iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile garandeert alleen dekking op huisadres? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/51299-t-mobile-garandeert-alleen-dekking-op-huisadres.html)

LBBS 03-01-10 18:51

T-mobile garandeert alleen dekking op huisadres?
 
goede avond allemaal,

heb al veel berichten gelezen over het feit dat de dekking van t-mobile slecht is etc etc. ook heb ik gelezen dat veel mensen korting hebben gekregen op hun abbo door de slechte dekking of zelfs onmiddellijk het contract mochten ontbinden.
het belangrijkste dat mij is opgevallen uit deze berichten is dat ze de dekking controleren op je huisadres. (kan het ook mis hebben).

mij opmerking/vraag:

ik zit vaak op een camping op de veluwe (elke week, bijna elke dag). ik ben heel weinig op mijn huisadres. op mijn huisadres is er niks mis met de dekking. heb altijd 3G ontvangst en optimaal bereik.
hier op de veluwe is dat het tegenovergestelde. er is totaal geen bereik. mijn mobiel moet eerst 5 minuten in het raam liggen voor 2 streepjes bereik. en als hij dan bereik heeft en ik pak hem weer (om te smsen of whatever) is het bereik zo weer weg.
dit word een beetje hinderlijk omdat ik dus 95% van mijn tijd gewoon niet bereikbaar ben.

als ik naar tmobile bel of ga, denken jullie dat ze hier rekening mee houden? of zeggen ze 'wat jammer voor je' ...

ben benieuwd!

kuotje 03-01-10 19:34

dan zul je iets in de vorm van een korting krijgen als je hun kan overhalen :)

ThaBudz 03-01-10 20:08

ze kijken naar het adres waar de factuur heen gaat en houden dat als huisadres en een camping valt volgens mij erbuiten .

LBBS 03-01-10 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 400703)
ze kijken naar het adres waar de factuur heen gaat en houden dat als huisadres en een camping valt volgens mij erbuiten .

Hmm that sucks

ASNNetworks 03-01-10 20:24

Zou een adreswijziging niet helpen dan? Dus zeg maar een 'verhuizing'....?

ThaBudz 03-01-10 20:28

je kan het proberen , check dan wel ff via de site of ze daar dekking hebben of niet ze verwachten wel dat je vooronderzoek doet .

kuotje 03-01-10 20:48

maar T-Mobile hoort daar ook gewoon goede dekking te leveren ( als je dat dekkingskaartje erbij pakt )

tenminste heb je hun reclame al gehoord? nou dan zou het toch wel moeten :D

LBBS 03-01-10 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 400732)
maar T-Mobile hoort daar ook gewoon goede dekking te leveren ( als je dat dekkingskaartje erbij pakt )

tenminste heb je hun reclame al gehoord? nou dan zou het toch wel moeten :D

Ja hun reclame gaat al helemaal nergens over.
Maargoed. Kan wel mn post adres richting de tmobile veranderen. Maar iedereen op de veluwe heeft dus slecht bereik? Of iig het gedeelte waar ik zit.

Heb ook gezocht naar een dekkingskaart. Kan hem alleen niet vinden. Alleen HSDPA netwerk als ik het goed heb en dan wel de goede 3G kaart alleen die opent hij niet vanaf de tmobile site zelf..

kuotje 03-01-10 21:22

T-Mobile Coverage Tool

volgens dit kaartje zijn er verschillende plekken op de veluwe waar niet donker roze is :)
dus mss zou je aan de hand van deze ergens op kunnen staat. Maar het lijk met 'logisch' dat daar het bereik wel slechter is dan midje centrum :)

LBBS 03-01-10 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 400753)
T-Mobile Coverage Tool

volgens dit kaartje zijn er verschillende plekken op de veluwe waar niet donker roze is :)
dus mss zou je aan de hand van deze ergens op kunnen staat. Maar het lijk met 'logisch' dat daar het bereik wel slechter is dan midje centrum :)

JA! dat kaartje bedoel ik dus. en die kan ik dus mooi niet openen. in firefox niet, IE (8.0), Chrome en safari niet. nou kom op zeg. ligt het aan deze computer dan?

