iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/56434-voorwaarden-t-mobile-verander-maar-niet-kunnen-beeindigen.html)

Tqam 24-03-10 10:17

Voorwaarden T-mobile verander maar niet kunnen beeindigen
 
Ik kreeg deze week 2 sms jes van T-mobile waarin duidelijk staat wijziging voorwaarden internetgebruik.

Dus ik bellen dat ik mijn abbo wil stopzetten omdat ( zoals duidelijk vermeld staat in de SMS ) de voorwaarden zijn gewijzigd.

Nu zegt die bel dame ( M.U.T.S ) nee dat kan niet :(
Ik zeg u zegt duidelijk dat u de voorwaarden veranderd en daar ben ik het niet mee eens en heb ik niet voor getekend :)

Ze zegt maar u abbo veranderd niet, ik zeg ja hoor staat in de SMS van jullie.
Blijft ze het ontkennen :(

Ze zegt nu is een gratis dienst en die veranderd, ik zeg is niet goed ben ik het niet mee eens. Ja maar die was gratis en nu niet meer.

Ik zeg inderdaad ik heb getekend voor een gratis dienst en nu is die er niet meer dus zijn ( zoals jullie zeggen ) de voorwaarden veranderd en daar heb ik niet voor getekend.

Ik heb nog een contract van een maand of 16 dus zou graag willen stoppen en wachten op de nieuwe iphone die er aan komt en kan zo dus makkelijk onder mijn contract uit

Iemand tips of zelf al gebeld met T-mobile ???????

wouter1981 24-03-10 10:29

Misschien kun je even duidelijk maken wat er precies gewijzigd is? En wat voor kosten er mee gemoeid zijn?

Volgens mij bedoel je dit: Nieuwe voorwaarden voor mobiel internet in het buitenland

Maar hier is voor de gebruiker geen nadeel.

moriz 24-03-10 14:12

Op die pagina staat toch echt letterlijk:

Citaat:

Als u zich niet kunt vinden in deze wijziging in de roaming dienstverlening heeft u op grond van de Telecommunicatiewet het recht de overeenkomst te beëindigen. Wij adviseren u eerst uw resterende beltegoed op te maken voordat u overgaat tot daadwerkelijke beëindiging van het gebruik van de diensten van T-Mobile.
Dus waar ligt de waarheid? Ook ik ben wel geïnteresseerd in beëindigen van mijn overeenkomst.

@Tqam: ik denk dat opzeggen met nog 16 maanden te gaan hoe dan ook lastig zal zijn want de kosten van je iPhone zijn dan nog niet verrekend... T-mobile is dan ook nog niet verplicht je Simlock te verwijderen bijvoorbeeld en zullen waarschijnlijk een naheffing doen om het toestel af te kopen ofzo.

Tqam 24-03-10 14:37

ikheb net gevraagd de simlock te verwijderen, binnen de laaste 3 mnd is dat dus 30 euro :)

Vrijdag is er meer duidelijk bi T-mobile of de abbonee klanten idd kosteloos hun abbo kunnen beeindigen. Telecomwetgeving zegt van wel, dus het lijkt mij duidelijk. Iedereen opzeggen ( niet het contract maar de overeenkomst )

het voordeel hiervan is dat de cintracts verval datum komt te verdwijnen maar dat je wel gewoon klant blijft bij T-mobile. Komt er in Juni de nieuwe Iphone uit dan ga je een nieuw contract aan.

Veranderen van voorwaarden is een wijziging in het contract zegt men en maakt niet uit of het positief of negatief is.

moriz 24-03-10 15:08

Ik heb inmiddels ook gebeld. Werd in eerste instantie ook gezegd dat het geen nadeel was, hoewel dat misschien wel voor particuliere klanten het geval kon zijn (ben zelf zakelijke klant). En dus volgens deze meneer geen reden tot opzeggen.

