iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone plotseling zonder ontvangst (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/55044-iphone-plotseling-zonder-ontvangst.html)

steven079 01-04-10 20:14

mailtje gestuurd naar t-mobile en krijg een mail terug, waarschijnlijk een standaard brief..............

Citaat:

Geachte heer ,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u problemen ervaart met het gebruik van het 3G-netwerk. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Om gebruik te kunnen maken van het 3G-netwerk dient u een toestel te gebruiken dat geschikt is voor UMTS. Daarnaast dient er voldoende netwerkcapaciteit te zijn.

Valt de verbinding regelmatig weg of kan de verbinding niet worden opgezet, dan adviseren wij u uw toestel handmatig in te stellen op het GSM-netwerk. Om uw melding vervolgens door te kunnen sturen naar onze technische afdeling hebben wij meer informatie nodig. Wij verzoeken u vriendelijk de volgende vragen te beantwoorden:

- Vanaf welke datum krijgt u geen toegang (meer) tot het 3G-netwerk?
- Heeft u eerder wel toegang gehad?
- Ervaart u de slechte dekking voortdurend?
- Welk merk en type toestel heeft u?
- Welke melding of netwerkicoontjes ziet u in het beeldscherm?
- Hoeveel blokjes/streepjes 3G-bereik geeft het display van uw toestel weer?
- Ervaart u de problemen op een specifieke locatie? Wanneer dit van toepassing is, vernemen wij graag de desbetreffende postcode(s).
- Op welk alternatief telefoonnummer bent u overdag bereikbaar?
- Indien u recente voorbeelden heeft van verloren verbindingen, geeft u dan aan op welke data en op welke tijdstippen dit is geweest. Ging het om gesprekken, vermeldt u dan ook wat het gebelde 06-nummer was en bij welke provider dit nummer is aangesloten.

Aan de hand van uw antwoorden kan onze technische dienst het probleem verder voor u onderzoeken. Indien u nog aanvullende informatie heeft, die relevant lijkt, vermeldt u dit dan ook in een reactie op ons e-mailbericht.

We vertrouwen erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

FridgeNL 01-04-10 23:16

Zowel mijn vriendin (3G 16GB White) als ik (3G 16GB Black) hebben het probleem van een wegvallende verbinding gehad, sim kaart in een andere telefoon gepropt en werkt 100%
Waarschijnlijk zijn ze bij T-Mobile met het netwerk aan het klooien, andere verklaring heb ik er niet voor.....

Blids 02-04-10 01:44

Storing mast cell-id 7197, 7198, 7199 duurt nu al bijna 5 weken, T-Mobile mag echt de ogen uit de kop schamen niet normaal

Gele gebied is alleen 3G woord heel kort H woord en dan weer 3G met heel langzaam internet of regelmatig geen internet, streamings vallen uit, site,s laden in eens niet of laden heel langzaam, google maps werkt niet goed meer, 1 op 4 keer kom je er niet door en krijg je de melding er is geen internet verbinding

Groene gebied vol bak hdspa dekking is alleen 3G woord heel kort H woord en dan weer 3G met heel langzaam internet of regelmatig geen internet, streamings vallen uit, site,s laden in eens niet of heel langzaam, google maps werkt niet goed meer, 1 op 2 keer kom je er niet door en krijg je de melding er is geen internet verbinding
http://img194.imageshack.us/img194/1...enunspe.th.jpg

Hebben meer het gemerkt in het gebied, op de snelweg, in de trein ?

O ja ik heb ook een hardreset gedaan helpt helemaal niks, andere t-mobile sim kaart help ook helemaal niks

Zie screenshots van mij toestel, een mooi overzicht van het probleem
http://img156.imageshack.us/img156/5...ouchpro.th.gif
http://img156.imageshack.us/img156/3...evario4.th.gif

Hier mee test ik de snelheid 1 mb bestand http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1&more=1
en hier mee lees ik de cell-ids OpenCellID en DHR Software - CommMgrPro - Bandswitch - [Daniel Herrero Rey]

Nieuwe testen vrijdag 26 maart in de trein tussen utrecht centraal, zwolle centraal
Begon in zwolle
In Zwolle overal vol op HSDPA ook in de tunnel op alle cell-ids Snelheid 1004, Terug naar 3G 456 kbit/sec 1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

