iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone plotseling zonder ontvangst (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/55044-iphone-plotseling-zonder-ontvangst.html)

iTim 04-07-10 15:01

Sinds maanden heb ik "geen contact" bovenin staan. Mijn simkaart heeft wel bereik in een andere telefoon, dus het ligt aan de iphone. Ik ben nu mijn iphone simlock vrij aan het maken, misschien (waarom het zou werken weet ik niet) werkt het dan wel. Als dat niet is gelukt ga ik mijn iphone configureren als nieuwe telefoon. Heeft nog iemand oplossingen? Want het topic beslaat veel pagina's zonder concrete oplossingen.

UPDATE: Een iphone herstellen naar iOS4.0 zonder jailbreak en configureren als nieuwe iphone helpt niet.

Sam_kc 04-07-10 20:19

ik heb hetzelfde probleem. Ik word er gek van, hier betaal ik toch niet voor? Ik heb nog nooit problemen gehad met m'n Iphone en ik ben er super blij mee, maar nu gooi ik hem het liefst keihard het raam uit.
Het is voor mij nu de derde dag. Ik had inderdaad ervoor ook wel eens in de trein en in de grote steden minder bereik of geen netwerk. Maar dat was sinds kort opgelost. Ik had er gelukkig ook niet zo heel veel last van gehad. Maar sinds drie dagen terug word ik helemaal gek.
Ik heb misschien 5 dagen terug de nieuwe software geïnstalleerd. Ik was er gelijk superblij mee.
Maar 2 dagen erna werd ik wakker met een berichtje op mn scherm: Geen Netwerk gevonden.
Ik dacht dat het na een dagje of het liefste een paar uurtjes over zou zijn en vervloekte t-mobile. Maar mijn ouders, die een oud toestelletje met t-mobile hebben hadden nergens last van.
In rotterdam, in het centrum had ik zowel internet als bereik. Maar thuis heb ik alleen het 3G internet maar kan ik niet smsen of bellen want ik heb gewoon geen bereik of sterker nog; helemaal geen service. 3 dagen terug had ik hier helemaal geen last van.

Ik heb dus net mijn Iphone gerest, hij ligt nu te synchroniseren. Hij gaf al gelijk aan dat er geen netwerk was. Toen opeens had ik volle verbinding met t-mobile, toen raapte ik hem op, dolblij, wil hem weer neerleggen, verliestie weer z'n verbinding. Nu heeftie em weer en ik ben eigenlijk bang em weer aan te raken. Oh laat maar, hij is nu alweer zijn verbinding kwijt en aan het zoeken...
Beter komt hier snel duidelijkheid over.

iTim 04-07-10 20:48

@Sam_kc; Ik heb dus precies dezelfde klachten, maar bij mij duurt het al een maandje of langer. Als ik het probleem probeer te googelen, dan krijg ik duizenden topics, allemaal zonder oplossing, of "oplossingen" die niet werken, (zoals netwerkinstellingen resetten).

Ik zou graag een oplossing vinden, want volgens mij hebben best veel mensen er last van.

ccb25 04-07-10 21:30

dekking
 
T-Mobile.nl: Dekkingskaart
op dit kaartje kun je de dekking in jou gebeid controleren en kijken of er in de toekomst iets veranderd.
Ik heb ondanks de goede beloften van t mobile vaak geen verbinding.Nu blijkt in mijn buurt er een slechte dekking te zijn.
ik heb t mobile gebeld, de ene call med verwees me door naar after sales, de tweede handelde het zelf af( kunnen ze dus ook) en deed een test.Die kwam niet goed uit en ze gaan een nieuwe test doen.Afhankelijk hoe die uitvalt doen ze een voorstel.

Sam_kc 04-07-10 21:33

@iTim ja precies, niks dat werkt. Ik weet echt niet wat ik moet doen, wat heb ik in hemelsnaam aan een telefoon waar ik niet mee kan bellen of smsen? Ik moet wel gewoon bereikbaar kunnen zijn voor m'n werk enzo.

@ccb25 mijn dekking staat daar als goed. Maar op dit moment valt mn verbinding telkens weg. Het is nu zo: T-mobile zonder streepjes.. Zoeken...... T-mobile zonder streepjes... T-mobile met alle streepjes.. Zoeken.... T-mobile zonder streepjes.

En mijn ouders die ook t-mobile hebben hebben nergens last van.