Toen ik hem echter wees op de letterlijke tekst op hun eigen pagina's ontstond er verwarring. Hij gaf aan te denken dat deze tekst enkel op de Prepaid gevallen sloeg maar hoewel het bij het kopje Prepaid in de buurt staat blijkt dat niet duidelijk uit de pagina...

De afdeling Safe Desk gaat het nu bij het management voorleggen. Ze bellen terug.

Lastige in dit geval is natuurlijk dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen...

Citaat:

@Tqam: Veranderen van voorwaarden is een wijziging in het contract zegt men en maakt niet uit of het positief of negatief is.
dat vraag ik me af... volgens mij kan zoiets alleen als het in het nadeel is van de klant hoor. Of dat zo is horen we blijkbaar vrijdag... ben benieuwd.

Tqam 24-03-10 15:34

Mij hebben ze ook gewezen op het feit dat het alleen voor prepaid klanten is.
Leuk geprobeerd maar de telecom wetgeving maakt geen onderscheid tussen prepaid en abbo klanten :)

Ik zei dan discrimineer je dus openlijk :)
Ja zei hij ik denk dat je gelijk hebt maar vrijdag weten ze het

Ik heb mijn interne contacten even benaderd bij T-mobile :)

Mysteriousgirl_ 24-03-10 16:00

Ik zie toch echt heel duidelijk dat het onder het kopje Prepaid staat.

Maar alsnog wel slim opgemerkt. Ben benieuwd.

moriz 24-03-10 16:07

Er staat nog wel meer tekst ONDER het kopje Prepaid als je van boven naar onder leest, maar de vraag is of het ONDER Prepaid staat of... ONDER Prepaid :D

En nog belangrijker: wat zegt de Telecomwet? Het is het proberen waard, nietwaar??

Tqam 24-03-10 16:11

Nogmaals de telecomwetgeving is duidelijk er is geen onderscheid tussen pre paid en abbo's :) we wachten af wat ze vrijdag zeggen, maar ik zeg mijn overeenkomst op en laat de contractstermijn vervallen, maar blijf wel bij T-mobile :)

KiMZz 24-03-10 17:13

Je kunt niet onder je contract uit want de limiet van max €59.50 per maand voor internet in het buitenland kun je ook gewoon uitzetten. Dan kun je meer verbruiken dan die €59.50.
Dus er verandert niets aan de voorwaarden, verschil is dat je nu al wordt gewaarschuwd voor het feit dat je vanaf juni een limiet op je internetgebruik in het buitenland hebt. Die T-Mobile overigens al jaren had, alleen was dat nu €50.

DaveD30 25-03-10 09:45

T-mobile had 4 weken van te voren de wijzioging moeten doorgeven aan de klanten en dit hebben zij echter niet gedaan!
De sms kwam pas na 12 maart en de opta is dit nu aan het onderzoeken!
T-mobile wijgerde in eerste instantie hun voorwaarden te wijzigen waardoor ze het nu dus volgens de wet te laat hebben gedaan!:D
Dus dit zou een reden tot opzegging kunnen zijn!

verskure 25-03-10 09:53

Oké, hoe kom je hieraan dan? Dat de OPTA het aan het onderzoeken is?

Edit: gevonden:
http://www.opta.nl/nl/actueel/recent...catie/?id=3156

DaveD30 25-03-10 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verskure (Bericht 430172)
Oké, hoe kom je hieraan dan? Dat de OPTA het aan het onderzoeken is?

Edit: gevonden:
OPTA - T-Mobile voldoet aan last in het kader van de Europese roaming Verordening

Ok dan! Als je googeld kom je nog wel meer berichten tegen!:D

casixh 25-03-10 10:17

de eu heeft alleen de wet aangepast zodat de gebruikosten van internet terwel je op vakantie ben niet hoger kunnen worden dan 60 euro boven het abbo ;)

verskure 25-03-10 10:23

En T-Mobile wilde zich daar niet aan willen houden en werd vervolgens gesommeerd om dat te doen. Dat hebben ze te laat gedaan (moet minimaal 4 weken voor ingang zijn) wat dus een reden voor contractbreuk kan zijn.

