iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Slecht ontvangst en ik moet nu 3 weken wachten op WAARSCHIJNLIJKE "verbetering" (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/71609-slecht-ontvangst-moet-3-weken-wachten-op-waarschijnlijke-verbetering.html)

Goudvis12 11-09-10 23:32

Slecht ontvangst en ik moet nu 3 weken wachten op WAARSCHIJNLIJKE "verbetering"
 
7 september 2010

Ik heb 28 juni 2010 een contract getekend bij T-Mobile met hierbij een iPhone 3GS 32GB wit. De 29e is dit abonnement geheel ingegaan. Dit contract loopt dus t/m 29 juni 2011.

Sinds begin juli ben ik erachter gekomen dat er op het werk erg slecht bereik is. Toen heb ik een paar dekkings-klachten ingediend en heb ik (uiteindelijk) 3 maanden lang 20% korting weten te krijgen. Hierbij wist ik eigenlijk al dat het netwerk ook bij ons thuis erg slecht was. De verbinding is gewoon heel slecht, maar ik dacht: "Misschien is er wel een storing o.i.d.". Nu heb ik dit dus even afgewacht, en nu 2 maanden verder heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Gisteravond heb ik dus ook een mail gestuurd naar T-Mobile met hierbij dat ik er klaar mee was met de volgende opties voor T-Mobile:

* Het ontbinden van het contract met behoud van de iPhone
* Over de resterende contractsperiode een korting van 50%
* Ik sluit een nieuw abonnement af bij KPN en verhaal de kosten op jullie (T-Mobile)

Hier gingen ze niet op in, en weer moet ik allerlei informatie doorsturen. OK. Ik ga hiermee akkoord, voor de aller laatste keer. Heb namelijk de vorige case (op het werk) ook al 3 keer allerlei formulieren ingevuld.

Dit zijn mijn resultaten van de snelheid van T-Mobile i.c.m. een iPhone i-150 abonnement:
http://www.speedtest.net/iphone/55624912.png
http://www.speedtest.net/iphone/55624957.png
http://www.speedtest.net/iphone/55626718.png

Gesprekken zijn erg krakerig en wanneer er wel een keer gebeld kan worden word soms de verbinding automatisch verbroken. Oftewel: ik ben het zat, en wanneer ik er vanaf kan doe ik dit direct!

Wat kan ik nog meer doen?

9 september 2010
Ik heb ondertussen al wat contact gehad met T-Mobile. Hierbij vroegen ze of ik een kruistest had gedaan, het kon zijn dat mijn telefoon / simkaart het niet deed en dan moest ik een nieuwe simkaart aanvragen ala 10 euro.

Uiteraard is er niks defect, en bleef het bereik slecht... BlackBerry Bold 9700, etc etc. Niks doet het.

Tot ik een mail kreeg met hetvolgende:

"U geeft aan dat u een verminderde dekking ervaart op uw postcode. naar verwachting zal de deking op uw postcode in week 40 aanmerkelijk zijn verbeterd."

Uiteraard heb ik meteen geantwoord wat voor raars dit was. Ik moet dus wachten op hun "verbeterde" netwerk terwijl ik nog blijf betalen terwijl ik nauwelijks bereik heb?

Hierop kreeg ik als antwoord dat ze hadden genoteerd dat ik de kruistest had gedaan, en kreeg de volgende reply op mijn mail:
"Voor de termijn dat de uitslag van het onderzoek afgewacht dient te worden, voer ik een tegemoetkoming in van 100% korting op uw maandkosten voor de periode van één maand. U treft deze korting aan op uw eerstvolgende factuur."

Hierbij heb ik uiteraard meteen een mail gestuurd dat er aan de korting geen voorwaarden zatten zodat als hun erachter komen dat het bereik hier echt slecht is, dat ik mag ontbinden. Niet dat ik ineens niet mag ontbinden aangezien ik al korting heb gehad. Waarop ik als antwoord kreeg:
"U vraagt of er voorwaarden aan de korting zijn verbonden. Dit is niet het geval. De korting is inmiddels verwerkt. Deze korting staat los van de uitkomst van het onderzoek en is u uit coulance aangeboden."

Ik heb hun een mail verstuurd met daarin dat ik hun t/m de 40e week geef. Als de verbinding dan nog niet verbeterd was, dat ik het contract ontbonden wil zien, en ik het anders hoger op zoek.

Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!

10 september 2010
Heb vandaag weer contact gehad met T-Mobile. Deze meneer genaamd Gerard Bardts o.i.d. ging even overleggen. Deze vertelde mij dat het niet kon, want ik had al veel korting gehad.

En gisteren kreeg ik nog de melding dat de korting geen voorwaarden had.

Ook werd ik gebeld door ene Stijn Havermans. Deze melde mij dat ik echt moest afwachten op het onderzoek dat MINIMAAL twee weken was. Terwijl mij woensdag nog is verteld dat er vrijdag met mij contact opgenomen zou gaan worden. Iniedergeval: de medewerker hoopt dat er een gepaste oplossing komt voor mij.

Fijn. Heel fijn. Iedere medewerker zegt weer wat anders! Daar heb je wat aan. Ik snap ook niet waarom vrienden van mij dan wel zonder allerlei onderzoeken het contract konden laten ontbinden, maar dat ik op allerlei onderzoeken moet gaan wachten. Ik vind het belachelijk, serieus waar.

Belachelijk dat ik het daar maar mee moet doen. Ik moet dus WEER NOG LANGER wachten. Het is van de zotte dat dit kan gebeuren!!

Help! Wat nu..? Ik wil er vanaf, en heb uiteraard geen zin maanden lang op het verbeterde netwerk te wachten. Ik wacht al vanaf eind juni... :mad:!!

chaser2600 11-09-10 23:53

Ontbinden met inleveren van iPhone zullen ze toch niet moeilijk doen?

