iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile, iPhone weer stuk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35304-t-mobile-iphone-weer-stuk.html)

splatz 30-06-09 15:12

Ja, goed punt;). Heb nu mij 3e iphone.

splatz 30-06-09 20:06

De medewerker die mij terug zou bellen heeft natuurlijk niet teruggebeld. Heb een halfuur geleden gebeld, toen werd mij verteld dat deze medewerker binnen een halfuur nog terug zou bellen. Nu 5 min geleden gebeld en hij is al naar huis:mad:. Kan ik er morgen weer achteraan bellen.

splatz 01-07-09 10:54

Nu net zelf weer gebeld. Wordt binnen een half uur teruggebeld. Pfff.

john1979 01-07-09 11:58

Ben erg benieuwd splatz. Hoop nu toch echt voor je dat er aan dit hele verhaald een eind gaat komen.

Neem anders ook even kcontact op via het forum of PB met Scoes, misschien kan hij nog wat voor je doen.

splatz 01-07-09 13:53

Gister contact gehad met Scoes. Werd net na er zelf nog een keer achteraangegaan teruggebeld door deze medewerker. Hij begon mij "aan te vallen" dat ik de klantenservice plat belde. Plus dat ik veel te veel aandringde dat hij mij terug zou bellen. Hij had niet met mij de afspraak dat hij mij terug zou bellen. Dat kan een andere medewerker wel zeggen maar dat moet ik met hem afspreken. Pff wat een communicatie binnen dat bedrijf toch.

Hij heeft de prijzen nog steeds niet want de manager was er een tijdje niet. Als het goed is spreekt hij hem vrijdag. Zondag ga ik op vakantie dus ik wacht het tot zaterdag af en anders haal ik de 3G. Deze medewerker zou mij vrijdag of zaterdag terugbellen.

john1979 01-07-09 14:09

De klantenservice plat bellen zal wel mee valen, ze zullen daar echt niet met 2 a 3 man zitten :D Ik heb de indruk dat ze je nu echt zat worden....tja, moet je ook je afspraken na komen en terug bellen als je die toezegging doet. ;)

Ik hoop dat Scoes iets voor je kan betekenen.

Mijn ervaring is dat de klantenservice zich vrij schofterig kan gedragen tegen over de klanten, de shop medewerkers zijn naar mijn ervaring veel neter en beter op de hoogte van de regels. Het is erg jammer dat de ''slechte'' medewerkers het verpesten voor de medewerkers die echt hun best doen.

Ook de medewerkers hier in de shop (Cronjéstraat Haarlem) zijn echt top gasten die echt goed willen. Als het maar even kan stap ik altijd naar de shop en laat de klantenservice links liggen.

Wat ga je nu doen, afwachten tot het einde van de week tot ze misschien meer weten?

splatz 01-07-09 14:10

Ja toch maar even wachten. Zondag ga ik op vakantie dus ik haal in ieder geval zaterdag een iPhone op.

Scoes 01-07-09 17:23

Gaat helaas niet lukken John.
Ik heb alle interacties doorgelezen en ik ga me niet langer in dit topic mengen.
Het aanbod van tmobile is wat mij betreft coulant, reeel en duidelijk gecommuniceerd.

Daarnaast even over dat plat bellen: Er zijn sinds 02/06/09 totaal 52 gesprekken met de KS geweest die genoteerd zijn.

john1979 01-07-09 17:52

Jij heb je best gedaan Scoes, meer kan je ook niet doen. 52 gesprekken is wel veel :D:eek:

Hoop op een goeie afloop splatz. Misschien toch een optie om de nieuwe 3G aan te nemen in de shop?

Scoes 01-07-09 19:16

Failure.....

Scoes 01-07-09 19:17

Splatz, dit aanbod heb je al een hele tijd geleden gekregen, ik vind jouw manier van schrijven over
tmobile echt niet terecht....

splatz 01-07-09 22:53

Hoho, Scoes ik denk dat je dit topic nog maar eens moet doorlezen. Als je weet hoeveel miscommunicaties, terugbel acties etc er gebeurd zijn die niet genoteerd zijn. Mij is met vandaag meegerekend 8 x beloofd dat er teruggebeld gaat worden. Nou je raad het al. Er is 0 keer teruggebeld. + Dat elke medewerker iets anders zegt en elkaar lopen te veroordelen. Bijv. ik vertel dat die medewerker dit en dat heeft gezegd. Andere medewerker zegt dat de eerste medewerker dit niet had mogen vertellen en of ik de naam nog had zodat de 2e de 1e daarover kon aanspreken. Dit is meer dan 5x gebeurd. Ook zijn veel medewerkers slecht op de hoogte; SV stuurt alleen nieuwe iphones terug....yeah right/SV repareert hem gewoon hoorrr... yeah right.
Ik heb echt elke 52x (verbaast me wel dat het zoveel is) een reden gehad om te bellen. Als t-mobile mij beloofd terug te bellen en ze doen dat niet, moet ik er weer achteraan bellen. Ik heb al 30 telefoontje nodig gehad om een nieuwe 3G te kunnen regelen. Met bijzonder veel onvriendelijke en chagrijnige medewerkers die veel beloven en niets doen. Plus dat medewerkers gewoon liegen en hun afspraken niet nakomen. Bijv. ene **** van after-sales back-office beweert dat hij mij geen nieuwe 3g laat staan 3g s kan geven. Hij kan niets terugvinden van de opties die mij eerder gegeven zijn en wil verder niets voor mij doen, hij mag en kan ook niets voor mij doen. Veel telefoongesprekken later krijg ik iemand van dezelfde afdeling aan de telefoon, die wel een nieuwe 3g kan regelen. Terwijl die vorige medewerker het niet wilde/kon/mocht/het systeem liet het niet toe. Ook wordt er in eerste instantie een nieuwe iPhone 3G belooft (eerste dag). Na navragen is de wachtlijst minimaal 2 maanden en betreft het een tweedehands toestel.
Ook kunnen medewerkers van back-office maar 3 telefoongesprekken vinden van het hele verhaal.
Zal je even vertellen hoe ik aan die 52 ben gekomen (1e week, elke dag): Bel aan het begin van de dag op. Medewerker kan niets voor mij doen en moet navragen bij zijn manager of andere medewerker moet het oplossen wordt die dag teruggebeld. Ik om half 8 s'avonds bellen want ze hebben niet teruggebeld. Meneer wacht nog een half uurtje bel dan weer terug. 5 voor 8, medewerker is al naar huis Hij belt je morgen terug. Zo kom je al op 3 gesprekken per dag. Het ligt echt niet aan mij hoor die 52 gesprekken. T-mobile had dit probleem in 1 gesprek kunnen oplossen. Reparatie werkt niet, 3x mislukt mede door defect refurbished toestellen. Omruiling duur minimaal 2 maanden dus werkt ook niet + dat het ook om tweedehands gaat. Ander toestel wil ik niet, niet voor niets voor de iphone gegaan. Als ze me nou gelijk een nieuwe iphone hadden aangeboden.... Ik heb niets tegen tweedehands/refurbished maar het moet wel werken/een degelijk toestel zijn. Naar 3x blijken die toestellen dus niet goed getest te zijn en heb ik gewoon recht op een nieuwe. Dat daar nu minimaal 30 telefoontjes voor nodig zijn....

