Why T-mobile for iPhone sucks - abonnementsvoorwaarden, o.a. vergeleken met Flex discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) De abonnementsvoorwaarden van de T-Mobile Voor iPhone abonnementen zijn er duidelijk op gericht zo veel mogelijk geld te verdienen aan iPhone gebruikers. Geld verdienen is ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Why T-mobile for iPhone sucks - abonnementsvoorwaarden, o.a. vergeleken met Flex
De abonnementsvoorwaarden van de T-Mobile Voor iPhone abonnementen zijn er duidelijk op gericht zo veel mogelijk geld te verdienen aan iPhone gebruikers. Geld verdienen is voor een bedrijf natuurlijk nodig. De vraag is hoever je daarin moet gaan. Ook dat laatste kan T-Mobile natuurlijk zelf beslissen. Jammer is alleen dat het voor een iPhone-gebruiker (bijna) niet mogelijk is voor een andere provider te kiezen.
Hieronder enkele specifieke voorbeelden waarin duidelijk wordt dat T-Mobile iPhone gebruikers anders benadert dan niet-iPhone gebruikers. Bijvoorbeeld in vergelijking met het Flex-abonnement, het abonnement dat het meeste lijkt op het T-Mobile voor iPhone abonnement. 1. Bij T-Mobile Flex is beltegoed onbeperkt houdbaar, minuten waarvoor je betaald hebt, blijven dus van jou en 'verlopen' nooit. Bij T-Mobile voor iPhone zijn belminuten en aangekochte sms'jes maar 2 maanden geldig. Waarom? 2. Bij T-Mobile Flex wordt alles betaald uit 1 bundel. Zowel bellen in binnen- als buitenland en zowel sms'en, mms'en als mobiel internet. Bij T-Mobile voor iPhone word je zoveel mogelijk extra belast, buiten de bundel om. Het kan dan daardoor goed zo zijn dat je nog 20 euro in je bundel hebt zitten en onder tussen extra geld moet betalen omdat je in het buitenland een sms verstuurt. Waarom? 3. Bij T-Mobile Flex betaal je buiten de bundel hetzelfde bedrag voor belminuten als binnen de bundel. Bij het T-Mobile voor iPhone betaal je buiten de bundel opeens meer voor bellen en sms'en dan voor dezelfde minuten binnen de bundel. Waarom? 4. Het versturen van een MMS kost zelfs bij het kleinste, en dus minst voordelige Flex-abonnement 0,44 EUR. Bij het meest voordelige Flex-abonnement betaal je 0,24 EUR. Bij T-Mobile voor iPhone moet je voor mms'jes echter 0,50 EUR betalen. Waarom? Ook los van de vergelijking met Flex is T-Mobile voor iPhone nodeloos duur en zijn de voorwaarden nodeloos beperkend: 5. T-Mobile zegt dat je "betaalt per seconde". Maar de eerste bel-seconde wordt wel naar boven afgerond op 1 minuut. Krijg je dus ergens de voice-mail of een fax-apparaat aan de lijn, of voer je gewoon een kort "ik ben er over 10 minuten" gesprek van 5 seconden, je betaalt altijd minimaal 60 seconden. Waarom? 6. In het buitenland wil je met T-Mobile voor iPhone al helemaal niet komen. Prijzen lopen op tot 2,25 EUR per minuut. En ook voor gebeld worden betaal je tot 1,00 EUR per minuut. Even je email checken in het buitenland? En je dacht "onbeperkt internet" te hebben? In het buitenland betaal je voor websurfen plotseling per Mb, en wel minimaal 2,00 EUR!, oplopend tot 10,00 EUR. Per Mb! Waarom? 