//

België is duur met internet

België is duur met internet discussie in Orange forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Baeyb Dan kan het nog meevallen, ik in een randgemeente van Antwerpen. Hoewel, ik wil wel overal een deftige verbinding kunnen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Orange
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-06-10, 22:32
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baeyb Bekijk bericht
Dan kan het nog meevallen, ik in een randgemeente van Antwerpen. Hoewel, ik wil wel overal een deftige verbinding kunnen hebben.
Verbinding zal met iedereen oke zijn maar ik spreek alleen over het 3G netwerk.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 26-06-10, 22:53
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coolkenneth Bekijk bericht
Zolang je niet in een boerendorp woont zal er op vele plekken al 3G dekking zijn. Zeker als je veel in of dichtbij de stad bent.
Ik moet je toch ff tegen spreken hoor in Oudenaarde bv in de Bruwaan een industriepark is de G3 van Mobistar niet te ontvangen
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #23  
Oud 26-06-10, 23:01
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Ik moet je toch ff tegen spreken hoor in Oudenaarde bv in de Bruwaan een industriepark is de G3 van Mobistar niet te ontvangen
Idd, wat mobistar betreft heb je zelfs op grotere plaatsen dikwijls ook geen 3G ontvangst en als je het al hebt en je gaat een cafe binnen ofzo dan ist omzeep.
  #24  
Oud 05-07-10, 15:12
Onnozel Onnozel is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

Ze hebben wel onlangs hun prijzen voor Mail&Surf verlaagd, ik betaal nu €15 voor 500MB, ipv €18 voor 200MB.
3G-ontvangst is wel verschrikkelijk slecht, zelfs op terrasjes in stadscentra schakelt hij regelmatig over op Edge...

Laatst gewijzigd door Onnozel; 05-07-10 om 15:13. Reden: Nog niet klaar
  #25  
Oud 05-07-10, 15:27
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Om dezelfde reden ben ik ook van Base (na 10 jaar een tevreden klant) overgestapt naar proximus. Ik verblijf ettelijke maanden per jaar aan de kust en daar heeft Base geen 3G dekking. Na telefonisch contact met de technische dienst van Base kon men niet zeggen wanneer de 3G dekking aan de kust bereikbaar ging zijn. Nu zijn ze in Luik en Namen het 3G netwerk aan het uitbreiden.
Ben dan maar overgestapt naar proximus.
  #26  
Oud 05-07-10, 15:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onnozel Bekijk bericht
Ze hebben wel onlangs hun prijzen voor Mail&Surf verlaagd, ik betaal nu €15 voor 500MB, ipv €18 voor 200MB.
3G-ontvangst is wel verschrikkelijk slecht, zelfs op terrasjes in stadscentra schakelt hij regelmatig over op Edge...
Ik heb een tijd geleden nog zitten roepen, proximus zijn gangsters en ik ga er nooit meer maar tijden veranderen en alles verandert en ik heb steeds meer en meer 3G nodig en ik heb nu ook een slingbox gekocht om zo m'n tv posten van thuis te kunnen bekijken via mijn iphone en laptop waar ik ook ben en met 3G zal dit betere kwaliteit en dergelijke geven dan met EDGE.

Ik ben over het algemaan bekeken wel tevreden met mobistar maar ik merk ook ondertussen na 8tal maand ik terug mobistar heb hun 3G netwerk nog geene vetten is en zeker niet stabiel, overlaatst in aalst in de openlucht dan nog viel ik ook constant op EDGE terug, echt zeer vervelend dus want ik keek mobile tv via mobistar maar edge kan die snelheid niet aan.
Ik denk dit komt vooral omdat er nog te weinig 3G masten staan.

Ik ben nu ook aan het bekijken of ik mss naar proximus zal overschakelen, ze zijn helaas wel heel duur en ze zijn zonder twijfel de duurste, ik heb zowel base en mobitar en proximus vergelijken en proximus is wel de duurste maar ik heb daar een goeie oplossing voor gevonden dus de kans zit er wel in ik me ook binnenkort al proximus zal aanschaffen.