Als ik het helemaal goed heb gelezen. Trouwens, áls ik het helemaal goed heb gelezen, T-Mobile kan dus eigenlijk op dit moment kiezen:

Of T-Mobile zet de regeling toch later in (dus dan voldoen ze niet aan de OPTA maar hebben wel de klanten op het goede moment op de hoogte geteld): gevolg is dat ze €450.000 moeten betalen maar al hun klanten houden.

Of ze kiezen voor het inzetten van de regeling nu, geen €450.000 en een aantal klanten weg (die hiervan op de hoogte zijn).

Heb ik dat goed?

DaveD30 25-03-10 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verskure (Bericht 430184)
En T-Mobile wilde zich daar niet aan willen houden en werd vervolgens gesommeerd om dat te doen. Dat hebben ze te laat gedaan (moet minimaal 4 weken voor ingang zijn) wat dus een reden voor contractbreuk kan zijn.

Als ik het helemaal goed heb gelezen. Trouwens, áls ik het helemaal goed heb gelezen, T-Mobile kan dus eigenlijk op dit moment kiezen:

Of T-Mobile zet de regeling toch later in (dus dan voldoen ze niet aan de OPTA maar hebben wel de klanten op het goede moment op de hoogte geteld): gevolg is dat ze €450.000 moeten betalen maar al hun klanten houden.

Of ze kiezen voor het inzetten van de regeling nu, geen €450.000 en een aantal klanten weg (die hiervan op de hoogte zijn).

Heb ik dat goed?

Precies! Dat heb jij heel goed!:D
En 3 keer raden waar zij denk ik voor gaan kiezen!
Bijna alle klanten zijn tevreden met deze nieuwe wet want het immers alleen maar goed dat je beschermd word, maar een klein gedeelte van de klanten die weg willen zullen dat ook doen en dat kost ze denk ik minder als die €450000,-

verskure 25-03-10 10:30

Haha top, ben benieuwd dan. Mocht het zover komen, wat gaan jullie dan doen? Want dan hebben we nog een aantal maanden om te overbruggen voordat er een nieuwe iPhone komt..

DaveD30 25-03-10 10:36

Ikzelf zal opzeggen en wachten op de nieuwe iphone want heb er nu geen een meer maar de htc legend.
Tot die tijd zal ik denk een BEN abo nemen die ik elke maand op kan zeggen en als de nieuwe iphone er is deze nemen met een vodafone abo of kpn.

Encryptedbrain 25-03-10 11:25

Op welke grond zou het contract dan kunnen worden beëindigd? De verandering is ter bescherming van de consument en derhalve dus niet in het nadeel van deze. Juridisch is er geen enkel aanknopingspunt om de overeenkomst te beëindigen.

DaveD30 25-03-10 11:58

Wegens het feit dat ze het niet 4 weken van te voren hebben aangegeven

Encryptedbrain 25-03-10 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 430213)
Wegens het feit dat ze het niet 4 weken van te voren hebben aangegeven

Is in dit geval niet van toepassing. Het is op last van een hoger orgaan aangepast ten voordele van de consument.
Juridisch gezien is het heel makkelijk wanneer er van hogerhand afgedwongen word de consument te beschermen en dit dus geen enkel nadeel oplevert voor die zelfde consument mag dit zonder voorafgaande mededeling veranderd worden.
Welk nadeel zit er aan deze verandering?

Tqam 25-03-10 12:21

Ik ga het contract opzeggen maar blijf bij T mobile.
Blijf mijn eigen nummer behouden en blijf bellen met T mobile.
Contract is ontbonden maar zoals gebruikelijk na het einde van het contract heb je gewoon 1 maand opzegtermijn en kan je blijven bellen

In Juni of zo gewoon een nieuwe Iphone aanschaffen en een nieuw contract aangaan.
Wel het voordeel dat je een nieuwe iphone hebt

DaveD30 25-03-10 12:21

Nogmaals ze wisten het ruim van te voren en weigerde het door te voeren! Hierdoor hebben ze het dus te laat doorgevoerd en voldoen ze niet aan de verplichting naar de consument toe om het 4 weken van te voren aan te geven.
pas na de dreiging van de opta met de boete van €450000,- hebben ze alsnog besloten de weiziging door te voeren terwijl ze dat ook al wettelijk verplicht waren.
Dit zou dus een reden van opzegging kunnen zijn voor de consument.
Dit word nu alsnog verder onderzocht door de opta.

