Lowlands 2010; Ontvangstproblemen discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen allemaal, Ik ben inmiddels weer voldoende hersteld van het festival, maar er is één ding dat mij nog steeds erg bezig houdt. De enorm ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
#1
|
|||
|
|||
Lowlands 2010; Ontvangstproblemen
Goedemorgen allemaal,
Ik ben inmiddels weer voldoende hersteld van het festival, maar er is één ding dat mij nog steeds erg bezig houdt. De enorm slechte ontvangst tijdens het festival. Een paar maanden terug werd er op deze site vermeld dat er extra masten werden geplaatst om zo filevorming tegen te gaan. Niks is minder waar... Donderdagmiddag/avond verliep alles prima, maar vanaf vrijdag was het een regelrechte ramp! T-Mobile klanten kregen meteen de voicemail van hun ''t-mobile vrienden'' en smsjes gedurende de dag kwamen pas uren (soms zelf dagen) later binnen. Bij ons in de groep heeft één iemand Hi, de ander Vodafone. Ze hebben beide nergens last van gehad! Het ergste was nog na het laatste muziekconcert op zondagavond. Dit was om 23:00 afgelopen. Ik heb hierna tot 03:30 geen bereik gehad!! Ik vraag mij daarom af of er meerdere mensen op dit forum zijn die hier last van hebben gehad. Ik ga zo maar eens de klantenservice bellen. Kijken wat hun verklaring is..
__________________
Franzzz |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Yep, precies dezelfde ervaring. Onberijpelijk dat zo'n festival een probleem vormt. Eerder dit jaar lag Eindhoven ook al plat tijdens K-Dag en in Tilburg tijdens het Mundial festival was het bereik ook al zwaar onder de maat, kon daar ook niet meer bellen of sms-en...
|
#3
|
|||
|
|||
Ik vind het niet zo onbegrijpelijk als je leest hoeveel bezoekers er dan aanwezig zijn. Het is wel raar dat met extra palen zoiets blijkbaar nog niet goed genoeg afgevangen wordt.
|
#4
|
|||
|
|||
Heb hetzelfde gehad. Er was maar 1 steunmast aanwezig. Das bij een publiek van 55.000 man toch egt te weinig. Daarnaast is het heeel erg vreemd als collega providers nergens last van hebben. Waar ligt dat dan aan??!??
Laatst gewijzigd door bree61; 25-08-10 om 14:39. |
#5
|
|||
|
|||
Precies, KPN en anderen hadden nergens last van, 50K bezoekers, en ik denk niet dat ze allemaal T-Mobile klanten zijn. Hetzelfde in Eindhoven, je zou toch denken dat het netwerk in een stad een feestdag moet aankunnen (K-Dag), niet dus...
|
#6
|
|||
|
|||
Misschien aan het feit dat er bij T-M veel iphones bij zitten die constant verbinding houden of dataverkeer hebben en daarmee een veel zwaardere belasting zijn voor het netwerk?
|
#7
|
|||
|
|||
kpn en andere provides hebben toch ook smartphones waar veel en vaak mee geinternet wordt tijdens zo´n festival.
|
#8
|
|||
|
|||
Nee zeker niet, een netwerk in de stad (als Eindhoven) kan nooit een feestdag als K-Dag aan zonder extra palen, dat zijn tig duizend mensen boven het normaal die ook nog eens veel meer bellen en smsen met elkaar.
|
#9
|
|||
|
|||
Je kan er niet heel veel over zeggen, na een wk voetbal wedstrijd kon niemand met Vodafone bellen of smsen en wel weer met t-mobile en kpn... En vrienden van mij die telfort hebben hadden ook last met Lowlands en idd die t-mobile hadden ook
|
#10
|
|||
|
|||
TM heeft net als elke andere provider hun portie "gewone" smartphones en daar bovenop nog eens de exclusiviteit met de iphone die toch een behoorlijk marktaandeel heeft. Zou kunnen dat ze daarom veel meer dataverkeer te verwerken krijgen?
|
#11
|
|||
|
|||
heb werkelijk geen idee.. Zelfde reden misschien waarom bij mijn pa in Diever KPN en Vodafone het wel doen en T-mobile geen of een hopeloos slecht bereik heeft ;-(
|
#12
|
|||
|
|||
inmiddels contact gehad met klantenservice. Ze begrepen m'n probleem maar konden er verder niks aan doen. Ik kon nog wel een brief schrijven. Echt heel vreemd
|
#13
|
|||
|
|||
kreeg je dan helemaal geen uitleg???
|
#14
|
|||
|
|||
Wat had je precies gehoopt dan? Wat ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat ze er daar bij de klantenservice aan zouden kunnen doen...
|
#15
|
|||
|
|||
er is m.i. een duidelijk verschil tussen iemand aanhoren en uitleggen aan een klant waarom iets gebeurd. Daar zijn ZIJ tenslotte de klantenservice voor lijkt mij. Tis niet dat ze er iets (achteraf) aan kunnen doen. Misschien kunnen ze benoemen wat er tijdens LL2010 gebeurde met het netwerk van TM en hoe zij als provider dit in de toekomst misschien kunnen gaan voorkomen..
|
#16
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#17
|
|||
|
|||
Het is niet zo dat dit alleen het probleem is bij T-Mobile. Ik heb namelijk Vodafone en werd ook stapelgek van het aantal SMS-jes wat niet is aangekomen, of in ieder geval enorm veel vertraging had. Ook ging het bellen nooit soepel, 9 van de 10 keer kon ik geen gesprek beginnen want de telefoon ging niet eens over.
Ik heb een smartphone (Tytn II), ook 5 dagen geen internet kunnen gebruiken. |
#18
|
|||
|
|||
Ik denk wel dat dit een serieus probleem aan het worden is voor alle providers. Er zijn steeds meer storingen zodra er veel mensen bij elkaar zijn. Bij een voetbalwedstrijd met 40.000 man kan je ook al amper bellen en laat staan internetten.
Maar ja, iedereen zit dan ook te bellen of te sms'en als je om je heen kijkt en ik denk dat al die "waar ben jij nu?" belletjes een behoorlijke belasting zijn in een klein gebied. |
#19
|
|||
|
|||
ik weet niet of jullie twitter hebben gezien, maar dit is er verbruikt @ lowlands
Verbruik op Lowlands: 125 Gb data verkeer en 600.000 smsjes. |
#20
|
|||
|
|||
Ik vond het juist dit jaar heel goed gaan. 1 keer gehad dat data wat langzaam was in alpha. Smsjes en bellen werkte hier gewoon.
Vorig jaar was giga ellende en werkte echt niets. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Ontvangstproblemen 3GS na update IOS 4.0 | Saimun | iPhone algemeen | 1 | 11-10-10 15:18 |
|
|