7. Zoals al op meer plekken besproken wil T-Mobile meer geld verdienen door Tethering (je iPhone gebruiken als modem) niet toe te staan. Dit betekent dat het okay is om je e-mail te checken op je iPhone. Maar via je iPhone dezelfde e-mail checken op je laptop vindt T-Mobile niet goed, daar moet je extra voor betalen! Voor de hoeveelheid verstuurde data maakt het natuurlijk niet uit of je iPhone de gedownloade gegevens op z'n eigen scherm laat zien of via Bluetooth doorstuurt naar je laptop. T-Mobile zal hier het argument gebruiken dat Tethering er toe zal leiden dat gebruikers hun iPhone naast de laptop leggen en via hun T-Mobile account "films en andere grote bestanden" gaan downloaden. Dat argument gaat niet op omdat T-Mobile een "Fair-Use' policy hanteert: gaat je download-gedrag te veel afwijken van de gemiddelde gebruiker dan kunnen er sancties volgen. Het verbieden van het doorsturen van redelijke hoeveelheden data (e-mail checken en normaal websurfgedrag) van je iPhone naar je laptop, is dus alleen maar nodeloos beperkend. Je kan natuurlijk altijd klant worden bij Vodafone via een SIM-Only abonnement. Moet je alleen wel eerste een iPhone kopen. De prijzen voor de nieuwste 3GS lopen in de honderden euro's, tot meer dan 1000 EUR voor de 3GS-32GB. Je kan dus bijna niet om T-Mobile heen. En dat weten ze blijkbaar. Laatst gewijzigd door DrDolly; 14-06-09 om 16:12. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Jazeker, goed artikel!
Klopt inderdaad allemaal wat je zegt! T-mobile is hier gewoon misbruik aan het maken van hun monopolistische macht op het kunnen verkopen van de Iphone... |
#3
|
|||
|
|||
Je vergelijking is volledig onjuist. De iPhone abonnementen zijn namelijk totaal niet te vergelijken met de Flex abonnementen omdat Flex iets totaal anders is. Zoals je zelf al aan geeft is Flex alles uit 1 bundel, bij de iPhone abonnementen en T-Mobile Relax zijn belminuten en aantal sms'jes apart (netzoals de iPhone abonnementen dus). Deze abonnementsvorm is overigens veruit de meest gebruikte onder de telco's hier in Nederland. Als je de iPhone abonnementen zou willen vergelijken met een T-Mobile abonnement dan zul je dat met Relax moeten doen en niet met Flex.
Overigens hebben abonnementsvormen als Flex ook een erg groot nadeel: alles gaat uit 1 bundel. Als je veel gebeld hebt dan heb je dus minder sms'jes die je kunt versturen en vice versa. Als je normaliter veel sms't en weinig belt en er een paar keer een maand bij zit waarin je veel belt dan kun je in die maanden dus weinig sms'en. Dat kan een probleem zijn. Andersom kan natuurlijk ook. Veel mensen vinden het daarom nogal hinderlijk dat bellen en sms'en aan elkaar gekoppeld zijn. Als het los zit geeft ze dat meer zekerheid over wat ze nog kunnen verbellen en wat ze nog kunnen versms'en. Dat inzicht heb je niet meer met een abonnementsvorm zoals Flex. Voor velen is deze vorm van onzekerheid bij Flex juist de reden waarom dat absoluut geen optie is. Punt 2 is daarmee dan ook nonsens en behoort niet in de toch al scheve vergelijking thuis. Iedere telco rekent vandaag de dag de eerste minuut volledig ongeacht of je nou een paar seconden of een volle minuut hebt zitten bellen. Dit doen ze overigens al sinds tijden. Echter is het nu zo dat men dit heel actief is gaan doen vanwege de EU beslissing om via EU regelgeving lagere roaming tarieven af te dwingen. Hierdoor zie je ook steeds vaker dat telco's weer de aansluitkosten gaan berekenen aan de klant. Wat ook doodnormaal is, is dat je meer betaald als je buiten je bundel belt. Dit is bij iedere telco en bij iedere abonnementsvorm zo, zelfs bij telco's in het buitenland. Het idee van een abonnement is dat je een x aantal minuten of x bedrag inkoopt. Juist omdat ze toch al aan je verdienen krijg je een soort van korting. Als je daar buiten gaat zijn dat extra kosten die ze maken en daar moet je dan ook extra voor betalen. Is ook vrij normaal bij andere sectoren en andere zaken: wil je meer dan kan dat maar kost het je wel extra. Het verhaal over tethering is ook regelrechte