iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Geen bereik T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/39044-geen-bereik-t-mobile.html)

splatz 11-10-09 17:30

Citaat:

T-Mobile neemt GSM 900 in gebruik

Door Tim Wijkman - T-Mobile heeft per 1 september 2007 haar nieuwe GSM 900 Mhz netwerk in gebruik genomen. In de aanloop naar de opening van dit netwerk heeft T-Mobile in de afgelopen maanden op diverse locaties in het land nieuwe antennes geplaatst welke sinds 1 september actief zijn geworden. De benodigde licenties voor het gebruik van de GSM 900 Mhz band heeft T-Mobile vorig jaar november van KPN overgekocht. KPN hield op haar beurt deze frequenties over aan de overname van Telfort, aan wie de GSM 900 licenties oorspronkelijk toebehoorde.

Met een bandbreedte van 5 Mhz op de GSM 900 band wordt T-Mobile in staat gesteld in diverse regio's in Nederland naast het bestaande GSM 1800 Mhz netwerk en het UMTS 2100 Mhz netwerk nu ook een GSM 900 Mhz netwerk op te zetten. Daarmee kan T-Mobile de dekking van haar GSM 1800 netwerk verder uitbreiden.

"Het nieuwe GSM 900 Mhz netwerk wordt voornamelijk ingezet om de bereikbaarheid van zakelijke klanten te verbeteren. T-Mobile heeft gekeken in welke regio's veel zakelijke klanten actief zijn en heeft in die regio's het bestaande GSM 1800 netwerk uitgebreid met de dekking van het nieuwe GSM 900 netwerk. Hierbij valt voornamelijk te denken aan locaties rondom bedrijfsterreinen en snelwegen. Overigens betekent dat niet dat particuliere T-Mobile klanten geen gebruik kunnen maken van dit nieuwe neterk." aldus Hans van der Vlies, woordvoerder van T-Mobile.

Het voordeel van een GSM 900 netwerk is dat een betere dekking met minder antennes gerealiseerd kan worden, wat in de begintijd van de GSM ook één van de redenen was voor KPN (toenmalig PTT) en Vodafone (toenmalig Libertel) om te starten met een GSM 900 Mhz netwerk. Door het inzetten van het GSM 900 netwerk werkt T-Mobile naar een verdere dekkingsverbetering van het bestaande GSM netwerk.

Over de hoogte van het overnamebedrag waarvoor T-Mobile de GSM 900 Mhz licenties van KPN heeft overgenomen, alsmede de hoeveelheid geplaatste GSM 900 antenne's kon van der Vlies in het kader van de bedrijfsvoering van T-Mobile geen uitspraken doen.
Van gsmhelpdesk.nl, wel oud bericht maar wat ik eruit begrijp is dat ze de fequentie mogen gebruiken maar er alleen de masten (nog) niet voor hebben. Hopelijk gaan ze masten bijplanten...

glkx 11-10-09 17:34

Hmm oke.
Na 2 jaar tijd zou er toch wel wat een en ander verbeterd moeten zijn :confused:
Maar als ik dit forum moet geloven is dat dus niet gebeurd :(

miltonvv 11-10-09 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glkx (Bericht 364425)
Heb je ergens een bron van dat ze gaan over stappen op de 900 mHz frequentie. Dat ze Orange hebben overgenomen wist ik wel. Maar ik las overal dat het bereik er niet door toegenomen was.

Nee, hoogstens dat de verkoper in de T-Mobile shop in Alphen aan den Rijn dat zei.

miltonvv 11-10-09 20:47

Ik was overigens gisteren in Maastricht. Wat viel het bereik daar tegen zeg! Ik liep bijvoorbeeld door de Stokstraat (hartje centrum Maastricht) en helemaal geen bereik! Niks, nada, alleen maar 'geen service' op mijn iPhone. Ook buiten voor een eetcafe aan 'de Markt' helemaal geen bereik (dus al helemaal niet binnen). Echt een tegenvaller van formaat! En dan beweert T-mobile op hun dekkingskaart dat je zelfs binnen HSDPA verbinding hebt. NOT, dus!!!

