iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Netwerk problemen Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/30159-netwerk-problemen-proximus.html)

avdlprive 13-02-09 08:42

Netwerk problemen Proximus
 
Gisteravond (12/02) waren er blijkbaar zware netwerkproblemen bij Proximus. Sindsdien krijg ik "geen service" meldingen op mijn iPhone (Belgische 3G - 8GB). Als ik de SIM-kaart in mijn oude Nokia steek dan werkt alles perfect. Iemand dezelfde ervaring en/of een mogelijke oplossing. Tx.

Bomans 13-02-09 08:51

Had er ook zwaar problemen mee.
Maar een half uurtje later was het alweer opgelost door even te respringen.

Zet hem anders eens in vliegtuigmodus en dan terug.

BfromB 13-02-09 14:28

Geen problemen gehad, maar ik zet hem gedurende de nacht altijd in vliegtuigmodus ...

3Gjoker 13-02-09 21:53

Ik heb sinds deze namiddag hetzelfde probleem. Krijg melding geen service. Wanneer ik mijn Simkaart in andere GSM steek werkt alles wel.
Wanneer ik via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen werkt het even goed (ik kan zelfs bellen), maar na amper 30 seconden verschijnt opnieuw de melding 'geen service'
Iphone probleem of ligt het bij proximus?
joker

3Gjoker 15-02-09 11:25

Ondertussen een aantal acties ondernomen.
Basekaart in Iphone gestoken, werkt perfect.
Proximuskaart in andere gsm gestoken werkt perfect

Proximuskaart terug in Iphone: no service.
Via Itunes Herstel naar fabrieksinstellingen: boodschap dat activatie enige tijd kan duren. 's anderdaags: no service.

Iemand nog suggesties?
Misschien maandag Proximus contacteren.

joppe 15-02-09 13:17

Er was een probleem met het netwerk. Ik heb toch een sms gekregen gisteren dat er een probleem was en dat ze zich verontschuldigen

avdlprive 15-02-09 14:21

Gisteren heb ik toch ook een paar keer een "uitval" gehad, de snelste manier om terug verbinding te krijgen was met de hogervermelde "Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen". Maar inderdaad, soms viel hij dan na 10 of 20 minuten weer uit.

Deze morgen heb ik dit voor het laatst moeten doen en nu lijkt de verbinding hij al enkele uren stabiel, ook als ik hem verschillende keren in en uit vliegtuigmode zet.

Maar het probleem is idd Proximus gerelateerd, met mijn Mobistar SIM kaart werkte de iPhone prima en dezelfde Proximus SIM kaart werkt zonder problemen in een HTC. Indien het tegen maandag niet werkt best toch eens Proximus contacteren, maar of je daar geholpen gaat worden is natuurlijk maar de vraag...

3Gjoker 16-02-09 17:52

Vandaag naar een gsmwinkel gegaan die proximus promoot. Zonder problemen werd er een nieuw sim-kaart geinstalleerd. Alles werkt weer.
Winkelbediende wist me te vertellen dat ik daar niet de eerste was en dat het blijkbaar een probleem is dat zich voordoet met iphone en proximus. Het zou aan de iphone instellingen liggen.
Gaf me wel niet de garantie dat het probleem zich niet opnieuw kon voordoen.

avdlprive 16-02-09 17:57

Bedankt voor de feedback, ik ben blij te horen dat het weer OK werkt.

Vraag waar ik dan weer mee zit, was er nu een verband tussen de netwerkproblemen bij Proximus en de niet werkende SIM-kaart, of was het eerder toeval dat het net nu gebeurde?

Mijn iPhone loopt weer als een zonnetje sinds zondag, ik ga ervanuit dat de netwerkproblemen bij Proximus toch iets te maken moeten hebben gehad met de connectieproblemen...