Sorry hoor maar ik heb elke interactie met t-mobile hier op dit forum precies en eerlijk genoemd. En ik ben van mening dat t-mobile dit zeer slecht opgelost heeft.

Nog even @Scoes over dit aanbod heb je een hele tijd geleden gekregen; vorige week maandag. Duurt wel 3 weken voordat je dat voor elkaar hebt. Dit was gewoon de enige werkende oplossing voor mij. Als ze dit nu gelijk hadden gedaan...geen 52 telefoontjes en dan was ik ook niet achter die 3g s aan gegaan.
Je kan mij veel vertellen maar er is nooit maar dan ook echt nooit met mij duidelijk gecommuniceerd. Het enige dat ze duidelijk naar mij communiceren is dat ze niets willen doen.

Misschien dat je mij nu veroordeeld tot een "zeikerd" maar dat ben ik echt niet. Het kunnen er deze maand dan 52 telefoontjes zijn maar daarvoor 0. Je moet het bij mij behoorlijk ver schoppen voordat je mij boos krijgt.

Scoes 02-07-09 01:13

Ik duik morgen even de computer in kom terug met genuanceerde feiten.

splatz 02-07-09 08:53

Ben benieuwd...:p. Vraag me toch wel af of ook alle misverstanden/miscommunicaties/terugbelacties ook in het systeem staan.

Scoes 02-07-09 14:03

15/01: knop om het geluid uit te doen (mute) werkt niet meer

14/04: Mute-knop werkt niet naar behoren. Als je hem op mute zet, geeft hij aan dat hij op luid staat. Graag verhelpen!

25/05: Toestel gaat niet op Wi-Fi gelieve hiernaar te kijken. MVG

Toestel nog steeds defect.

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.

15/06: Zie 12/06

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19, ***** van AS geeft aan te bellen als de prijs beschikbaar is.

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.

splatz 02-07-09 14:28

Even de gang van zaken met t-mobile gepost. Scoes, niet bedoelt om jou aan te vallen ofzo hoor. Ben al blij dat je er naar kijkt.

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.
Mede door de shopmedewerkster die het onzin vond.

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.
Medewerkers spreken elkaar tegen, de een beweert wachttijd minimaal 2 maanden, de ander 2 weken. Eerst wordt beweerd dat het om een nieuw toestel gaat, later wordt er toegegeven dat het om een tweedehands toestel gaat. (ik ga niet meer akkoord met een tweedehands toestel omdat dit 3x niet gewerkt heeft. Wachtlijst tweedehands toestellen??????

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.
Ik ga idd niet akkoord met een tweedehands toestel.

15/06: Zie 12/06
Weer niet teruggebeld

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is.
Verlengen??????

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.
Eerste gesprek wordt er tijdens mijn gesprek opgehangen. Vervolgens een medewerker van back-office aan de telefoon die niets van de eerdere 3 opties kon terugvinden en verder niets voor mij kon doen. Daarna zelf nog een keer gebeld omdat de 3 opties blijkbaar zoek zijn. Vervolgens gaat een medewerker van de klantenservice gegevens van mij naar afer-sales doormailen omdat die maar beperkt het verhaal van mij kunnen zien. Weer willen ze niets voor mij doen. De naam van de medewerker die mij in eerste instantie de 3 opties had gegeven was zoek. Na meerdere telefoontjes waren ze daar eindelijk achtergekomen wie dat was. Laatste gesprek had after-sales het te druk.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.
Bij SV achtergekomen dat ze mij refurbished iphones hebben gegeven. T-mobile zegt dat ze dat niet mogen doen. Lopen elkaar te beschuldigen. Willen niets voor mij doen. Vanwege gebrek aan tijd opgehangen.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.
Mij is in eerste instantie de optie gegeven om de 3G gratis voor elk ander toestel om te ruilen. Ik dacht dus dat dit ook mogelijk zou moeten zijn met een 3G. Maar nee want die lag toen niet in de winkel.

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.
Eindelijk een keer goed geholpen. Nieuwe 3G was ook de enige optie voor mij. Bijbetaling was vschil inkoopprijzen. Ik denk ik wacht daar even op omdat ik dacht dat de inkoopprijs van de 3G S zo rond de inkoopprijs van de 3G zou liggen. 3G of 3G S maakt voor t-mobile ook niet uit want als de 3G S duurder zou zijn zou ik dat verschil betalen.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.
Contractsvernieuwing???????????

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.
Er wordt beloofd dat ze vrijdag de inkoopprijs weten. Natuurlijk hebben ze die dan nog niet.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19,
Ze weten de prijzen nog steeds niet terwijl wel beloofd. Nog een keer gebeld omdat ik inmiddels doorheb dat de ene medewerker meer weet dan de ander. Mag naar de shop om het om ruilen voor een 3G S. Kom daar aan, weten ze van niets en zullen ze mij maandag terugbellen. Nog een keer gebeld omdat ik boos was dat ze mij verkeerd hebben voorgelicht en een onnodig ritje naar alkmaar heb moeten maken.

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.
Prijs van 385 euro slaat natuurlijk helemaal nergens op omdat mij het toestel tegen het verschil van de inkoopprijzen is beloofd.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.
Geen enkele medewerker weet waar de 385 euro vandaan komt en ze willen mij niet meer doorverbinden met after-sales. Boos omdat 385 euro niet redelijk is.

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.
Nooit teruggebeld.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.
1 Week en 2 dagen rond ik volgensmij niet af op 2 weken.

Scoes 02-07-09 15:23

Dit is alleen maar een opsomming van de feiten

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.
Mede door de shopmedewerkster die het onzin vond.

Terecht, is toch goed afgehandeld dan?

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.
Medewerkers spreken elkaar tegen, de een beweert wachttijd minimaal 2 maanden, de ander 2 weken. Eerst wordt beweerd dat het om een nieuw toestel gaat, later wordt er toegegeven dat het om een tweedehands toestel gaat. (ik ga niet meer akkoord met een tweedehands toestel omdat dit 3x niet gewerkt heeft. Wachtlijst tweedehands toestellen??????

Het zijn dus geen tweede hands, maar swaps ofwel of een nieuw toestel, of een refurbished = in nieuwstaat herstelt. Buiten de eerste 8 dagen na aankoop is dit een normale gang van zake.

