iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Telenet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f144/telenet/)
-   -   Telenet en iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f144/telenet/70181-telenet-iphone-4-a.html)

squeek 28-08-10 13:53

Telenet en iPhone 4
 
zo, sinds gisteren men iphone in handen. maar toch enkele nieuwsgierigheden waar ik niet direct een antwoord op vindt via de zoekfunctie.

ten eerste, ik heb een telenet abonnement, maar men iphone geeft mobistar weer. nochtans bij het zoeken van andere providers heb ik slechts keuze uit de grote 3 : mobistar, base en proximus. is dit normaal of niet?

ten tweede, ik krijg mobiel internet en mail niet aan de praat. ik heb elke mogelijke configuratie uitgeprobeerd die ik op eender welk forum kon vinden, inclusief deze.

ergens vermoed ik dat het tweede probleem te maken heeft met het eerste. iemand een idee?

kal_el 28-08-10 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door squeek (Bericht 547860)
zo, sinds gisteren men iphone in handen. maar toch enkele nieuwsgierigheden waar ik niet direct een antwoord op vindt via de zoekfunctie.

ten eerste, ik heb een telenet abonnement, maar men iphone geeft mobistar weer. nochtans bij het zoeken van andere providers heb ik slechts keuze uit de grote 3 : mobistar, base en proximus. is dit normaal of niet?

ten tweede, ik krijg mobiel internet en mail niet aan de praat. ik heb elke mogelijke configuratie uitgeprobeerd die ik op eender welk forum kon vinden, inclusief deze.

ergens vermoed ik dat het tweede probleem te maken heeft met het eerste. iemand een idee?

eerste:
telenet maakt gebruik van het mobistar netwerk. Ik vermoed dat het net zoals bij mobilevikings (base netwerk) zal zijn dat door een wijziging naar micro sims je als operator het netwerk ziet staan van mobistar (ik zie nu base met mobile vikings)
dit omdat die microsims door mobistar & base worden uitgegeven of gebranded (correct me if i'm wrong)

jou 2e probleem, daarvoor zou ik op de telenet website eens kijken naar de instellingen bij de APN. Ik ken ze niet, maar misschien dat een andere telenet gebruiker wel het antwoord weet.

squeek 29-08-10 01:38

heb vandaag nog met de telenet klantendienst gebeld. uiteindelijk konden ze niets verkeerds zien betreft instellingen. toen hebben ze men abonnement even gede-activeert en nadien terug geactiveert. blijkbaar moet je je iphone na elke instelling terug op en af zetten. en toen werkte alles. probleem dus opgelost!

lesfetes 07-09-10 22:00

@squeek: hoe ben je aan een telenet microsim geraakt? Of heb je geknipt?

BigG 03-11-10 22:26

Ik krijg dus men telenet email niet gelinkt aan men iphone....
Inkomende server: in.telenet.be
Uitgaande server: out.telenet.be

Geeft steeds dat de nmtp server niet reageert of dat het inlog/paswoord verkeerd is. Maar ik ben héél zeker dat ze juist zijn.

Maar van de poorten ben ik niet zeker?
Iemand die hier meer over weet want op de site van telenet kan ik niet veel vinden ...

Hanske2011 03-06-11 18:26

Instellingen mail telenet iphone 4
 
De inkomende mail moet zijn in.telenet.be

Uitgaande mail bij proximus is relay.proximus.be en dit met poort 25.

Groetjes,

Hans

BlankStar 08-07-11 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigG (Bericht 595776)
Ik krijg dus men telenet email niet gelinkt aan men iphone....
Inkomende server: in.telenet.be
Uitgaande server: out.telenet.be

Geeft steeds dat de nmtp server niet reageert of dat het inlog/paswoord verkeerd is. Maar ik ben héél zeker dat ze juist zijn.

Maar van de poorten ben ik niet zeker?
Iemand die hier meer over weet want op de site van telenet kan ik niet veel vinden ...

Dat komt omdat Telenet nog altijd met marginale POP3/SMTP-servers zit van de jaren stilletjes. Je zal eens moeten zoeken naar een SMTP-server van Mobistar of Telenet Mobile om je mail te kunnen versturen.

BigG 08-07-11 15:49

Is ondertussen reeds in orde, je moet blijkbaar met het telenet netwerk verbonden zijn om mail te kunnen verzenden. Onderweg gebruik ik gmail...

Bomans 08-07-11 17:00

je kan via de smtp van gmail ook je telenet account gebruiken om mails te zenden. Ik doe dat ook zo.

Joeri75 20-08-12 11:13

Bij mij lukte het eerst ook niet , maar nadien geprobeerd met paswoord van telenet bij in en uitgaande server te zetten en dan lukte me het wel , ik werk wel via proximus , mss zit daar het verschil . was eigenlijk van plan om ook over te schakelen naar telenet King .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:58.