thanks voor het kaartje btw, nu nog zien te openen :O

EDIT: als jij hem wel kan openen, wil je dan een screen shot maken o.i.d.?

onny0808 04-01-10 11:22

sorry, krijg het niet toegevoegd.http://dekkingskaart.t-mobile.nl/cov...93&Format=Jpeg

ThaBudz 04-01-10 12:00

iphone opent em wel

Iphone3Gs 04-01-10 16:29

Waar op de Veluwe heb je slechte dekking? ik heb hier omgeving Nunspeet/T'Harde zeer goed ontvangst ook al sta ik in de bossen (Epe).Ik woon en werk op de Veluwe en heb altijd (ook met andere providers maar veel minder) bereik.Ook als ik naar de grote steden ga dus Zwolle of Apeldoorn heb ik nog altijd goed ontvangst dan heb ik het altijd wel over 5 streepjes dus dat is gewoon weg volle bak,ook de 3G heb ik altijd.
Misschien ben ik ook wel een uitzondering op de Veluwe;)

LBBS 04-01-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 401025)
Waar op de Veluwe heb je slechte dekking? ik heb hier omgeving Nunspeet/T'Harde zeer goed ontvangst ook al sta ik in de bossen (Epe).Ik woon en werk op de Veluwe en heb altijd (ook met andere providers maar veel minder) bereik.Ook als ik naar de grote steden ga dus Zwolle of Apeldoorn heb ik nog altijd goed ontvangst dan heb ik het altijd wel over 5 streepjes dus dat is gewoon weg volle bak,ook de 3G heb ik altijd.
Misschien ben ik ook wel een uitzondering op de Veluwe;)

De camping waar ik sta op de veluwe heet samoza. als je bekend bent rondom nunspeet dan ken je camping samoza wel denk ik. het is ook raar, want als ik naar vierhouten rij, dan duurt het ook weer ff voordat er een klein beetje bereik is. in nunspeet zelf gaat het gelukkig wel goed. geen 3G helaas in het dorp, wel op het industrieterrein.
maargoed, ik ben ook niet de hele dag in vierhouten of nunspeet. juist op de camping.. dus het blijft balen.

EDIT: vrienden/kennissen van me die kpn als provider hebben, hebben daarentegen wel gewoon bereik op de camping. vodafone en de rest heeft alleen bereik op bepaalde plekken op de camping. tmobile gewoon helemaal niet.

ThaBudz 04-01-10 17:17

en anders eerst ff een paar dagen op de camping testen .

LBBS 04-01-10 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 401049)
en anders eerst ff een paar dagen op de camping testen .

ik zit al op de camping voor ruim 2 jaar. die test is wel klaar inmiddels :d

ThaBudz 04-01-10 17:42

hahaha ,nou als de ontvangst ( met T-mobie en iPhone ) dan naar je zin is dan kan je stappen ondernemen .

kuotje 04-01-10 17:47

mss ligt het aan je iphone, ik heb hem pas laten maken en deze iphone is met bereik merkbaar beter dan me vorige.

LBBS 04-01-10 17:58

geen idee of het aan de iphone ligt.
en wat was er precies niet meer goed aan je iphone waardoor het gemaakt moest worden?
iig, ik denk dat ik maar even naar een tmobile shop ga om een zogenaamd verhuis bericht op te geven en kijken wat hun zeggen over de dekking hier. als zij zeggen dat het optimaal moet zijn dan kan ik ze mooi terug pakken later.

rikkyboy 04-01-10 19:41

Ik heb vrijdag T-Mobile een e-mail gestuurd met de vraag waarom ik geen g3 dekking in of buiten huis heb. Op de kaart van t-mobile staat wel aangegeven dat ik dekking zou hebben. Vandaag antwoord gekregen.

Er zal binnen nu en 3 maand een mast geplaatst worden vlakbij mij huisadres en dat zou het oplossen.
Iemand ervaring met dit antwoord?

kuotje 04-01-10 19:43

dat antwoord geven ze allemaal :D en dan kan het nog 6-12maanden duren.
Dat is juist hun doel, om alles te kunnen dekken met 3G maar dat plan zal echt nog niet gerealiseerd worden in 3maanden.