nonsens. T-Mobile heeft een officieel statement de deur uit gedaan dat ze nog niet weten of ze het toestaan en dat ze indien ze het toestaan ze daar iets voor in rekening willen gaan brengen. We weten dus helemaal niet of het wel of niet mag. Dat extra geld voor vragen is onzin, dat moet je middels andere factoren doen (berekening adhv dataverkeer). Dit geldt echter ook voor alle andere telco's omdat er geen enkele telco bestaat die het toestaat. Dat ging eerst ook op voor VoIP tot de politiek zich er mee ging bemoeien en de telco's deze hete adem in de nek voelden (T-Mobile staat dit bijv. wel toe). Let trouwens wel op dat je een aantal dingen vergelijkt die voor alle abonnementsvormen bij T-Mobile en diverse andere telco's gelden. De door jou genoemde roamingkosten, het berekenen van de eerste minuut en tethering zijn hier voorbeelden van. Cijfer: een 1, doe je huiswerk maar weer helemaal opnieuw. Laatst gewijzigd door ppl; 14-06-09 om 18:09. |
#4
|
|||
|
|||
Why T-Mobile for iPhone really sucks
@ppl
Je vergelijking is volledig onjuist. Als je de iPhone abonnementen zou willen vergelijken met een T-Mobile abonnement dan zul je dat met Relax moeten doen en niet met Flex. Punten 2, 3, 5, 6 en 7 uit mijn post blijven ongewijzigd, ook in vergelijking met Relax. Alleen punt 1 en 4 wijzigen bij vergelijking met Relax. Punt 1: Beltegoed is bij Relax inderdaad net zo kort houdbaar als bij iPhone abo Punt 4: MMS'jes zijn bij Relax inderdaad net zo duur als bij iPhone abo. Pleit nog niet echt voor T-Mobile, wel? Overigens hebben abonnementsvormen als Flex ook een erg groot nadeel: alles gaat uit 1 bundel. Dat vindt de een een voordeel, de ander blijkbaar een nadeel. Door alles uit een bundel te doen krijg je het meeste waar voor je geld: namelijk reeds betaald geld wordt zoveel mogelijk ook daadwerkelijk benut. Het is jouw goed recht daar anders over te denken, maar het maakt mijn post niet onjuist. Het zou beter zijn als T-Mobile voor de iPhone (net als voor andere mobiele telefoons) ook beide abo vormen zou aanbieden. Dan kan eenieder kiezen wat hij wil. Mijn punt is dat onder de huidige abonnementsvoorwaarden T-Mobile voor iPhone relatief duur is en onredelijk beperkend in de gebruiksvoorwaarden. Iedere telco rekent vandaag de dag de eerste minuut volledig ongeacht of je nou een paar seconden of een volle minuut hebt zitten bellen. Dit doen ze overigens al sinds tijden. Echter is het nu zo dat men dit heel actief is gaan doen vanwege de EU beslissing om via EU regelgeving lagere roaming tarieven af te dwingen. Hierdoor zie je ook steeds vaker dat telco's weer de aansluitkosten gaan berekenen aan de klant. Maar wat verdedig je nou eigenlijk? De EU wil de kosten voor gebruikers verlagen en de telco's reageren met een verhoging elders. Dit doen ze overigens al sinds tijden. Dit is niet helemaal waar, echt bellen per seconde (dus ook de eerste minuut) is echt in gebruik geweest. Wat ook doodnormaal is, is dat je meer betaald als je buiten je bundel belt. Dit is bij iedere telco en bij iedere abonnementsvorm zo, zelfs bij telco's in het buitenland. Ook dat is niet waar: in de voorwaarden bij Flex staat: "Buiten je bundel geldt hetzelfde tarief". Het idee van een abonnement is dat je een x aantal minuten of x bedrag inkoopt. Juist omdat ze toch al aan je verdienen krijg je een soort van korting. Als je daar buiten gaat zijn dat extra kosten die ze maken en daar moet je dan ook extra voor betalen. Is ook vrij normaal bij andere sectoren en andere zaken: wil je meer dan kan dat maar kost het je wel