Inflatiecorrectie, ontbinding
Ik heb van T-Mobile vernomen dat de inflatiecorrectie ook van toepassing is op de al lopende abonnementen.
Is dit reden tot ontbinding? |
Ja, als zij de prijs cq. voorwaarden veranderen mag jij opzeggen.
|
Citaat:
|
Via Twitter;
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/11693820630540288 |
Inflatiecorrectie is geen prijsverhoging. Helaas..
|
Citaat:
T-Mobile geeft in de FAQ aan dat het wel een prijsverhoging is. http://www.t-mobile.nl/service-en-co...latiecorrectie |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is veel jurispridentie over dit soort zaken maar een minimale prijsverhoging, gelijk aan de inflatie (ong 2%) is geen reden tot ontbinding van het contract. Zoals ik het lees geldt het waarschijnlijk alleen voor nieuw af te sluiten contracten.
|
Ik lees ook dat dit ook voor bestaande klanten geld. Kan dit zomaar? Lijkt mij niet mogen toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
https://twitter.com/tmobile_webcare/...93820630540288 |
Als het allemaal waar is en je gaat zeg maar 2% omhoog betekend het dat ik ipv €29,95 ongeveer €30,55 ga betalen voor mijn i150 abo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier ook een stukje over inflatie verhoging bij t-mobile echter word hierin niks gezegd over nieuwe of bestaande klanten.
T-Mobile past abonnementen aan - RTL Z Kan in de algemene voorwaarden die ik bij mijn abo kreeg niets vinden over inflatie verhoging. |
Citaat:
ConsuWijzer - Prijsverhogingen van abonnementen (en zo'n twitter bericht voldoet dan niet) |
Dat begrijp ik, maar wat als zij dit niet doen en enkel alleen zoals hierboven aangegeven via rtl Z?
verder staat er nergens iets vermeld op hun site. |
Citaat:
Laat de ondernemer u niet weten dat de prijs wijzigt? Dan kunt u eisen dat u de oude prijs betaald. (inclusief hun spelfout) |
Rechtstreeks van Consuwijzer.nl:
"Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is - op welk punt dan ook -, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen." |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55. |