iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile, iPhone weer stuk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/35304-t-mobile-iphone-weer-stuk.html)

Scoes 20-10-09 17:56

Je bent verzekerd zolang je daarvoor betaald, en je hebt via tmobile 2 jaar garantie op je iphone!
Pro-assist is per 3 maanden opzegbaar, andere verzekeringen weet ik niet zoveel over. Verzekeren moet over het algemeen binnen 10 werkdagen na aanschaf gebeuren, neem je toestel en de bon mee langs de winkel.

Dannybevers 20-10-09 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 370667)
Ja is goed, maar wil hem zsm terug :D, hoelang duurde het bij jou ?
En heb je voor die chrome rand een nieuwe iPhone gekregen?:o

Nou de vorige keer had ik luie pixels waardoor ik een nieuwe kreeg dit duurde 2 weken. Maar die chrome rand gebeuren had ik bij de iPhone die ik toen vergoed kreeg (een nieuwe).

Pro-assist is tevens elke maand afzegbaar.

SPehlivan 20-10-09 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannybevers (Bericht 371437)
Nou de vorige keer had ik luie pixels waardoor ik een nieuwe kreeg dit duurde 2 weken. Maar die chrome rand gebeuren had ik bij de iPhone die ik toen vergoed kreeg (een nieuwe).

Pro-assist is tevens elke maand afzegbaar.

Pff ik ben nog aan het wachten sinds vorige week maandag, this dus bijna 1,5 week. Maar ik was op de hoogte gesteld dat t 2 weken kon duren dus nog fftjes geduld!

Dannybevers 21-10-09 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 371441)
Pff ik ben nog aan het wachten sinds vorige week maandag, this dus bijna 1,5 week. Maar ik was op de hoogte gesteld dat t 2 weken kon duren dus nog fftjes geduld!

2 Weken is langer dan je denkt als je een iPhone altijd in je handen hebt. Bij andere telefoons had ik zoiets van agh al blijft hij een maand weg maakt nog niet uit. :o Ben wel benieuwd erna en ben tevens ook benieuwd of je een geheel nieuwe krijgt aangezien ze hem niet mogen repareren maar ze kunnen hem namelijk teruggeven als "probleem niet gevonden".

Was jou scherm erg ver naar onder gezakt of echt net als hier een kleine millimeter?

SPehlivan 21-10-09 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannybevers (Bericht 371530)
2 Weken is langer dan je denkt als je een iPhone altijd in je handen hebt. Bij andere telefoons had ik zoiets van agh al blijft hij een maand weg maakt nog niet uit. :o Ben wel benieuwd erna en ben tevens ook benieuwd of je een geheel nieuwe krijgt aangezien ze hem niet mogen repareren maar ze kunnen hem namelijk teruggeven als "probleem niet gevonden".

Was jou scherm erg ver naar onder gezakt of echt net als hier een kleine millimeter?

Ja je hebt helemaal gelijk ze mogen em niet repareren maar toch was de status; wacht op onderdelen?

Scherm was met 1 of 2 mm gezakt aan de rechter kant. maar is wel irritant als je andere iPhones vergelijkt.

*EDIT* Ik heb net gekeken naar mijn reparatiestatus en hij is opgestuurd! Ik heb ze net gebeld de klantenservice en heb te horen gekregen dat ik een nieuwe iPhone heb gekregen en dat ik die vandaag of morgen kan verwachten!

Anne! 21-10-09 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 371205)
Je bent verzekerd zolang je daarvoor betaald, en je hebt via tmobile 2 jaar garantie op je iphone!
Pro-assist is per 3 maanden opzegbaar, andere verzekeringen weet ik niet zoveel over. Verzekeren moet over het algemeen binnen 10 werkdagen na aanschaf gebeuren, neem je toestel en de bon mee langs de winkel.

Bedankt voor de info! Ik had al begrepen dat ik langs de winkel moest voor de verzekering, zodra ik de iphone binnen heb ga ik daar langs.
Fijn dat de garantie bij t-mobile toch 2 jaar is. Kan ik dat ook ergens op hun site terugvinden, of staat dat straks ergens op de factuur ofso?

Scoes 21-10-09 15:32

Voor zover ik weet niet, maar neem van me aan dat je twee jaar garantie hebt op je iphone.

SPehlivan 22-10-09 05:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dannybevers (Bericht 371530)
2 Weken is langer dan je denkt als je een iPhone altijd in je handen hebt. Bij andere telefoons had ik zoiets van agh al blijft hij een maand weg maakt nog niet uit. :o Ben wel benieuwd erna en ben tevens ook benieuwd of je een geheel nieuwe krijgt aangezien ze hem niet mogen repareren maar ze kunnen hem namelijk teruggeven als "probleem niet gevonden".

Was jou scherm erg ver naar onder gezakt of echt net als hier een kleine millimeter?

Hallo,

Ik heb em terug gekregen en t is een geheel nieuwe! Geen refurbish!

splatz 22-10-09 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 372284)
Hallo,

Ik heb em terug gekregen en t is een geheel nieuwe! Geen refurbish!

Wat is je serienummer??

