iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Nog 12 maanden met 3GS, opwaarderen naar 4G? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/61090-12-maanden-3gs-opwaarderen-naar-4g.html)

verskure 07-06-10 18:22

Nog 12 maanden met 3GS, opwaarderen naar 4G?
 
He, even een vraag. Ik kom er niet uit op de T-Mobile website. Een vriend van me zei dat dit mogelijk was, kan het zelf dus niet vinden.

Ik heb sinds 12 maanden een 3GS, en wil nu eigenlijk wel die nieuwe iPhone, mocht 'ie er natuurlijk komen over 40 minuten. Nu zei een vriend van me dat het mogelijk is om voor €99 over te stappen naar een nieuw abonnement van T-Mobile. Met behoud van huidig nummer etc. En dat ik dan mijn huidige telefoon moet inleveren. Da's geen punt maar is dat waar?

Alvast bedankt!

rensiejjj 07-06-10 20:57

Abbo loopt af in september, in juli toch al nieuwe iPhone?
 
Zou ik mijn nieuwe iPhone al bij de launch kunnen halen met een verlening van mijn abbonement?

Operafreak 07-06-10 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rensiejjj (Bericht 460883)
Zou ik mijn nieuwe iPhone al bij de launch kunnen halen met een verlening van mijn abbonement?

Maximaal 4 maanden voor het aflopen van je huidige abonnement - dus: ja, mits je huidige abbo bij T-Mob loopt natuurlijk...

rensiejjj 07-06-10 21:05

oke thnx, deze kan dicht

King1987 07-06-10 21:09

Laat ik even open ;) er zullen meer mensen zijn die dit willen weten.

spysical 07-06-10 21:36

Mijn abbo loopt in December pas af, zelfde soort geval?
Want dan houd ik het hier een beetje in de gaten :)

DaveD30 07-06-10 21:38

Dat kan en heet lost and stolen. Kijk in dit forum voor meer info! Het heet tegenwoordig early renewel. Let wel op dat je je abo verlengt.

Dutchboy 07-06-10 21:39

ik zou het niet weten, ik denk het niet aangezien ze niks aan die gebruikte iphone's hebben. laat je vriend het maar aanwijzen. en mocht dit het geval zijn, laat mij het dan ook even weten :)

wouter1981 07-06-10 21:43

Met early renewal kun je je abbo vroegtijdig verlengen. Heb je nu nog een jaar te gaan, dan wordt dat 3 jaar. En kost je 69,95 euro.

wouter1981 07-06-10 21:45

December? Dan mag je verlengen in Augustus.

S¡mon 07-06-10 21:50

Tegenwoordig heb je ook 1-jarige iPhone abonnementen bij T-Mobile. Als je je abonnement vervroegd verlengd kan je dat dus ook wel nemen, denk ik?

Maar goed. Altijd even wachten op wat T-Mobile gaat doen, misschien hebben ze wel een mooie upgrade-korting.

spysical 07-06-10 22:23

Zou je me misschien mij dat nader kunnen uitleggen?
(Pb, mail of gewoon hier)

wouter1981 07-06-10 22:25

Nee. Early Renewal is alleen mogelijk met 2 jaar verlenging (dacht ik). En vergeet die upgrade korting maar. Dat is iets waar iedereen vorig jaar ook op hoopte.

Operafreak 07-06-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spysical (Bericht 460948)
Mijn abbo loopt in December pas af, zelfde soort geval?
Want dan houd ik het hier een beetje in de gaten :)

Lijkt me een simpel rekensommetje, toch...? December (12) - 4 = 8 (Augustus)..... en zo voort en zo verder...

spysical 07-06-10 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak (Bericht 461005)
Lijkt me een simpel rekensommetje, toch...? December (12) - 4 = 8 (Augustus)..... en zo voort en zo verder...