Alleen zou ik van jullie eens willen weten hoe het ermee binnen zit als je een cafe ofzo binnenstapt; valt de 3G dan ook meteen altijd weg bij proximus of toch niet?

Want bij mobistar is dit bijna altijd het geval en base is nog maar net begonnen met 3G, tegen dat deze hun 3G goed is utigebreid is de 4G er al .
  #27  
Oud 18-07-10, 19:40
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Guys, .... op welke APN connecteren jullie met mobistar en welke , als er meerdere zijn, is de goedkoopste ?
En is 3G duurder dan Edge.
Ik heb hier een corporate, buiseness abonnement bij Mobistar betaald door mijn werkgever. De eerste 60€ komt op rekening van mijn werkgever. Een soort van splitt-bill systeem dus.
Nuja .. ik dus ooit al eens geprobeerd om eens een connectie te maken met het internet wat lukte, ik weet wel niet meer hoe, en heb dan rustig afgewacht wat de prijs van dit experimentje zou zijn. Ik krijg nl. de factuur steeds thuis gestuurd.
Was het effe schrikken dat een habbekrats aan data meteen al meer dan 5€ van mijn belbudget nam ..... da's toch niet normaal toch .....
__________________
... ook nog 2 iPod's 4th gen. stuck on 6.1.3
  #28  
Oud 18-07-10, 21:39
geert000 geert000 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Overmere, Belgie
Berichten: 52
Standaard

Jongens, nog nooit van Mobile vikings gehoord? Supergoedkoop: 15 euro per maand voor 60 belminuten, 1000 sms en 1 GIG internet.
  #29  
Oud 18-07-10, 21:48
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Supergoedkoop is 60€ van uw werkgever aan belwaarde krijgen in de maand.
De data optie activeren op mijn abonnement kost me 25€ in de maand en voor die keren dat ik mobiel eens van het internet wil gebruik maken via mijn iPhone is me dat het niet waard om dat er in de maand aan te geven.
Stel dus dat ik af en toe wel het internet op wil, dan wil ik dat doen via mijn huidig abonnement.
Uw opmerking is dus totaal naast de kwestie en iets waar ik persoonlijk absoluut niet mee verder kan.

Dus nogmaals ... welke APN is dan voor mij het meest geschikt

Effe opgezocht .... ik heb blijkbaar een Mobistar Fleet abonnement en info over de data optie vind je op onderstaande link.
http://business.mobistar.be/go/nl/cm...s/tarieven.cfm

Laatst gewijzigd door Xplod; 18-07-10 om 21:56.
  #30  
Oud 19-07-10, 02:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geert000 Bekijk bericht
Jongens, nog nooit van Mobile vikings gehoord? Supergoedkoop: 15 euro per maand voor 60 belminuten, 1000 sms en 1 GIG internet.
Ik was er als eerste bij wat MV betreft alleen gebruik ik deze als reserve omdat ik graag 3G heb.
  #31  
Oud 19-07-10, 10:36
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Mobiel surfen via EDGE is voor mij snel genoeg, 3G is nefast voor de batterij van de iPhone... Leve Mobile Vikings!
  #32  
Oud 19-07-10, 14:07
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lolsmurf Bekijk bericht
Mobiel surfen via EDGE is voor mij snel genoeg, 3G is nefast voor de batterij van de iPhone... Leve Mobile Vikings!
Nefast voor de batterij??
Ja, dat is zo bij de 3gs maar niet bij de iphone 4 zenne, de iphone 4 heeft een heel goede batterij aan boord en ik kan het weten, zelfs met 3G, zelfs filmpjes kijken gaan de % er minder snel af als bij de 3G en 3Gs.
Ik zeg nergens edge slecht is, das meestal nog net voldoende maar mijne maat heeft soms problemen om youtube filmpjes af te spelen omdat edge te traag is, ik laad hetzelfde filmpje op met 3G en geen probleem mee.
Ik stream ook al mijn telenet zenders naar mijn iphone en laptop en das beter met 3G dan met EDGE.
  #33  
Oud 19-07-10, 23:56
Solid_Snake Solid_Snake is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 33
Standaard