SPehlivan 22-10-09 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 372294)
Wat is je serienummer??

Hoezo? kan je ergen nakijken of t een gerefurbished toestel is? Op t blaadje die ik erbij kreeg was refurbished NIET aangevinkt. Maar mocht je zn site ofzo kennen dat ik t na kan kijken, doe ik het graag zelf want wil me serienr niet zomaar op inet zetten :)

splatz 22-10-09 08:23

Sorry had ff wat uitleg moeten geven. Vinkje was bij mij ook nooit aangevinkt.

Begint je serienummer met 5k? Als dat zo is dan is het zeer waarschijnlijk een refurbished.

Dit neemt niet weg dat het geen goed toestel is, er zijn ook een hele hoop mensen die wel blij zijn met een refurbished toestel maar die zie je natuurlijk niet op dit forum.

SPehlivan 22-10-09 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 372296)
Sorry had ff wat uitleg moeten geven. Vinkje was bij mij ook nooit aangevinkt.

Begint je serienummer met 5k? Als dat zo is dan is het zeer waarschijnlijk een refurbished.

Dit neemt niet weg dat het geen goed toestel is, er zijn ook een hele hoop mensen die wel blij zijn met een refurbished toestel maar die zie je natuurlijk niet op dit forum.

Nee hij begint gewoon met cijfers. dus bij een gerefurbished is t bijv; 5k77331332 etc ?

Kun je de serie nr ook softwarematig zien? ik bedoel staat er bij een refurbished dan ook softwarematig bij serienr 5k?

splatz 22-10-09 08:34

Ja, dat klopt. Als hij met 5k begint is het refurbished, gewoon met cijfers is zeer waarschijnlijk gewoon nieuw.

Gefeliciteerd!

SPehlivan 22-10-09 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 372300)
Ja, dat klopt. Als hij met 5k begint is het refurbished, gewoon met cijfers is zeer waarschijnlijk gewoon nieuw.

Gefeliciteerd!

Ja dankjewel haha! maar zou je hier ook een antwoord op willen geven?
Kun je de serie nr ook softwarematig zien? ik bedoel staat er bij een refurbished dan ook softwarematig bij serienr 5k?

splatz 22-10-09 08:38

Als je refurbished hebt staat er idd ook als je gaat naar instellingen etc. 5k voor.

SPehlivan 22-10-09 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 372303)
Als je refurbished hebt staat er idd ook als je gaat naar instellingen etc. 5k voor.

Oke dankjewel!

wouter1981 22-10-09 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 372304)
Oke dankjewel!

Instellingen>Algemeen>Info

Waar begint je serienummer mee dan?

SPehlivan 23-10-09 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 372458)
Instellingen>Algemeen>Info

Waar begint je serienummer mee dan?

Heb ik ook eerder gezegd maar niet met 5k dus this geen refurbish!

wouter1981 23-10-09 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 372824)
Heb ik ook eerder gezegd maar niet met 5k dus this geen refurbish!

Zie net pas dat je een 3GS hebt. Weet niet of die ook met 5k begint wanneer het een refurbished toestel is.
Van welke productieweek is je toestel?

SPehlivan 23-10-09 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 372843)
Zie net pas dat je een 3GS hebt. Weet niet of die ook met 5k begint wanneer het een refurbished toestel is.
Van welke productieweek is je toestel?

Hoe kan ik dat zien?

wouter1981 23-10-09 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 372853)
Hoe kan ik dat zien?

ff je serial invoeren op: Apple Serial Number Info // Decode your Mac's serial number!

SPehlivan 23-10-09 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 372866)

Hier staat dat ie in week 40 is gemaakt dus september 2009
Wat haal je hier uit?

splatz 23-10-09 11:40

Tja, waarschijnlijk gaat de 5k regel hier niet op omdat het om een 3G S gaat
Week 40 is misschien wel wat laat maar kan wel.

Het maakt eigenlijk ook niet uit, als je er maar geen problemen mee krijgt (genoeg mensen zonder problemen met refurbished).

SPehlivan 23-10-09 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 372915)
Tja, waarschijnlijk gaat de 5k regel hier niet op omdat het om een 3G S gaat
Week 40 is misschien wel wat laat maar kan wel.

Het maakt eigenlijk ook niet uit, als je er maar geen problemen mee krijgt (genoeg mensen zonder problemen met refurbished).

Wast bedoel je met waarschijnlijk gaatde 5k regel hier niet op omdat t om een 3gs gaat?

Daar op de site stond nog ook dat de iPhone3gs nog gemaakt werd dus neem ik aan dat t wel kan en niet laat is.

Yoeri_15 25-10-09 12:50

Iphone weer stuk
 
Hallo,
Ik heb vorige week vrijdag me iphone terug gehad voor reparatie. Er zaten haar scheurtjes in dus ik wou gewoon weer een goede die dat niet had.

Kijk ik gister op de achterkant van me iphone zitten er weer haar scheurtjes op na 1 week.

Zijn er mensen met ervaring wat je er mee moet doen??