In de trein op de spoorburg bij Zwolle, cell-id 7268, 7269, Snelheid 1010, Terug naar 3G 460 kbit/sec, 1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

Bij de A50, cell-id 7297, 7299, Snelheid 1021, Terug naar 3G 531 kbit/sec, 1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 3 a 4 streepen HSDPA

In Wezep, cell-id 7258, 7259, Snelheid 1011, Terug naar 3G 501 kbit/sec, 1 mbit/sec,Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 2 a 3 streepen HSDPA

Tussen Wezep, T,Harde, cell-id 7247, 7248, 7249, Snelheid 1530, Terug naar 3G 1014 kbit/sec, 1,5 mbit/sec, Terug naar 3G 1 mbit/sec, 3 a 4 streepen HSDPA

Bij station T,Harde, cell-id 7687, Snelheid 1425, Terug naar 3G 901 kbit/sec, 1,4 mbit/sec, Terug naar 3G 0,9 mbit/sec, 2 a 3 streepen HSDPA

Tussen T,Harde, Oost Nunspeet, cell-id 7217, 7218, Snelheid 1599, Terug naar 3G 1049 kbit/sec, 1,5 mbit/sec, Terug naar 3G 1 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

Bij Oost Nunspeet, cell-id 7207, 7209, Snelheid 1021, Terug naar 3G 523 kbit/sec, 1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 2 a 3 streepen HSDPA

Bij West Nunspeet, cell-id 7198, 7197, 7199, Snelheid 211, 101, kbit/sec, tussen de 0,2 a 0,1 mbit/sec, 2 a 3 streepen ALLEEN 3G

Aan de snelweg bij Hierden, cell-id 7188, 7187, 7189, Snelheid 1088, Terug naar 3G 598 kbit/sec, 1,1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 4 streepen, HSDPA

In Harderwijk, cell-id 39798, Snelheid 1004, Terug naar 3G 411 kbit/sec, 1 mbit.sec, Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 2 a 3 streepen, HSDPA

Bij station Harderwijk, cell-id 39818, 39819, Snelheid 1158, Terug naar 3G 621 kbit/sec, 1,1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,6 mbit/sec, 4 streepen, HSDPA

Bij Harderwijk Drielanden, cell-id 7167, 7168, 7169, Snelheid 1031, Terug naar 3G 520 kbit/sec, 1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 3 a 4 streepen, HSDPA

Bij station Ermelo, cell-id 39787, 39788, 39789, Snelheid 1558, Terug naar 3G 1085 kbit/sec, 1,5, Terug naar 3G 1 mbit/sec, 3 a 4 streepen, HSDPA

Tussen Ermelo, Putten, een driedeeling als je, cell-id 7997, 7999, Snelheid 1007, Terug naar 3G 488 kbit/sec, 1 mbit/sec, 0,4 mbit/sec, 1 a 2 streepen, HSDPA
Tussen Ermelo, Putten, een driedeeling als je, cell-id 39887, Snelheid 1002, Terug naar 3G 406 kbit/sec, 1 mbit/sec, 0,4 mbit/sec, 1 a 2 streepen, HSDPA
Tussen Ermelo, Putten, een driedeeling als je, cell-id 39789, Snelheid 1307, Terug naar 3G 688 kbit/sec, 1 mbit/sec, 0,6 mbit/sec, 1 a 2 streepen, HSDPA

Bij station Putten een driedeeling als je, cell-id 7147, 7148 ontvangt is er HSDPA, snelheid 1111, Terug naar 3G 531, kbit/sec, 1,1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 1 a 2 streepen HSDPA
Bij station Putten een driedeeling als je, cell-id 7999, ontvangt is er HSDPA, snelheid 1008, Terug naar 3G 487, kbit/sec, 1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 1 a 2 streepen HSDPA
Bij station Putten een driedeeling als je, cell-id 39887, ontvangt is er HSDPA, snelheid 1001, Terug naar 3G 499, kbit/sec, 1 mbit/sec, Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 1 a 2 streepen HSDPA
Probleem voorbij is weer HSDPA