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.
Ik ga idd niet akkoord met een tweedehands toestel.

Again, swap, dus nieuw of refurbished

15/06: Zie 12/06
Weer niet teruggebeld

Staat ook geen afspraak over in het systeem. Waarom moest er worden teruggebeld, het aanbod is toch duidelijk? Omruiling aan de deur is de normale procedure en een klantenservice medewerker kan niet zomaar iets anders beslissen.

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is.
Verlengen??????

Yep

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.
Eerste gesprek wordt er tijdens mijn gesprek opgehangen. Vervolgens een medewerker van back-office aan de telefoon die niets van de eerdere 3 opties kon terugvinden en verder niets voor mij kon doen. Daarna zelf nog een keer gebeld omdat de 3 opties blijkbaar zoek zijn. Vervolgens gaat een medewerker van de klantenservice gegevens van mij naar afer-sales doormailen omdat die maar beperkt het verhaal van mij kunnen zien. Weer willen ze niets voor mij doen. De naam van de medewerker die mij in eerste instantie de 3 opties had gegeven was zoek. Na meerdere telefoontjes waren ze daar eindelijk achtergekomen wie dat was. Laatste gesprek had after-sales het te druk.

Dat zal iets met de verbinding te maken te hebben. Ze hangen echt niet zomaar zonder reden op. Of was er misschien een reden om op te hangen?
Nee ze kunnen niets voor je doen. Nogmaals die medewerkers volgen gewoon de regels. Een uitzondering op een repair is een omruiling aan de deur. Dit is dus het aanbod. Ik lees hier dat het aanbod van de 3 andere opties in de winkel is gedaan. Er is zelfs gevraagd in welke winkel dit was.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.
Bij SV achtergekomen dat ze mij refurbished iphones hebben gegeven. T-mobile zegt dat ze dat niet mogen doen. Lopen elkaar te beschuldigen. Willen niets voor mij doen. Vanwege gebrek aan tijd opgehangen.

Yep. Procedures, omruiling aan de deur.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.
Mij is in eerste instantie de optie gegeven om de 3G gratis voor elk ander toestel om te ruilen. Ik dacht dus dat dit ook mogelijk zou moeten zijn met een 3G. Maar nee want die lag toen niet in de winkel.

Soms is er geen voorraad.

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.
Eindelijk een keer goed geholpen. Nieuwe 3G was ook de enige optie voor mij. Bijbetaling was vschil inkoopprijzen. Ik denk ik wacht daar even op omdat ik dacht dat de inkoopprijs van de 3G S zo rond de inkoopprijs van de 3G zou liggen. 3G of 3G S maakt voor t-mobile ook niet uit want als de 3G S duurder zou zijn zou ik dat verschil betalen.

Over prijzen ga ik verder niet in discussie. Vind je iets te duur koop je het niet.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.
Contractsvernieuwing???????????

Yep.

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.
Er wordt beloofd dat ze vrijdag de inkoopprijs weten. Natuurlijk hebben ze die dan nog niet.

Is niet zo gecommuniceerd.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19,
Ze weten de prijzen nog steeds niet terwijl wel beloofd. Nog een keer gebeld omdat ik inmiddels doorheb dat de ene medewerker meer weet dan de ander. Mag naar de shop om het om ruilen voor een 3G S. Kom daar aan, weten ze van niets en zullen ze mij maandag terugbellen. Nog een keer gebeld omdat ik boos was dat ze mij verkeerd hebben voorgelicht en een onnodig ritje naar alkmaar heb moeten maken.

Er is afgesproken dat er wordt gebeld als de prijzen bekend zijn. Zoals eerder afgesproken. Wie heeft gezegd dat een omruiling voor een 3GS zou kunnen heeft het helaas niet begrepen en heeft kennelijk bijscholing nodig.

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.
Prijs van 385 euro slaat natuurlijk helemaal nergens op omdat mij het toestel tegen het verschil van de inkoopprijzen is beloofd.

Nogmaals ik ga niet in discussie over de prijs. Er is dus nu wel gebeld zoals afgesproken. Zo zie je dat tussendoor 10x bellen dus geen zin heeft.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.
Geen enkele medewerker weet waar de 385 euro vandaan komt en ze willen mij niet meer doorverbinden met after-sales. Boos omdat 385 euro niet redelijk is.

Er hoeft ook niet te worden gecommuniceerd over waar die prijs vandaan komt. Die komt van hogeraf en is niets aan te doen. Vind je het te duur, doe je het toch niet?

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.
Nooit teruggebeld.

Nee en ik zal vertellen waarom. Dit was gister, we zijn nog geen 24 uur verder sinds die mail verstuurd is. Geef ze even de tijd.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.
1 Week en 2 dagen rond ik volgensmij niet af op 2 weken.

22/06: Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen. We hebben het over 11 dagen waarin het toestel had kunnen worden afgehaald.

splatz 02-07-09 15:45

Dit is alleen maar een opsomming van de feiten

05/06: Defect wordt gemeld. In eerste instantie zal dit opnieuw een reparatie worden. Klant gaat hier (en dat vind ik ook terecht hoor..) niet akkoord met een 4e reparatie.
Mede door de shopmedewerkster die het onzin vond.

Terecht, is toch goed afgehandeld dan?
(Wat een lelijke kleur dit). Ander toestel wil ik niet (heb niet voor niets gekozen voor de iphone). Wachtlijst duurt minimaal 2 maanden werd mij verteld dus wil ik ook niet en reparatie heeft 3x niet gewerkt.

10/06: Omruiling aan de deur aangeboden. Geaccepteerd en op de wachtlijst geplaatst (toestel niet op voorraad) Aangegeven dat er wordt gebeld als het toestel binnen is.
Medewerkers spreken elkaar tegen, de een beweert wachttijd minimaal 2 maanden, de ander 2 weken. Eerst wordt beweerd dat het om een nieuw toestel gaat, later wordt er toegegeven dat het om een tweedehands toestel gaat. (ik ga niet meer akkoord met een tweedehands toestel omdat dit 3x niet gewerkt heeft. Wachtlijst tweedehands toestellen??????

Het zijn dus geen tweede hands, maar swaps ofwel of een nieuw toestel, of een refurbished = in nieuwstaat herstelt. Buiten de eerste 8 dagen na aankoop is dit een normale gang van zake.

Het gaat om omruilingen bij de deur door t-mobile. SV staat hier buiten. Het betreft na veel navragen alleen maar tweedehandse toestellen.

12/06: Klant geeft aan niet te zijn gebeld. Klant wordt gebeld als het toestel er is (zoals afgesproken) Afspraak voor omruiling wordt geen akkoord, omdat dit een swap is en geen nieuw toestel. Klant krijgt de 3 opties (die eerder in dit topic vermeld staan) in de tmobile shop.
Ik ga idd niet akkoord met een tweedehands toestel.