Goudvis12 11-09-10 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 559183)
Ontbinden met inleveren van iPhone zullen ze toch niet moeilijk doen?

Ja, maar ze willen niet toegeven. En ik moet wachten, wachten en wachten! Word er serieus waar gestoord van. Ik wil weg daar!

chaser2600 12-09-10 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 559185)
Ja, maar ze willen niet toegeven. En ik moet wachten, wachten en wachten! Word er serieus waar gestoord van. Ik wil weg daar!

Ja. Je wilt weg of je wilt weg. Of wil je een gratis iPhone scoren? ;-)
Lekker inleveren die iPhone en via internet eentje kopen met Vodafone ofzo (hou wel rekening met een datalimiet). Dan ben je er toch mooi vanaf?
Ik zou voor die paar centen niet gaan lopen klooien. Dit is helaas een gevalletje "maar zij zijn groot en ik ben klein" :-P

ButcherJF 12-09-10 08:43

Ik snap je frustratie, maar wil toch even relativeren:
Je wist direct 'eigenlijk al dat het netwerk ook bij ons thuis erg slecht was'.
Je hebt ws. direct ook al de mogelijkheid gekregen te kiezen tussen korting en contractontbinding.
T-Mobile doet altijd eerst onderzoek voordat ze tot dit soort contractontbindingen overgaan (staat ook ergens op de site en/of in de voorwaarden).

Je had dus eigenlijk geen maanden hoeven wachten als je toentertijd voor contractontbinding ipv voor een korting had gekozen. Accepteer dat je in juni die keuze hebt gemaakt op basis van de argumenten en aannames die toen voor jou golden.

Goudvis12 12-09-10 09:14

Hoi,

Het probleem is: er werd beloofd dat het netwerk verbeterd zou gaan worden. Over contractontbing hebben we het niet eens gehad... Dat is het grote probleem.

Ik ga maandag (morgen dus) toch weer bellen. Ben het wachten meer als beu!

@chaser2600
Nee, ik wil best de iPhone inleveren, en dan het hele rotzooitje terug brengen naar de winkel (Belcompany). Vertel: hoe moet ik dit dan aanpakken?? Vertel maar wat ik moet zeggen. Heb al een stuk of 15x gebeld, maar oplossen willen ze niet. Geef me wat tips ;)

Clyn 14-09-10 02:30

Ontbinden
 
Ik heb met 1 telefoontje binnen een paar minuten mijn 2 contracten paticuliere en zakelijke abo's kunnen ontbinden hoor. Mijn vriendin ook!!! Mijn man kreeg een maand korting omdat hij na een maand kon ontbinden.

Goudvis12 14-09-10 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clyn (Bericht 560578)
Ik heb met 1 telefoontje binnen een paar minuten mijn 2 contracten paticuliere en zakelijke abo's kunnen ontbinden hoor. Mijn vriendin ook!!! Mijn man kreeg een maand korting omdat hij na een maand kon ontbinden.

Helaas is dit niet het geval hier... Drama. Heb meteen naar hun gestuurd dat ik NIET bij ze wilde verlengen, en ze het contract per 29 juni 2011 mogen stopzetten. Dit is de aller aller slechtste provider die ik ooit heb meegemaakt.

Ik gaf hun tot en met 27 september de tijd een oplossing te geven en anders het contract te laten ontbinden. Krijg ik als antwoord: "U geeft aan dat u voor 27 september een oplossing verwacht van uw problemen en dat u anders het contract wilt ontbinden. Zoals mijn collega u ook heeft gemaild kan T-Mobile hier niet mee akkoord gaan. Ik wil u vragen het antwoord af te wachten van de technische dienst. Zij hebben uw klachten in behandeling."

Ik heb het idee dat er helemaal geen verbetering is gepland. Ze houden mij al 2,5 maand aan het lijntje!

Wilff 14-09-10 10:24

Adres voor klachten T-Mobile
 
Hoi,

Ik heb in het verleden ook rare dingen meegemaakt met T-Mobile. Ik wil je helpen. Je kan een mail sturen dat je per direct je contract wil laten ontbinden en kosteloos. Motiveer dat je niet tevreden ben en ook Tros radar gaat inlichten.
bart.weiermars@t-mobile.nl en via maichel.peppels@t-mobile.nl

T-Mobile belooft klanten iets maar kopen als het ware door het verstrekken kortingen schuld af. Je kan via Vodafone ook een i-phone 3gs bestellen en het beriek is vele malen beter.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 559176)
7 september 2010

Ik heb 28 juni 2010 een contract getekend bij T-Mobile met hierbij een iPhone 3GS 32GB wit. De 29e is dit abonnement geheel ingegaan. Dit contract loopt dus t/m 29 juni 2011.

Sinds begin juli ben ik erachter gekomen dat er op het werk erg slecht bereik is. Toen heb ik een paar dekkings-klachten ingediend en heb ik (uiteindelijk) 3 maanden lang 20% korting weten te krijgen. Hierbij wist ik eigenlijk al dat het netwerk ook bij ons thuis erg slecht was. De verbinding is gewoon heel slecht, maar ik dacht: "Misschien is er wel een storing o.i.d.". Nu heb ik dit dus even afgewacht, en nu 2 maanden verder heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Gisteravond heb ik dus ook een mail gestuurd naar T-Mobile met hierbij dat ik er klaar mee was met de volgende opties voor T-Mobile:

* Het ontbinden van het contract met behoud van de iPhone
* Over de resterende contractsperiode een korting van 50%
* Ik sluit een nieuw abonnement af bij KPN en verhaal de kosten op jullie (T-Mobile)

Hier gingen ze niet op in, en weer moet ik allerlei informatie doorsturen. OK. Ik ga hiermee akkoord, voor de aller laatste keer. Heb namelijk de vorige case (op het werk) ook al 3 keer allerlei formulieren ingevuld.