Tussen station Putten, Nijkerk een tweedeeling als je, cell-id 7148 ontvangt is er HSDPA, snelheid 1118, Terug naar 3G 551, kbit/sec, 1,1 Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 1 a 2 streepen HSDPA
Tussen station Putten, Nijkerk een tweedeeling als je, cell-id 39887 ontvangt is er HSDPA, snelheid 1111, Terug naar 3G 514, kbit/sec, 1,1 Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 2 a 3 streepen HSDPA
Probleem voorbij is weer HSDPA

Net voor station Nijkerk, cell-id 39848, 39849, snelheid 1401, Terug naar 3G 898, kbit/sec, 1,4 Terug naar 3G 0,8 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

Bij station Nijkerk en naar station nijkerk een tweedeeling als je, cell-id 59888, 59889 ontvangt is er HSDPA, snelheid 1223, Terug naar 3G 659, kbit/sec, 1,2 Terug naar 3G 0,6 mbit/sec, 3 a 4 streepen HSDPA
Bij station Nijkerk en naar station nijkerk een tweedeeling als je, cell-id 39888, 39889 ontvangt is er HSDPA, snelheid 1119, Terug naar 3G 501, kbit/sec, 1,1 Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 2 a 3 streepen HSDPA
Probleem voorbij is weer HSDPA

In en naar Amersfoort bij alle cell-ids, snelheid 1004, Terug naar 3G 459, kbit/sec, 1 Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

Bij Amersfoort Centraal, cell-id 42147, 42149, Snelheid 1013 Terug naar 3G 559 kbit/sec, 1 Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

Naar Amersfoort Centraal, cell-id 42118, 42117, 42119, Snelheid 1133 Terug naar 3G 759 kbit/sec, 1 Terug naar 3G 0,7 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

Voor Soestduinen valt de verbinding helemaal weg tot bij de bocht bij den dolder

Bij station Den Dolder, cell-id 42858, 42859, Snelheid 1436 Terug naar 3G 959 kbit/sec, 1,4 Terug naar 3G 0,9 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

Bij station Bilthoven, cell-id 21619, 21618, Snelheid 1003 Terug naar 3G 459 kbit/sec, 1 Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 2 a 3 streepen HSDPA

BIJ De Bilt, cell-id 32317, 32319, Snelheid 1011 Terug naar 3G 503 kbit/sec, 1 mbit/sec Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 3 a 4 streepen HSDPA

Tussen De Blit, utrecht, cell-id 4884, 4885, 4886, snelheid 1018, Terug naar 3G 566, kbit/sec, 1 Terug naar 3G 0,5 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

In Utrecht bij alle cell-ids, snelheid 1011, Terug naar 3G 466, kbit/sec, 1 Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 4 streepen HSDPA
Probleem voorbij is weer HSDPA

Utrecht Centraal, cell-id 4432, 4433, 4434, 4435, 4436, snelheid 1009, Terug naar 3G 401, kbit/sec, 1 Terug naar 3G 0,4 mbit/sec, 4 streepen HSDPA

haagsegoof 02-04-10 08:53

Ik zit nu in het ziekenhuis omdat me dochter er ligt en ontdekte dat vanaf hald 4 geen service of zoeken stond het blijkt alleen als 3G aan staat nu heb ik het uit gezet en heb ik wel bereik maar op gewone gsm netwerk wat lopen ze toch te kutten?

Schroef 02-04-10 15:07

@hcblids: RESPECT!

@haagsegoof:Inderdaad,ze zitten te kutten.

Ik heb het vermoeden dat er heel wat gaande is bij TM,maar dat ze er niks over kwijt willen.

JimNuman 02-04-10 19:30

Sinds gisteren 17.00uur heb ik een nieuwe simkaart gekregen van T-mobile omdat hun
''denken'' dat het aan me simkaart ligt. Nou dus ik hopen dat het er idd aan ligt maar helaas. Simkaart zat er nog geen 5min in en me netwerk viel gelijk weg en 3G ook en vervolgens 2min lang op zoeken.
Dus ik denk nou ja goed, misschien omdat de simkaart nieuw is dus ik vervolgens ff internetten, bereik valt weg & geen 3G. Na 1min Geen service op beeldscherm. minuutje later weer zoeken... vervolgens melding server reageert niet meer.

uurtje later weer proberen, direct verbinding weg en weer zoeken... in beeldscherm:mad:
10min later weer proberen, bereik weg en server reageert niet meer in scherm.

