iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Inflatiecorrectie, ontbinding (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/79378-inflatiecorrectie-ontbinding.html)

misterxx2 06-12-10 10:37

Inflatiecorrectie, ontbinding
 
Ik heb van T-Mobile vernomen dat de inflatiecorrectie ook van toepassing is op de al lopende abonnementen.
Is dit reden tot ontbinding?

Hanzup 06-12-10 10:52

Ja, als zij de prijs cq. voorwaarden veranderen mag jij opzeggen.

wouter1981 06-12-10 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterxx2 (Bericht 611152)
Ik heb van T-Mobile vernomen dat de inflatiecorrectie ook van toepassing is op de al lopende abonnementen.
Is dit reden tot ontbinding?

Hoe heb je dit vernomen? Want ik kan alleen vinden dat het op nieuwe abonnementen van toepassing is.

misterxx2 06-12-10 11:39

Via Twitter;

https://twitter.com/tmobile_webcare/status/11693820630540288

cubesten 06-12-10 11:54

Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..

wouter1981 06-12-10 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cubesten (Bericht 611180)
Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..

Wat houdt deze inflatiecorrectie dan wel in, in de praktijk?

T-Mobile geeft in de FAQ aan dat het wel een prijsverhoging is. http://www.t-mobile.nl/service-en-co...latiecorrectie

Hanzup 07-12-10 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cubesten (Bericht 611180)
Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..

Als de prijs omhoog gaat is het een prijsverhoging, hoe je het verder noemt is niet boeiend. Als T-mobile de prijs verhoogd tijdens een lopend contract dan kan je ontbinden!

Hanzup 07-12-10 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterxx2 (Bericht 611175)

Hier staat alleen dat het voor alle abonnementen geldt, maar ik ga er toch echt vanuit dat het niet voor de lopende abo's geldt!

cubesten 07-12-10 14:45

Er is veel jurispridentie over dit soort zaken maar een minimale prijsverhoging, gelijk aan de inflatie (ong 2%) is geen reden tot ontbinding van het contract. Zoals ik het lees geldt het waarschijnlijk alleen voor nieuw af te sluiten contracten.

DaveD30 10-12-10 09:57

Ik lees ook dat dit ook voor bestaande klanten geld. Kan dit zomaar? Lijkt mij niet mogen toch?

XIII 10-12-10 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 612961)
Ik lees ook dat dit ook voor bestaande klanten geld.

Waar lees je dat?

DaveD30 10-12-10 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 612967)
Waar lees je dat?

In de eerder geposte twitterlink van hierboven!


https://twitter.com/tmobile_webcare/...93820630540288

DaveD30 10-12-10 10:30

Als het allemaal waar is en je gaat zeg maar 2% omhoog betekend het dat ik ipv €29,95 ongeveer €30,55 ga betalen voor mijn i150 abo.

XIII 10-12-10 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 612973)
In de eerder geposte twitterlink van hierboven

Een @-reply op twitter naar een specifieke gebruiker lijkt mij bepaald geen officiële communicatie...

DaveD30 10-12-10 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 612976)
Een @-reply op twitter naar een specifieke gebruiker lijkt mij bepaald geen officiële communicatie...

Dat niet maar is wel een officieel antwoord van een t-mobile medewerker naar een klant

DaveD30 10-12-10 10:41

Hier ook een stukje over inflatie verhoging bij t-mobile echter word hierin niks gezegd over nieuwe of bestaande klanten.
T-Mobile past abonnementen aan - RTL Z

Kan in de algemene voorwaarden die ik bij mijn abo kreeg niets vinden over inflatie verhoging.

XIII 10-12-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30
Dat niet maar is wel een officieel antwoord van een t-mobile medewerker naar een klant

Zal best, maar T-Mobile moet het mij, jou en alle andere klanten vooraf laten weten:

ConsuWijzer - Prijsverhogingen van abonnementen

(en zo'n twitter bericht voldoet dan niet)

DaveD30 10-12-10 10:49

Dat begrijp ik, maar wat als zij dit niet doen en enkel alleen zoals hierboven aangegeven via rtl Z?
verder staat er nergens iets vermeld op hun site.

XIII 10-12-10 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 612982)
Dat begrijp ik, maar wat als zij dit niet doen en enkel alleen zoals hierboven aangegeven via rtl Z?

Dat staat letterlijk in mijn link:

Laat de ondernemer u niet weten dat de prijs wijzigt? Dan kunt u eisen dat u de oude prijs betaald.

(inclusief hun spelfout)

wouter1981 10-12-10 11:30

Rechtstreeks van Consuwijzer.nl:

"Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is - op welk punt dan ook -, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen."


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.