iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Proximus doen of niet? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/88543-proximus-doen-niet.html)

Scooter 15-04-15 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 996175)
Is het niet zo dat de batterij zwaarder belast wordt als je minder goede dekking hebt?

Als geen bereik hebt en hij constant naar een netwerk moet zoeken wel anders niet volgens mij

belgiumiphone 15-04-15 10:38

Bij mij thuis switcht de iphone van 1 naar 2 bolletjes. Dus er is altijd bereik, maar soms iets beter. Als ik je goed begrijp, verbuikt dit dan geen extra batterijcapaciteit in vergelijking met een plaats waar je vast 5 bolletjes ontvangst hebt? Ben je hier zeker van?

Guest-20180925190238 15-04-15 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 996218)
Ben je hier zeker van?

Nee.

Citaat:

The base station controls the power output of the mobile, keeping the GSM power level sufficient to maintain a good signal to noise ratio, while not too high to reduce interference, overloading, and also to preserve the battery life.
GSM Power Control | GSM Power Class | Radio-Electronics.Com

Scooter 15-04-15 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 996218)
Bij mij thuis switcht de iphone van 1 naar 2 bolletjes. Dus er is altijd bereik, maar soms iets beter. Als ik je goed begrijp, verbuikt dit dan geen extra batterijcapaciteit in vergelijking met een plaats waar je vast 5 bolletjes ontvangst hebt? Ben je hier zeker van?

Ik zou niet weten waarom de batterij rapper leeg zou zijn met twee bolletjes ipv van 5.. Zoals ik al schreef pas bij het constant zoeken van een netwerk dan gaat de batterij wel zuipen (bv: als hij op mijn werk in mijn kleedkastje ligt moet hem constant naar netwerk zoeken) dus dan zet ik hem op vliegtuigmodus ;)

Guest-20180925190238 15-04-15 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 996220)
Ik zou niet weten waarom de batterij rapper leeg zou zijn met twee bolletjes ipv van 5..

Als de ontvangst veldsterkte daalt wordt het zendvermogen verhoogd om een goede signaal/ruis verhouding te behouden. Hoe hoger het zendvermogen (max. 2.000 mW) hoe meer energie er gebruikt wordt.

Scooter 15-04-15 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 996223)
Als de ontvangst veldsterkte daalt wordt het zendvermogen verhoogd om een goede signaal/ruis verhouding te behouden. Hoe hoger het zendvermogen (max. 2.000 mW) hoe meer energie er gebruikt wordt.

Ok maar het is nu toch niet zo dat hij Batterij zuigt? want thuis heb ik ook maar maximum twee a drie bolletjes? (proximus)

belgiumiphone 24-04-15 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 996224)
want thuis heb ik ook maar maximum twee a drie bolletjes? (proximus)

Aha dus bevestiging dat het Proximus netwerk zuigt...

Scooter 24-04-15 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 996779)
Aha dus bevestiging dat het Proximus netwerk zuigt...

Dat zeg jij maar ieder zijn ding ondanks dat ik hier maar twee bolletjes heb blijf ik toch tevreden over proximus ;) maar dat is een eeuwige disccusie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.