DaveD30 25-03-10 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Encryptedbrain (Bericht 430218)
Is in dit geval niet van toepassing. Het is op last van een hoger orgaan aangepast ten voordele van de consument.
Juridisch gezien is het heel makkelijk wanneer er van hogerhand afgedwongen word de consument te beschermen en dit dus geen enkel nadeel oplevert voor die zelfde consument mag dit zonder voorafgaande mededeling veranderd worden.
Welk nadeel zit er aan deze verandering?

Nogmaals ze wisten het ruim van te voren en weigerde het door te voeren! Hierdoor hebben ze het dus te laat doorgevoerd en voldoen ze niet aan de verplichting naar de consument toe om het 4 weken van te voren aan te geven.
pas na de dreiging van de opta met de boete van €450000,- hebben ze alsnog besloten de weiziging door te voeren terwijl ze dat ook al wettelijk verplicht waren.
Dit zou dus een reden van opzegging kunnen zijn voor de consument.
Dit word nu alsnog verder onderzocht door de opta.

sparc 25-03-10 12:29

Hallo,

Er is wel degelijk een rede om het contract te beeindigen. Ik kom nu deze thread pas tegen nadat ik met T-Mobile aan de lijn gezeten heb. Op het moment heb ik twee zakelijke abonnementen welke ik voor data gebruik (1 iphone, 1x laptop data) in het buitenland. Meestal gaat het dan om maximaal 1-3 dagen in de maand. Beide abonnementen hebben een limiet van 15 euro per dag waarna uit fair use policy de snelheid omlaag gaat. Deze dag-limiet komt te vervallen en er komt slechts een maximaal maand bedrag waarna de verbinding verbroken wordt tenzij je aangegeven hebt door te willen betalen. Dit betekend dat ik per abonnement bijv. een internet rekening van 35 (of 50) euro per dag kan krijgen terwijl dat nu 15 euro is.

Het lijkt mij niet dat daar ook maar iets tegen in te brengen is....

Grtzzzzz Roel..

DaveD30 25-03-10 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 430226)
Hallo,

Er is wel degelijk een rede om het contract te beeindigen. Ik kom nu deze thread pas tegen nadat ik met T-Mobile aan de lijn gezeten heb. Op het moment heb ik twee zakelijke abonnementen welke ik voor data gebruik (1 iphone, 1x laptop data) in het buitenland. Meestal gaat het dan om maximaal 1-3 dagen in de maand. Beide abonnementen hebben een limiet van 15 euro per dag waarna uit fair use policy de snelheid omlaag gaat. Deze dag-limiet komt te vervallen en er komt slechts een maximaal maand bedrag waarna de verbinding verbroken wordt tenzij je aangegeven hebt door te willen betalen. Dit betekend dat ik per abonnement bijv. een internet rekening van 35 (of 50) euro per dag kan krijgen terwijl dat nu 15 euro is.

Het lijkt mij niet dat daar ook maar iets tegen in te brengen is....

Grtzzzzz Roel..

Juist Roel jij snapt het euvel!

sparc 25-03-10 12:34

Hi,

Alleen heeft een onderzoek van de OPTA en bepaalde termijnen hier niks mee te maken. Dit is gewoon een tarief verhoging.. Niet voor iedereen misschien, maar voor sommigen wel.

Grtzzz Roel..

DaveD30 25-03-10 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 430231)
Hi,

Alleen heeft een onderzoek van de OPTA en bepaalde termijnen hier niks mee te maken. Dit is gewoon een tarief verhoging.. Niet voor iedereen misschien, maar voor sommigen wel.