extra. Dat begrijp ik allemaal wel, maar wat heeft dat met mijn post van doen? Natuurlijk moet je voor meer bellen/sms'en/internetten meer betalen. En natuurlijk kan een bedrijf je korting geven als je per maand veel inkoopt ipv weinig. Cijfer: een 1, doe je huiswerk maar weer helemaal opnieuw. Okay, je bent het met de vergelijking niet helemaal eens. Als er feitelijke onjuistheden in mijn post staan dan verbeter ik die graag. Ik maakte de vergelijking om te onderstrepen dat T-Mobile iPhone gebruikers zwaarder lijkt te belasten dan niet-iPhone gebruikers. Ik denk dat onder de huidige abonnementsvoorwaarden T-Mobile voor iPhone een relatief duur abonnement is. |
#5
|
||||||||
|
||||||||
Citaat:
Citaat:
Bij T-Mobile en een aantal anderen zoals Vodafone kun je diverse diensten afnemen. Bij T-Mobile hebben ze dat opgedeeld voor diverse soorten klanten omdat iedere klant zo zijn eigen wensen en eisen heeft. Als jij je eigen set wensen en eisen al gaat projecteren op T-Mobile en dan gaat roepen dat T-Mobile de mist in gaat dan is dat dus onjuist. Dit aspect kent meerdere zijden en die had je gewoon moeten belichten. Dan had je de conclusie getrokken dat in het ene geval mensen beter af zijn met prepaid, in het andere geval met Flex en in weer een ander geval juist met Relax. Die abonnementen zijn niet voor niets zo gekozen, dat is om zoveel mogelijk klanten aan te spreken door ze iets aan te bieden wat vast wel hun goedkeuring kan dragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
#6
|
||||
|
||||
Heerlijk discussie dit
Ik ben het ook helemaal niet eens met de openingspost. Ten eerste, Je hoeft geen iPhone te nemen hoor. Als je het er zo niet mee eens bent, neem dan lekker een LG Arena ofzo. Daarnaast is het 1-abo volgens mij een zeer concuratief abonnement. Je vergelijkt het met een Flex-abonnement. Even naast elkaar, je wilt +/- 30,= per maand besteden, inclusief data bundel. We nemen dus een Flex 20 met Web&Walk, kosten p/maand = 29,95 p/maand iPhone abonnement i30, kosten eveneens 29,95 p/maand. In de Flex bundel betaal je nu 20ct p/SMS en 20ct p/minuut. De i30 moeten we even ontleden. Data kost los 9.95, dus 20,= is voor bellen EN sms-en. Zowel 150 SMS als 150 belminuten, dus 10,= per stuk. Let wel, komt dus neer op nog geen 7ct per SMS of belminuut!!! (6,67ct om precies te zijn). Zelfs als je dit goedkoopste i-abo vegelijkt met het duurste Flex tarief van 100,= (!) Euro per maand (zonder data bundel!), is dit nog steeds spot goedkoop. Voor 100,= Euro per maand (!!!) mag je nog steeds bijna het dubbele betalen voor SMS of bellen . Je betaald met een Flex 100 bundel namelijk nog steeds 12ct om 12ct. Daarbij mag je nog steeds lekker 9,95 per maand apart afrekenen om te kunnen internetten. Heb ik het al gehad over onbeperkt Wi-Fi Hot-Spot gebruik binnen een i-abo? Volgens mij is het iPhone abonnement aanbod een van de voordeligste in NL. Laatst gewijzigd door Redchilly; 15-06-09 om 00:10. |
#7
|
|||
|
|||
T-Mobile voor iPhone:
1. Belminuten en aangekochte sms'jes zijn maar 2 maanden geldig. 2. Je wordt op veel punten extra belast, buiten de bundel om. Dus een sms in het buitenland kost extra geld, ook als er je bundel nog helemaal niet leeg is. 3. Je betaalt buiten de bundel meer voor bellen en sms'en dan voor dezelfde minuten binnen de bundel. 