iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   op 3G zonder 3G abbo (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/18288-op-3g-zonder-3g-abbo.html)

Nupa 05-08-08 20:34

op 3G zonder 3G abbo
 
Heb vandaag mijn ouwe tmobile sim in een 'van iemand anders gekochte' 3g met tmobile lock gedaan, geactiveerd enzovoort.. en het werkt allemaal goed.

MAAR:

Ik zie bovenin alleen maar een 3G logo, terwijl ik niet een iphone abbo met 3g heb. Wel heb ik zo'n gprs abbo van 10 euro per maand. Het internet doet het, zonder dat ik iets heb ingesteld. Kan het zijn dat ik tóch op het 3G net zit en daarvoor betaal, of kan dit niet.. en zit ik dus gewoon op gprs?

(en ja, de tmobile helpdesk is dicht, maar ik wil er graag vanavond veel mee internetten, vandaar :D )

Redchilly 05-08-08 20:43

Als je met "zo'n gprs abo van 10 euro per maand" een Web& Walk van T-Mobile bedoeld,
dat is ook 3G, alleen iets afgeknepen snelheid ten opzichte van een iPhone abo.

(abonnement is met 1 b, ik neem aan dat je abo als afkorting hiervan gebruikt, dan is het ook met slechts 1 b ;) )

iScorpio 05-08-08 20:44

Dat 3G logo staat daar omdat de iPhone dat aan kan, niet dat het direct gebruikt wordt.

Redchilly 05-08-08 20:45

ook dat :)

Nupa 05-08-08 21:44

Right.. bedankt voor de correctie en de hulp.. ik zet het dus weer snel aan.. als er geen extra kosten door komen..

ButcherJF 05-08-08 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly (Bericht 161455)
Als je met "zo'n gprs abo van 10 euro per maand" een Web& Walk van T-Mobile bedoeld,
dat is ook 3G, alleen iets afgeknepen snelheid ten opzichte van een iPhone abo.

(abonnement is met 1 b, ik neem aan dat je abo als afkorting hiervan gebruikt, dan is het ook met slechts 1 b ;) )

Off-topic
Beetje flauw, die correctie. Ik neem aan dat je zelf bedoelt bedoelt? :rolleyes:


Redchilly 05-08-08 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nupa (Bericht 161503)
Right.. bedankt voor de correctie en de hulp.. ik zet het dus weer snel aan.. als er geen extra kosten door komen..

Bedenk wel dat GPS en GPRS 2 verschillende dingen zijn voor je vrolijk zonder internetbundel je GPRS weer aan zet ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 161506)

Off-topic
Beetje flauw, die correctie. Ik neem aan dat je zelf bedoelt bedoelt? :rolleyes:


Je hebt gelijk, maar op 1 of andere manier gebruikt werkelijk iedereen "abbo", ik snap het werkelijk niet.
Natuurlijk ben ik ook niet vaudt vrij, in tegendeel, maar abbo als afkorting kan ik me zo aan storen,
ik moet dan altijd aan een online kinder hotel denken :eek: ;)

pritch 06-08-08 18:20

Alles spellingcorrecties op een stokje..

Heb vandaag naar T-Mobile gebeld en door een medewerker van de helpdesk werd mij verteld dat ik rustig 3G aan kon zetten met mijn Pocket Internet Totaal gevalletje.. Het zou niet mogelijk zijn om meer kosten te maken dan het vaste tarief..

Uiteraard weet ik dit pas zeker bij mijn eerste rekening met iPhone 3G, maar durf er nu wel vanuit te gaan..

Zit er overigens wel over te denken om een PIT Plus af te sluiten.. maar ja.. wel weer een tientje meer.. Die radiozenders trekt deze verbinding niet, en dat is wel vrij k*t..

johannes39 07-08-08 11:12

Ik heb sinds maandag mijn iphone. Maar kan eigenlijk nog niet internetten omdat er een fout is gemaakt bij T-mobile online bestellingen (Ga nu niet vertellen wat er fout is gegaan) . Kan pas over 4 of vijf weken met zekerheid gaan internetten. Nu zei iemand tegen mij: Je kan gewoon internetten. maar dan moet je je sim kaart weghalen. Hij zei me ook dat het je niets gaat kosten om te internetten zonder simkaart. Ik twijfel wel een beetje. Heeft iemand ervaring met internetten zonder simkaart?

Ni3L50L 07-08-08 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johannes39 (Bericht 162949)
Ik heb sinds maandag mijn iphone. Maar kan eigenlijk nog niet internetten omdat er een fout is gemaakt bij T-mobile online bestellingen (Ga nu niet vertellen wat er fout is gegaan) . Kan pas over 4 of vijf weken met zekerheid gaan internetten. Nu zei iemand tegen mij: Je kan gewoon internetten. maar dan moet je je sim kaart weghalen. Hij zei me ook dat het je niets gaat kosten om te internetten zonder simkaart. Ik twijfel wel een beetje. Heeft iemand ervaring met internetten zonder simkaart?

Je bedoelt via Wi-Fi? Dan kan natuurlijk alleen als je een draadloos netwerk in de buurt hebt. Ja, dat is gratis, mits je niet via een hotspot van T-Mobile probeert te internetten. Daar is een inlogcode voor nodig, die krijg je via sms en het gebruik daarvan wordt door T-Mobile geregistreerd. Theoretisch zou dit niet moeten worden doorbelast aan de ixxx abonnementen.

johannes39 07-08-08 11:28

Ja, Ik bedoel inderdaad via Wi-Fi. ik heb ook draadloos internet in de buurt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:10.