Iphone 4 retourneren discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Graag wil ik jullie advies over het volgende. Ik heb nu een kleine week de Iphone 4 in mijn bezit, maar ben niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Iphone 4 retourneren
Beste mensen,
Graag wil ik jullie advies over het volgende. Ik heb nu een kleine week de Iphone 4 in mijn bezit, maar ben niet helemaal tevreden over het toestel (bereik, Wi-Fi etc.). Nu zou ik de telefoon het liefste terug willen brengen naar de Tmobile shop. Kan mij herinneren dat Apple een soort van terugkeer garantie had. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe zit het met mijn twee jarige abo dat ik heb afgesloten? Alvast dank voor jullie reacties. Hartelijke groeten, Alex |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Kan mn ogen niet geloven, maar volgens mij kun je binnen 2 tot 4 weken je tel gwn ruilen voor een andere. HTC HD2 en HTC Desire zijn denk ik wel goeie vervangers.
__________________
MacBook Pro 13" with Touch Bar (2018) / Apple Watch 42mm SS iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue / iPad Pro 11"
|
#3
|
|||
|
|||
Je zou als het goed als binnen 30 dagen alles terug kunnen krijgen: telefoon en abbo kosten behalve gebruiks kosten die buiten de abbo zijn gevallen. Maar ik weet niet als dit alleen voor Amerika is met AT&T. Edit: vergeet niet de Samsung Galaxy S met die Super AMOLED scherm =) Die is goed te vergelijken met de Retina Display.
|
#4
|
|||
|
|||
Ben reuze benieuwd. Dat zou mooi zijn als ik van de Iphone kan terugbrengen en ook van het abonnement af ben. Hoop dat er nog mensen zijn die meer informatie hebben. Nogmaals dank voor de reacties.
Alex |
#5
|
|||
|
|||
Als je de telefoon in de winkel hebt gekocht kun je het helaas vergeten. Dit geldt zowel voor de telefoon als het abonnement.
Voor het geval je de iPhone 4 online of telefonisch hebt besteld, dan kun je het toestel binnen ik geloof 7 dagen omruilen. Het is dat ik toevallig vandaag heb gebeld om mijn 5 dagen oude 3GS in te leveren voor een iPhone 4, dit was volgens de T-mobile helpdesk niet mogelijk met bovenstaand als motief. p.s.: wil je ruilen? |
#6
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#7
|
|||
|
|||
Heb je sowieso niet gewoon last van een maandagmorgen modelletje?
Ik kan me persoonlijk niet vinden in jouw bevindingen namelijk Retourneren kan natuurlijk nog steeds, met ontbinding van je contract in dat geval Laatst gewijzigd door glaantje; 19-08-10 om 10:02. |
#8
|
|||
|
|||
Citaat:
volgens mij geldt dit laatste alleen in Amerika |
#9
|
||||
|
||||
Je telefoon is gekocht bij T-Mobile, niet bij Apple. Dus Apple kan zeggen wat ze willen ;-)
|
#10
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik verwar helemaal niks. Ik ben helemaal niet op de hoogte van de z.g.n. Apple niet goed geld terug garantie, das heel wat anders. |
#11
|
||||
|
||||
De Nederlandse wet is duidelijk op het punt van kopen:
Koop = koop!! Voor kopen op afstand (telefonisch of internet) geldt een zogenaamde bedenktijd van 7 dagen. Dat houdt in dat je binnen 7 dagen na ontvangst van het product de koop nog kan ontbinden zonder bijkomende kosten (verzendkosten voor retourzending kunnen volgens mij wel voor je eigen rekening komen). Apple heeft inderdaad die 30-dagen regeling, maar zoals eerder al gezegd: je hebt je product niet bij Apple gekocht maar bij T-Mobile.. En T-Mobile heeft die regeling niet.. Philippefeij haalt inderdaad niets door elkaar hij zegt precies wat ik hierboven ook zeg, alleen dan in andere woorden |
#12
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#13