Mvg Yoeri

De Generaal 25-10-09 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoeri_15 (Bericht 374119)
Hallo,
Ik heb vorige week vrijdag me iphone terug gehad voor reparatie. Er zaten haar scheurtjes in dus ik wou gewoon weer een goede die dat niet had.

Kijk ik gister op de achterkant van me iphone zitten er weer haar scheurtjes op na 1 week.

Zijn er mensen met ervaring wat je er mee moet doen??


Mvg Yoeri

T-Mobile weer opbellen, en duidelijk maken dat het te belachelijk voor woorden is om een net gerepareerde iPhone, weer 'stuk' terug te krijgen. Ook duidelijk maken aan de verzekering dat je je iPhone al net hebt laten repareren, en als het goed is hoef je dan niet dat bedrag van 30 euro te betalen voor de reparatie.

King1987 25-10-09 12:54

//Discussies samengevoegd

Yoeri_15 25-10-09 13:12

Ik heb gewoon nog garantie dus ga het proberen

Dannybevers 25-10-09 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPehlivan (Bericht 372284)
Hallo,

Ik heb em terug gekregen en t is een geheel nieuwe! Geen refurbish!

Ok thanks ^^ (laat opmerkt)

Zal binnekort is kijken wanneer ik hem 2 weken kwijt kan hebben dan weer even opbellen :"D

rafcke 20-01-10 12:48

Hallo,

een vraagje ik heb eind december 2009 een nieuwe 3G 16gb wit gekocht, nu zie ik dat ik een 5k serie nummer heb, maar de iphone is gemaakt december 2009 week 49, heb ik nu een nieuwe of een refurbished toestel gekocht....
bedankt voor de reacties.
gr


Serial number: 5K*******
Name: iPhone 3G
Model: MB499/MB501 iPhone 3G 16GB White
Group1: iPhone
Group2: 3G
Generation:
ModelCode: iphone_3g
Screen size: 3.5 inch
Screen resolution: 480x320 pixels
Colour: White
Capacity: 16GB
Factory: 5K (China (Refurbished?))
External link: Technical specifications by apple-history.com
Model introduced: 2008
Production year: 2009
Production week: 49 (December)
Production number: 2067 (within this week)
Uitbreidingen: Uitbreidingsmogelijkheden van dit apparaat

wouter1981 20-01-10 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rafcke (Bericht 406999)
Hallo,

een vraagje ik heb eind december 2009 een nieuwe 3G 16gb wit gekocht, nu zie ik dat ik een 5k serie nummer heb, maar de iphone is gemaakt december 2009 week 49, heb ik nu een nieuwe of een refurbished toestel gekocht....
bedankt voor de reacties.
gr

5K zijn refurbished toestellen.

pposthoorn 20-01-10 14:27

ik heb een paar manden geleden mn iphone 3G 16GB opgestuurd naar t-mobile omdat het muteknopje was afgebroken. Binnen een week had ik een nieuwe, refurbished iphone. Werkt prima nergens problemen mee gehad sindsdien. Wilde nu via T-Mobile een simunlock code aanvragen maar dat kon niet via de site omdat het volgens hun geen toestel was wat zei hadden geleverd. Ik bellen, kreeg ik ook nog te horen dat mijn abbo pas in maart is ingegaan officieel (ivm verlenging). Dus er zouden extra kosten bijkomen, laat maar d8 ik dan doe ik het wel in maart.

Maar nu bedacht ik mij dat als het toestel niet van t-mobile komt, misschien is hij dan wel simlockvrij? Heb zo snel alleen even een Ben kaartje bij de hand, als ik die erin stop krijg ik t-mobile netwerk en kan ik gewoon bellen, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ben een dochter is van tmobile.

Iemand die kan bevestigen of 5K stoestellen simlockvrij (kunnen) zijn?

wouter1981 20-01-10 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pposthoorn (Bericht 407032)
Iemand die kan bevestigen of 5K stoestellen simlockvrij (kunnen) zijn?

Normaliter niet. Ik heb de mijne (refurb) eerder officieel via T-Mobile simlockvrij laten maken.

Iphone3Gs 20-01-10 15:32

Dan zou ik het toch nog eens een keertje proberen met een Vodafone of een KPN sim kaartje dan heb je in iedergeval zekerheid,voordat je veel geld uit gaat geven.
je kunt het altijd proberen nee heb je, ja kun je altijd krijgen.

pposthoorn 20-01-10 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 407056)
Dan zou ik het toch nog eens een keertje proberen met een Vodafone of een KPN sim kaartje dan heb je in iedergeval zekerheid,voordat je veel geld uit gaat geven.
je kunt het altijd proberen nee heb je, ja kun je altijd krijgen.

Natuurlijk ga ik het strax even proberen met een ander kaartje ;) Maar ik vroeg me af of er anderen waren met ervaringen betreffende een unlocked refurbished iphone.

wouter1981 20-01-10 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pposthoorn (Bericht 407058)
Natuurlijk ga ik het strax even proberen met een ander kaartje

Laat even weten wat de uitkomst is. En als ie een simlock heeft gewoon even geduld en in maart even bellen met T-Mobile unlockafdeling.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:45.