iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/56434-voorwaarden-t-mobile-verander-maar-niet-kunnen-beeindigen.html)

robin.b 28-03-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 431367)
Gelukkig heb ik een screenshot :)

ik wil van mijn contract af :)

PM heb evenn AUB (A)

Tqam 28-03-10 16:31

http://www.trouwfotoalbum.com/screenshot.png
screenshot pagina

robin.b 28-03-10 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 431369)

+1 voor deze heer!

Agaron 29-03-10 16:15

Heb net gebeld, volgens de medewerker die ik heb gesproken is dit absoluut geen reden tot het beëindigen van het contract. Hoe nu verder...
Ben aan het denken om een klacht via email te sturen, of heeft iemand een beter idee

robin.b 29-03-10 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agaron (Bericht 431726)
Heb net gebeld, volgens de medewerker die ik heb gesproken is dit absoluut geen reden tot het beëindigen van het contract. Hoe nu verder...
Ben aan het denken om een klacht via email te sturen, of heeft iemand een beter idee

algehele klacht vanuit iphoneclub? dan heb je zo'n 250 man! :D (of meer)

Tqam 29-03-10 23:10

Bij mij zeiden ze dat het nooit op de website heeft gestaan jajajajajajajaj screenshot is handig

robin.b 29-03-10 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 431921)
Bij mij zeiden ze dat het nooit op de website heeft gestaan jajajajajajajaj screenshot is handig

hahaha wat een stel n*zi's zijn het eigenlijk bij die t-mobile!

sj0erd 30-03-10 10:44

Kan iemand me uitleggen waarom deze screenshot van belang is?
De wijziging van de prepaid vooraarden zijn toch geheel anders dan de wijzigingen voor de abonnementen?

Tqam 30-03-10 11:57

@sj0erd omdat er duidelijk staat dat het contract ontbonden kan worden, nu is deze tekst verdwenen van de website En er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen pre paid en abbo's onder de telecomunicatie wetgeving. Dus waar het staat is niet belangrijk :)

onny0808 30-03-10 12:19

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 432020)
@sj0erd omdat er duidelijk staat dat het contract ontbonden kan worden, nu is deze tekst verdwenen van de website En er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen pre paid en abbo's onder de telecomunicatie wetgeving. Dus waar het staat is niet belangrijk :)

Bijgaand een schermprint. Ben benieuwd.......

Heb het uit de sms die ik ontvangen had met de link naar t-mobile, www.t-mobile.nl/eu

moriz 30-03-10 16:22

Ik heb inmiddels ook met T-Mobile gesproken en óók te horen gekregen dat het geen reden is tot opzegging omdat de situatie verbetert voor abonnees.

Citaat:

Tqam: er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen pre paid en abbo's onder de telecomunicatie wetgeving
ik snap dat je dat goed uit zou komen maar ik vraag me ten zeerste af of dat waar is en ten tweede is het hier appels met peren vergelijken omdat T-Mobile heel duidelijk kan aangeven dat er VERSCHIL is in de gevolgen. Voor prepaid gebruikers is het een absoluut nadeel want ze kunnen voortaan helemáál geen gebruik meer maken van mobiel internet!

Begrijp me goed: ik zou het ook graag willen en heb er dan naar mijn idee ook alles aan gedaan... Maar helaas.

Michie23 30-03-10 17:13

Ik heb een aangetekende brief verstuurd en ga dan naar de Geschillencommissie. Als abonnee wordt je wel degelijk benadeeld zie rekenvoorbeeld:
Rekenvoorbeeld iPhone abonnement.
Nu: 50Mb voor €15, dus voor €60 krijg je 200Mb
3 mei: 30Mb voor €60 (€2/Mb)

Als ik dan nog de 200Mb zou willen halen kom ik op €400

Heb ook Opta aan de lijn gehad en ik sta volledig in het recht.

Tqam 31-03-10 22:15

Ik ben bezig met de T mobile
Heb nog niks gehoord op mijn email dat ik ze aanspreek op discriminatie.

Het probleem is ze hebben het gecommuniceerd en draaien het dan snel terug en zeggen heeft er nooit gestaan. Nou ik heb de bewijzen

Zodra ik meer hoor dan laat ik het je weten

Tqam 02-04-10 21:11

Ze proberen er onder uit te komen maar in de officiele publicatie staat dus heel duidelijk dat ze nog aan het uitzoeken zijn of ze contract breuk plegen.

zie deze specifieke opmerking
Deze keuze van T-Mobile betekent wel dat het bedrijf mogelijk de verplichting niet na komt om ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van kracht wordt, klanten op de hoogte te stellen van de wijziging en tevens de mogelijkheid te bieden om de overeenkomst kosteloos te beëindigen (opzegrecht). Hier doet OPTA nog nader onderzoek naar


T-Mobile voldoet aan last in het kader van de Europese roaming Verordening

Officiële publicatiedatum
12-03-2010
Soort
Besluiten
Beslisdatum
12-03-2010
Briefkenmerk
OPTA/AM/2010/200957