Vandaag sochtends weer proberen dagje later tenslotte:
internet opstarten gelijk weer 3G weg en bereik valt langszaam weg.
1min later weer zoeken... in me scherm.
minuut later nog steeds zoeken... in me scherm

2uur later weer proberen email ophalen:
3G valt weg en geen bereik meer,
2de keer proberen krijg ik melding server reageert niet meer.
1min later zoeken... in me beeldscherm

Uurtje later krijg ik vervolgens een sms met oproep gemist terwijl vol bereik en 3G in scherm staat.

Dus conclusie ondanks de nieuwe simkaart gewoon nog steeds ***** netwerk en steeds geen bereik is om echt niet goed van te worden:mad::mad::mad:

Gr.Jim
(p.s Word morgen weer bellen met T-mobile)

Blids 03-04-10 15:03

Storing mast cell-id 7197, 7198, 7199 duurt nu al 6 weken, T-Mobile mag echt de ogen uit de kop schamen, ik vind het echt te schandalig voor woorden niet normaal, het is 28 feb 2010 begonnen dus tel maar is op

Gele gebied is alleen 3G woord heel kort H woord en dan weer 3G met heel langzaam internet of regelmatig geen internet, streamings vallen uit, site,s laden in eens niet of laden heel langzaam, google maps werkt niet goed meer, 1 op 4 keer kom je er niet door en krijg je de melding er is geen internet verbinding

Groene gebied vol bak hdspa dekking is alleen 3G woord heel kort H woord en dan weer 3G met heel langzaam internet of regelmatig geen internet, streamings vallen uit, site,s laden in eens niet of heel langzaam, google maps werkt niet goed meer, 1 op 2 keer kom je er niet door en krijg je de melding er is geen internet verbinding
http://img194.imageshack.us/img194/1...magenunspe.jpg

Hebben meer het gemerkt in het gebied, op de snelweg, in de trein ?

Zie screenshots van mij toestel, een mooi overzicht van het probleem van 7197,7198,7199
Op mij woonplaats in de wijk t,hul op zolder getest
http://img156.imageshack.us/img156/5141/htctouchpro.gif
http://img156.imageshack.us/img156/3...bilevario4.gif
Aan de snelweg getest afslag nunspeet, elspeet
http://img52.imageshack.us/img52/897...9771987199.gif
Hier zijn er geen problemen tussen 3G en H
In oost nunspeet getest op het binnenhof winkelcentrum
http://img52.imageshack.us/img52/347...0772087209.gif
In oost nunspeet getest op de eperweg bij het Sparrenhorst hotel
http://img203.imageshack.us/img203/2...pa72177218.gif
Edit op T-Mobile Forum woord mij bewijs gelijk verwijderd bij netwerk storingen topic

steven079 03-04-10 15:05

Valt me op dat iedereen hier zijn probleem post, maar wie lost het nu eingelijk op? Zitten hier ook mensen van t-mobile, die de problemen in behandeling nemen?

JimNuman 03-04-10 15:09

Waarschijnlijk niet veel denk ik helaas.
Ik ben net wel naar de T-mobile store geweest omdat klantenservice mij dit vertelde zodat ze de telefoon konden gaan onderzoeken waarom ik steeds geen bereik heb en van die gemiste oproep smsjes ontvang.

Hoop dat ze eens een keertje wat duidelijker kunnen zijn i.p.v ''ff dit proberen''.
word er beetje moe van , is nu al 5maanden aan de gang!

Gr.Jim

T-800 03-04-10 20:16

Hier iemand met KPN
iPhone uit Italië
sinds gisteren een continue wegvallend signaal, de hele tijd "zoeken"
de simkaart in een andere telefoon en het werkt perfect, lijkt me dus een telefoon probleem, geen bereik probleem.

Kan het zijn dat er iets in de telefoon qua hardware niet meer goed zit?
versie 3.1.3 had ik er al een tijdje op staan, dat is lang goed gegaan. Telefoon ondertussen ook al helemaal gereset. Maar nog steeds geen verbinding :( 1x in het uur vindt hij 5 minuten signaal en daar blijft het bij.

Het vreemde is: de simlock spring er soms ook zomaar op... kent iemand dat probleem?

joramkaat 05-04-10 16:00

ik kan al sinds eind februari niet meer bellen en smsen, wel bereik en internet.
Ik heb toen naar tmobile gebeld en ze vertelden mij dat mijn abbo nog niet geactiveerd is. Er ligt ergens een fout, niemand weet waar, al is het wel zeker dat dit bij tmobile ligt.