Scooter 19-02-09 15:39

proximus had vorige week donderdag en vrijdagavond in zijn geheel problemen met het netwerk !
Maar toch blijf ik tevreden over proximus

avdlprive 19-02-09 16:51

@scooter - probleem was bekend en uitgebreid op het nieuws geweest. Maar bij niet-iPhone gebruikers was alles tegen vrijdag al weer ok, bij mij heeft het tot zondag geduurd tot ik weer een stabiele connectie had. Maar ik ben akkoord, Proximus heeft prima netwerk, goede 3G dekking en "redelijke" prijzen hoewel ik veel liever een Nederlands abonnement zou hebben, een iPhone bijna gratis en 29 EUR per maand voor onbeperkt gebruik...

Scooter 19-02-09 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door avdlprive (Bericht 258676)
@scooter - probleem was bekend en uitgebreid op het nieuws geweest. Maar bij niet-iPhone gebruikers was alles tegen vrijdag al weer ok, bij mij heeft het tot zondag geduurd tot ik weer een stabiele connectie had. Maar ik ben akkoord, Proximus heeft prima netwerk, goede 3G dekking en "redelijke" prijzen hoewel ik veel liever een Nederlands abonnement zou hebben, een iPhone bijna gratis en 29 EUR per maand voor onbeperkt gebruik...

Dat ze de btw eens afschaffen of halveren het zou al een grote hap schelen

bakkie123 20-02-09 13:55

problemen met Proximus
 
Hey iedereen!

Wie kan mij helpen!!! AUB!!

Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G.
Telkens ik mijn simkaart in de Iphone steek heb ik een netwerkbereik
van +/- 3u en daarna zegt mijn Iphone "geen service"
(en kan dus niet meer bellen/sms'e).
Ik kan nog steeds op het internet met Wi-Fi.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn simkaart in mijn oude gsm steek dat hij mijn proximus netwerk weer vind...
En als ik mijn simkaart dan weer in de Iphone steek, vind hij mijn netwerk weer, voor +/-3u en dan zit ik weer zonder netwerk ("geen service" dus)

Ik heb gemerkt dat nog mensen dit probleem hebben ondervonden..
Heeft er al iemand proximus gecontacteerd, om te horen of dit Iphone gerelateerd was of dat dit enkel met proximus is???

Nu ga ik voor een final test een een pre-paid kaartje van mobistar kopen en eens zien of dit netwerk beschikbaar blijft..
Nu is het probleem dat ik ook nog niet kan overschakelen van netwerkprovider omdat ik nog 12maanden vast hang aan proximus... (baaleee)

Maar heeft iemand al een oplossing voor dit probleem??? of is proximus er aan het werken??:confused:

Alvast bedankt om me te helpen!!

Scooter 20-02-09 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bakkie123 (Bericht 258949)
Hey iedereen!

Wie kan mij helpen!!! AUB!!

Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G.
Telkens ik mijn simkaart in de Iphone steek heb ik een netwerkbereik
van +/- 3u en daarna zegt mijn Iphone "geen service"
(en kan dus niet meer bellen/sms'e).
Ik kan nog steeds op het internet met Wi-Fi.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn simkaart in mijn oude gsm steek dat hij mijn proximus netwerk weer vind...
En als ik mijn simkaart dan weer in de Iphone steek, vind hij mijn netwerk weer, voor +/-3u en dan zit ik weer zonder netwerk ("geen service" dus)

Ik heb gemerkt dat nog mensen dit probleem hebben ondervonden..
Heeft er al iemand proximus gecontacteerd, om te horen of dit Iphone gerelateerd was of dat dit enkel met proximus is???

Nu ga ik voor een final test een een pre-paid kaartje van mobistar kopen en eens zien of dit netwerk beschikbaar blijft..
Nu is het probleem dat ik ook nog niet kan overschakelen van netwerkprovider omdat ik nog 12maanden vast hang aan proximus... (baaleee)

Maar heeft iemand al een oplossing voor dit probleem??? of is proximus er aan het werken??:confused:

Alvast bedankt om me te helpen!!

in een winkel binnen springen die proximus aanbied en eventueel eens een nieuwe simkaart vragen ze kopieren daar gratis uw oude simkaart
mvg
steven

filip vd 05-07-09 19:55

Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G
 
Sinds ik de versie 3.0 heb geinstalleerd heb ik zeer veel de melding " geen service"

Op mijn duo kaart op mijn oude nokia blijf ik signaal houden.