Again, swap, dus nieuw of refurbished
Again, Het gaat om omruilingen bij de deur door t-mobile. SV staat hier buiten. Het betreft na veel navragen alleen maar tweedehandse toestellen.

15/06: Zie 12/06
Weer niet teruggebeld

Staat ook geen afspraak over in het systeem. Waarom moest er worden teruggebeld, het aanbod is toch duidelijk? Omruiling aan de deur is de normale procedure en een klantenservice medewerker kan niet zomaar iets anders beslissen.
Zou worden teruggebeld voor een gloednieuwe iphone (navraag bij manager).

16/06: Klant doet poging om bij dealer te verlengen. Afgewezen omdat deze aansluiting zakelijk is.
Verlengen??????

Yep
Verlengen kan toch überhaupt niet 1 jaar van te voren???. Snap niet helemaal wat dit hier doet.

16/06: Meerdere gesprekken (14:09, 16:40, 16:55, 16:58, 18.38, 19:00) met CS die dag met verschillende medewerkers. Elke keer hetzelfde aanbod gekregen maar klant gaat niet akkoord. Gaat naar een advocaat.
Eerste gesprek wordt er tijdens mijn gesprek opgehangen. Vervolgens een medewerker van back-office aan de telefoon die niets van de eerdere 3 opties kon terugvinden en verder niets voor mij kon doen. Daarna zelf nog een keer gebeld omdat de 3 opties blijkbaar zoek zijn. Vervolgens gaat een medewerker van de klantenservice gegevens van mij naar afer-sales doormailen omdat die maar beperkt het verhaal van mij kunnen zien. Weer willen ze niets voor mij doen. De naam van de medewerker die mij in eerste instantie de 3 opties had gegeven was zoek. Na meerdere telefoontjes waren ze daar eindelijk achtergekomen wie dat was. Laatste gesprek had after-sales het te druk.

Dat zal iets met de verbinding te maken te hebben. Ze hangen echt niet zomaar zonder reden op. Of was er misschien een reden om op te hangen?
Geen idee, ik ga dr ook niet vanuit dat ze het met opzet deden maar

Nee ze kunnen niets voor je doen. Nogmaals die medewerkers volgen gewoon de regels. Een uitzondering op een repair is een omruiling aan de deur. Dit is dus het aanbod. Ik lees hier dat het aanbod van de 3 andere opties in de winkel is gedaan. Er is zelfs gevraagd in welke winkel dit was.
Als dit gewoon niet werkt…. Ik hoef daar ook niet mee akkoord te gaan hoor. Als 3x een refurbished/tweedehands niet werkt.

18/06: Herhaling van 16/06. Opnieuw meerdere malen uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit en dat de klant een keuze mag maken. Opnieuw advocaat.
Bij SV achtergekomen dat ze mij refurbished iphones hebben gegeven. T-mobile zegt dat ze dat niet mogen doen. Lopen elkaar te beschuldigen. Willen niets voor mij doen. Vanwege gebrek aan tijd opgehangen.

Yep. Procedures, omruiling aan de deur.
Ga ik (logisch) niet mee akkoord.

19/06: Klant wil een nieuwe 3GS zonder bijbetaling. Hier gaat tmobile (logischerwijs) niet mee akkoord.
Mij is in eerste instantie de optie gegeven om de 3G gratis voor elk ander toestel om te ruilen. Ik dacht dus dat dit ook mogelijk zou moeten zijn met een 3G. Maar nee want die lag toen niet in de winkel.

Soms is er geen voorraad.


Sorry bedoelde 3G S

22/06: Opnieuw meerdere gesprekken met verzoek om de 3GS. Dit wordt mogelijk gemaakt, echter met een bijbetaling, prijs nog niet bekend. Geen akkoord.
Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen, wat opzich al een coulant aanbod is aangezien dit normaal NOOIT wordt gedaan.
Eindelijk een keer goed geholpen. Nieuwe 3G was ook de enige optie voor mij. Bijbetaling was vschil inkoopprijzen. Ik denk ik wacht daar even op omdat ik dacht dat de inkoopprijs van de 3G S zo rond de inkoopprijs van de 3G zou liggen. 3G of 3G S maakt voor t-mobile ook niet uit want als de 3G S duurder zou zijn zou ik dat verschil betalen.

Over prijzen ga ik verder niet in discussie. Vind je iets te duur koop je het niet.

Gaat om het verschil van de inkoopprijzen. Inkoopprijs 3G S was nog niet bekend. Mij is de toezegging gedaan dat ik mijn 3G mag omruilen voor een 3G S tegen het verschil van de inkoopprijzen.

23/06: Opnieuw een afgewezen contractsvernieuwing bij een dealer.
Contractsvernieuwing???????????

Yep.

Echt niet gedaan. Wat moet ik met contractsvernieuwing. En dit kan (logisch) natuurlijk niet.

24/06: Klant vraagt wat de bijbetaling voor de 3GS zal zijn. Prijzen pas beschikbaar vanaf de week daarna. Er wordt gebeld zodra de prijzen beschikbaar zijn.
Er wordt beloofd dat ze vrijdag de inkoopprijs weten. Natuurlijk hebben ze die dan nog niet.

Is niet zo gecommuniceerd.
Toch wel.

26/06: Klant geeft aan niet teruggebeld te zijn over de prijs voor de 3GS. Deze is nog niet beschikbaar. Om 8:36 en 10:30 twee maal gebeld met deze vraag. Weer gebeld om 12:19,
Ze weten de prijzen nog steeds niet terwijl wel beloofd. Nog een keer gebeld omdat ik inmiddels doorheb dat de ene medewerker meer weet dan de ander. Mag naar de shop om het om ruilen voor een 3G S. Kom daar aan, weten ze van niets en zullen ze mij maandag terugbellen. Nog een keer gebeld omdat ik boos was dat ze mij verkeerd hebben voorgelicht en een onnodig ritje naar alkmaar heb moeten maken.

Er is afgesproken dat er wordt gebeld als de prijzen bekend zijn. Zoals eerder afgesproken. Wie heeft gezegd dat een omruiling voor een 3GS zou kunnen heeft het helaas niet begrepen en heeft kennelijk bijscholing nodig.
Kan je zo die naam geven. ( hij heeft dit gedaan in overleg met de manager)

29/06: Klant gebeld met prijs vd nieuwe 3GS. Gaat niet akkoord met een bijbetaling van 385 euro, maar gaat (naar zeggen) de nieuwe 3G ophalen in de shop (gesprek om 10:52). Om 19:05 opnieuw gebeld en aangegeven niet akkoord te gaan met de bijbetaling. Echter is dit verder al gecommuniceerd en afgehandeld.
Prijs van 385 euro slaat natuurlijk helemaal nergens op omdat mij het toestel tegen het verschil van de inkoopprijzen is beloofd.