Woon je echt in een heel klein dorp? of al wel in een wat groter dorp waar veel man woont.
( Dacht te horen dat ze meer masten gingen zetten waar meer T-Mobile users zitten )

rikkyboy 04-01-10 19:47

Woon in een dorp met 8000 inwoners, maar als ik door de regeo rijd heb ik nergens 3G dekking.. In mijn dorp niet, maar ook in omliggende niet.

LBBS 04-01-10 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikkyboy (Bericht 401177)
Ik heb vrijdag T-Mobile een e-mail gestuurd met de vraag waarom ik geen g3 dekking in of buiten huis heb. Op de kaart van t-mobile staat wel aangegeven dat ik dekking zou hebben. Vandaag antwoord gekregen.

Er zal binnen nu en 3 maand een mast geplaatst worden vlakbij mij huisadres en dat zou het oplossen.
Iemand ervaring met dit antwoord?

waar kom jij vandaan? hoef geen specifieke plaats hoor, iets in de buurt met hetzelfde probleem is ook goed

rikkyboy 04-01-10 20:40

Ik kom uit friesland. En dan het noorden van friesland. Net onder dokkum.
Ik Dokkum heb ik ook geen 3g dekking, Maar dat geld ook voor burgum en omgeving.
Allemaal redelijk grote dorpen (dokkum zelfs stad)

LBBS 04-01-10 20:58

hmm ik weet niet of tmobile het ook echt gaat doen Hoop het wel voor je natuurlijk Maar er zijn gewoon zoveel plaatsen in nederland met slechte ekking dat het gewoon onrealistisch is voor hen om iedereen meteen met mastpalen te helpen Kijk misschien beginnen ze in friesland Dan heb jij geluk natuurlijk :)
we horen het wel denk?

kuotje 04-01-10 22:40

Ik heb hier al eerder op de forum gelezen dat ze ook 3G beloofden aan Harlingen ( dat ligt ook ergens bij jou neem ik aan ) en dat was al een half jaar geleden. Dus tis best onzin. Vind het jammer dat ze de super snelle 3G abbo verkopen en dat je dan thuis komt en niet eens 3G hebt.

Je kan er wel kortingen enzo voor krijgen, maar iphone is juist = internet!!!
en zonder 3G zou ik ook nu gek worden.

LBBS 05-01-10 12:12

trouwens, heb hier iemand gelezen die gemaild heeft naar de tmobile. vroeg me af naar welk email adres dan. kan geen emailadres vinden bij contactinformatie van tmobile. of ik moet scheel zijn. kan ook natuurlijk, moet nog steeds mn bril ophalen :p

ThaBudz 05-01-10 12:26

Deze hebben ze na een uitzending van trosradar gesloten wel dit op een ander forum gevonden


"stel dit verhaal even als brief op, en stuur het per mail eens naar writtencomplaints@t-mobile.nl deze afdeling staat boven de klantenservice en verwerkt alle inkomende brieven/emails met klachten."

hoop dat je er wat mee kunt ., ben net terug van de Pearle :D :D :D

LBBS 05-01-10 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 401475)
Deze hebben ze na een uitzending van trosradar gesloten wel dit op een ander forum gevonden


"stel dit verhaal even als brief op, en stuur het per mail eens naar writtencomplaints@t-mobile.nl deze afdeling staat boven de klantenservice en verwerkt alle inkomende brieven/emails met klachten."

hoop dat je er wat mee kunt ., ben net terug van de Pearle :D :D :D

ehm dankjewel, daar kan ik zeker wel wat mee :D
maare terug van de pearle opticien? haha anders snap ik het niet.