Ik heb inmiddels al 12x gebeld met tmobile en als noodoplossing krijg ik nu beltegoed van ze, elke keer als het op is kan ik bellen en dan krijg ik weer.

Dit is nu al ruim een maand zo. En alles wat ik tussen december en nu gebeld heb wordt door Tmobile betaald.
En ik heb nu dus eigenlijk geen abbo.

Dus ik denk dat ik nu een iphone abbo afsluit. Dan heb ik 2 iphones met internet en 1 om te bellen:)

Jacques de Zeeuw 11-04-10 13:55

Ook problemen met ontvangst , NL KPN
Ik ben in het bezit van een simlockvrije Iphone 3GS 16GB met 3.1 update
Ik problemen met bellen middels het "normale" telefoonnetwerk, via het 3G netwerk werkt alles perfect.
Via het normale netwerk (niet 3G) kan ik wel bellen maar niet gebeld worden. , zonder dat ik een beltoon heb gehoord, gaat de telfoon op voicemail. Krijg wel later te zien dan ik inkomende gesprekken heb gemist.Ook krijg ik klachten over ontvangkwaliteit van diegene die ik bel. via GSM Paradis heb ik meerdere keren de software verwijderd en nieuw geplaatst, maar nog steeds geen oplossing. Ben zo geirriteerd geraakt, dat ik 'm vorgie week op Marktplaats heb gezet, maar inmiddels toch weer verwijderd, omdat ik 'm ondanks dit mankement toch wel handig vindt. In de hoop dat iemand mij zou kunnen helpen om een "ander programma" te dowloaden zodat ie 't toch weer gaat doen

Wie kan / wil mij helpen / ben ten einde raad ?

thespirit 14-04-10 22:59

iedereen die bij mij in de buurt zit in de trein tussen den helder en alkmaar heeft ook last van geen verbinding.

Maar dit omdat ik een telefoonjammer hed aangeschaft voor 4 tientjes uit hong kong om van dat irritante gebler in die telefoons af te zijn.
mensen die normaal bellen laat ik gaan mar die schreeuwerds gaan aan de jammer, ik wil ook mijn rust.

Dus als je in een vergelijkbare situatie geen beruik hebt, denk ook eens aan de optie van een telefoonjammer in de direkte omgeving ;)

glaantje 15-04-10 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespirit (Bericht 438810)
iedereen die bij mij in de buurt zit in de trein tussen den helder en alkmaar heeft ook last van geen verbinding.

Maar dit omdat ik een telefoonjammer hed aangeschaft voor 4 tientjes uit hong kong om van dat irritante gebler in die telefoons af te zijn.
mensen die normaal bellen laat ik gaan mar die schreeuwerds gaan aan de jammer, ik wil ook mijn rust.

Dus als je in een vergelijkbare situatie geen beruik hebt, denk ook eens aan de optie van een telefoonjammer in de direkte omgeving ;)

Dat is gewoon illegale apparatuur he (staan ook goeie boetes op trouwens), ik vind dat echt niet kunnen dat je dat meeneemt. Wat nou als er iemand een hartaanval krijgt ofzo in je nabije omgeving. Schandalig!! :mad::confused:
Nog VELE malen asocialer als de mensen die misschien iets te hard praten tijdens jouw "oh zo zuurverdiende" rustmoment

Hoop dat je dat ding voortaan uitlaat als je er ook eens op deze manier over na hebt gedacht.

JimNuman 19-04-10 18:56

Iphone is sinds vandaag verstuurd voor reparatie. als het goed is krijg ik binnen 2 weken me iphone terug ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
jullie horen nog van me!

Gr.Jim

zeadope 22-04-10 02:56

Ook in Eindhoven is het raak. Ik heb hier ook al een dagen last van. Mislukte gesprekken en internet is onstabiel. Net 3G gewoon uitgezet en edge werkt wel stabiel. Als je 3G elke keer in en uitschakelt heb je even verbinding, dan weer niet. Meestal heb ik data ip 94.xxx.xxx.xxx. Maar nu begint het met 188.xxx.xxx.xxx. Mijn vermoeden is dat t-mobile massaal aan het updaten is ivm met de nieuwe iPhone die er aan komt. Ze hadden best de klanten een sms of mail mogen sturen mbt. Instabiele netwerk. Of desnoods op de website vermelden.