|
||||
|
||||
geen probleem.. wetten, voorwaarden en regels zijn verwarrend
|
#14
|
|||
|
|||
Citaat:
T-mobile zegt nl. dat je wel je toestel kunt weigeren maar dat je abo gewoon 2 jaar doorloopt. Ik kom er maar niet achter wat nu mijn rechten / plichten zijn. Ik zou dus het liefst mijn verlenging willen annuleren omdat ik al sinds de 20e wacht en nog steeds geen iPhone heb, laat staan een schriftelijke bevestiging. Heb alleen een mail ontvangen dat abo per 22/7 verlengd wordt. Telefonisch annuleren is mij niet gelukt omdat t-mobile zegt dat mijn nieuwe contact op 7/8(itt mijn mail) is ingegaan maar toestel heb ik nog steeds niet. Weet iemand wat mijn juridische mogelijkheden zijn om te annuleren? |
#15
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit geldt echter niet als je een nieuwe afspraak met je provider hebt gemaakt. Op dat moment heb je een nieuw contract gesloten en zit je daar voor de contractduur aan vast. Daar zal in jou geval zeker sprake van zijn omdat je al een nieuw toestel hebt gekozen, of je het toestel hebt ontvangen of niet dat maakt vlgs mij niet meer uit. Of er sprake is van een wettelijke afkoelingsperiode weet ik niet, de kans dat je daar nu nog aanspraak op kunt maken acht ik klein. Je kunt natuurlijk altijd vragen om coulance, maar gelet op de reacties op dit forum acht ik de kans daarop nog veeeel kleiner Sterkte |
#16
|
|||
|
|||
Vond dit nog op tweakers:
"Als je met de T-Mobile Klanten Service belt, kan je gewoon je verlenging annuleren. Ik heb dit ook gedaan, terwijl mijn i150 abonnement al voor één week was ingegaan (ik had dus al verbruik). geen probleem. Alleen als je iPhone al klaar ligt bij AMP dan kan je alleen nog aan de deur annuleren." |
#17
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb op de 20e 2x een abo verlengd...1 particulier, 1 zakelijk...particulier heb ik ook 'probleemloos' kunnen annuleren..echter zakelijk is er geen beweging in te krijgen..alleen vanwege het feit dat het zakelijk is beweert t-mobile dat het niet kan...argumenten kunnen ze hiervoor niet geven. Op de 20e heeft er op de site van t-mobile een hele opsomming gestaan hoe je zou kunnen annuleren (oa door toestel aan de deur te weigeren) maar die hele rubriek is helaas niet meer terug te vinden.. |
#18
|
||||
|
||||
dat het niet kan omdat het een zakelijk abo betreft slaat natuurlijk nergens op
volgens mij kun je een afgesloten abbonnement niet meer annuleren.. al weet ik niet precies hoe dat zit, ben daar helaas geen expert in ik weet wel dat de voorwaarden van T-Mobile (en andere bedrijven) het annuleren van een afgesloten contract uitsluiten.. maar wat de wet daarover zegt weet ik niet.. |
#19
|
|||
|
|||
Heb de 4 al iets meer dan 2 weken. Op mijn werk waar ik dagelijks 8 a 9 uurtjes zit heb ik vaak geen 3G. Thuis is het ook minder.
Wat nog grappiger is... ik reis elke dag met de randstad rail. Hou ik hem tegen de ruit heb ik wel 3G en achter een metalen plaat niet . Nu wil de iPhone 4 retouren... contract ontbinden. De KS gebeld en die heeft mij een aantal instructies doorgegeven die ik moet uitvoeren. - iPhone resetten - Simkaart in een andere toestel proberen Ik vraag me af of er hier mensen zijn gelukt is met het ontbinden van de contract ? |
#20
|
|||
|
|||
Vanwege mijn iPhone4 netwerkproblemen heeft Tmob mij vanmiddag de keus geboden te ontbinden (met restitutie van de aanschafkosten) of 3 maanden voor half geld verder. Heb gekozen voor ontbinden van het contract.
Laatst gewijzigd door slupa; 18-11-10 om 16:31. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|