Dit zijn mijn resultaten van de snelheid van T-Mobile i.c.m. een iPhone i-150 abonnement:
http://www.speedtest.net/iphone/55624912.png
http://www.speedtest.net/iphone/55624957.png
http://www.speedtest.net/iphone/55626718.png

Gesprekken zijn erg krakerig en wanneer er wel een keer gebeld kan worden word soms de verbinding automatisch verbroken. Oftewel: ik ben het zat, en wanneer ik er vanaf kan doe ik dit direct!

Wat kan ik nog meer doen?

9 september 2010
Ik heb ondertussen al wat contact gehad met T-Mobile. Hierbij vroegen ze of ik een kruistest had gedaan, het kon zijn dat mijn telefoon / simkaart het niet deed en dan moest ik een nieuwe simkaart aanvragen ala 10 euro.

Uiteraard is er niks defect, en bleef het bereik slecht... BlackBerry Bold 9700, etc etc. Niks doet het.

Tot ik een mail kreeg met hetvolgende:

"U geeft aan dat u een verminderde dekking ervaart op uw postcode. naar verwachting zal de deking op uw postcode in week 40 aanmerkelijk zijn verbeterd."

Uiteraard heb ik meteen geantwoord wat voor raars dit was. Ik moet dus wachten op hun "verbeterde" netwerk terwijl ik nog blijf betalen terwijl ik nauwelijks bereik heb?

Hierop kreeg ik als antwoord dat ze hadden genoteerd dat ik de kruistest had gedaan, en kreeg de volgende reply op mijn mail:
"Voor de termijn dat de uitslag van het onderzoek afgewacht dient te worden, voer ik een tegemoetkoming in van 100% korting op uw maandkosten voor de periode van één maand. U treft deze korting aan op uw eerstvolgende factuur."

Hierbij heb ik uiteraard meteen een mail gestuurd dat er aan de korting geen voorwaarden zatten zodat als hun erachter komen dat het bereik hier echt slecht is, dat ik mag ontbinden. Niet dat ik ineens niet mag ontbinden aangezien ik al korting heb gehad. Waarop ik als antwoord kreeg:
"U vraagt of er voorwaarden aan de korting zijn verbonden. Dit is niet het geval. De korting is inmiddels verwerkt. Deze korting staat los van de uitkomst van het onderzoek en is u uit coulance aangeboden."

Ik heb hun een mail verstuurd met daarin dat ik hun t/m de 40e week geef. Als de verbinding dan nog niet verbeterd was, dat ik het contract ontbonden wil zien, en ik het anders hoger op zoek.

Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!

10 september 2010
Heb vandaag weer contact gehad met T-Mobile. Deze meneer genaamd Gerard Bardts o.i.d. ging even overleggen. Deze vertelde mij dat het niet kon, want ik had al veel korting gehad.

En gisteren kreeg ik nog de melding dat de korting geen voorwaarden had.

Ook werd ik gebeld door ene Stijn Havermans. Deze melde mij dat ik echt moest afwachten op het onderzoek dat MINIMAAL twee weken was. Terwijl mij woensdag nog is verteld dat er vrijdag met mij contact opgenomen zou gaan worden. Iniedergeval: de medewerker hoopt dat er een gepaste oplossing komt voor mij.

Fijn. Heel fijn. Iedere medewerker zegt weer wat anders! Daar heb je wat aan. Ik snap ook niet waarom vrienden van mij dan wel zonder allerlei onderzoeken het contract konden laten ontbinden, maar dat ik op allerlei onderzoeken moet gaan wachten. Ik vind het belachelijk, serieus waar.

Belachelijk dat ik het daar maar mee moet doen. Ik moet dus WEER NOG LANGER wachten. Het is van de zotte dat dit kan gebeuren!!

Help! Wat nu..? Ik wil er vanaf, en heb uiteraard geen zin maanden lang op het verbeterde netwerk te wachten. Ik wacht al vanaf eind juni... :mad:!!


Wilff 14-09-10 10:35

Wijziging opzeggen T-Mobile via onderstaan mailadres
 
:)Er stond een fout in mijn berichte qua mail adres moet zijn bart.weijermars@t-mobile.nl

Wordt er niet geleverd wat je had verwacht of kunnen ze niet voldoen aan hun beloftes direct opzeggen negatieve berichten gaan snel en kosten klanten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 559176)
7 september 2010

Ik heb 28 juni 2010 een contract getekend bij T-Mobile met hierbij een iPhone 3GS 32GB wit. De 29e is dit abonnement geheel ingegaan. Dit contract loopt dus t/m 29 juni 2011.

Sinds begin juli ben ik erachter gekomen dat er op het werk erg slecht bereik is. Toen heb ik een paar dekkings-klachten ingediend en heb ik (uiteindelijk) 3 maanden lang 20% korting weten te krijgen. Hierbij wist ik eigenlijk al dat het netwerk ook bij ons thuis erg slecht was. De verbinding is gewoon heel slecht, maar ik dacht: "Misschien is er wel een storing o.i.d.". Nu heb ik dit dus even afgewacht, en nu 2 maanden verder heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Gisteravond heb ik dus ook een mail gestuurd naar T-Mobile met hierbij dat ik er klaar mee was met de volgende opties voor T-Mobile:

* Het ontbinden van het contract met behoud van de iPhone
* Over de resterende contractsperiode een korting van 50%
* Ik sluit een nieuw abonnement af bij KPN en verhaal de kosten op jullie (T-Mobile)

Hier gingen ze niet op in, en weer moet ik allerlei informatie doorsturen. OK. Ik ga hiermee akkoord, voor de aller laatste keer. Heb namelijk de vorige case (op het werk) ook al 3 keer allerlei formulieren ingevuld.