Raggamannn 28-04-10 15:36

En in Rotterdam is het vandaag raak ... heeft vast te maken met dat 25% meer dekking, alle netwerkmasten ondervinden werkzaamheden

Damian. 28-04-10 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raggamannn (Bericht 443994)
En in Rotterdam is het vandaag raak ... heeft vast te maken met dat 25% meer dekking, alle netwerkmasten ondervinden werkzaamheden

Klopt. Op twee iPhones hier geen service.

iTalk 30-04-10 19:13

Blij om hier te lezen dat ik niet de enige ben. Herkenbaar: oproep gemist terwijl telefoon gewoon aan stond met beltoonvolume maximaal. Fluctuerend signaal op 1 en dezelfde plaats (dan weer aan dan weer uit). Heb T-Mobile gebeld, helpdeskmedewerker erkent probleem, vlgs hem wordt er onderhoud verricht aan het netwerk. Probleem is dat je iPhone niet altijd automatisch weer verbinding krijgt, terwijl er dan al wel weer signaal is. Dus regelmatig rebooten is nodig om weer 'online' te komen.

Bijtje 02-05-10 10:38

Hi alen,

ik woon wel in den haag en heb precies hetzelfde probleem. Wi-Fi en internet 3g is ok maar ik kan niet bellen of sms-en terwijl ik volop ontvangst heb heel gek en frustrerend. als ik de simkaart eruit haal en er weer instop doet hij het soms even....

pro90 02-05-10 14:09

Geen verbinding
 
Ook ik heb bijna dagelijks het probleem dat de verbinding wegvalt. Wi-Fi doet het prima, maar bellen kan je daar natuurlijk niet mee. Het helpt soms om het toestel uit en aan te zetten of door te laten zoeken naar het netwerk. Lastig blijft het en ik zoek de oorzaak toch echt bij t-mobile.

Bijtje 02-05-10 14:17

De website van my t-mobile is ook onbereikbaar. Inderdaad de schuld ligt volgens mij ook bij bij hen.

JimNuman 02-05-10 15:10

Update:

19April j.l heb ik mijn iphone ingeleverd bij T-mobile voor onderzoek/reparatie van de iPhone 3Gs.

29April j.l kreeg ik een pakketje thuis van T-Mobile met daarin een gloed nieuwe iPhone 3Gs en een brief erbij, hierin staat dat uit technisch onderzoek is gebleken dat mijn iPhone niet naar behoren functioneerde en dat ik hierbij een nieuwe iPhone ontvang en de oude in beslag genomen is.

Het is vandaag 2Mei en heb dus me nieuwe iPhone al 4dagen in gebruik en gelukkig geen weg vallende bereik & 3G meer maar gewoon vol bereik:D
Ben weer helemaal gelukkig en tevreden met de Service van T-Mobile.

Belangrijk is wel dat je screen shots maakt van je problemen en screen shots van waar je op dat moment dat bent, dat het niet steeds vanuit je huis is of iets dergelijks.

Gr.Jim

pro90 02-05-10 15:26

Dat is een goede tip. Het vreemde is nl. dat de identieke iPhone van mijn vrouw geen last heeft van een wegvallend netwerk, terwijl we naast elkaar op de bank zitten.

JimNuman 02-05-10 15:36

@pro90:

Ik heb eerder het idee dat er iphones verkocht zijn met ''kinder ziektes'' Die van mij kwam uit oktober 2009. neef van me heeft 'm uit December 2009 en heeft ook dezelfde problemen gehad zoals ik ze had met het weg vallen van Netwerk & 3G.

Het kan dus zijn dat jouw toestel ''ouder'' is dan die van je vrouw.
Heb je al wel contact gehad met klantenservice van T-mobile over jouw klachten van je 3Gs?

Gr.Jim

pro90 02-05-10 16:36

Bedankt voor de tip, dat ga ik doen. Overigens is mijn toestel 4 weken oud en die van mijn vrouw 7 weken oud.

g-nome 03-05-10 13:25

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds een week geen internetconnectie meer op mijn iphone. 3G en gprs werken beide niet, Wi-Fi wel. Wanneer ik 3G ontvangst heb en ik browse op internet of open een andere app die internetconnectie benodigd is dan zegt mijn iphone, 'geen internetconnectie'

HELP!!!