Nogmaals ik ga niet in discussie over de prijs. Er is dus nu wel gebeld zoals afgesproken. Zo zie je dat tussendoor 10x bellen dus geen zin heeft.
(Gebeld door een andere medewerker dan degene die het beloofd heeft). Hij komt met een onmogelijke prijs die duidelijk niet het verschil van de inkoopprijzen is. Geen enkele medewerker weet ook hoe hij hieraan komt. Later bevestigt door de medewerker die mij de optie heeft gegeven om om te ruilen voor een 3G S dat deze prijs waarschijnlijk nergens op slaat.

30/06: Vraag over het verschil van inkoopprijs tussen de 3G en de 3GS. Geeft ook aan een klachtenbrief te schrijven over een van de mederwerkers van AS. Totaal die dag drie gesprekken.
Geen enkele medewerker weet waar de 385 euro vandaan komt en ze willen mij niet meer doorverbinden met after-sales. Boos omdat 385 euro niet redelijk is.

Er hoeft ook niet te worden gecommuniceerd over waar die prijs vandaan komt. Die komt van hogeraf en is niets aan te doen. Vind je het te duur, doe je het toch niet?

Deze prijs klopt gewoon niet met wat mij belooft is. T-mobile [Naam] belooft mij dat ik mijn 3G mag omruilen voor een 3G S tegen het verschil van de inkoopprijzen. 385 euro is duidelijk niet het verschil. Ook niet als je kijkt naar jullie eigen abboprijzen. Heb AppleCare opgebeld en deze medewerkster heeft mij bevestigd dat de inkoopprijs voor t-mobile van de 3G S lager ligt dan die van de 3G. Ze hebben mij dus gewoon een verkeerde prijs doorgegeven.

01/07: Klant geeft aan dat 385 niet de meerprijs van de 3GS is. Er wordt afgesproken dat ***** de klant zal terugbellen (zonder duidelijke rede), en er wordt een interne mail naar deze mederwerker gestuurd met de vraag of deze contact met de klant wil opnemen.
Nooit teruggebeld.

Nee en ik zal vertellen waarom. Dit was gister, we zijn nog geen 24 uur verder sinds die mail verstuurd is. Geef ze even de tijd.
Er wordt beloofd dat er binnen een HALF UUR teruggebeld wordt.

En toen was het 02/07 en ligt er al bijna 2 weken een nieuwe 3G 16 gb ik de shop in alkmaar.
1 Week en 2 dagen rond ik volgensmij niet af op 2 weken.

22/06: Op dit moment ligt er al een nieuwe 3G 16 gb klaar in de winkel om te halen. We hebben het over 11 dagen waarin het toestel had kunnen worden afgehaald.
Ik tel er 9. De maandag wanneer de optie is gegeven niet meegeteld (aan het eind van de dag).

Scoes 02-07-09 17:19

Ik leg het nog een keer voor je uit.

Iphones in Nederland worden niet gerepareerd. In plaats daarvan worden deze omgeruild met een nieuw of en refurbished toestellen.
Refurbished toestellen zijn niet van nieuwe te onderscheiden (neem aan, ik heb er tientallen gezien.
Deze toestellen zijn worden niet als tweede hands beschouwd, omdat deze volledig worden hersteld naar de richtlijnen die apple heeft gesteld voor een nieuwe iphone.

Als jou toestel defect is, wordt deze opgestuurd naar SV. SV bepaald of een toestel binnen of buiten de garantie valt. Valt deze binnen de garantie wordt deze dus omgeruild voor een refurbished of nieuw.

In het geval dat een toestel 3x ter reparatie is geweest binnen korte tijd of voor hetzelfde euvel, kan er uit coulance iom AS worden besloten om het toestel aan de deur om te ruilen. Opnieuw, je krijgt dan een nieuw of refurbished toestel. Uiteraard hoef jij niet akkoord te gaan, maar doe je dat niet houdt het verhaal meestel op.

Dit zijn de procedures die tmobile heeft, en waar de medewerkers zich aan zullen moeten houden. In uitzonderingen (en deze bereik je, geloof me, door een brief te sturen, niet door 52x te bellen met verschillende medewerkers) kan een senior of shopmanager eventueel besluiten om het anders aan te pakken om zo tot een passende oplossing te komen.

In jouw geval is dit zelfs op drie manieren gebeurd:
-Je kreeg van de winkel het verhaal met de 3 opties
-Je kreeg van CS/AS de optie om een nieuwe iphone op te halen in de shop.
-Je kreeg een aanbod om met 385 euro bijbetaling een 3GS te verkrijgen

Geen van deze opties voldeed kennelijk, er moest een gratis 3GS aan te pas komen.
Het verschil in prijs tussen de 3G en de 3GS is niet alleen maar bepaald door de inkoopprijzen, maar ook door de marges en de populairiteit van het toestel. Hierover wil ik even John1969 citeren uit een PM die hij me stuurde. Als je auto uit 1994 (een mazda was het toch john :)) een defect bevat en je komt in 1998 bij de dealer, is het dan niet vreemd dat je om een nieuw model vraagt (eist?)?
Overgens wel grappig dat je een medewerker van careplan direct gelooft. We weten inmiddels toch wel dat er bij grote bedrijven soms verschillende verhalen worden verteld? ;)

Owja, en tel jij even op je vingers van 22 juni tot 2 juli ;)

john1979 02-07-09 18:02

Citaat:

Hierover wil ik even John1969 citeren uit een PM die hij me stuurde. Als je auto uit 1994 (een mazda was het toch john :)) een defect bevat en je komt in 1998 bij de dealer, is het dan niet vreemd dat je om een nieuw model vraagt (eist?)?

Citaat:

''John1969''
Uhuu doe maar john1979 Scoes, anders word ik al weer 10 jaar ouder ;)


Citaat:

''een mazda was het toch john''
Doe maar een Seat, ben niet zo'n Mazda man ;)

Ik heb de postings een beetje zitten volgen maar denk niet dat jullie er op deze manier uit gaan komen. Het is duidelijk dat jullie van mening verschillen. Dit zal denk ik gaan lijden tot een eindeloze discussie waar geen eind aan gaat komen. :D

Mijn advies aan splatz:

Hol naar de T-Mobile shop en haal daar de nieuwe iPhone 3G op.