Dit zijn mijn resultaten van de snelheid van T-Mobile i.c.m. een iPhone i-150 abonnement:
http://www.speedtest.net/iphone/55624912.png
http://www.speedtest.net/iphone/55624957.png
http://www.speedtest.net/iphone/55626718.png

Gesprekken zijn erg krakerig en wanneer er wel een keer gebeld kan worden word soms de verbinding automatisch verbroken. Oftewel: ik ben het zat, en wanneer ik er vanaf kan doe ik dit direct!

Wat kan ik nog meer doen?

9 september 2010
Ik heb ondertussen al wat contact gehad met T-Mobile. Hierbij vroegen ze of ik een kruistest had gedaan, het kon zijn dat mijn telefoon / simkaart het niet deed en dan moest ik een nieuwe simkaart aanvragen ala 10 euro.

Uiteraard is er niks defect, en bleef het bereik slecht... BlackBerry Bold 9700, etc etc. Niks doet het.

Tot ik een mail kreeg met hetvolgende:

"U geeft aan dat u een verminderde dekking ervaart op uw postcode. naar verwachting zal de deking op uw postcode in week 40 aanmerkelijk zijn verbeterd."

Uiteraard heb ik meteen geantwoord wat voor raars dit was. Ik moet dus wachten op hun "verbeterde" netwerk terwijl ik nog blijf betalen terwijl ik nauwelijks bereik heb?

Hierop kreeg ik als antwoord dat ze hadden genoteerd dat ik de kruistest had gedaan, en kreeg de volgende reply op mijn mail:
"Voor de termijn dat de uitslag van het onderzoek afgewacht dient te worden, voer ik een tegemoetkoming in van 100% korting op uw maandkosten voor de periode van één maand. U treft deze korting aan op uw eerstvolgende factuur."

Hierbij heb ik uiteraard meteen een mail gestuurd dat er aan de korting geen voorwaarden zatten zodat als hun erachter komen dat het bereik hier echt slecht is, dat ik mag ontbinden. Niet dat ik ineens niet mag ontbinden aangezien ik al korting heb gehad. Waarop ik als antwoord kreeg:
"U vraagt of er voorwaarden aan de korting zijn verbonden. Dit is niet het geval. De korting is inmiddels verwerkt. Deze korting staat los van de uitkomst van het onderzoek en is u uit coulance aangeboden."

Ik heb hun een mail verstuurd met daarin dat ik hun t/m de 40e week geef. Als de verbinding dan nog niet verbeterd was, dat ik het contract ontbonden wil zien, en ik het anders hoger op zoek.

Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!

10 september 2010
Heb vandaag weer contact gehad met T-Mobile. Deze meneer genaamd Gerard Bardts o.i.d. ging even overleggen. Deze vertelde mij dat het niet kon, want ik had al veel korting gehad.

En gisteren kreeg ik nog de melding dat de korting geen voorwaarden had.

Ook werd ik gebeld door ene Stijn Havermans. Deze melde mij dat ik echt moest afwachten op het onderzoek dat MINIMAAL twee weken was. Terwijl mij woensdag nog is verteld dat er vrijdag met mij contact opgenomen zou gaan worden. Iniedergeval: de medewerker hoopt dat er een gepaste oplossing komt voor mij.

Fijn. Heel fijn. Iedere medewerker zegt weer wat anders! Daar heb je wat aan. Ik snap ook niet waarom vrienden van mij dan wel zonder allerlei onderzoeken het contract konden laten ontbinden, maar dat ik op allerlei onderzoeken moet gaan wachten. Ik vind het belachelijk, serieus waar.

Belachelijk dat ik het daar maar mee moet doen. Ik moet dus WEER NOG LANGER wachten. Het is van de zotte dat dit kan gebeuren!!

Help! Wat nu..? Ik wil er vanaf, en heb uiteraard geen zin maanden lang op het verbeterde netwerk te wachten. Ik wacht al vanaf eind juni... :mad:!!


pentagram 14-09-10 10:35

PC 2909 LE slechte dekking 3G
 
Ook ik ben langzaamaan ERG BOOS aan het worden op T-Mobile.
Ik heb sinds 31-08-2010 al 4 keer met het nummer 1200 gebeld om te klagen dat er op mijn wekr geen goede dekking is vwb 3G. Elke keer krijg ik de algemene voorwaarden naar mijn hoofd geslingerd: T-Mobile garandeerd de dekking op uw huisadres. Wat is dat voor een voorwaarde? Koop ik daarom een MOBIEL abonnement en een MOBIELE telefoon? Om thuis te gaan zitten? Gewoonweg ONGELOOFLIJK!!!!
Ze doen helemaal niets. Ze nemen de klacht niet eens in behandeling. Ze zouden daar de middelen niet voor hebben of zo.
Zijn er mensen met gelijke klachten en is er een adres waar ik schriftelijk of per email mijn verhaal kwijt kan en evt een oplossing kan vragen?
Ik laat me graag adviseren, wat ik zal en moet hier een oplossing voor krijgen.

Wilff 14-09-10 10:43

Mail de directeur van T-Mobile
 
Hoi,

Ik heb in het verleden ook rare dingen meegemaakt met T-Mobile. Ik wil je helpen. Je kan een mail sturen dat je per direct je contract wil laten ontbinden en kosteloos. Motiveer dat je niet tevreden ben en ook Tros radar gaat inlichten.
bart.weijermars@t-mobile.nl en via maichel.peppels@t-mobile.nl

T-Mobile belooft klanten iets maar kopen als het ware door het verstrekken kortingen schuld af. Je kan via Vodafone ook een i-phone 3gs bestellen en het bereik is vele malen beter.