Iphone: 3GS 16GB - Gejailbreakt - 3.1.2 -

jamy015 03-05-10 20:28

In de Media Markt in Den Haag heb ik (volgens mijn iPhone) wel ontvangst, maar ik kan niet bellen. Moet de telefoon uit en aan zetten en de Media Markt uitlopen om te kunnen bellen. Omgekeerd mag ook maar alleen de winkel uitlopen helpt niet. Ik heb het echt alleen in de Media Markt in Den Haag, het is me daar al 2 keer overkomen. Bij T-Mobile (waar je overigens een uur moet wachten voordat je geholpen wordt) zeiden ze dat ze er niks aan zouden doen omdat ik daar niet woon of werk.

bodderol 03-05-10 20:57

Hallo

Ik heb sinds vandaag geen internetconnectie meer op mijn iphone. 3G en gprs werken beide niet, Wi-Fi ook niet. Wanneer ik 3G ontvangst heb en ik browse op internet of open een andere app die internetconnectie benodigd is dan zegt mijn iphone, 'geen internetconnectie'

HELP!!!

Iphone: 3GS 16GB vandaag gejb met spirit

Wie kan mij helpen

KC! 04-05-10 14:13

Hi,
ik had ook problemen met het wegvallen van de verbinding (spraak) na gebeld te hebben met klantenservice t-mobile heb ik het NETWERK gereset. (Setting, General, Reset, Network) geloof ik... Nadien geen probleem meer.

Het enige dat ik nu nog heb ik dat de 3G instabiel/onbetrouwbaar is. Als de iPhone ga gebruiken werkt 3G prima maar na een poosje is die weg og extreem traag. Zie andere post. Ook hierover ga ik bellen met T-mobile. Want zoals uit bovenstaande blijkt ligt het dus aan t-mobile icm iPhone. Ik draai op originele iPhone 3G 3.1.3
hopelijk hebben jullie hier wat aan!

youril 06-05-10 12:36

Ik heb dus ook problemen sinds enkele weken. Toen ik mijn tel net had (feb-2010) had ik alleen problemen met versturen van data als ik op een plek was waar heel veel mensen waren (bv in de Kuip), maar ik kon altijd bellen en smsen en had dan ook 3G ontvangst. Ik woon in het centrum van Rotterdam en had een paar weken geleden dat ik wel ontvangst had (3G) maar niet kon bellen. Daarna kreeg ik zo nu en dan de melding dat ik geen netwerk meer had, maar dit was altijd van korte duur. Met koninginnendag had ik voor het eerst dat ik heel de dag geen service had. Ik was toen op het stadhuisplein in de drukte. Toen ik daar weg liep en enkele honderden meters vandaan was had ik weer ontvangst.
Nu is het zelfs zo erg dat ik thuis geen ontvangst meer heb. Hier vlakbij zitten ook wat kantoren waar aardig wat mensen zitten. Gister met Hemelvaart had ik dus nergens last van, want iedereen was vrij.

Mijn conclusie is dat als er teveel mensen met een 3G verbinding op een mast van T-mobile zitten valt op de Iphone gewoon de hele verbinding weg, maar toen ik hem net had had ik hier geen last van, ik kon alleen geen data verzenden via 3G. Blijkbaar hebben ze bij T-mobile toch wat veranderd wat hier voor zorgt. Het lijkt mij niet dat dit aan mijn tel ligt, maar aan T-mobile.

Ik herinner mij opeens dat ik dit met mijn N82 ook had toen ik hier 2 jaar geleden kwam wonen. Toen kon ik ook niet bellen als ik 3G had ingeschakeld. Ik heb dit nu dus gelijk getest en idd ook met mijn Nokia N82 met alleen 3G aan heb ik dus geen ontvangst. Ook in Dual mode op mijn N82 heb ik geen ontvangst. Dit bewijst voor mij dat het absoluut niet aan de Iphone ligt, maar aan T-mobile.

Ik heb een 3GS met 3.1.3 er op

HonorSociety 09-05-10 17:23

ik heb ook geen bereik :s

woon in belgië, heb een mobistar abonnement...

T-800 16-05-10 04:17

Ik zit zelf in Dordrecht .