4. Een mms'je kost 0,50 EUR. 5. In plaats van echt "Bellen per seconde" betaal je voor de 1e seconde altijd 1 minuut 6. In het buitenland betaal je voor websurfen plotseling per Mb, en wel minimaal 2,00 EUR!, oplopend tot 10,00 EUR, per Mb! Ondanks dat je "onbeperkt internet" hebt. 7. Ondanks dat T-Mobile op de WWDC slide vermeldt stond als 1 van de telco's waar tethering mogelijk is, wordt het in Nederland om onduidelijke redenen maar meteen compleet verboden. Of je dit nou juist wel of juist niet met Flex of met Relax moet vergelijken, positief kan ik bovenstaande punten niet noemen. Daarna wordt T-Mobile verdedigd met het argument dat andere telco's vergelijkbare streken uithalen... Inderdaad wordt er bij de telco's nog al wat geld verdiend aan klanten, de EU/OPTA is daar steeds harder tegen aan het optreden. Maar ook dat maakt bovenstaande punten niet plotseling positief. Laatst gewijzigd door DrDolly; 15-06-09 om 07:29. |
#8
|
|||
|
|||
@Redchilly
Ook weer een heel verhaal, maar het klopt niet Citaat:
Het is het enige iPhone abo in NL, maar goedkoop is het niet. En er zit een aantal adders onder het gras, zie openingspost, die het gebruik duurder zullen maken dan je in eerste instantie denkt. |
#9
|
||||||
|
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
#10
|
|||
|
|||
Maar, het goede nieuws, je bent volledig vrij om een andere telefoon te kiezen met welk abonnement je maar wilt, zelfs bij een andere provider!
Overigens ben ik wel heel erg blij met het onbeperkte snelle internet dat T-Mobile geeft bij een iPhone abonnement, ik sms nooit, bel wat meer, maar gebruik internet krankzinnig veel, dus een i150 abo is voor mij de perfecte oplossing. Ik heb echt gekeken naar een simlock vrije iPhone, in combinatie met een andere provider, maar een net zo scherpe aanbieding als T-Mobile heeft is er niet,zeker een jaar geleden nog niet. En dan ook voor de volledigheid maar weer eens zeggen dat T-Mobile wel met afstand het meest beroerde netwerk in Nederland heeft, en als je buiten de randstad woont en 3G wilt gebruiken, zou ik eerst heel goed kijken hoe het met de dekking zit. |
#11
|
|||
|
|||
Citaat:
Begrijp me goed, ik heb niets tegen T-mobile, en ben natuurlijk wel geinteresseerd in een iPhone, anders zou ik me niet druk maken over de abo-voorwaarden. Als jij graag 0,50 EUR betaalt voor een enkel mms'je en 2 tot 10 EUR per Mb voor internet-toegang over de grens, dan staat je dat natuurlijk ook vrij. Ik denk dat T-Mob voor iPhone abo alleen maar een scherp-aanbod lijkt, maar dat er een aantal adders onder het gras, zie openingspost, die het gebruik duurder zullen maken dan je in eerste instantie denkt. |
#12
|
|||
|
|||
Citaat:
Ten tweede dat tethering meer dataverkeer veroorzaakt is volkomen onzin. dit gaat om de volgende punten. wanneer men tethering wil gebruiken is bij T-mobile geen 3G verbinding mogenlijk ofwel de gebruiker zit te internetten met een 56k modem. Wanneer er wel een 3G verbinding is zijn er ook meestal hotspots van KNP/T-mobile of een andere Gratis Wi-Fi verbinding ofwel je hebt de modem functie helemaal niet nodig. Dus de Conclusie. ik snap niet waarom T-mobile zich zo druk overmaakt want de dekking is van slecht tot zeer slecht in het geheel. dit maakt het vrijwel onmogenlijk om met je laptop een 3G verbinding te hebben op plekken wanneer je het nodig hebt. het is macht misbruik tegen de consument loze waarschuwingen zijn net zo erg. Microsoft krijgt ook steeds bekeuringen voor hun macht misbruik. mochten ze het toch doorvoeren ga ik juridisch gezien mijn abo afsluiten wegens het niet leveren van diensten waarvoor ik wel betaal. verder is dit allemaal zo zeer jmmr voor een geweldig toestel waaruit meer gehaald kan worden dan nu. persoonlijk vind ik het heel jmmr da apple voor t-mobile heeft gekozen dan in de plaats van Vodaphone Laatst gewijzigd door justin2108; 15-06-09 om 09:41. |