Goudvis12 14-09-10 10:53

hartelijk dank! Gestuurd!

pentagram 14-09-10 11:20

Ik heb net email verstuurd met een redelijk verzoek.
Zal mijn collega's hier ook adviseren om hetzelfde te doen.
Dank!

Goudvis12 14-09-10 11:30

Ik heb ze gevraagd te ontbinden. Heel redelijk van mijn kant, want ik word al 2,5 maand aan het lijntje gehouden =s!

Clyn 14-09-10 11:52

Ik heb dus dit gezeur met Vodafone. Zij komen steeds met hun onzin en het lijkt alsof T mobile hun werkwijze nu overneemt. Wat wat jullie hieromschrijven heb ik met Vodafone. Dan wordt ik gebeld doorbedrijven zoals KPN die vragen naar de heer Ngyugen. Ja dat dien ze overdags als ik op mijn werk zit aan de andere kant can Nederland. Ik weet zeker dat zij dat zijn omdat ik na het zogenaamde onderzoek nooit meer ben gebeld. Ik heb mij er bij neergelegd. Ik kan die frustratie gewoon niet meer handelen. Ik heb mijn ABO bij t mobile ontbonden en een ABO bij Vodafone afgesloten. Het hele verhaal verteld en de garantie gehad dat ik wel dekking zou hebben bij Vodafone. Nou het bereik was nog slechter en er wordt natuurlijk gerefereerd aan de twee telefoontjesnaar mr Ngyugen

Wilff 14-09-10 12:24

Verduidelijking
 
Je had een abonnement bij T-Mobile nu bij Vodafone en je wordt gebeld door de KPN Nyghen ?
De dekking van Vodafone is zeer goed al kan er hier en daar wat aan schorten. Heb je serieuze klacht dan wil ik graag je postcode en woonplaats en zal deze doorzetten naar de netwerkbeheerder van Vodafone. Laat je mail adres achter zodat ik je een wanneer ik bericht een terugkoppeling kan geven.

Goudvis12 14-09-10 17:53

Was ik vergeten mijn telefoonnummer erbij te zetten... DOM. Nu moet ik weer een dag wachten... Hopelijk krijg ik morgen een antwoord, anders stuur ik gewoon WEER een mail!

Bariton 14-09-10 18:58

Ik heb sinds gisteren een iPhone 4 kom ik er vandaag achter dat ik geen 3G netwerk kan ontvangen in mijn woning ... Ik heb slechts verbinding met het standaard GSM web, aangegeven met een ''O''. Mijn contractverlenging gaat pas in december in, heb early renewal gedaan. Kan zonder mijn eigen Wi-Fi niet internetten op mijn iPhone, maar ik betaal daar straks wel geld voor. Moet ik nu al gaan klagen of wachten tot mijn nieuwe abonnement ingaat?

Goudvis12 14-09-10 19:33

Direct een klacht indienen! Anders zeggen ze weer: "Dat moest u eerder melden"! Heb al ervaring =s... helaas!

chaser2600 14-09-10 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bariton (Bericht 561191)
Ik heb sinds gisteren een iPhone 4 kom ik er vandaag achter dat ik geen 3G netwerk kan ontvangen in mijn woning ... Ik heb slechts verbinding met het standaard GSM web, aangegeven met een ''O''. Mijn contractverlenging gaat pas in december in, heb early renewal gedaan. Kan zonder mijn eigen Wi-Fi niet internetten op mijn iPhone, maar ik betaal daar straks wel geld voor. Moet ik nu al gaan klagen of wachten tot mijn nieuwe abonnement ingaat?

Je kan toch via Wi-Fi internetten? Je kan de problemen ook zoeken he ;-)

Goudvis12 15-09-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 561272)
Je kan toch via Wi-Fi internetten? Je kan de problemen ook zoeken he ;-)

Uh.. ik zal ook gaan klagen! Dag! Hun beloven goed bereik op je woonadres, dus ik vind dat je dat dan ook MOET hebben!

Clyn 15-09-10 11:17

Hoezo problemen zoeken? Als jij een normale auto koopt dan ga je er vanuit dat als je geen 45km autootje hebt gekocht deze op z'n minst 120 km per uur kan!!!! Als na de koop blijkt dat hij maar maximaal 45 km per uur kan dan zeg je ook niet van ohh hij kan maximaal 45 km per uur dus ik kan binnen de bebouwde kom rijden en helaas niet op de snelweg. Maar ach laat maar zitten.

Goudvis12 15-09-10 13:33

Heb net weer gebeld naar T-mobile. Mijn klacht ligt bij de directie, en ik zal voor 22 september worden gebeld. Ik houd jullie op de hoogte!

chaser2600 15-09-10 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 561545)
Uh.. ik zal ook gaan klagen! Dag! Hun beloven goed bereik op je woonadres, dus ik vind dat je dat dan ook MOET hebben!

T-Mobile garandeert nergens 100% in heel nederland, dus de kans dat ergens het bereik minder kan zijn is aanwezig... dit weet je van te voren

chaser2600 15-09-10 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clyn (Bericht 561569)
Hoezo problemen zoeken? Als jij een normale auto koopt dan ga je er vanuit dat als je geen 45km autootje hebt gekocht deze op z'n minst 120 km per uur kan!!!! Als na de koop blijkt dat hij maar maximaal 45 km per uur kan dan zeg je ook niet van ohh hij kan maximaal 45 km per uur dus ik kan binnen de bebouwde kom rijden en helaas niet op de snelweg. Maar ach laat maar zitten.