Jaaa, wiskunde is mijn probleem niet xD
Maar ik snapte het gewoon niet :P
Nu dus wel :) Thanks to Goegul

nickdw 08-06-10 09:15

je kan wel eerder verlengen door 70 euro te betalen, heb ik vorige week ff in de shop nagevraagd

Stefano20 08-06-10 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickdw (Bericht 461118)
je kan wel eerder verlengen door 70 euro te betalen, heb ik vorige week ff in de shop nagevraagd

Waarom zouden de bovenstaande personen het abonnement vroegtijdig verlengen als ze 1. beide hun abonnement sowieso per september mogen verlengen (lees: wanneer de iPhone 4 waarschijnlijk in Nederland uit komt) en 2. de iPhone heeft 2 jaar garantie. Dat betekent sowieso dat je dan een aantal maanden zonder garantie zit mits je een verzekering hebt.

Maar wel attent van je dat je ze erop wijst dat die mogelijkheid bestaat.

Groet,

Stefano20

nickdw 08-06-10 09:40

1. De Iphone 4 komt al in Juli :)
2. JE behoud de garantie als je gewoon 2 jaar bijtekend?

eentje 08-06-10 09:41

je garantie heeft niets te maken met je abbonement maar met de leeftijd van het toestel

Stefano20 08-06-10 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 461003)
Nee. Early Renewal is alleen mogelijk met 2 jaar verlenging (dacht ik). En vergeet die upgrade korting maar. Dat is iets waar iedereen vorig jaar ook op hoopte.

Early renewal is heel goed mogelijk met een 1-jarige contract. Maar reken er maar op dat je flink gaat bij betalen voor het toestel. (Is nu ook al zo)

Maar net zoals bovenstaande berichten heet die optie Early-Renewal. Je betaal éénmalig 69,95 aan administratiekosten. Je mag je abonnement (hoe kan het ook anders) vroegtijdig verlengen met elk gewenst abonnement & toestel. De contractsperiode (1 of 2 jaar) wordt bij je huidige abonnement opgeteld.

En trouwens; je mag bij early-renewal gewoon je toestel houden. Weet niet waar je vriend heeft lopen kijken :P

Stefano20 08-06-10 09:50

@ Nickdw,

Weet je zeker in Juli? Volgens mij was dat toch alleen voor de VS en paar andere landen? En eind september was Nederland aan de beurt? Correct me if i'm wrong!

@ Eentje & nickdw

Waar nickdw over praat heet Early-Renewal. Je verlengt je contract dus vroegtijdig. Oftewel je krijgt je toestel (iPhone 4g) voordat je daadwerkelijke abonnement ingaat. Oftewel je garantieperiode gaat in wanneer je je toestel krijgt, terwijl het daarbij behorende contract pas per einddatum van je huidige contract ingaat.

Wat jij bedoelt eentje is de definitie van de garantie. En tuurlijk heeft een early-renewal klant evenveel recht op garantie als een normale klant. Maar het gaat over de periode waarover je recht hebt op garantie. En bij een early renewal verloopt dat recht eerder dan het abonnement beindigd. Immers heb je het toestel eerder gekregen (early-renewal ;))

nickdw 08-06-10 09:51

ik weet niets zeker van juli maar er staat 24 juni in VS en in 18 overige landen in juli (nederland zat hier vorig jaar wel bij)

Stefano20 08-06-10 09:52

Ahaa, duidelijk! ;)

wouter1981 08-06-10 10:42

@Stefano20 Je hebt helemaal gelijk.

EAJunk 08-06-10 11:11

"In juli komt de iPhone 4 beschikbaar in onder meer Nederland en België"

Lezen is toch niet zo moeilijk?

TheStijg 08-06-10 12:55

Geldt het dat als je je abbo 4 maanden van tevoren verlengt je je tariefplan omhoog moet gooien...?

wouter1981 08-06-10 13:10

Bij T-Mobile mag je verlengen 4 maand voor het eind van je huidige contract. Bij de meeste providers is dit 3 maand. Welk abonnement je kiest is aan jezelf.

