iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Visual Voicemail instellingen vallen steeds weg (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/67160-visual-voicemail-instellingen-vallen-steeds-weg.html)

Mad_Wally 27-08-10 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.

TM is niet de enige met die problemen, zoeken in het engels levert ook veel hits op zoals deze: How To Restore and Enable Visual Voicemail (VVM) and MMS That Not Working After iPhone Tethering Hack » My Digital Life of hier: iPhone Visual Voice mail service problems? Get it fixed here! | iPhone Atlas - CNET Reviews

Litotes 27-08-10 21:08

In de handleiding op help.apple.com/iphone, die je op je iPhone kunt raadplegen, zegt Apple dat VVM niet overal gegarandeerd werkt.

bjonnie 27-08-10 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.

Dank je! Dit zorgde er bij mij voor dat het nu werkt zoals het moet!

bligtvoet 28-08-10 15:50

heb hetzelfde probleem gehad. Een restore zonder een backup te gebruiken heeft bij mij gewerkt.

Tommie75 29-08-10 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bligtvoet (Bericht 547953)
heb hetzelfde probleem gehad. Een restore zonder een backup te gebruiken heeft bij mij gewerkt.

Maar wat gebeurt er precies als je het zonder backup doet? Wat gebeurt er dan bv met je apps?

Ga eerst maar even de mogelijk eenvoudigere oplossing van de instellingen proberen.

Tommie75 29-08-10 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.

Lijkt ook bij mij te werken. Dank.

bligtvoet 29-08-10 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie75 (Bericht 548713)
Maar wat gebeurt er precies als je het zonder backup doet? Wat gebeurt er dan bv met je apps?

Ga eerst maar even de mogelijk eenvoudigere oplossing van de instellingen proberen.

Je apps worden opnieuw geinstalleerd (nieuwe download) vanuit je itunes account, als je synchro eerste keer hebt opgestart.

Tommie75 30-08-10 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bligtvoet (Bericht 548880)
Je apps worden opnieuw geinstalleerd (nieuwe download) vanuit je itunes account, als je synchro eerste keer hebt opgestart.

Oke! Goed om te weten. Maar tnt houdt mijn telefoon de VVM-instellingen vast!

albertvanderiet 11-09-10 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.

Ja! Ik was de oorspronkelijke vragensteller, maar was deze draad even uit het oog verloren. Dit werkt ook voor mij, bedankt!

Het gekke is dat T-Mobile er in haar advies niet ver naast zat; zij gaven destijds aan: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. En da's blijkbaar niet voldoende om het weer goed te laten werken.

Dit dus wel, nogmaals bedankt!

domsel 16-09-10 09:03

Ook bij mij werkte een herstel van de instellingen. Bedankt!

Corch 23-09-10 10:07

Ik had al eerder een restore gedaan ZONDER reservekopie omdat ik dit probleem had. Afgelopen week is mijn nummer omgezet (nummerbehoud) en ik had het probleem opnieuw :(. Dus ik zag de bui weer hangen...... maar gelukkig verhelpt een herstel van alle instellingen het probleem.... dus geen restore meer... jeej!!

rvdassem 28-09-10 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.


Ik liep er vandaag ook tegen aan, maar dankzij dit forum en bovenstaande tip werkt het waarschijnlijk goed nu. Inderdaad zijn, voorzover ik kan zien, wat minder belangrijke instellingen teruggezet (achtergrond, batterijpercentage, weer, automatisch uitzetten, lettertype grootte e-mail, aantal berichten in e-mail etc.). Toch vraag ik me wel af wat de oorzaak is.
In ieder geval bedankt.

dcl! 29-09-10 13:40

Bij mij zijn de instellingen weg als ik de iPhone uit heb gezet (dat doe ik dus eigenlijk nooit, maar laatst toevallig een keer en 1 keer had ik 'm helemaal leeg laten lopen).
Daarna moet ik weer een nieuw ww instellen etc.
Verder geen problemen ermee, ik denk voor de twee, drie keer per jaar dat hij misschien uit gaat zet ik het wel weer even aan, ga ik niet voor restoren.

jdiezrequejo 08-10-10 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.

dit werkte ook voor mij!! Thanks :D

Guest-20180925190238 08-10-10 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.

Dat was de oplossing ;) Hartelijk bedankt :)

sproggel 16-10-10 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Litotes (Bericht 547400)
Ik had precies hetzelfde probleem. De oplossing bleek eenvoudig. Alleen een herstel van alle instellingen was voldoende. Ga naar: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Er worden geen belangrijke zaken gereset, in mijn geval slechts de helderheid van het scherm. Sindsdien onthoudt VVM alles.

Deze oplossing werkte ook voor mij. (Bedankt! :))

Bij mij werden de VVM instellingen iedere keer gewist als de telefoon uit en aan werd gezet. En ook als ik de telefoon-app zelf volledig afsloot.

Dus nogmaals bedankt Litotes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:17.