Grtzzz Roel..

De €15,- daglimiet zat ook op de gewone iphone abo dus opzeggen dus lijkt mij.

sparc 25-03-10 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 430232)
De €15,- daglimiet zat ook op de gewone iphone abo dus opzeggen dus lijkt mij.

Ik heb net nog eens gebeld en ze weigeren het abonnement op te zeggen. Ik heb gebeld met de vraag de huidige tarieven voor internet te handhaven, of in ieder geval de 15 euro per dag betalingslimiet. Dit gaat niet volgens de persoon die ik aan de lijn had. Uiteindelijk zei ze dat ik een brief/e-mail naar de klachten service kan sturen.

Wordt vervolgt...

Grtzzz Roel..

DaveD30 25-03-10 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparc (Bericht 430240)
Ik heb net nog eens gebeld en ze weigeren het abonnement op te zeggen. Ik heb gebeld met de vraag de huidige tarieven voor internet te handhaven, of in ieder geval de 15 euro per dag betalingslimiet. Dit gaat niet volgens de persoon die ik aan de lijn had. Uiteindelijk zei ze dat ik een brief/e-mail naar de klachten service kan sturen.

Wordt vervolgt...

Grtzzz Roel..

Ik heb net de opta gebeld en die mogelijkheid moeten ze dus wel bieden! Dus in dit geval houden ze zich er dus niet aan.

Encryptedbrain 25-03-10 13:08

Er is geen sprake van tarief verhoging. Hiervan is sprake wanneer de eenheidsprijs omhoog gaat per bijv. mb. Dit is niet het geval het gaat om een verandering op gebied van verantwoordelijk gedrag met betrekking op mobiel internet. De consument gaat er gewoon helemaal niets op achteruit.
Dat T-Mobile te laat is geweest met diverse aanpassingen is een conflict tussen de Opta en T-Mobile. Wederom is in deze kwestie geen enkele grond om als consument de overeenkomst te beëindigen.

Kijk Ik begrijp gewoon uit jullie standpunt dat je dit probeert aan te grijpen om onder je contract uit te komen om bijvoorbeeld een misschien nieuw model aan te kunnen schaffen wat ik best kan begrijpen. Maar juridisch gezien en dat is toch waar je rekening mee moet houden in dit land is er geen enkele reden om de overeenkomst te beëindigen.

Het gaat niet om wat je eigen gevoel is over deze kwestie het gaat er om wat er in de praktijk gaat gebeuren op basis van wettelijke verplichtingen, deze zijn niet toereikend genoeg om de overeenkomst stop te zetten.

Begrijp mij goed ik ben niet van T-mobile en dus ook gewoon een klant van hun die zeker niet altijd tevreden is maar in dit soort kwesties heb je alleen maar te maken met wat op wettelijke basis is te behalen en niet wat jou gevoel ingeeft.

sparc 25-03-10 13:20

Hallo,

Onzin.. Nu ben ik beschermd met een maximaal bedrag van 15 euro per dag. Voor dit bedrag krijg ik 50 MB op de 'volle snelheid' waarna de snelheid terug gebracht wordt tot 64/16 kbps. Stel ik luister 8 uur naar streaming radio met +/- 7-8 kilobyte/sec nadat ik mijn eerste 50 MB verbruikt heb aan bijv. youtube terwijl ik in de trein naar bijv Wenen zit. Dan hebben we het over 25-28 MB per uur. Een totaal van 28*8+50=274 MB -> 274 * 2 euro per MB = 548 euro per dag.

Nu is het misschien onwaarschijnlijk dat ik aan 1 stuk door 8 uur naar streaming radio luister, maar het is niet onwaarschijnlijk dat ik mits ik mijn internet gewoon wil gebruiken dat ik VEEL nadeliger uit ben zodat de nieuwe tarieven in gaan. Ik ga een paar keer per jaar naar het buitenland waarbij ik het het internet een aantal dagen volop gebruik, op mijn iphone en met mijn data only abonnement. Voor mij maakt het dus wel degelijk wat uit.