I Xyzyx I 08-06-10 15:09

Je kan eerder verlengen door de lost and stolen regeling.. dus dan moet je je iPhone laten "verdwijnen" en dan vervolgens kun je de nieuwe iPhone krijgen met 2 jaar bijtekenen.. alleen dit kan maar 1x per contractsduur.. dus over 2 jaar kun je dan niet weer het zelfde doen als ik het goed begrepen heb. Dus dan moet je wel wachten tot 4 maanden vantevoren..

Franzzz 08-06-10 15:33

verschillende mensen melden dat de iPhone op 18 juli in NL verschijnt. Ik kan nergens een bron vinden. Weet iemand hier iets toevallig?

Maurice005 08-06-10 16:46

Die early renewal procedure kan dat alleen maar als je naar een t-mobile winkel gaat of kan dat ook via de site van t-mobile ?
Omdat ik een iphone 3gs heb maar ik zit nog aan 1 jaar contract vast en ik zou graag de nieuwe iphone 4g willen hebben

Stefano20 08-06-10 16:53

De Early-Renewal procedure is zowel via de T-Shop als via de Telefoon aan te vragen. Mijn advies; ga naar de Shop. Wordt je haarfijn uitgelegd wat de haken en ogen zijn en krijg je het toestel direct mee ;)

gr,

Stefano20

tinos 08-06-10 17:06

Mijn abbo loopt op 23 juli af , stel dat de 4G dan nog niet uit is in nederland wat moet ik dan doen ?

Franzzz 08-06-10 17:19

als het goed is wordt je contract dan automatisch elke maand verlengd. Je zou dus gewoon daarna kunnen overstappen

Schroef 08-06-10 17:23

Je kan gewoon blijven bellen met je telefoon.

Na afloop van je contractsduur blijft je abo lopen tot JIJ het opzegt.

Opzeggen kan dan met een maand opzegtermijn.

Dus als je contract op 30 juli afloopt en je wil niks meer met TM te maken hebben,kan je op z'n vroegst je abo per 1 augustus laten stoppen.

Ben je tevreden met TM,dan hoef je niks te doen en blijft je abo gewoon doorlopen.Je kan dan rustig afwachten totdat de iphone 4 uitkomt en dan je abo laten verlengen met 1 of twee jaar.

Duidelijk zo?

sermedg 08-06-10 18:45

Dus eigenlijk, in principe zou je dus als je vandaag een nieuwe abbo hebt afgesloten bij T-mobile volgend maand alweer 'early renewal' kunnen doen. Je zit er dan wel 4 jaar aan vast, maar het kan wel?

Beetje vreemd denk ik dan? Dus het kan gewoon ongeacht hoe lang je nu al een contract hebt lopen? En als laatst, Behoud je je 'oude' toestel of moet je dan inleveren?

wouter1981 08-06-10 18:49

Blijkbaar niet. Je toestel behoud je gewoon.

tinos 08-06-10 19:40

bedankt jongens

Peernij 08-06-10 20:59

Mmm, ik snap dat lost and stolen niet! Ik heb een iPhone bij T for Telecom. Echter ik moet nog een jaar voor dat mijn abbo afglopen is.

Wat kan ik doen om een nieuwe Iphone 4 te verkrijgen?

Dragon 08-06-10 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franzzz (Bericht 461442)
verschillende mensen melden dat de iPhone op 18 juli in NL verschijnt. Ik kan nergens een bron vinden. Weet iemand hier iets toevallig?

Ik heb weer 5 juli gehoord.

leootje 08-06-10 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peernij (Bericht 461734)
Mmm, ik snap dat lost and stolen niet! Ik heb een iPhone bij T for Telecom. Echter ik moet nog een jaar voor dat mijn abbo afglopen is.

Wat kan ik doen om een nieuwe Iphone 4 te verkrijgen?

als je abo bij TM loopt kan je via de TM winkel gewoon 69.95 tikken
en de i-phone halen.
als je je abo omhoog gooit ( meer minuten) gaat dat abo gelijk in werking.
dus zeg 24 maanden+ rest huidige abo op de nieuwe abo

bijbetalen voor de iphone in de winkel en die 69,95 bij de eerste factuur.

Simple en "kostbaar" 69.95 administartie kosten ??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.