Nicky75 05-07-10 12:33

Ik heb het dus ook sinds vorige week mijn simlockvrij (officieel) gemaakte iPhone met Vodafone overging in mijn T-mobile abbo overging.
Heb T-mobile meteen gebeld en kreeg 3 mnd. 50% korting met de mededeling dat er verbetering gepland stond in mijn gebied.
Ik heb dus ff de dekkingskaart gecheckt en het is niet eens lichtroze bij mij!!
Binnenshuis en in de stad valt gewoon soms alles weg....
Ik kijk het ff aaan en anders gaat er weer een telefoontje richting T-mobile met de mededeling dat ze de iPhone op kunnen komen halen en ik mijn abbo wens te beëindigen.
Wel restitutie van het aankoopbedrag natuurlijk.
Ben benieuwd.....

iTim 05-07-10 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam_kc (Bericht 482439)
@iTim ja precies, niks dat werkt. Ik weet echt niet wat ik moet doen, wat heb ik in hemelsnaam aan een telefoon waar ik niet mee kan bellen of smsen? Ik moet wel gewoon bereikbaar kunnen zijn voor m'n werk enzo.

@ccb25 mijn dekking staat daar als goed. Maar op dit moment valt mn verbinding telkens weg. Het is nu zo: T-mobile zonder streepjes.. Zoeken...... T-mobile zonder streepjes... T-mobile met alle streepjes.. Zoeken.... T-mobile zonder streepjes.

En mijn ouders die ook t-mobile hebben hebben nergens last van.

Ja echt precies hetzelfde. Op de dekkingskaart staat overal dat ik goede verbinding heb waar ik dus geen verbinding heb, dus daar heb ik ook niks aan.

Sam_kc 05-07-10 17:22

Ik werd vandaag wakker en ik had al het bereik weer, verwachtte dat het wel weer zou verdwijnen. Maar het is de hele dag zo gebleven. Ik hoop dat dit zo blijft. Gelijk geprobeerd te bellen enzo, en alles werkt weer gewoon normaal.
Ik ga hem nu dus maar weer volgooien met muziek enzo, aangezien ik dat allemaal kwijt was.
Bij mij heeft het dus zo'n 3/4 dagen geduurd en het is nu voorbij *even afkloppen*
Ik heb niks anders gedaan dan hem resetten en hem een nachtje laten liggen. Hij heeft wel de hele nacht gezocht want m'n batterij had nog 25 % van de 90%. Nouja, ik hoop dat het zo blijft :)

wimpie85 05-07-10 17:33

Bij mij viel het bereik ook steeds weg.

Ik heb de klantenservice gebeld en die vroeg mij voor voor type sim kaart ik had, ik bleek nog een oude gsm sim kaart te hebben. en ze hebben tegenwoordig alleen nog maar umts sim kaarten. mijn sim kaart had ik al een jaar of 6.

dus ik ben naar de winkel gegaan en heb een nieuwe sim kaart op gehaald en het probleem was bij mij verholpen.

misschien hebben jullie er wat aan maar bij mij heeft het in elk geval goed geholpen.

ik heb een iphone 3GS 16GB met een hi abbo.

Sam_kc 05-07-10 17:36

ik heb mijn iphone pas sinds december dus ik denk niet dat dat bij mij het probleem was. Maar er zit inderdaad wel wat in, misschien bij andere hier?

iTim 05-07-10 18:46

Oke, even mijn conclusies op een rijtje.

- Bij mij ligt het wel degelijk aan de telefoon.
- Ik heb hem vanmorgen simlockvrij laten maken, waarna ik een hi en een tele2 simkaart erin heb gedaan.
- Ook hier viel het bereik weg, mijn simkaart had wel bereik in andere telefoons.

Morgen komt pro assist hem ophalen.

Culture 05-07-10 19:25

Hier ook deze problemen, verbinding valt zomaar weg sinds ik ios4 draai. Net een melding van gemaakt bij t-mobile.... verbinding is tijdens dit gesprek twee keer weg gevallen.. Denk dat een ieder die hier last van heeft dit gewoon daar moet melden... hoe meer klachten ze daar krijgen hoe beter zij een case richting apple kunnen maken.

Ik heb overigen een DFU recovery gedaan en 3g staat uit, zonder enig effect.

Dat apple meld dat het ontvangst bereik geen probleem is en dat het enkel gaat om een verkeerd algoritme gaat komt er bij mij niet in. Ik denk dat ze dit alleen maar roepen om zo claims te voorkomen.

Misschien dat iPhoneclub als grootse iphone blog van de benelux hier toch een artikeltje aan kan weiden om zo iets meer ruchtbaarheid aan dit probleem te geven.

gr,

c.

Sam_kc 05-07-10 21:22

ja ik ga ook nog wel een klacht indienen,
ik denk dat het ligt aan die 4.0 firmware. Beter verbeteren ze dit snel. Maar voor nu lijkt alles weer in orde, ik hoop echt dat het zo blijft.