#13
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik ging uit van het goedkoopste 1-abo, de i150. De vergelijking met de i300 van 44,95 zou nog moordender zijn. Met dezelfde berekening zoals ik heb gedaan betaal je dan nog niet eens 6ct voor SMS/bellen. Uit je andere antwoord begrijp ik dat je niet zo zeer bezwaren hebt tegen het iPhone abo, maar sowieso tegen mobiele abonnementen. Citaat:
Ik wil een Mercedes kopen, maar ik vind nogal wat bezwaren. * Zo rijdt een Mercedes op benzine, een dure en milieu belastende brandstof. * Andere merken maken ook auto's op diesel, is al iets beter. * Als ik wil draaien moet ik de CD's voor de wisselaar zelf kopen, zit niet bij de dure aanschafprijs in * Banden verslijten gewoon door gebruik, hoe meer je rijdt, hoe sneller ze op zijn, dus hoe meer kosten. * etc.. Je doet het voorkomen als echt negatieve punten van de iPhone abonnementen van T-Mobile, maar eigenlijk zijn alle punten gewoon zaken die, zoals je zelf al zegt, overal voor komen. Verder zijn voor de meeste deze i-abo's juist extreem voordelig, zie mijn vergelijk. Dat er voor jou een aantal minder gunstige punten in zitten is geen reden het aanbod als zeer onvoordelig af te doen. Zelf heb ik ook een ander prijsplan, ik gebruik een Flex abonnement. Hoewel ik nu duurder uit ben, is dit een bewuste keuze van mij. Mijn grootste bezwaar is dat een iPhone abonnement 2 jarige contracten zijn, ik wil jaarlijks de vrijheid een nieuw toestel te kunnen kiezen en eventueel over te stappen. Dit zijn mijn persoonlijke afwegingen die mij persoonlijk deze keuze hebben doen maken, in de wetenschap van alle voor en nadelen van deze persoonlijke keuze. Geen reden hiervoor het i-abonnementen aanbod als zeer slecht hier neer te zetten, puur omdat ik zelf persoonlijk een andere afwegingen maak die niet voor iedereen gelden. |
#14
|
||||
|
||||
Allemaal persoonlijke meningen en ervaringen die er, doordat er zoveel zijn, eigenlijk helemaal niet meer echt toe doen, voer die persoonlijke discussie even lekker ergens anders
|
#15
|
||||
|
||||
ik zeg: Skype
|
#16
|
|||||||||
|
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik hier lees is iemand die wanhopig probeert te ranten op T-Mobile maar daarin glorieus faalt omdat hij geen enkel schietvoer heeft. Het enige wat ik hier zie is een vrij algehele rant over de telecom sector daar ruim 90% van de genoemde zaken in deze hele thread voor de gehele telecom sector gelden. We hoeven hier en daar maar een paar productnamen en bedrijfsnamen te wijzigen en we kunnen dezelfde argumentatie voeren voor KPN, Vodafone, etc. T-Mobile zou dan ook uit de topic title geschrapt moeten worden of men moet nou eindelijk eens daadwerkelijk inhoudelijk ingaan op dingen die specifiek T-Mobile zijn en die je niet elders vindt. Let wel, je moet met een redenatie aan komen zetten waarom T-Mobile iPhone mensen een poot uitdraaien en dat ze dat niet doen bij hun G1 gebruikers, of mensen die een Nokia N95 hebben en dat bijv. een KPN en een Vodafone dit niet doen. Ik zie nergens meningen en ervaringen in dit topic. Het enige wat ik zie zijn argumenten van iemand die niet snapt hoe de telecom sector in elkaar steekt en diverse mensen die 'm dat proberen bij te brengen. Dat heeft niets met ervaringen en meningen te maken maar met het gebruiken van de juiste informatie. Laatst gewijzigd door ppl; 15-06-09 om 12:32. |
#17
|
|||
|
|||
Ik weet niet waarom hier iemand is begonnen met het vergelijken van appels met peren?