Grtzzzz Roel..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Encryptedbrain (Bericht 430246)
Er is geen sprake van tarief verhoging. Hiervan is sprake wanneer de eenheidsprijs omhoog gaat per bijv. mb. Dit is niet het geval het gaat om een verandering op gebied van verantwoordelijk gedrag met betrekking op mobiel internet. De consument gaat er gewoon helemaal niets op achteruit.
Dat T-Mobile te laat is geweest met diverse aanpassingen is een conflict tussen de Opta en T-Mobile. Wederom is in deze kwestie geen enkele grond om als consument de overeenkomst te beëindigen.

Kijk Ik begrijp gewoon uit jullie standpunt dat je dit probeert aan te grijpen om onder je contract uit te komen om bijvoorbeeld een misschien nieuw model aan te kunnen schaffen wat ik best kan begrijpen. Maar juridisch gezien en dat is toch waar je rekening mee moet houden in dit land is er geen enkele reden om de overeenkomst te beëindigen.

Het gaat niet om wat je eigen gevoel is over deze kwestie het gaat er om wat er in de praktijk gaat gebeuren op basis van wettelijke verplichtingen, deze zijn niet toereikend genoeg om de overeenkomst stop te zetten.

Begrijp mij goed ik ben niet van T-mobile en dus ook gewoon een klant van hun die zeker niet altijd tevreden is maar in dit soort kwesties heb je alleen maar te maken met wat op wettelijke basis is te behalen en niet wat jou gevoel ingeeft.


DaveD30 25-03-10 13:22

Volgens de opta moeten ze de huidige situatie ook als optie blijven behouden en dat doen ze nu dus niet met betrekking op de dag limit van €15,-
Als ik nu naar het buitenland ga en mijn internet gebruik kon ik niet meer als €15,- verbruiken op 1 dag. Nu dus met deze weiziging kan mijn gebruik oplopen op 1 dag naar die €59,- Dus is het in dit geval voor mij nadelig als ik 1 dag naar het buitenland ga.

Encryptedbrain 25-03-10 13:47

Ik zit minimaal drie dagen per week in het buitenland en nog nooit problemen gehad is denk ik ook een beetje gevoel voor eigen verantwoordelijkheid.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik gun jullie heus wel je ontbinding van je contract hoor begrijp mij niet verkeerd.
Wanneer je nu snel resultaat wil behalen moet je eens stoppen de Opta te bellen want die kunnen niets betekenen als je je contract wil beëindigen. Neem een advocaat in de hand dan zul je sneller iets bereiken echter heb ik sterk mijn twijfels of je de volgende keer als klant zal worden geaccepteerd.

sparc 25-03-10 14:03

Hallo,

Als ik voor mijn werk in het buitenland ben en met mijn laptop werk dan zal ik ondanks de snelheids beperking na het overschrijden van de 50 MB limiet, toch mijn bestanden/email moeten versturen en gegevens online willen syncen. Gezien mijn werkzaamheden gaat het hier minimaal om 100-200 MB per dag aan data, iets dat nu eenmaal niet altijd via Wi-Fi kan. Ik ben onder bepaalde voorwaarden mijn abonnementen bij T-Mobile aangegaan en kosten van internet verbruik in het buitenland spelen wel degelijk mee. Ik heb naast mijn iPhone abonnement een Laptop Executive abonnement van 59,95 euro per maand. Dit is een abonnement dat ik wil kunnen gebruiken in het buitenland en dat de rest van de tijd dienst doet als failsafe (met redelijke snelheid) mocht mijn ADSL verbinding er uit liggen.

Ik heb dit losse data abonnement puur uit ethische overwegingen, ik kan immers ook tethering gebruiken via mijn iPhone SIM kaart. Als ik nu echter ook nog bedragen van boven de 100 euro per dag moet gaan betalen om mijn werk te kunnen doen, of gewoon online prive ter ontspanning bezig te kunnen zijn in het buitenland zonder op elke kilobyte te moeten letten die ik verstuur dan trek ik nu een duidelijke lijn en wil ik mijn abonnementen ontbinden.