ThaBudz 05-01-10 12:40

....brildragend , en als grapreactie op jou ....:D

LBBS 05-01-10 12:42

hahaha, hulde.
zie je, ik zie het gewoon niet.
ik snap je :D

ThaBudz 05-01-10 12:51

:D

weer ontopic :

dit is ook trouwens wat ik na een uur , het net googlen als enigste emailadres tegenkom .

rikkyboy 05-01-10 14:08

Deze heb ik gehad, en die wordt ook beantwoord. Al duurt t wel enkele dagen elke keer:
http://gfx2.hotmail.com/mail/w4/pr01.../offline16.png infopostpaid@t-mobile.nl

rikkyboy 05-01-10 14:20

Dit is het email adres wat ik gebruik. Werkt goed, al duurt het reageren van t-mobile meestal een paar dagen:

infopostpaid@t-mobile.nl

16.32:

Net onderstaande mail van t-mobile gekregen ;) Net of zou het helpen als ik dat invul. Probleem is wel bekend, hier in de regeo is gewoon geen 3G dekking "nog"
Nou afwachten wat ze hier mee gaan doen

Geachte heer/mevrouw,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u problemen ervaart met het gebruik van het 3G-netwerk. Om gebruik te kunnen maken van het 3G-netwerk dient u een toestel te gebruiken dat geschikt is voor UMTS. Daarnaast dient er voldoende netwerkcapaciteit te zijn. Om uw melding vervolgens door te kunnen sturen naar onze technische afdeling hebben wij meer informatie nodig. Wij verzoeken u vriendelijk de volgende vragen te beantwoorden:

- Valt de verbinding regelmatig weg of kan de verbinding niet worden opgezet.
- Vanaf welke datum krijgt u geen toegang (meer) tot het 3G-netwerk?
- Heeft u eerder wel toegang gehad?
- Ervaart u de slechte dekking voortdurend?
- Welk merk en type toestel heeft u?
- Welke melding of netwerkicoontjes ziet u in het beeldscherm?
- Hoeveel blokjes/streepjes 3G-bereik geeft het display van uw toestel weer?
- Ervaart u de problemen op een specifieke locatie? Wanneer dit van toepassing is, vernemen wij graag de desbetreffende postcode(s).
- Op welk alternatief telefoonnummer bent u overdag bereikbaar?
- Indien u recente voorbeelden heeft van verloren verbindingen, geeft u dan aan op welke data en op welke tijdstippen dit is geweest. Ging het om gesprekken, vermeldt u dan ook wat het gebelde 06-nummer was en bij welke provider dit nummer is aangesloten.

Aan de hand van uw antwoorden kan onze technische dienst het probleem verder voor u onderzoeken. Indien u nog aanvullende informatie heeft, die relevant lijkt, vermeldt u dit dan ook in een reactie op ons e-mailbericht.

We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

LBBS 05-01-10 22:54

pff wat een vragen zeg.
en dan komen ze later zeker vertellen dat je wel gewoon 3G moet hebben.
nja, hoop dat het je lukt.
ik ga ook mailen.

ThaBudz 06-01-10 10:35

sterkte laat ff weten hoe het afloopt .

rikkyboy 06-01-10 21:21

Doe ik zeker!! Vandaag naar almere geweest en daar gewoon 3G.. tsjong wat een verschil!!! Speedtest kwam op bijn 2 Mb, terwijl ik thuis op gprs maar 50kb haal...

ThaBudz 06-01-10 21:24

Daarom gooi ik em thuis ook op Wi-Fi , vind bij mij (Amsterdam/Purmerend/Hoorn ) de dekking toch wel goed .

LBBS 06-01-10 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 402160)
Daarom gooi ik em thuis ook op Wi-Fi , vind bij mij (Amsterdam/Purmerend/Hoorn ) de dekking toch wel goed .

hee das leuk :D
ik kom oorspronkelijk ook uit hoorn. heb er 18 jaar gewoond! woon pas sinds een tijdje ergens anders. in hoorn is er ook niks aan de hand. daar komt mijn iphone ook vandaan.

goed, heeft verder niks met het topic te maken.

ThaBudz 06-01-10 21:34

hahaha , me pa zijn vriendin en wat vrienden wonen er :D


ontopic : is wel ***** dat ze wat beloven en dan niet nakomen en dat je je dan als een slangenmens in bochten moet wringen om iets gedaan te krijgen , maar ja zo lang de zeurders nog de kleinste groep zijn :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:27.