OPTA heeft T-Mobile op 12 maart 2010 een last onder dwangsom opgelegd van 450.000 euro, om het bedrijf te dwingen zijn klanten het wettelijke verbruikslimiet voor mobiel internetten in Europa te bieden. Sinds 1 maart 2010 zijn mobiele bedrijven volgens de Europese roaming Verordening verplicht hun klanten de mogelijkheid te bieden een maandelijks limiet in te stellen van 50 euro (ex. BTW) voor het gebruik van datadiensten in Europa. Hiermee kunnen zowel postpaid als prepaid klanten zichzelf beschermen tegen onverwacht hoge telefoonrekeningen als gevolg van mobiel internetten in een ander Europees land. T-Mobile is nu door OPTA verplicht uiterlijk 31 maart 2010 alsnog het wettelijke verbruikslimiet te bieden, anders moet het bedrijf een dwangsom van 450.000 euro betalen.

T-Mobile heeft aangegeven per 31 maart te gaan voldoen aan de last onder dwangsom door haar postpaid-klanten vanaf die datum het wettelijke verbruikslimiet te bieden. Voor haar prepaid-klanten kiest T-Mobile ervoor om per 31 maart het mobiel internetten in Europa uit te zetten in plaats van het verbruiksplafond aan te bieden. Hiermee voldoet T-Mobile tijdig aan de last onder dwangsom. Deze keuze van T-Mobile betekent wel dat het bedrijf mogelijk de verplichting niet na komt om ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van kracht wordt, klanten op de hoogte te stellen van de wijziging en tevens de mogelijkheid te bieden om de overeenkomst kosteloos te beëindigen (opzegrecht). Hier doet OPTA nog nader onderzoek naar.

T-Mobile kan nog bezwaar maken tegen de last onder dwangsom

Tqam 05-04-10 19:52

De klantenservice blijft moeilijk doen, ik heb gewezen op het opzegrecht, maar wat zijn ze toch eigenwijs daar :(

robin.b 05-04-10 20:01

zijn er trouwens kosten aan verbonden, het eerder opzeggen? of andere nadelen?

robin.b 05-04-10 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 432736)
Ik ben bezig met de T mobile
Heb nog niks gehoord op mijn email dat ik ze aanspreek op discriminatie.

Het probleem is ze hebben het gecommuniceerd en draaien het dan snel terug en zeggen heeft er nooit gestaan. Nou ik heb de bewijzen

Zodra ik meer hoor dan laat ik het je weten

je moet ook een aangetekende brief schrijven. Zijn ze wettelijk verplicht te antwoorden!

Tqam 05-04-10 20:13

Ik heb alle correspondentie per email met antwoorden retour dat is wettelijk voldoende
Heb ze aangezegd alle rechten voorbehouden, heb tevens de OPTA gevraagd een uitspraak te doen en hebben toegezegd dat het onderzoek al is gestart.

Met de uitspraak kunnen ze niets anders

Guest-20190405000309 05-04-10 20:33

Dit alles zou voor mij wel helemaal LOL zijn.

Ik zat nog geen jaar geleden bij de KPN, toen ze alle E25 abonnementen in tarief wilden aanpassen (zou 26,25 worden ofzo:P). Ik kreeg drie keuzes: accepteren, aanpassen of opzeggen. Aangezien ik pas 7 maanden in mijn tweejarig contract zat, en spijt had van mijn HTC, koos ik natuurlijk voor opzeggen en wachten tot de iPhone 3GS zou uitkomen. dat waren nog 4 maanden en KPN was zo lief (iets met overstappen op prepaid na 3 maanden) om die tijd dan nog te overbruggen en mijn nummer na die 4 maanden vrij te geven.

Als dit er nu serieus komt zou ik dus hetzelfde kunnen doen? stoppen en voor de iPhone 4 gaan?

robin.b 05-04-10 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnskeJ (Bericht 434483)
Dit alles zou voor mij wel helemaal LOL zijn.

Ik zat nog geen jaar geleden bij de KPN, toen ze alle E25 abonnementen in tarief wilden aanpassen (zou 26,25 worden ofzo:P). Ik kreeg drie keuzes: accepteren, aanpassen of opzeggen. Aangezien ik pas 7 maanden in mijn tweejarig contract zat, en spijt had van mijn HTC, koos ik natuurlijk voor opzeggen en wachten tot de iPhone 3GS zou uitkomen. dat waren nog 4 maanden en KPN was zo lief (iets met overstappen op prepaid na 3 maanden) om die tijd dan nog te overbruggen en mijn nummer na die 4 maanden vrij te geven.

Als dit er nu serieus komt zou ik dus hetzelfde kunnen doen? stoppen en voor de iPhone 4 gaan?

zou een goed plan zijn! lekker profiteren van fouten van die kutproviders


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:57.