Had eerst een iPhone maar door een ingelukkige upgrade vorig jaar had ik moeten wachten op t devteam. Dit was zo frustrerend dat ik er nog een had gekocht maar deze keer een uit Italië. Dit toestel is van de een op de andere dag een maand terug niet meer te gebruiken met mijn KPN simkaart. Continue geen service , soms even 5 minuten bereik in het uur. Nieuwste baseband en 3.1.3.
De simkaart werkt perfect in een ander toestel en zelfs in de eerste iPhone die ik eerst had gekocht! (deze was 3.1.1 met oudere baseband en kon wel jailbraked worden)

de ben simkaart van m'n vriendin werk(te!!) toen vlekkeloos in het 3.1.3 toestel maar begint nu langzaam aan ook steeds meer weg te vallen naar geen service. Dit is echt heel vreemd

gelukkig zit op beide toestellen nog garantie... Ga ze maar gezamelijk terug brengen denk ik. :(

shapezzz 16-05-10 07:47

Probeer eens de Firmware te herstellen misschien dat dat helpt ;)

T-800 16-05-10 13:36

Firmware herstellen helpt niets nada, zelfde probleem blijft bestaan.

resetten, jailbreaken, allerlei 3rd party apps, het lijkt allemaal niet te werken :/

ButcherJF 16-05-10 14:28

Heb je na herstel de backup terug gezet? Dan is daarmee de evt. oude softwarefout ook weer meegekomen. Herstel eens zonder de backup terug te zetten.
Denk wel om je belangrijke gegevens als contacten e.d.

T-800 16-05-10 17:56

Ik heb de custom firmware van dit forum gebruikt, MET activate, cydia, 3.1.3 en baseband modemversie 05.11.7
Dit omdat mijn telefoon zo was vastgelopen (apple logo) dat ik geen backup kon maken en dus deze firmware had gebruikt.

dit alles is correct, iphone start netjes.
echter geen service.
Na het installeren van de rc2 final fix, is de iphone supertraag, en zelfs het deblokkeren met code blijft hij op hangen.

Heb al wat op internet gezocht, er zijn meerdere mensen bij wie het niet werkt.
sommigen raden aan het installatie bestandje zelf in /var/..etc etc//cydia te zetten, dit heb ik ook geprobeerd.
Hierna kan ik in Cydia wel zien dat het is geinstalleerd, de iphone bevriest in ieder geval niet meer, echter blijft er "geen service" staan. En krijg ik van cydia een foutmelding dat het maar "half" is geinstalleerd omdat er her en der nog scripts staan verspreid. dit kan ik repareren (forced) en als ik dat doe dan wil cydia restarten, en heeft hij de installatie van RC2 verwijderd.

Hierna herinstalleer ik RC2 via cydia zelf, en na een reboot staat de telefoon wederom op "zoeken" en is hij heeeel traag, zonder een provider te vinden (geen service) ik snap er geen zak meer van. ik installeer wel weer de custom firmware en breng hem terug naar die zaak waar ik 'm vandaan heb :s

rexhunt 24-05-10 10:42

Bij mij is het net het tegenover gestelde, als ik G3 aanzet krijg ik verbinding.
En als ik heb uitzet geen.

JimNuman 13-06-10 22:08

3mei 2010 heb ik een nieuwe iphone gekregen van T-mobile omdat mijn oude iphone 3gs niet naar behoren functioneerde. 6 juni 2010 heb ik de iphone weer tetug gebracht bij de T-store in den haag omdat ik nu meer problemen heb met het netwerk als met me oude iphone. ik ben benieuwd wat ze er nu mee gaan doen? misschien weer een nieuwe iphone? als ik dan weer problemen heb ga ik voor contract beeindiging vragen want hier heb ik niet voor getekent om continu geen verbinding te hebben met het t-mobile netwerk. dan maar een blackberry of iets anders, want in een andere toestel met 3G optie heb ik totaal geen problemen met het netwerk.

Ben benieuwd wat ik te horen krijg.
ik hou jullie op de hoogte!

Gr.Jim

Schroef 13-06-10 22:58

Hee Jim,

ook ik had hetzelfde probleem.

M'n simkaartje in een Nokia E71 van m'n broertje geprobeerd en had 2 dagen totaal geen last van verbindingsproblemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.