iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile voorwaarden gewijzigd. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/87556-t-mobile-voorwaarden-gewijzigd.html)

martijndk1983 25-03-11 23:05

t-mobile voorwaarden gewijzigd.
 
goedendag mensen.

het blijkt dat t-mobile per 1 april de voorwaarden weer eens heeft gewijzigd.het betreft aanvullende voorwaarden.

ik heb niet getekend voor die voorwaarden en ben het er ook neit mee eens kan ik er dan onderuit?

http://www.t-mobile.nl/global/media/...1april2011.pdf

daar staan de voorwaarden.
ik ben benieuwd hoe de mensen hier over denken.

mvg martijn

Remco. 25-03-11 23:48

Als je voor deze wijziging een contract hebt getekend blijven je huidige voorwaarden gelden. Je hebt dus geen snelheidsvermindering bij gebruik >1GB.

Jogabonito20 26-03-11 12:04

Dus er is geen mogelijkheid om je contract te laten ontbinden?

alger 26-03-11 12:53

Telfort heeft twee jaar geleden ook de algemene voorwaarden gewijzigd en toen hebben massa's mensen hun contract opgezegd. Kreeg gisteren een SMS van T-mobile dat de voorwaarden zouden wijzigen. Zal maandag navraag doen bij T-mobile zelf, wil wel overstappen naar Vodafone.

S¡mon 26-03-11 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alger (Bericht 655679)
Telfort heeft twee jaar geleden ook de algemene voorwaarden gewijzigd en toen hebben massa's mensen hun contract opgezegd. Kreeg gisteren een SMS van T-mobile dat de voorwaarden zouden wijzigen. Zal maandag navraag doen bij T-mobile zelf, wil wel overstappen naar Vodafone.

Bij telfort gelde toen volgens mij voor iedereen die nieuwe voorwaarden, terwijl het hier alleen voor nieuwe klanten geld! Je mag je abonnement naar de nieuwe voorwaarden aanpassen, maar als je dat niet wilt houd je de bestaande voorwaarden.

martijndk1983 28-03-11 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 655733)
Bij telfort gelde toen volgens mij voor iedereen die nieuwe voorwaarden, terwijl het hier alleen voor nieuwe klanten geld! Je mag je abonnement naar de nieuwe voorwaarden aanpassen, maar als je dat niet wilt houd je de bestaande voorwaarden.


ook voor oudere abbonementen geld het. er staat aanvullende voorwaarden. dus ook voor de ouderen.

grt

martijndk1983 28-03-11 13:35

net ralf de jong gesproken van t-mobile.
die heeft overlegd met zijn team manager en het een en ander nagekeken.

conclusie je kunt het niet opzeggen.

de voorwaarden zijn gewijzigd omdat dat zou moeten volgens de wet en daarom kunnen we er niet onderuit.

elke provider zou de voorwaarden gewijzigd hebben volgens t mobiel.

als mensen een andere ervaring hebben hoor ik het graag.

marcootje75 28-03-11 13:54

Zo spannend zijn deze wijzigingen niet. Dit heeft alleen te maken met veranderingen in de regelgeving omtrent sms-diensten.
Het heeft dus niks te maken met de nieuwe abonnementsvormen die per begin april ingaan.
En zoals ik het lees wordt het voor de consument juist alleen maar beter geregeld, zo kun je je nu makkelijk laten blokkeren voor (in mijn ogen uiterst overbodige!!!) sms-diensten.
Niks aan 't handje dus!!

XIII 28-03-11 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jogabonito20 (Bericht 655656)
Dus er is geen mogelijkheid om je contract te laten ontbinden?

"Als een wijziging voor u nadelig is, mag u uw abonnement kosteloos opzeggen."

Bron: Wanneer mag ik mijn telefoonabonnement of internetabonnement opzeggen? | Rijksoverheid.nl

Maar er is hier toch geen sprake van een voor de consument nadelige wijziging?

gmta 28-03-11 22:20

Nee, er is geen sprake van een nadelige wijziging. Artikel 7.2 van de Telecommunicatiewet is niet van toepassing, dus opzeggen is niet mogelijk door deze wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Bronhi 28-03-11 22:51

Volgens het artikel 7.2. tw klopt het dat deze wijziging niet nadelig is, maar hoe zit 't met met 't feit dat de aanbieder (in dit geval T-mobile) verplicht is de abonnee op "genoegzame wijze te informeren"? Dwz. Minimaal 4 weken voordat de wijziging ingaat, individueel informeert? Ze stuurden mij vandaag pas een sms-je terwijl de wijziging per 1 april ingaat.

Zou je op basis van dit feit kunnen opzeggen?

Bron: OPTA

Stephanie-Alb 29-03-11 05:06

Wil ik ook graag weten. Grijp elke kans om mijn abbo te kunnen laten ontbinden met beide handen aan!!

Valrox 29-03-11 13:22

Wat houd die wijziging precies in? Ik wordt niet heel veel wijzer van die link ;) over SMS Diensten e.d....? Neem aan dat het alleen een financiele wijziging is. Of gaat het hierbij om de beruchte Belminuten en SMSjes in 1 pakket dienst? Als dat zo is wil ik graag opzeggen... Geen zin dat mijn i150 pakket gehalveerd wordt :/

wouter1981 29-03-11 13:31

Maak je niet druk over die wijziging. Die geldt alleen voor nieuwe klanten en mensen die hun contract vernieuwen.

koekjedebij 29-03-11 14:13

Of voor 1 april je abbo verlengen als je dat kunt (max 3 maand voor einde contract).
Dat heb ik net gedaan dus kan nog mooi ruim 2 jaar vooruit met de huidige voorwaarden.

wouter1981 29-03-11 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 657113)
Of voor 1 april je abbo verlengen als je dat kunt (max 3 maand voor einde contract).
Dat heb ik net gedaan dus kan nog mooi ruim 2 jaar vooruit met de huidige voorwaarden.

Dat kan natuurlijk ook. Als je niet wilt wachten op de nieuwe generatie iPhone tenminste.
Mocht je nog meer dan 3 maanden voor het eind van je contract zitten dan kun je een Early Renewal doen. Dat kan eenmalig en kost dan 69,95 euro.

koekjedebij 29-03-11 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 657119)
Dat kan natuurlijk ook. Als je niet wilt wachten op de nieuwe generatie iPhone tenminste.
Mocht je nog meer dan 3 maanden voor het eind van je contract zitten dan kun je een Early Renewal doen. Dat kan eenmalig en kost dan 69,95 euro.

Ik had nog een 3GS dus de overstap naar een 4 is iig een stap vooruit.
Overigens ik zie dat jij een mede-stadgenoot van mij bent :)

wouter1981 29-03-11 15:41

Ah kijk aan! Verander nog even je profiel, dan kan men je beter helpen bij vragen op dit forum.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:18.