Slechte vergelijking die nergens op slaat.
Mijn auto kan 200 km/uur. Moet ik nu bij de dealer gaan klagen dat ik geen 200 kan rijden in mijn straat maar wel op de snelweg ?

Maargoed, schijnbaar verwacht je 100% dekking door heel nederland.. ik kan je zeggen dat je dan kan ontbinden met T-Mobile maar dat geen enkele andere provider dit biedt.

zackary 15-09-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowin (Bericht 561653)
Heb net weer gebeld naar T-mobile. Mijn klacht ligt bij de directie, en ik zal voor 22 september worden gebeld. Ik houd jullie op de hoogte!

Laat je toch niets wijsmaken door die lui. Had je huiswerk gedaan dan had je geweten dat tmobile qua bereik weinig voorstelt.

Wil je perse een iPhone ga dan naar Belgie net als ik en koop een losse foon. werkt perfect op het KPN netwerk.

Evengoed succes ermee en ik hoop dat je er vanaf kunt komen!

zackary

Clyn 16-09-10 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 561700)
Slechte vergelijking die nergens op slaat.
Mijn auto kan 200 km/uur. Moet ik nu bij de dealer gaan klagen dat ik geen 200 kan rijden in mijn straat maar wel op de snelweg ?

Maargoed, schijnbaar verwacht je 100% dekking door heel nederland.. ik kan je zeggen dat je dan kan ontbinden met T-Mobile maar dat geen enkele andere provider dit biedt.

Nee jouw vergelijking slaat ergens op. Sinds wanneer mag je op de Nederlandse snelweg 200 km per uur. Maar l.u.l. maar lekker verder. Ik reageer er toch niet op. Ik probeer mensen te helpen en geen zinloze discussies aan te gaan die nergens over. Het gaat je goed

Bariton 16-09-10 13:35

Ik heb toch een klacht ingediend. Niet zozeer om 3G maar ook omdat ik af en toe ''geen service'' in beeld heb. Dan kan ik dus helemaal niet bellen en/of gebeld worden. Heb wel een iPhone, en de overdreven deathgrip is bij mij wel degelijk van toepassing. Mede dus vanwege het slechte bereik, slechte kwaliteit signaal.

Scallie 16-09-10 15:59

@rowin: Hoe weet jij dat het bij de directie ligt? Zullen die zich er echt mee bemoeien denk je...?? Onzin van een medewerker om je tevreden te stellen waarschijnlijk. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben...:confused:

Zelf ook een dergelijk situatie bij de hand van slechte dekking trouwens.

Sinds maart '10 abo bij TM met 3GS, dekking sucks, zeg maar helemaal geen dekking op mijn kantoor. Sim in 3G, 2G of Noikia 6300, dan is het bereik prima (wel geen 3G verbinding). Na lang heen en weer gesteggel, Sim swap, 2x Unit swap geen oplossing. Wat blijkt....?

3G werkt onder gelijke instellingen en condities op carrier T-Mobile 5.0 en de 3Gs (en ook de 4G) op carrier T-Mobile 7.0 (en inmiddels geupdate naar 7.1). Daar schuilt het probleem. 7.0 netwerk zit op ander masten ofzo, of minder power, geen idee maar dekking van 7.0/7.1 is niet OK. Trouwens kruistests gedaan met 2G, 3G 3Gs en Nokia 6300 en ook met KPN als provider. Ook bij KPN zit netwerk op 7.0 bij gebruik van 3Gs en op 5.0 bij gebruik van 3G en 2G.

Kortom, geen oplossingen mogelijk. TM blijft bij het beëindigen van abo of 3 maanden korting van 50%. Hebben ze vandaag weer herhaald (zie hieronder).

Van: _T-Mobile Zakelijk Klantenservice [mailto:zakelijk.old@t-mobile.nl]
Verzonden: donderdag 16 september 2010 15:20
Aan: '######@######.nl'
Onderwerp: T-Mobile brengt u graag op de hoogte. Kopie e-mail van 15/07/2010 MR

Geachte heer ######,

U heeft bij onze klantenservicemedewerker Kelly van Westbroek - Klein telefonisch aangegeven dat u verminderde dekking ervaart met het mobieletelefoonnummer 06 - ###### op postcode 2151 ##. Onze netwerkafdeling heeft kunnen constateren dat de dekking niet optimaal is en wilt u graag van een passende oplossing voorzien. Derhalve bieden wij u graag de onderstaande twee mogelijkheden aan:

- U heeft de mogelijkheid het contract per direct te ontbinden en met behoud van uw mobieletelefoonnummer over te stappen naar een andere provider. Voor het verkregen toestel kunnen wij een retourprocedure opstarten (toestel retour sturen naar T-Mobile) of een afkoopsom in rekening brengen indien u het toestel wenst te behouden.
- U heeft de mogelijkheid om gebruik te maken van 3 maanden 50% korting op de vaste maandelijkse kosten voor uw i-300 tariefplan.

Wij verzoeken u vriendelijk in een respons op dit e-mailbericht kenbaar te maken of u gebruik wilt maken van de retourprocedure, akkoord gaat met een afkoopsom of dat u gebruikt wenst te maken van de aangeboden korting.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, dan vernemen wij deze graag per e-mail via zakelijk@t-mobile.nl <mailto:zakelijk@t-mobile.nl> of via ons gratis telefoonnummer: 0800 - 7112.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice Zakelijke Markt


Ben nog in dubio wat ik zal doen. Ga in elk geval weer eens langs de TShop.

