Netwerk problemen Proximus
Gisteravond (12/02) waren er blijkbaar zware netwerkproblemen bij Proximus. Sindsdien krijg ik "geen service" meldingen op mijn iPhone (Belgische 3G - 8GB). Als ik de SIM-kaart in mijn oude Nokia steek dan werkt alles perfect. Iemand dezelfde ervaring en/of een mogelijke oplossing. Tx.
|
Had er ook zwaar problemen mee.
Maar een half uurtje later was het alweer opgelost door even te respringen. Zet hem anders eens in vliegtuigmodus en dan terug. |
Geen problemen gehad, maar ik zet hem gedurende de nacht altijd in vliegtuigmodus ...
|
Ik heb sinds deze namiddag hetzelfde probleem. Krijg melding geen service. Wanneer ik mijn Simkaart in andere GSM steek werkt alles wel.
Wanneer ik via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen werkt het even goed (ik kan zelfs bellen), maar na amper 30 seconden verschijnt opnieuw de melding 'geen service' Iphone probleem of ligt het bij proximus? joker |
Ondertussen een aantal acties ondernomen.
Basekaart in Iphone gestoken, werkt perfect. Proximuskaart in andere gsm gestoken werkt perfect Proximuskaart terug in Iphone: no service. Via Itunes Herstel naar fabrieksinstellingen: boodschap dat activatie enige tijd kan duren. 's anderdaags: no service. Iemand nog suggesties? Misschien maandag Proximus contacteren. |
Er was een probleem met het netwerk. Ik heb toch een sms gekregen gisteren dat er een probleem was en dat ze zich verontschuldigen
|
Gisteren heb ik toch ook een paar keer een "uitval" gehad, de snelste manier om terug verbinding te krijgen was met de hogervermelde "Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> herstel netwerkinstellingen". Maar inderdaad, soms viel hij dan na 10 of 20 minuten weer uit.
Deze morgen heb ik dit voor het laatst moeten doen en nu lijkt de verbinding hij al enkele uren stabiel, ook als ik hem verschillende keren in en uit vliegtuigmode zet. Maar het probleem is idd Proximus gerelateerd, met mijn Mobistar SIM kaart werkte de iPhone prima en dezelfde Proximus SIM kaart werkt zonder problemen in een HTC. Indien het tegen maandag niet werkt best toch eens Proximus contacteren, maar of je daar geholpen gaat worden is natuurlijk maar de vraag... |
Vandaag naar een gsmwinkel gegaan die proximus promoot. Zonder problemen werd er een nieuw sim-kaart geinstalleerd. Alles werkt weer.
Winkelbediende wist me te vertellen dat ik daar niet de eerste was en dat het blijkbaar een probleem is dat zich voordoet met iphone en proximus. Het zou aan de iphone instellingen liggen. Gaf me wel niet de garantie dat het probleem zich niet opnieuw kon voordoen. |
Bedankt voor de feedback, ik ben blij te horen dat het weer OK werkt.
Vraag waar ik dan weer mee zit, was er nu een verband tussen de netwerkproblemen bij Proximus en de niet werkende SIM-kaart, of was het eerder toeval dat het net nu gebeurde? Mijn iPhone loopt weer als een zonnetje sinds zondag, ik ga ervanuit dat de netwerkproblemen bij Proximus toch iets te maken moeten hebben gehad met de connectieproblemen... |
proximus had vorige week donderdag en vrijdagavond in zijn geheel problemen met het netwerk !
Maar toch blijf ik tevreden over proximus |
@scooter - probleem was bekend en uitgebreid op het nieuws geweest. Maar bij niet-iPhone gebruikers was alles tegen vrijdag al weer ok, bij mij heeft het tot zondag geduurd tot ik weer een stabiele connectie had. Maar ik ben akkoord, Proximus heeft prima netwerk, goede 3G dekking en "redelijke" prijzen hoewel ik veel liever een Nederlands abonnement zou hebben, een iPhone bijna gratis en 29 EUR per maand voor onbeperkt gebruik...
|
Citaat:
|
problemen met Proximus
Hey iedereen!