Of ik het eventueel wel of niet kan betalen dat doet er niet toe. Uit principe alleen al kan ik deze wijziging niet accepteren.

Grtzzzzzz Roel..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Encryptedbrain (Bericht 430257)
Ik zit minimaal drie dagen per week in het buitenland en nog nooit problemen gehad is denk ik ook een beetje gevoel voor eigen verantwoordelijkheid.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Ik gun jullie heus wel je ontbinding van je contract hoor begrijp mij niet verkeerd.
Wanneer je nu snel resultaat wil behalen moet je eens stoppen de Opta te bellen want die kunnen niets betekenen als je je contract wil beëindigen. Neem een advocaat in de hand dan zul je sneller iets bereiken echter heb ik sterk mijn twijfels of je de volgende keer als klant zal worden geaccepteerd.


Encryptedbrain 25-03-10 14:18

Wanneer je denkt in je recht te staan of een principe kwestie ga dan naar een advocaat dan zul je sneller resultaat bereiken dan hier je eigen kwaad te gaan maken.
Als ik naar mijzelf kijk heb ik zoiets van zeker niet helemaal netjes zoals alles is gegaan maar als ik tijd moet gaan steken om het contract ontbonden te krijgen met een lage slagingskans, dan is waarschijnlijk mijn contract al voorbij voordat een eventuele rechtszaak is beëindigd.
Slecht voor mijn hart, en veel te kostbare tijd die ik beter kan besteden.
lessons learned....

Iphone3Gs 25-03-10 14:52

Voor een zakelijke klant kan dit een hele goede oplossing zijn, als die echt weg wilt zo bespaart hij veel euro's.

Ik blijf het nog even volgen als het klopt dat we wegens wijzigingen kunnen verkassen bij T-Mobile zie ik echt een super kans in om mijn contract te beëindigen, dan gaat ik met mijn 3GS bij een andere telecom in zee. en dan bekijk ik eerst wel wat de nieuwe iphone bied.

sparc 25-03-10 14:57

Hmmm houd er even rekening mee dat beeindiging van een contract binnen het eerste jaar meestal automatisch betekend dat je de telefoon retour moet geven en dat het eventueel extra aanbetaalde bedrag bij aanschaf teruggestort wordt op je rekening. Na 1 jaar is de "afbetaalperiode" van een telefoon pas voorbij en zijn er constructies waardoor je je telefoon kan houden. Dus mocht je doel enkel zijn om van je abonnement af te komen zonder dat je nu financiele nadelen hebt door wijzigingen in de regels, moet je misschien nog eens goed nadenken over wat je nu echt wilt.

Wat voor regels er precies van toepassing zijn hier kan ik niet zeggen maar het bovenstaande is niet onrealistisch.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone3Gs (Bericht 430286)
Voor een zakelijke klant kan dit een hele goede oplossing zijn, als die echt weg wilt zo bespaart hij veel euro's.

Ik blijf het nog even volgen als het klopt dat we wegens wijzigingen kunnen verkassen bij T-Mobile zie ik echt een super kans in om mijn contract te beëindigen, dan gaat ik met mijn 3GS bij een andere telecom in zee. en dan bekijk ik eerst wel wat de nieuwe iphone bied.


robin.b 28-03-10 01:53

Op de pagina van tmobile is geloof ik de tekst aangepast. Volgens mij zijn ze heel veel gebeld voor contractontbinding. haha allemaal iphone eigenaren die een nieuwe willen.
Citaat:

Specifiek voor PrePaid geldt dat je hierdoor het recht hebt de overeenkomst met T-Mobile te beëindigen. In dat geval adviseren we je eerst je resterende beltegoed op te maken voordat je het gebruik van de PrePaid diensten van T-Mobile beëindigt.

Tqam 28-03-10 16:21

Gelukkig heb ik een screenshot :)

ik wil van mijn contract af :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.