Zo lang T-Mobile het probleem niet op kan lossen blijft ze wettelijk in gebreken (lees het wetboek er maar op na). Met het aanbieden van een hele nieuwe iPhone 3G heeft T-Mobile (wettelijk) in principe voldoende gedaan om het probleem op te lossen. Gaat de iPhone dan weer stuk (waar we maar even niet van uit gaan) dan zal er inderdaad eens verder gepraat moeten worden.

splatz 02-07-09 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 316846)
Ik leg het nog een keer voor je uit.

Iphones in Nederland worden niet gerepareerd. In plaats daarvan worden deze omgeruild met een nieuw of en refurbished toestellen.
Refurbished toestellen zijn niet van nieuwe te onderscheiden (neem aan, ik heb er tientallen gezien.
Deze toestellen zijn worden niet als tweede hands beschouwd, omdat deze volledig worden hersteld naar de richtlijnen die apple heeft gesteld voor een nieuwe iphone.

Als jou toestel defect is, wordt deze opgestuurd naar SV. SV bepaald of een toestel binnen of buiten de garantie valt. Valt deze binnen de garantie wordt deze dus omgeruild voor een refurbished of nieuw.

In het geval dat een toestel 3x ter reparatie is geweest binnen korte tijd of voor hetzelfde euvel, kan er uit coulance iom AS worden besloten om het toestel aan de deur om te ruilen. Opnieuw, je krijgt dan een nieuw of refurbished toestel. Uiteraard hoef jij niet akkoord te gaan, maar doe je dat niet houdt het verhaal meestel op.

Dit zijn de procedures die tmobile heeft, en waar de medewerkers zich aan zullen moeten houden. In uitzonderingen (en deze bereik je, geloof me, door een brief te sturen, niet door 52x te bellen met verschillende medewerkers) kan een senior of shopmanager eventueel besluiten om het anders aan te pakken om zo tot een passende oplossing te komen.

In jouw geval is dit zelfs op drie manieren gebeurd:
-Je kreeg van de winkel het verhaal met de 3 opties
-Je kreeg van CS/AS de optie om een nieuwe iphone op te halen in de shop.
-Je kreeg een aanbod om met 385 euro bijbetaling een 3GS te verkrijgen

Geen van deze opties voldeed kennelijk, er moest een gratis 3GS aan te pas komen.
Het verschil in prijs tussen de 3G en de 3GS is niet alleen maar bepaald door de inkoopprijzen, maar ook door de marges en de populairiteit van het toestel. Hierover wil ik even John1969 citeren uit een PM die hij me stuurde. Als je auto uit 1994 (een mazda was het toch john :)) een defect bevat en je komt in 1998 bij de dealer, is het dan niet vreemd dat je om een nieuw model vraagt (eist?)?
Overgens wel grappig dat je een medewerker van careplan direct gelooft. We weten inmiddels toch wel dat er bij grote bedrijven soms verschillende verhalen worden verteld? ;)

Owja, en tel jij even op je vingers van 22 juni tot 2 juli ;)

Als mijn iPhone 3x gerepareerd moet worden en ik 3x een refurbished toestel terugkrijg wat niet goed functioneert worden de refurbished toestellen blijkbaar niet goed getest. T-mobile is volgens de wet verplicht een deugdelijk product te leveren. Vertoont dit product een defect dient dit product door t-mobile gerepareerd te worden. Dat ze dit door Apple laten doen, dat die refurbished geeft is hun probleem niet de mijne. Ik heb niets met Apple te maken. T-mobile dient het product binnen een redelijke tijd te repareren.3x repareren vind ik geen redelijke tijd meer. + Dat refurbished toestellen blijkbaar niet genoeg getest worden. Ik hoef daar dan ook niet meer akkoord mee te gaan. T-mobile is dan verplicht een redelijke oplossing voor mij te vinden. De 3 opties slaan nergens op want een toestel van een lagere waarde uitzoeken is niet redelijk. En reparatie/omruiling werkt duidelijk niet (het is overigens zo dat omruiling zoiezo een tweedehands toestel is, reparatie betreft refurbished of nieuw).
T-mobile houdt dan gewoon een optie over, mij een nieuwe 3G geven. Ze hoeven mij echt geen 3G S te geven. Dat ik 3 weken ruzie moet maken om een nieuwe 3G te kunnen regelen vind ik gewoon belachelijk. Die 52 telefoontjes komen echt niet door mij, ik heb elke keer een reden gehad om te bellen. 9 van de 10 keer was dit dat t-mobile niet teruggebeld had.

Ben het met je eens dat ze me het nieuwe model niet hoeven te geven. Maar als ze 3 weken moeilijk lopen te doen over een 3G....

Nog even over de berekening van de 385 euro. Mij is beloofd dat dat tegen het verschil van de inkoopprijzen zal gaan. Niets populariteit etc. Ik heb toen duidelijk gevraagt hoe hij aan die prijs zou komen, de twee inkoopprijzen van elkaar aftrekken (nog gevraagd: niet de dagwaarde van de 3G, nee niet de dagwaarde). Je snapt toch zelf ook wel dat de 3G S niet 385 euro duurder is. Als je kijkt naar een i150 abbo moest ik vorig jaar voor 16gb 160 euro bijbetalen. Nu voor een 3G S met i150 nog maar 100. Ook als je kijkt naar andere landen die het toestel pre-paid verkopen zie je dat de prijs van de 3G S lager ligt. Logisch dat ik de Apple medewerkster geloof die trouwens wel vriendelijk aan de telefoon zijn.

En nog even over het aantal dagen.
Maandagavond wordt de toezegging gedaan. Dan geen tijd meer om naar de shop te gaan/shop is dicht/binnen een halfuur dicht.
Dinsdag + Woensdag + Donderdag + Vrijdag + Zaterdag + Maandag + Dinsdag + Woensdag + Donderdag = 9

splatz 02-07-09 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 316878)
Mijn advies aan splatz:

Hol naar de T-Mobile shop en haal daar de nieuwe iPhone 3G op.

Ik wacht even vrijdag af. Hopelijk laten ze er nog een redelijke prijs uitrollen

Chane 02-07-09 19:13

Ik ga me niet in de discussie mengen. Maar dit wil ik toch even kwijt. Je moet gewoon een aangetekende brief sturen (met afsluiting handtekening) dat je T-Mobile of het ander bedrijf in gebreke stelt en je legt compleet je verhaal uit. Je stelt een ultimatum voor en daar zijn ze verplicht aan te houden sinds zij in meerdere gevallen in gebreke zijn geconstateerd. Met bellen komt je niet heel erg ver, vanwege het feit altijd mondeling wordt vast gelegd. Toch success gewenst. Toch succes gewenst.

splatz 02-07-09 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chane (Bericht 316923)
Ik ga me niet in de discussie mengen. Maar dit wil ik toch even kwijt. Je moet gewoon een aangetekende brief sturen (met afsluiting handtekening) dat je T-Mobile of het ander bedrijf in gebreke stelt en je legt compleet je verhaal uit. Je stelt een ultimatum voor en daar zijn ze verplicht aan te houden sinds zij in meerdere gevallen in gebreke zijn geconstateerd. Met bellen komt je niet heel erg ver, vanwege het feit altijd mondeling wordt vast gelegd. Toch success gewenst. Toch succes gewenst.