Wie kan mij helpen!!! AUB!! Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G. Telkens ik mijn simkaart in de Iphone steek heb ik een netwerkbereik van +/- 3u en daarna zegt mijn Iphone "geen service" (en kan dus niet meer bellen/sms'e). Ik kan nog steeds op het internet met Wi-Fi. Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn simkaart in mijn oude gsm steek dat hij mijn proximus netwerk weer vind... En als ik mijn simkaart dan weer in de Iphone steek, vind hij mijn netwerk weer, voor +/-3u en dan zit ik weer zonder netwerk ("geen service" dus) Ik heb gemerkt dat nog mensen dit probleem hebben ondervonden.. Heeft er al iemand proximus gecontacteerd, om te horen of dit Iphone gerelateerd was of dat dit enkel met proximus is??? Nu ga ik voor een final test een een pre-paid kaartje van mobistar kopen en eens zien of dit netwerk beschikbaar blijft.. Nu is het probleem dat ik ook nog niet kan overschakelen van netwerkprovider omdat ik nog 12maanden vast hang aan proximus... (baaleee) Maar heeft iemand al een oplossing voor dit probleem??? of is proximus er aan het werken??:confused: Alvast bedankt om me te helpen!! |
Citaat:
mvg steven |
Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G
Sinds ik de versie 3.0 heb geinstalleerd heb ik zeer veel de melding " geen service"
Op mijn duo kaart op mijn oude nokia blijf ik signaal houden. Nu moet ik met 2 GSM's rondlopen........... |
same here,
ik heb een 2tal weken probleemloos op OS 3.0 kunnen draaien, maar plots geen ontvangst meer (alhoewel ik op iphone wel nog volledige ontvangst heb), zelfs geen voicemail, onmiddellijk melding dat de proximus abonnee niet bereikbaar is... ik heb inmiddels een nieuwe simkaart (niet geholpen, toch niet langer dan 2u), iphone binnengegeven bij mobistar & nieuwe iphone 3G gekregen, maar ook hier heb ik opnieuw het probleem mee... ik heb gebeld naar proximus, waar een 'case' aangemaakt werd... het zal mij benieuwen.. ook een collega heeft hetzelfde probleem... |
Ik heb het probleem met t mobile nl
|
Proximus + iPhoneOS 3.0(.1) + inkomende oproepen
Ergens op het internet lees ik :"Wat ik wel heb de laatste tijd is dat ik niet gebeld kan worden... Schakelt direct door naar de voicemail.. en voicemail tijd staat op 30 seconden... Wat ik wel heb als ik 3G aanzet dan kan ik de oproepen wel ontvangen."
Ik heb IDENTIEKE probleem met een eerste generatie iPhone, ik vermoed sinds iPhoneOS 3.0. Intussen heb ik nieuwe simkaart + voicemail laten uitschakelen, helpt niet. Daarbij heb ik intussen zelfs een nieuwe iPhone 3GS gekocht, IDENTIEKE problemen. Gelukkig kan ik nu wel 3G aanzetten (niet met eerste gen iPhone) waarna ik ineens wél kan worden opgebeld. Trouwens, wanneer 3G uit staat en ik dus "niet bereikbaar" blijk (hoewel perfect signaal aangegeven linksboven) en ik zélf eens bel naar een nummer kan dat nummer mij daarna wél bereiken. Het is alsof Proximus niet weet waar ik ben, tot ik zélf eens bel. Ik wil 3G eigenlijk niet aanzetten daar ik vermoed dat dit batterij vreet en ik sowieso geen data-abo heb (gebruik steeds Wi-Fi). Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik veronderstel dat IEDEREEN met een eerste generatie iPhone + iPhoneOS 3.0(.1) + Proximus problemen heeft, of vergis ik me hier? Je kan/mag me ook steeds emailen op joostieke@gmail.com, misschien onderwerp "IPHONE PROXIMUS" of zo. Citaat:
|
ik heb probleem inmiddels al niet meer,
door push notificaties uit te schakelen is mijn iphone terug bruikbaar zoals voordien... van proximus gn woord meer gehoord btw... |
Zonet geprobeerd, zelfs telefoon herstart. Dacht eerst dat het zou werken, maar dan toch terug "votre correspondant...", niet dus. :confused:
Citaat:
|
// Verplaatst naar Overige telecomproviders Nederland en België.