Ik ga morgen ook overschakelen naar Vikings! See y'a proximus!
  #34  
Oud 20-07-10, 09:06
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard




Ik ben ook een tevreden gebruiker van Mobile Vikings.
Voor wie de belwaarde niet nodig heeft, die kan altijd gewoon het 'data' abonnement nemen voor 12 euro in de maand (=1Gb) anders heb je het 'gewone' kaartje voor 15 euro of 40 euro / maand.

Eventjes dit, MV is een prepaid kaartje waar je per maand min. 15 euro moet op zetten. Wat krijg je hiervoor?
Mobile Vikings



Bij elke herlading zal je kunnen kiezen voor een ander beltarief.
Er zijn verschillende tariefplannen beschikbaar.
Herlaadbedrag:

€ 15 Classic
  • Data: 1Gb
  • SMS: 1000
  • Beltarief: tot 62 minuten (24 cent / min)

€ 40 Jumbo
  • Data: 1Gb
  • SMS: 1000
  • Beltarief: tot 285 minuten (14 cent / min)
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #35  
Oud 20-07-10, 11:24
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Ik ben ook MV, en ben er heel tevreden mee! ik surf ook op EDGE, en dat is snel genoeg voor mij want de meeste mensen die ik ken hebben nog eens geen internet op de gsm.. en dan kan ik zeggen, "Kijk eens hier"

De service van MV is echt prachtig! zo hebben ze me opgebeld voor mijn micro-sim, 1 dag later had ik hem ^^
  #36  
Oud 20-07-10, 12:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Het hangt idd ervan af wat je er allemaal meedoet, ik heb liefst zoveel mogelijk 3G nodig.
  #37  
Oud 22-07-10, 01:44
Jo... Jo... is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 79
Standaard

Ben ook mobile Viking, inderdaad op weinig plaatsen 3g, maar voor te surfen is edge snel genoeg. Zelf woon ik in antwerpen en heb daar meestal hsdpa. Wat ik wel raar vond is dat ik im het centrum geen hsdpa had maar enkel edge...

Ook is nog een nadeel van de 3g dat er een 60kb/s limiet op zit.
Ben zeer tevreden van mobile viking, zeker toen ik erachter kwam dat ik nadat mijn maand verlopen is nog sporadisch op internet mag! Dit was goed aangezien il tijdens vakantie weinig gebruik maak van mobiel internet.
  #38  
Oud 22-07-10, 15:34
Miki99Ronaldo Miki99Ronaldo is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 30
Standaard

MV heeft nog een klant bij.
De tariefvoorwaarden bij Mobistar zijn echt peperduur in vergelijking met MV.
Ik wacht wel nog om van operator te veranderen want straks geven ze nog voorrang op Mobistarklanten volgende week vrijdag
  #39  
Oud 22-07-10, 16:32
Xplod Xplod is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Heusden O-Vl. Belgie
Berichten: 97
Standaard

Krijg je bij MV een nieuwe SIM ... of is de data optie te combineren met een huidig bestaand abonnement
  #40  
Oud 24-07-10, 21:18
ABry ABry is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 114
Standaard

My30 for iphone heeft een databundel van 200MB. Is dit veel ? Wat kan je er ongeveer mee ?
Is het bv genoeg om af en toe mails te checke, op facebook en hln wat rond te surfen ?
Reageren

Labels
base, duur, internet, mobistar, proximus



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G met een nieuw scherm, kortere batterij duur cedricgl iPhone algemeen 2 21-03-10 13:06
Geen internet in België onder GPRS mhoutman Internet in buitenland (roaming) 4 16-10-09 19:03
t-mobile internet nederland belgie christiaanberg Odido (T-Mobile) 9 01-03-09 23:31
Wat kost mobiel internet in belgie Ronalje Internet in buitenland (roaming) 2 25-11-08 22:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.