Hermadrid 05-07-10 22:13

ligt het niet aan de provider? en is dit alleen bij Iphone 3gs toch niet bij de Iphone 4 of wel? Hoop in iedergeval dat het snel voor jullie voorbij is.

Sam_kc 05-07-10 22:18

ik geloof dat het bij zowel de iphone 4 als de oudere versies is. Maar dan heeft weer niet iedereen er last van. Het ligt niet aan t-mobile want nogmaals: mijn ouders hebben ook t-mobile en hebben nergens last van. Ik denk nog steeds dat het de firmware is.

Hermadrid 05-07-10 22:20

Ooh oke dus met update kan het opgelost worden of niet? En wat bedoel je met geen service kan je dan helemaal niet bellen, smsen en internetten?

Sam_kc 05-07-10 22:24

apple is bezig met een update waarmee dit verholpen zou moeten worden, maarja wie weet hoelang dat gaat duren?
Geen service betekent niet bellen, smsen en internetten.
Maar ik heb ook wel eens gehad dat ik niet kon internetten of alleen niet kon bellen en smsen maar wel internetten.
Maar hij doet het nu nog steeds goed bij mij :-) dus ik hoop echt dat het voorbij is.

Hermadrid 05-07-10 22:27

Hoop ook dat het snel opgelost word toch wel jammer dat dit soort dingen gebeuren. We zullen zien:)

Culture 05-07-10 22:35

Voor wat ik begrepen heb van de berichtgeving gaat apple wat doen aan het aantal streepjes dat je telefoon aangeeft over de signaal sterkte. Laten we hopen dat ze "stiekem" ook wat oplossen in plaats van camoufleren...

Hermadrid 05-07-10 22:47

Ooh hebben jullie dat probleem op 3gs dus als jullie niet hadden geupdate naar 4.0 was er ook niks aan de hand?

Culture 05-07-10 23:52

Precies. IOS3.1.2 werkte bij mij als een zonnetje. Ik heb nog ergens een bestandje waarmee ik terug naar IOS 3.1.2 zou moeten kunnen gaan maar buiten dat het weer een hoop gedoe is vind ik het gewoon te gek voor woorden dat ik niet officiële wegen zou moeten bewandelen om een normaal werkende telefoon te hebben.

Culture 06-07-10 14:27

Even een kleine update van mijn kant: gisteren 3g uitgezet, Wi-Fi uitgezet en locatie voorziening uit gezet en nog steeds goed ontvangst. Wat ik er opvallend vind is dat de batterij na 14 uur (voornamelijk standby) nog steeds 95% vol is waar dat voor deze aanpassingen de batterij zeker meer dan half leeg zou zijn.
Ik heb nu net 3g weer aangezet en ben heel benieuwd wat dit voor effect heeft op batterij/ontvangst.

Culture 06-07-10 18:41

helaas pindakaas... nog steeds zelfde ellende... gesprekken vallen spontaan weg, met 2g en 3g

iTim 12-07-10 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Culture (Bericht 483339)
Precies. IOS3.1.2 werkte bij mij als een zonnetje. Ik heb nog ergens een bestandje waarmee ik terug naar IOS 3.1.2 zou moeten kunnen gaan maar buiten dat het weer een hoop gedoe is vind ik het gewoon te gek voor woorden dat ik niet officiële wegen zou moeten bewandelen om een normaal werkende telefoon te hebben.

Dit is onjuist.. 3.1.3 en 3.1.2 werkten bij mij niet.. dus het is niet zeker!

Culture 12-07-10 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTim (Bericht 487361)
Dit is onjuist.. 3.1.3 en 3.1.2 werkten bij mij niet.. dus het is niet zeker!

Er is maar één ding zeker, sinds ik ios4 op mijn telefoon heb staan is die iphone de meest waardeloze telefoon die ik ooit heb gehad.
Ben blij voor je dat het voor jou goed werkt.. bij mij is het gewoon echt bagger!

Culture 14-07-10 14:21

Oke... eerlijk is eerlijk... het lijkt dus niet aan IOS4 te liggen. Gisteren met veel pijn een moeite IOS3.1.2 weer op mijn telefoon gekregen (lang leven tiny umbrella en een .shsh bestand dat ik ooit eens opgeslagen heb). Ik helemaal gelukkig... weer zelfde gedonder!
Ben nu maar gedowngrade naar mijn samsung D600 :(.... Ook daar zie ik de signaal sterkte op en neer jojoën maar nog geen wegvallende gesprekken, wel haperende gesprekken.
Wel vreemd dat deze problemen begonnen zijn toen IOS4 uit kwam, toeval?!?!?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.