|
Ik heb dit fenomeen ook voor op mijn 3GS, volle bak ontvangst met 3G, zet ik die af 'No Service'. Als ik in een grootstad ben zoals Gent, heb ik dan weer wel ontvangst.
Mijn Nokia 6210i heeft wel ontvangst met dezelfde SIM-card. Ik had ook al gedacht om mijn toestel terug binnen te brengen bij Mobistar, maar als dit niks oplevert dan heeft het geen zin om mijn iPhone 2w te moeten missen. |
Maakt niets uit, inderdaad. Als ik mijn simkaart (nieuwe!) in mijn Nokia 6210i (ook) plaats werkt ook alles "normaal", en die heeft - uiteraard - geen weet van 3G. Al 2 dagen met de helpdesk van Proximus aan het bellen geweest, hopeloos want volgens hen zijn er geen problemen aan hun netwerk.
Zit jij bij Mobistar of bij Proximus? Citaat:
|
Citaat:
Ik stond een paar weken geleden in het Mobistarverkooppunt in de Lange Munt te Gent en daar had ik met mijn Mobistar SIM card in de iPhone volle ontvangst. Ik stak er mijn Proximus in en geen ontvangst (wel met 3G), ik stap 10m verder en plots volle ontvangst met Proximus (3G uit). Ik gebruik mijn Nokia het meest om te bellen, maar schakel die soms door naar mijn iPhone wanneer ik geen 2 GSM's wil/kan meenemen en dan is het behoorlijk ambetant als er geen 3G ontvangst is. |
Gewoon om weten: als je je Mobistar-simkaart in de iPhone steekt .. werkt die dan wél naar behoren?
Citaat:
|
Citaat:
|
Dus, even als overzicht:
1. iPhoneOS3(.0.1) - Mobi* - zonder 3G : werkt niet of slechts af en toe 2. iPhoneOS3(.0.1) - Proximus - zonder 3G : werkt niet of slechts af en toe En als je 3G aanzet, dus situaties hieronder: 3. iPhoneOS3(.0.1) - Mobi* - met 3G ? [graag invullen] 4. iPhoneOS3(.0.1) - Proximus - met 3G ? werkt ! Bij mij toont ie nochtans altijd perfect signaal he, of ik nu 3G aan- of uitzet. Citaat:
|
Met 3G aan werkt hij ook niet, maar mijn Mobistar abbo heeft geen 3G geactiveerd.
Citaat:
|
Ik kan dus enkel testen met Proximus aangezien ik geen Mobistar-kaartje heb, maar..
1. Ik heb een gewoon abonnement, geen 3G-data abo dus. 2. Mijn simkaart biedt wel 3G-ondersteuning, tenminste er staat een 3G-logo op. Ik veronderstel dus dat ik wél gebruik kan maken van VOICE over het 3G-netwerk, zonder dat ik hier gebruik maak van DATA over het 3G-netwerk. Kan het zijn dat jouw Mobistar-kaartje gewoonweg veel te oud is om VOICE over 3G te ondersteunen? Citaat:
|
Citaat:
|
Update: sinds enkele uren heb ik op dezelfde plaats 2 blokjes ontvangst met mijn Proximus SIM card met de 3G uitgeschakeld.