Scallie 16-09-10 16:04

En oh ja, vorige week een nieuwe 3Gs ontvangen (2e unit swap) die paar dagen gebruik.
LOL, want terwijl in de linker bovenhoek staat "zoeken" kan ik wel 2x een gesprek opbouwen. Ra,Ra????

Edward Sprokholt 17-09-10 00:48

Goedenavond,

Nou ik lig momenteel in hetzelfde gevecht met T-mobile, ik heb hier thuis en in de omgeving ervan zeer slecht bereik, geen service is vaker te zien dan het t-mobile logo, tevens op veel meer plaatsen geen bereik.

De klacht ligt bij T-mobile en volg daarom de problemen die anderen hebben en wat zij te horen krijgen van T-mobile.

Nu zie ik steeds vaker ontbinding van contract komen en eventueel behoud van Iphone, in welke bedragen moet je dan denken wat je voor je Iphone moet betalen?

Ik moet nog ruim 13 maanden uitdienen van mijn contract maar heb reeds al 4 maanden regelmatig contact met de klantenservice.

Vinzei 18-09-10 12:41

Ingebreke stelling T-Mobile
 
T-Mobile Klantenservice BV Vinzei Internet Services
Postbus 16272 Postbus 54
2500 BG Den Haag 1420 AB Uithoorn

Uithoorn, 18-09-2010

Betreft: Ingebrekestelling van levering van diensten en onbereikbaarheid op abonneenummers: afgeschermd & afgeschermd

Geachte lezer,
Sinds maandag 13-09-2010 ben ik slecht tot niet meer bereikbaar als ik met de auto rij op de A2 afslag 4 Vinkeveen-Hilversum en als ik op de N201 rij tussen Vinkeveen-Hilversum, tot aan Hilversum geen bereik. Tevens op de A10 noord van Coenplein tot aan afslag 108, A1 tussen Hilversum en Muiderberg verbreekt vaak de verbinding, A9 Aflag 6 Aalsmeer/Schiphol oost tot aan Schipholdijk/bosrandweg verbindingen vallen weg tot aan geen bereik aan toe.
Op bovenstaande plaatsen ben ik 5 werkdagen per week aanwezig, mensen kunnen mij niet bereiken, of vaak erger krijgen te horen nummer niet in gebruik. ( nieuwe/bestaande klanten denken dat het nummer niet bestaat en gooien het weg ). Tevens ligt het niet aan mijn telefoon, ik heb het getest met mijn Vodafone netwerk en heb dan wel bereik.
Voor bovenstaande graag een oplossing, hiermee bedoel ik niet een vergoeding maar bereikbaarheid en communicatie continuïteit. Mocht u dit niet binnen 10 werkdagen kunnen oplossen, dan zie ik mijn contract(en) open gebroken zodat ik naar een provider kan waar ik wel netwerk/communicatie continuïteit heb.
Daarbij komend gebeurt het regelmatig als van de ene abonneenummer naar de andere abonneenummer bel, dat het bij de uitgaande toestel wel over gaat, maar bij inkomend toestel het zwijgen legt, oftewel telefoon gaat niet over. Dit gebeurt trouwens ook als van andere netwerken bijvoorbeeld Vodafone & KPN naar de bovenstaande nummers bel.
En het betreft de GPRS verbinding is de laatste tijd om te huilen, internet verbindingen vallen aan de lopende band weg, e-mails kunnen niet verstuurd worden of komen niet aan. Tomtom verkeersinformatie kan vaak niet worden opgehaald wegens slechte GPRS verbinding ( dit gebeurt landelijk ook in de grote steden ). Dit gebeurt overigens niet met het netwerk Vodafone, hier heb ik wel bereik zowel GPRS als GSM op beide toestellen deze zijn simlockvrij.
Hierbij beroep ik op nalatigheid van levering van diensten.
Hoogachtend,
V. Zeilmaker
Vinzei Internet Services

ballegooier 18-09-10 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilff (Bericht 560820)
Je had een abonnement bij T-Mobile nu bij Vodafone en je wordt gebeld door de KPN Nyghen ?
De dekking van Vodafone is zeer goed al kan er hier en daar wat aan schorten. Heb je serieuze klacht dan wil ik graag je postcode en woonplaats en zal deze doorzetten naar de netwerkbeheerder van Vodafone. Laat je mail adres achter zodat ik je een wanneer ik bericht een terugkoppeling kan geven.

Wie ben jij dan dat je dit kunt doen voor ons? (niet achterdochtig bedoeld)
Ik ben met Vf ook per saldo van de regen in drup geraakt: zowel thuis als op m'n werk slecht bereik (Gsm/GPRS) zo slecht dat telefoongesprekken uitvallen. Buiten heb ik dan wel weer 3G, -wat ik met t-mobile niet had- maar daar heb ik binnen niets aan; het signaal is te zwak en mn iphone schakelt terug naar het even zo zwakke gsm/GPRS netwerk. Ik overweeg om te bellen met KS maar zit ermee dat mijn werk nieuwbouw is. Dan garanderen ze toch niets?
Edit: ik stuur je een PM

Goudvis12 21-09-10 11:12

Heb een post gemaakt op m'n blog: T-Mobile gezeik, ik kom geen steek verder! &lsaquo; Rowinn.ES. T-Mobile heeft m'n blog gelezen, en de gegevens ook doorgevoerd in het systeem. Vandaag moet ik worden teruggebeld, en zo niet. Dan bel ik morgen, maar dan iets minder vriendelijk dan vorige week!

Goudvis12 21-09-10 18:40

Ik ben uiteraard vandaag niet gebeld, ik ga morgen ochtend bellen! Ben er klaar mee!