Zowel een i-150 als een flex 30 hebben beiden hun voor en nadelen, maar als je gaat vergelijken is het dan niet verstandiger om een i-contract te vergelijken met een relax? Ja, de meeste dingen gaan buiten je bundel om, net als bij alle andere providers in NL. Dit weet je van te voren. Ik snap niet zo goed dat mensen kritiek hebben op iets wat zij persoonlijk teveel geld vinden kosten in verhouding met wat ze ervoor terugkrijgen. Dan koop je toch niet? Mij hoor je toch ook niet klagen dat een audi a4 wordt verkocht vanaf zeg 35000 euro? Dan koop ik een andere auto die ik wel kan betalen... Met twee punten ben ik het eens: @Redchilly I-abbo's zijn in verhouding met andere contracten bij TM spotgoedkoop als je kijkt naar wat je ervoor krijgt @Knutmo Je haalt me de woorden uit de mond.... |
#18
|
|||
|
|||
Webwereld heeft vandaag ook een interessant artikel over roaming. Daarin melden ze dat de EU inmiddels roamingkosten van bellen en smsen aan banden hebben kunnen leggen maar dat dit nog niet geldt voor internetten: Internetroaming ligt nog niet aan banden. Dan zie je dat zowel KPN als Vodafone meer rekenen qua prijs en ook de nodige addertjes onder het gras hebben.
|
#19
|
||||
|
||||
Citaat:
|
#20
|
|||
|
|||
Een moderator grijpt niet omdat het hier niet om een persoonlijke discussie gaat
Als moderator grijp je alleen in als de boel uit de hand dreigt te lopen of wanneer dingen niet door de beugel kunnen. Het voeren van deze discussie valt daar gewoon binnen ook al wordt er foutieve informatie gebruikt. Als het een persoonlijke discussie zou zijn is dat ook prima, kan er ook mee door de beugel. Wat niet door de beugel kan is flame en offtopic gedrag wat jij hier nu tentoon spreidt. Als je het allemaal niet bevalt vraag dan een moderator om het te beoordelen en ga niet in een topic lopen zieken. De enige die hier begint met een mening ben je zelf Heb je misschien nog iets wat wel ontopic is? Dus iets over de stelling dat T-Mobile voor de iPhone sucks, dat je het misschien elders beter kunt halen of dat de gegeven punten hier niet juist zijn? If so dan horen we dat liever dan geemmer over meningen en wat nog meer. Overigens zijn meningen nogal kenmerkend voor een discussie, net als standpunten, feiten, etc. |
Labels |
abonnementsvoorwaarden, duur, sucks, t-mobile, tethering |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Geen internet met Iphone 3.0 [It] T-Mobile flex Web&Walk | hb88xx | Odido (T-Mobile) | 3 | 07-08-09 10:41 |
Kosten iPhone i.c.m. T-Mobile Relax/Flex | svenssonn | Odido (T-Mobile) | 0 | 10-07-08 19:48 |
|
|