Bij wijze van test heb ik de Mobistar SIM card ook eens erin geplaatst en die gaf zelfs drie blokjes aan :rolleyes: |
Maar kan je net na wisselen simkaart wel opgebeld worden? Bij mij werkt dat pas nadat ik zelf eens iemand opbel, zodat ze bij Proximus weten waar ik ben. Ik zet die 3G nu constant aan, ik veronderstel dat mensen met een iPhone van 1e generatie hun EDGE ook steeds dienen te activeren opdat ze steeds kunnen worden getraceerd en dus opgebeld.
Wachten op iPhoneOS 3.1 dan maar? Citaat:
|
Na het switchen naar de Proximus SIM card was het terug niks meer :mad:
Ook niet bereikbaar enkel met 3G geactiveerd, kan ik bellen of opgebeld worden. Inderdaad misschien brengt 3.1 een oplossing! Voor iemand die maar één GSM heeft is dit toch dikke miserie!!! Citaat:
|
Nog weekje wachten... :eek:
iPhone OS 3.1 to launch in September - Apple iPhone News - Know Your Mobile Citaat:
|
Ik heb ook dit probleem.
Push uitschakelen 'lost' het probleem op bij Proximus. Ik heb ook een Mobile vikings sim kaart. Daar werkt het prima. Andere users die ook push data gebruiken met een Iphone bij Mobistar hebben ook geen problemen. Wat er volgens mij gebeurt : als je push inschakelt, wordt na een korte tijd de verbinding tussen je iphone en het netwerk verbroken. Daarmee ben je niet bereikbaar voor anderen ( of voicemail , afhankelijk van je instelling). Als je nu zelf een oproep maakt, gaat de iphone zelf weer actief op zoek naar het netwerk, en je bent dan weer bereikbaar. De push zorgt ervoor dat je na een tijdje weer verbroken wordt. Het is duidelijk een probleem tussen iphone /push /proximus. Niks sim kaart , ook niet iphone alleen. Nu nog een oplossing.... proximus????? |
Push uitgeschakeld, nog steeds geen verbinding met Proximus (3G uitgeschakeld).
|
Citaat:
Ziet er niet al te rooskleurig uit... Apple maakt tethering onmogelijk met iPhone OS 3.1 - update | Mobile | Tweakers.net Nieuws ... moet je die reacties eens lezen. :eek: Citaat:
|
hallo
zelfde probleem bij mij hier: iphone 3GS gekocht, met proximus abonnement. werkte eerst niet. dat lag waarschijnlijk aan de simkaart die zo'n 8 jaar oud was. de nieuwe sim leek wél te werken. maar na een tijdje kreeg ik door dat ik soms gewoon niet gebeld kon worden (ook al was er "service"). dat kon worden verholpen met een restart. maar het lastige is dat je natuurlijk niet weet wanneer je telefoon niet werkt. soms staat er gewoon "no service". herstarten werkt dan ook. ik kan alleen bellen als 3G opstaat (ik heb geen internetabonnement btw). als ik 3G opzet, en dan wil bellen, verschijnt er plots "no service". ik veronderstel dat 3G niet op hoeft? alleszins: ik heb nog nooit een gesprek gehad zonder die 3G. zonet naar proximus geweest. daar zeggen ze dat het aan de iphone ligt. bij mobistar zeggen ze dat... jep u raadt het al. ik ben behoorlijk hopeloos dus. ligt het bij proximus? ik zou wel kunnen switchen naar mobistar, maar dan wil ik garantie dat het werkt... |
Citaat:
ik zelf woon op de boerenbuiten en de ontvangst van proximus is hier goed van Mobistar hoor ik dan weer veel klachten zelf tot in een stad als Oudenaarde toe Qua G3 ontvangst ! ik zelf heb absoluut niet te klagen bij proximus maar misschien moet je eens een volledige restore doen of is dit geen optie voor jou? |
hey bedankt voor de reactie...
ik heb al eens gerestored. nu heb ik "push" afgezet... zien of die nu werkt. 3G moet alleszins opblijven, anders is er zeker geen ontvangst. scooter, welke iphone heb je en welke OS? pieter |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00. |