Goudvis12 22-09-10 10:12

Ik heb vandaag gebeld naar T-Mobile en er is volgens hun helemaal geen datum vermeld.. Ik zou dus sowieso niet gebeld worden en het onderzoek loopt nog.. Dit is werkelijk waar niet te geloven. Nu ga ik weer T-mobile bellen, want ik ben nu al zowat 3 maanden bezig!

Goudvis12 22-09-10 11:12

Blijkbaar zijn ze me zat:

"Geachte heer Huizing,

Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u vandaag een oplossing wilt aangaande uw klachten rondom het netwerk. Ik geef u graag antwoord. Ik heb uw problemen met mijn leidinggevende besproken en kan u onderstaand mededelen.

Uw contract wordt zonder kosten ontbonden en u retourneert uw iPhone aan T-Mobile.

Als u uw contract wilt laten ontbinden, verzoek ik u te bellen met T-Mobile Klantenservice via telefoonnummer 06 - 2400 1200. De medewerkers van T-Mobile Klantenservice verbinden u graag door naar de afdeling die dit voor u in orde kan maken.

Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Annelieke Broers

T-Mobile Klantenservice BV"

Ik ben van ze af! Nu snel een contract bij KPN tekenen :)

Tinus 22-09-10 13:43

Ik had het zelfde, Sinds vorig jaar een 3GS maar op mijn huisadres slecht/geen bereik. Op m'n werk idem en vaak op andere plaatsen waar ik ben ook geen bereik.
Heb via stichting collectief onrecht mee gedaan aan een proefprocedure tegen T-Mobile.
Maandag kreeg ik een telefoontje van de helldesk van T-mobile met de vraag waar ik de storingen dan had. Dat alles uitgelegd incl adressen en postcodes.
Ze zou het doorgeven aan hun netwerk guru's. Vandaag kreeg ik uitsluitsel en ik heb gekozen voor onmiddelijke ontbinding van mijn contract. Dit betekend dat ik vanaf morgen pre-paid bel via T-Mobile en mijn iPhone 3GS terug moet sturen. Ik krijg het volledige aankoop bedrag terug en heb gelijk maar een iPhone 4 besteld bij PhoneShop met een KPN abbo.

Dus een weekje terug naar mijn 2G iPhone en volgende week lekker met mijn iPhone 4 spelen :D

Ik moet zeggen dat ik dit een nette oplossing vind van T-Mobile. Misschien dat ik als ze ooit hun netwerk op orde hebben wel terug ga.. (heel misschien ;-) )

Noisebag 22-09-10 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pentagram (Bericht 560701)
Ook ik ben langzaamaan ERG BOOS aan het worden op T-Mobile.
Ik heb sinds 31-08-2010 al 4 keer met het nummer 1200 gebeld om te klagen dat er op mijn wekr geen goede dekking is vwb 3G. Elke keer krijg ik de algemene voorwaarden naar mijn hoofd geslingerd: T-Mobile garandeerd de dekking op uw huisadres. Wat is dat voor een voorwaarde? Koop ik daarom een MOBIEL abonnement en een MOBIELE telefoon? Om thuis te gaan zitten? Gewoonweg ONGELOOFLIJK!!!!
Ze doen helemaal niets. Ze nemen de klacht niet eens in behandeling. Ze zouden daar de middelen niet voor hebben of zo.
Zijn er mensen met gelijke klachten en is er een adres waar ik schriftelijk of per email mijn verhaal kwijt kan en evt een oplossing kan vragen?
Ik laat me graag adviseren, wat ik zal en moet hier een oplossing voor krijgen.

Probeer eens de tmobile klantenservice te bellen en zeg dat je wilt dat er een retour procedure word opgestart voor je telefoon, daar is een speciale afdeling voor.
ik heb 2 jaar geleden met mijn 3g zelfde probleem gehad, slechte verbinding wegvallende gesprekken en amper 3g ontvangst door slechte dekking in mijn gebied ik heb toen opgebeld naar klanten service en gevraagd doorverbonden te worden naar klachtenrservice afdeling(was een zakelijk abo, bij particuliere abo's is dit niet)
Eenmaal mijn probleem uitgelegd heb ik toen zonder moeilijk doen of argumenten een retour procedure opgeeist en daar hebben ze ook mee ingestemd.
Je zult dan je telefoon naar solid vision moeten opsturen en dan krijg je meteen contractontbinding, vergeet trouwens niet alle gemaakte kosten zoals abo aansluitkosten enz terug te eisen het is namelijk niet jou fout of schuld dat je slecht bereik hebt dat is het aandeel van tmobile waar zij tekort schieten in het verlenen van de service die je contractueel hebt afgesloten.
Ik heb zelfs de gratie gekregen dat ik alle kosten heb terug gekregen van de app's die ik had gekocht omdat ik had gezegt geen apple product meer te willen en er dus niks meer aan zou hebben en ook op dat vlak kosteloos gesteld wou worden(ook al was dit niet helemaal waar en had ik half jaar later een 3gs en kon nog steeds alle betaalde app's gebruiken haha).
En ik heb nu met mijn iphone 4 ook al zonder problemen een retour procedure aangevraagd omdat hij kwa ontvangst constant tussen de -100 en -120 db zat en ik hun heb uitgelegd dat niet iedere iphone dit probleem heeft en een nieuwe wil.
Ik heb wel alvorens de klantenservice te bellen meerdere dagen de fieldtest gedaan via code *3001#12345#* in telefoon app, en tmobile de uitkomsten wat ik heb waargenomen meteen doorgegeven.
Dus als ik zo je verhaal lees denk ik dat je zelf aan telefoon tegen tmobile wat harder moet zijn en je moet vooral ook heel erg moet aanduiden wat je rechten zijn en dat je dit doet vanuit dat oogpunt.

Veel geluk nog, hoop dat t snel is opgelost!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.