Wat ben ik blij dat ik niet in Maastricht woon!

FridgeNL 11-10-09 20:55

Ik woon in Rotterdam en daar mag ik niet klagen over T-Mobile, zelfs binnen is het redelijk oké. Op mijn werk is het echter helemaal ruk, ik werk op de Maasvlakte en daar heb ik redelijk vaak geen service in mijn scherm staan. als ik wil bellen moet ik ook echt buiten gaan staan anders is het telefoneren met hindernissen :D

V70ORD5 11-10-09 22:04

Is er ook iemand in NW Friesland met een iPhone en ervaring m.b.t. het 3G bereik aldaar?
(Of ben ik de eerste in de provincie met zo een ding...... tja ik ben import dus dat kan het verschil zijn :D )

silwit 16-10-09 22:05

In ZW friesland is het bereik rond Sneek Prima te noemen 5streepjes en volop 3g
Ik woon in IJLst en heb heb sinds 7 september het volgende probleem
elke avond rond 8 uur gaat mijn bereik van 4streepjes overdag naar geen service tot de volgende ochtend
heb al 3 keer gebeld met klantenservice en al 3 keer een andere reparatie datum om mijn oren geslingerd gekregen
tot zover nix nakkes nada
mijn zoon heeft google phone G 1 en precies het zelfde euvel
net of de mast uitgezet wordt als de lantaarnpalen aan gaan
iemand ?????

PDD 18-10-09 21:58

Woonachtig in Rotterdam-centrum, zelden ontvangst. Gedurende een dag echt hopen op ontvangst om alle niet-verzonden sms-jes te kunnen verzenden en alle gemiste oproepsms-jes te ontvangen, die ik weer mag gaan terugbellen.

Met mn werk reis ik door heel het land. Belachelijk hoe vaak ik niet kan bellen en gebeld kan worden. In de gevallen dat het zichtbaar is op de iPhone (geen streepjes, geen 3G) is het al zwaar kl*te, maar als je denkt dat je ontvangst hebt, alle streepjes aan, 3G aan en dan zodra je een sms wilt sturen...."sms versturen mislukt"... Zwaar k*t is dit. Zoals ik hier gelezen heb, morgen T-mobile bellen. Of het aan de iPhone ligt of T-Mobile. dit is onacceptabel.

brulkjaer 20-10-09 22:09

Bij mij is de ontvangst ineens slechter geworden na de update naar 3.1.2
Nu valt het gesprek regelmatig weg.

V70ORD5 21-10-09 00:09

ff een heel andere vraag m.b.t. 3g.
Als ik 3G aan heb staan en zit b.v. in de auto te bellen, als 3g dan wegvalt, zou het gewone systeem de verbinding op moeten pikken, maar daar zit m.i. een tijdvertraging in.
Dat betekent dus => Verbinding verbroken.
Laten jullie de iPhone tijdens ritten op 3G staan met het risico verbinding te verliezen of niet?

optimusprime 23-10-09 09:26

Ik ga vaak naar schiphol met de trein. Dan heb vaal last van bereik. Als ik wil internetten dan valt heel mijn verbindig weg terwijl op mn scherm 3g aan staat. Via edge krijg ik ptaktisch geen data binnen. Iemand met dezelfde problemen tussen rdam en schiphol? Het begon na de update 3.1.2. Volgens mij is er iets mis met de update hoor. Ik hoor het vaker op diverse fora.

iHetje 23-10-09 14:30

Ook ik ben nog maar pas over en heb hetzelfde probleem. Ook communicatie vanuit de auto is een stuk slechter, ik ben vaak niet verstaanbaar of opeens valt de hele verbinding weg. Ben heel blij met mijn i-phone maar kan niet wennen aan de slechte verbinden!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.