Nu moet ik met 2 GSM's rondlopen...........

BlueEyedPoison 06-07-09 09:23

same here,
ik heb een 2tal weken probleemloos op OS 3.0 kunnen draaien,
maar plots geen ontvangst meer (alhoewel ik op iphone wel nog volledige ontvangst heb), zelfs geen voicemail, onmiddellijk melding dat de proximus abonnee niet bereikbaar is...
ik heb inmiddels een nieuwe simkaart (niet geholpen, toch niet langer dan 2u), iphone binnengegeven bij mobistar & nieuwe iphone 3G gekregen, maar ook hier heb ik opnieuw het probleem mee...
ik heb gebeld naar proximus, waar een 'case' aangemaakt werd... het zal mij benieuwen..
ook een collega heeft hetzelfde probleem...

iTim 07-07-09 01:07

Ik heb het probleem met t mobile nl

joostieke 01-09-09 12:15

Proximus + iPhoneOS 3.0(.1) + inkomende oproepen
 
Ergens op het internet lees ik :"Wat ik wel heb de laatste tijd is dat ik niet gebeld kan worden... Schakelt direct door naar de voicemail.. en voicemail tijd staat op 30 seconden... Wat ik wel heb als ik 3G aanzet dan kan ik de oproepen wel ontvangen."

Ik heb IDENTIEKE probleem met een eerste generatie iPhone, ik vermoed sinds iPhoneOS 3.0. Intussen heb ik nieuwe simkaart + voicemail laten uitschakelen, helpt niet. Daarbij heb ik intussen zelfs een nieuwe iPhone 3GS gekocht, IDENTIEKE problemen.

Gelukkig kan ik nu wel 3G aanzetten (niet met eerste gen iPhone) waarna ik ineens wél kan worden opgebeld. Trouwens, wanneer 3G uit staat en ik dus "niet bereikbaar" blijk (hoewel perfect signaal aangegeven linksboven) en ik zélf eens bel naar een nummer kan dat nummer mij daarna wél bereiken. Het is alsof Proximus niet weet waar ik ben, tot ik zélf eens bel. Ik wil 3G eigenlijk niet aanzetten daar ik vermoed dat dit batterij vreet en ik sowieso geen data-abo heb (gebruik steeds Wi-Fi).

Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik veronderstel dat IEDEREEN met een eerste generatie iPhone + iPhoneOS 3.0(.1) + Proximus problemen heeft, of vergis ik me hier? Je kan/mag me ook steeds emailen op joostieke@gmail.com, misschien onderwerp "IPHONE PROXIMUS" of zo.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueEyedPoison (Bericht 319005)
same here,
ik heb een 2tal weken probleemloos op OS 3.0 kunnen draaien,
maar plots geen ontvangst meer (alhoewel ik op iphone wel nog volledige ontvangst heb), zelfs geen voicemail, onmiddellijk melding dat de proximus abonnee niet bereikbaar is...
ik heb inmiddels een nieuwe simkaart (niet geholpen, toch niet langer dan 2u), iphone binnengegeven bij mobistar & nieuwe iphone 3G gekregen, maar ook hier heb ik opnieuw het probleem mee...
ik heb gebeld naar proximus, waar een 'case' aangemaakt werd... het zal mij benieuwen..
ook een collega heeft hetzelfde probleem...


BlueEyedPoison 01-09-09 12:43

ik heb probleem inmiddels al niet meer,
door push notificaties uit te schakelen is mijn iphone terug bruikbaar zoals voordien...
van proximus gn woord meer gehoord btw...

joostieke 01-09-09 13:24

Zonet geprobeerd, zelfs telefoon herstart. Dacht eerst dat het zou werken, maar dan toch terug "votre correspondant...", niet dus. :confused:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueEyedPoison (Bericht 345968)
ik heb probleem inmiddels al niet meer,
door push notificaties uit te schakelen is mijn iphone terug bruikbaar zoals voordien...
van proximus gn woord meer gehoord btw...



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.