Had ik achteraf misschien beter kunnen doen. Had het idee dat dat langer zou gaan duren. Ook denk ik dat het moeilijker is iets voor elkaar te krijgen, je kan niet gelijk een tegenargument geven. Denk dat je uiteindelijk wel serieuzer behandeld word. Beter dan arrogantie AS medewerkers.

Liquid2ubstanc3 02-07-09 19:25

Telefonisch zou idd makkelijker gaan dan een aangetekende brief, maar dat zou alleen werken als je telkens dezelfde medewerker aan de telefoon hebt en dit is niet het geval. Ik verbaas me er toch over dat je 52 keer gebeld hebt, ik had al na 5 keer bellen een brief gestuurd.

splatz 02-07-09 19:28

Ja klopt achteraf wel handiger geweest maar het gaat elke keer zo van: Ik vraag het eventjes aan mijn manager en dan bel ik u morgen terug en vinden we een passende oplossing. Vervolgens wordt er weer niet teruggebeld.

Het verbaast me zelf ook waar die 52x vandaan komt...:eek::eek::D.
Ik snap die puntjes van contractsvernieuwing ook niet helemaal. waarom zou ik een jaar van te voren gaan proberen mij contract te vernieuwen. Elke mafkees weet dat dan niet kan.

splatz 03-07-09 11:30

Ik zou vandaag teruggebeld worden...

joeblack2k 03-07-09 14:01

hardleers als je denkt dat je dan vandaag wel word teruggebeld..

neem gewoon een nieuwe 16GB 3G.. die 3GS kost gewoon 385 tja.. take it or leave it

splatz 03-07-09 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joeblack2k (Bericht 317463)
hardleers als je denkt dat je dan vandaag wel word teruggebeld..

neem gewoon een nieuwe 16GB 3G.. die 3GS kost gewoon 385 tja.. take it or leave it

:p

385 euro hebben ze uiteindelijk toegegeven dat dat nergens op sloeg en de echte prijs wordt uitgezocht. Wordt vandaag of morgen teruggebeld. Ik ga morgenochtend anders bellen en anders haal ik morgen de 3G op.

splatz 04-07-09 17:12

Net toch maar een 3G opgehaald in de shop. Moest de oude accessoires houden. Ik ga nog wel ff een klachtenbrief opstellen want dit kan gewoon niet.

Vandaag natuurlijk ook niet teruggebeld.

HugeO 04-07-09 18:53

Mijn iPhone ook met diverse klachten ingeleverd in shop bijna 2 weken geleden.
Vandaag van Solid Vision een refurb ontvangen waar ****** 10 pixels breed een witte balk aan de rechterkant van het scherm zit.

Slecht in elkaar gezet dus en NIET gecontroleerd bij verzending!

Ik vind dit toch zeer kwalijk, het is heel iets anders als bijvoorbeeld Wi-Fidisconnects die optreden. Dit is gewoon iets wat je DIRECT ziet als je even de moeite doet om het toestel aan te zetten. Zucht..

splatz 04-07-09 19:14

Jammer, hoop dat je niet hetzelfde gezeik krijgt als ik heb gehad. Vandaag nog gebeld, je wordt binnen een halfuur teruggebeld noot meer gehoord.
Nu een gloednieuwe 3G opgehaald.:D
Ik vind het toch wel zeer kwalijk hoe de CS dit probleem heeft aangepakt en ik ga nog een brief schrijven hierover.

HugeO 04-07-09 19:21

Ik hoop het ook, heb net met verbazing de 10 pagina's gelezen en vind het ronduit belachelijk hoe ze je bezig houden.

Ik werk zelf bij Telfort, en jij zou zo'n klant zijn die terecht laaiend aan de receptie van het hoofdkantoor staat. (Dit komt niet elke week voor)

Dan kan er trouwens wel een hoop gedaan worden en kunnen de juiste medewerkers naar beneden gehaald worden.

splatz 04-07-09 19:32

Zo snel zou ik ook niet bij het hoofdkantoor staan hoor..:p(alleen als het om de hoek was). Maar t-mobile heeft dit gewoon ronduit slecht opgelost. Ik heb ze ruim de tijd gegeven en ze blijven mij maar aan het lijntje houden en mij voorliegen.
Ik word niet zo snel boos maar als ik 3x een kapot toestel krijg teruggestuurd en ze dan alsnog mij alleen maar tweedehands toestellen terug willen sturen...
Het is nu dan eindelijk wel goed afgelopen maar ze hadden het natuurlijk veel sneller/beter/vriendelijker kunnen oplossen. Ik ga ze zoiezo een brief schrijven want ze mogen weten wat ze fout hebben gedaan.
Ik vind eigenlijk dat ze mij uit coulance een 3G S zouden moeten geven (niet omdat ik die zo graag wil want zoveel verschilt ie nou ook weer niet maar omdat ze gewoon veel te slecht communiceren met de klant en deze acie van hun slaat natuurlijk gewoon alles).
Heb nu tenminste wel een werkende iphone.
Scoes, nog enig reactie? (vind ik wel op z'n plaats want t-mobile heeft natuurlijk heel duidelijk naar mij gecommuniceerd en is hier heel coulant mee omgegaan.........grrr:mad:;))

john1979 04-07-09 21:46

Toch blij te lezen dat je nu eindelijk een nieuwe 3G heb. Laten we hopen dat deze het langer blijft doen splatz :p En ook nog net op tijd voor je op vakantie gaat...toch?

pebbie 05-07-09 21:08

Jeetje wat een verhaal zeg, had wel ff een hele groot pot thee nodig om hier doorheen te worstelen :-) . Balen hoe het gegaan is maar zo is ook mijn ervaring met sommige klantenservices van sommige bedrijven. Feit dat ze hem niet wilde ruilen omdat je geen doos meer had is pure kwats! Je hebt garantie op het toestel dat er in zit en niet op de verpakking. Ook al gooi je die direct weg dan nog sta je in je recht! Hoe dan ook, toch een fijne vakantie gewenst en geniet van je iPhone.

