren. Jij heb ze nu meerdere malen en tot in alle redelijkheid de kans gegeven het probleem op te lossen en dat is ze tot op heden nog niet gelukt (iedere keer is er wel weer iets dat stuk of niet goed is). Wat dacht je van de overeenkomst te laten ontbinden, dit recht heb je als ze na meerdere keren niet in staat zijn jou een degelijk product te leveren. Overeenkomst laten ontbinden en een nieuwe overeenkomst aan gaan met een nieuwe iPhone 3G S ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb de brief die hij noemt ook (al een paar keer) gekregen. Wel vaag want er is niet eens Apple Care voor de iPhone. De brief zal wel in een vroeg stadium geschreven zijn. Citaat:
|
Ow ok duidelijk ;)
Mocht je er niet met ze uit komen dan zou ik gewoon eens in de pen klimmen en ze een duidelijk brief sturen met de punten die ze dienen op te lossen (aangetekend). Mocht dit dan nog niet helpen dan gewoon je overeenkomst laten ontbinden, je heb ze nu wel kansen genoeg gegeven lijkt me. Wel balen dat het zo moet lopen en je nu nog geen goed toestel heb. Hoop toch dat je er met ze uit komt en je straks toch kan genieten van je iPhone. ''Heb de brief die hij noemt ook (al een paar keer) gekregen. Wel vaag want er is niet eens Apple Care voor de iPhone. De brief zal wel in een vroeg stadium geschreven zijn.'' Zal wel gewoon een standaard brief zijn die ze uit het systeem laten rollen ;-) Heb al zo veel van die standaard brieven gehad........ Ben deze brief geloof ik ook al een eerder tegen gekomen op het forum.....kan hem alleen zo snel ff niet meer vinden. |
Citaat:
|
Voor zo ver als dat ik heb begrepen zou je een echte NIEUWE moeten krijgen via Solid Vision.
Ik zou inderdaad ook eerst de 3G S proberen, zou natuurlijk helemaal mooi zijn ;) Hoop voor je dat het je lukt :D |
Citaat:
Die datums kloppen helaas wel, Half april heeft hij dan een nieuw serie nummer gehad en een nieuwe achterkant + voorkant. |
Heb net mailtje terug gekregen van Solid Vision
Citaat:
|
Mij is niet verteld dat ik een nieuwe krijg, john1979 heeft Solid Vision gebeld en dat te horen gekregen. Ik heb alleen gezegd dat mijn gerepareerde nu een andere Serie Nummer heeft dan dat je normaal terug krijgt van Solid Vision.
|
Vandaag nog maar is gebeld. De persoon van after-sales heeft vakantie ofzo en is pas maandag weer aan het werk.
|
Citaat:
Het klopt dat Solid Vision normaal maar moet kijken wat Apple terug stuurt, nieuw of gerefurbished. De vrouw aan de telefoon vertelde mij alleen dat zij wist dat er op dit moment geen gerefurbished door Apple word opgestuurd maar alleen nieuw. Zoals ik eerder schreef zal dit naar mijn vermoeden te maken hebben met de komst van de 3G S 16GB & 32GB. Of er voor 8GB ook nieuw gegeven word weet ik niet. Dit is mijn door de medewerker van Solid Vision verteld, liegt zij dan klopt mijn tekst ook niet, maar ga er van uit dat mij juiste informatie verstrekt is. Echter zou er met een gerefurbished toestel niets aan de hand mogen zijn, deze zijn vrijwel gelijk aan nieuw. De medewerker van Solid Vision vertelde mij dat een gerefurbished toestel een hele nieuwe buitenkant heeft, ook schijnt er standaard een printplaat (moederbord?) vervangen te worden. Het toestel zou vrijwel weer in nieuwstaat verkeren. Wel vreemd dat ze door de telefoon heel duidelijk zijn en mijn vragen snel eerlijk beantwoorden, en dat je via email een mail krijgt waar je eigenlijk niet mee kunt. Ik zou zeggen: niet mailen maar bellen! Nog maals, ik denk dat een email door een andere afdeling beantwoord word. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij doet je het aanbod namens T-Mobile, iedereen zou dit dus over kunnen nemen en af kunnen handelen. Als het goed is is het bekend en staat alles in het systeem dat er met je besproken en afgesroken is.
Maar goed.....laten we hopen dat je inderdaad netjes terug gebeld word en er een passende nette oplossing gevonden gaat worden. |
Even een vraagje.
Wat is er dan "kapot" aan je iphone? Ik heb dat ding namelijk sinds november. Ik heb de mijne zelfs van twee hoog naar beneden laten stuiteren en bij heb ik slecht een scheurtje in de behuizing zelf... Aangezien het hier lijkt op een complete drama, ben ik reuze benieuwd. Greetz |
Citaat:
Opgestuurd naar SV; eerst hadden ze het probleem niet kunnen constateren, toen nog een keer opgestuurd; toen wel geconstateerd; een nieuwe gekregen. 2e iPhone (waarschijnlijk refurbish) Kon na één maand met geen enkel wi-fi netwerk verbinding maken. Weer opgestuurd, nieuwe (refurbished) gekregen 3e iPhone, volgensmij een probleem aan het simkaart mechanisme. Doet het vaak 2 uur goed geeft vervolgens de melding: "Herstel Vereist, u kunt niet bellen of gebeld worden met de iPhone". Vervolgens kan ik niet bellen, internetten, e-mailen etc. Ook heeft het toestel last na die foutmelding van plotselinge reboots. Het toestel is dan dus onbruikbaar geworden. Ook na herstellen in iTunes blijft de iPhone deze melding geven. |
Ik kreeg vandaag een sms van T-Mobile dat ik mijn iPhone al weer op kon halen. Ik was erg verbaast aangezien er pas 1 week voorbij was, het kan dus wel snel :D
Wat mij door Solid Vision door de telefoon verteld was is ook netjes nagekomen, ik heb weer een hele NIEUWE iPhone :D:D (dus GEEN gerefurbished iPhone) En nu maar hopen dat deze langer mee gaat :p:D |
Citaat:
|
Citaat:
Je had gelijk maar mijn antwoord op de vraag van Splatz kan je natuurlijk wel laten staan....toch?, deze was niet offtopic. Je kan de rest natuurlijk ook gewoon even weghalen i.p.v. alles te wissen, of is mijn serienummer ook bij iedereen bekend :D Ontopic antwoord op de vraag van Splatz Mijn serienummer: 88919K8AY7K |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46. |