Liquid2ubstanc3 06-07-09 13:11

Ik zou het hier gewoon bij laten, je hebt nu weer je iPhone 3G en je bent dus akkoord gegaan met hun voorstel. Dus om alsnog een brief te gaan schrijven omdat je zo graag een 3GS wil, vind ik niet kunnen. Je zegt wel dat het je niet om de 3GS gaat, maar zo komt het toch op mij over. Die brief had je al vanaf het begin moeten sturen. Ik snap dat het frustrerend is, maar bellen, en zeker meerdere malen, heeft in dit soort situaties gewoon geen zin. Er is elke keer weer een andere medewerker aan de telefoon en de communicatie is dan inderdaad niet zo goed. In dit soort gevallen dus gewoon een aangetekende brief sturen, een goede tip voor de volgende keer.

Scoes 07-07-09 14:21

Ik ga me hier niet meer in mengen, omdat ik dan persoonlijk ga beledigen.

Ik wil het volgende nog kwijt:

Ik heb gesproken met zowel een medewerker van after sales die jij ook hebt gesproken, die op een bepaalde dag zelfs nog in zijn vrije tijd na werk dus 45 minuten met jouw verhaal is bezig geweest(!).

Ook heb ik gesproken met de manager van T-Shop Alkmaar.
Hij heeft me vertelt hoe jij je daar in de winkel hebt opgesteld en dat dit alles behalve op een normale manier is verlopen. Daarnaast ben ik van mening dat een aantal zaken die jij boven genoemd hebt simpelweg uit je duim zijn gezogen.

Als laatste hebben we het over iemand onder de 18 die een iphone kon krijgen op de zakelijke aansluiting van z'n vader. Dit is ook duidelijk te zien aan het taalgebruik in sommige posts. Maakt het voor mij allemaal een stuk ongeloofwaardiger, ik weet namelijk hoe ik vroeger zelf was.

Ik hoop dat het hele verhaal voor de andere forum gebruikers zo iets duidelijker wordt.

Na wat ik allemaal gehoord/besproken/gelezen heb is het echt ONMOGELIJK om te zeggen dat tmobile deze zaak slecht heeft afgehandeld.
Ik vind het heel jammer dat 1 persoon met een onsamenhangend en op bepaalde punten verdraaid verhaal een groot bedrijf zo makkelijk in een verkeerd daglicht kan zetten.

Mijn laatste post in dit topic, mag er nu AUB eindelijk een slotje op mods?

Groeten

splatz 13-07-09 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 319785)
Ik ga me hier niet meer in mengen, omdat ik dan persoonlijk ga beledigen.

Ik wil het volgende nog kwijt:

Ik heb gesproken met zowel een medewerker van after sales die jij ook hebt gesproken, die op een bepaalde dag zelfs nog in zijn vrije tijd na werk dus 45 minuten met jouw verhaal is bezig geweest(!).


Ook heb ik gesproken met de manager van T-Shop Alkmaar.
Hij heeft me vertelt hoe jij je daar in de winkel hebt opgesteld en dat dit alles behalve op een normale manier is verlopen. Daarnaast ben ik van mening dat een aantal zaken die jij boven genoemd hebt simpelweg uit je duim zijn gezogen.

Als laatste hebben we het over iemand onder de 18 die een iphone kon krijgen op de zakelijke aansluiting van z'n vader. Dit is ook duidelijk te zien aan het taalgebruik in sommige posts. Maakt het voor mij allemaal een stuk ongeloofwaardiger, ik weet namelijk hoe ik vroeger zelf was.

Ik hoop dat het hele verhaal voor de andere forum gebruikers zo iets duidelijker wordt.

Na wat ik allemaal gehoord/besproken/gelezen heb is het echt ONMOGELIJK om te zeggen dat tmobile deze zaak slecht heeft afgehandeld.
Ik vind het heel jammer dat 1 persoon met een onsamenhangend en op bepaalde punten verdraaid verhaal een groot bedrijf zo makkelijk in een verkeerd daglicht kan zetten.

Mijn laatste post in dit topic, mag er nu AUB eindelijk een slotje op mods?

Groeten

Sorry maar ik kan mezelf er niet in vinden dat t-mobile dit goed heeft opgelost. Uiteindelijk heb ik nu een nieuwe iphone;), ik ben niet van mening dat t-mobile mij het nieuwe model had moeten geven maar ze hadden mij gewoon veel sneller/vriendelijker moeten helpen.

Als een medewerker 45 minuten in zijn vrije tijd aan deze kwestie gewerkt heeft snap ik niet dat deze mij dan niet terugbelt.

Alle posts door mij in dit topic berusten op de waarheid en zijn precies en eerlijk gepost. Als jij mij beschuldigt dat de posts in dit topic door mij verdraaid zijn wil ik kraag wat argumenten horen waar je dat op berust. Nogmaals de posts zijn allemaal niet verdraaid, precies en eerlijk gepost. Ik snap ook niet hoe jij als buitenstaander mij hiervan kan beschuldigen omdat jij niet bij de telefoongesprekken aanwezig bent geweest.

En nog even over de minderjarigheidkwestie. Ik vind dat je wel heel snel conclusies trekt. Ik heb mijn zoon een paar keer naar de shop gestuurd aangezien ik het door de week erg druk heb. De laatste keer ben ik dan ook gewoon zelf gegaan. Ik snap dat de shop niet veel voor mij kon doen en neem dat hun dan ook niet kwalijk. Ik vind dan ook niet dat de shop mij slecht heeft geholpen.

Daarnaast vind ik het ook raar dat je om een slotje gaat vragen want deze discussie is duidelijk nog niet voorbij.

Iedereen nog bedankt voor de reacties. Verwacht niet een al te snelle reactie want ik ben op vakantie.:D

ReliGht 13-07-09 13:18

Zelf ben ik ook een medewerker van T-Mobile (in de shop). Zelf wil ik je een paar tips geven mocht het nog een keer gebeuren bij een ander bedrijf.

1. Neem alle gesprekken op die je hebt gevoerd met de klantenservice.

2. Houd de namen bij die je allemaal gesproken hebt.

3. Ga uitspraken van verschillende medewerkers vergelijken die je gesproken hebt.

4. Zodra een bedrijf een coulance heeft toegepast waarbij je de mogelijkheid hebt om een nieuw product (3G in dit geval) te bekrijgen wat je graag wilde, hiermee akkoord te gaan en niet verder proberen om nog betere opties te krijgen.

5. Blijf rustig aan de telefoon en in de winkel. Aan je posts te merken, zie ik continu het woord 'geruzie' terugkomen met de door jou gevoerde telefoongesprekken.

6. Na een aantal keer gebeld te hebben, schrijf een aantegekende brief met een samenvatting van alle gesprekken en de namen van de medewerkers (dit helpt veel eerder dan vele telefoongesprekken). Zonodig een cd met de opgenomen geluidsfragmenten.

Ik wil je hierbij vaststellen dat de bovengenoemde tips het juist alleen maar beter maken om eerder van een klacht af te zijn. Want zoals je ziet komt het allemaal weer op zijn pootjes terecht. Je hebt je 3G gekregen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.