iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Personal hotspot (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/86056-personal-hotspot.html)

PJ_9911 04-03-11 21:55

Personal hotspot
 
Net de iOS 4.3 GM geïnstalleerd. Nergens personal hotspot te vinden.
Dit zou er zo moeten uitzien:
How Personal Hotspot Works On The Verizon iPhone (Pictures)

bij mij staat locatievoorzieningen in de plaats.

Echt cool van mobistar, morgen eens mijn contract gaan opzeggen.

lolbroeck 04-03-11 22:10

Waarschijnlijk zal het aan je provider (Mobistar) liggen, die ondersteunen dan geen 'hotspot-functie' (=groter dataverbruik, vandaar).

PJ_9911 04-03-11 22:19

ze zullen waarschijnlijk bang zijn dat klanten nu hun 500 mb waarvoor ze de volle 15€ moeten neertellen zullen opgebruiken

stijnvw 10-03-11 11:48

ze zouden beter de voordelen hiervan inzien, klanten zullen meer en meer data verbruiken, dus ze zullen automatisch meer inkomsten hebben hiervoor.

WDS001 10-03-11 11:49

Het zijn inderdaad enkel Proximus en Base (Mobile Vikings) die Personal Hotspot ondersteunen, bij Mobistar werkt het niet.

neill 10-03-11 16:09

Zijn er nog bijzondere instellingen die je voor Base moet doen? Het Personal Hotspot menu verschijnt enkel als ik iets ingeef in de velden "Internet Tethering" onder "Cellular Data Network", maar als ik daar de typische Base gegevens ingeef (gprs.base.be en base als gebruikersnaam en paswoord) slaag ik er niet in de connectie te maken. Mijn mac herkent het netwerk "iPhone" en ik kan mijn wachtwoord ingeven, maar ik krijg geen verbinding. Mis ik een instelling? (Wat is die bijvoorbeeld bij Mobile Vikings?)

Thanks!

stijnvw 10-03-11 20:56

net op twitter gelezen:
“@VincentVQ: Antw op vraag van velen: Mobistar doet er alles aan om asap de Personal Hotspot op iPhone 4 met iOS 4.3 te activeren.”

ballegooier 10-03-11 22:04

Tsss jullie Belgen hebben maar eens mazzel dit keer... Hier in NL lijkt vooralsnog slechts 1 provider dit te ondersteunen.

PJ_9911 10-03-11 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijnvw (Bericht 650082)
net op twitter gelezen:
“@vincentvq: Antw op vraag van velen: Mobistar doet er alles aan om asap de personal hotspot op iphone 4 met ios 4.3 te activeren.”

z a l i g !!

neill 11-03-11 15:07

Kan iemand die bij Base zit ajb even z'n "Internet tethering" instellingen delen als Personal Hotspot werkt voor jou? Heb Base al gecontacteerd, maar voorlopig geen helder antwoord...

Dank!

tradie 11-03-11 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neill (Bericht 649922)
Zijn er nog bijzondere instellingen die je voor Base moet doen? Het Personal Hotspot menu verschijnt enkel als ik iets ingeef in de velden "Internet Tethering" onder "Cellular Data Network", maar als ik daar de typische Base gegevens ingeef (gprs.base.be en base als gebruikersnaam en paswoord) slaag ik er niet in de connectie te maken. Mijn mac herkent het netwerk "iPhone" en ik kan mijn wachtwoord ingeven, maar ik krijg geen verbinding. Mis ik een instelling? (Wat is die bijvoorbeeld bij Mobile Vikings?)

Thanks!

Bij MV is het,
web.be
web
web

2x instellen, zowel bij mobiele data als bij internet tethering.
En als je van tethering wil gebruik maken, verbinden en dan personal hotspot op, "aan", zetten.

neill 11-03-11 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tradie (Bericht 650336)
Bij MV is het,
web.be
web
web

2x instellen, zowel bij mobiele data als bij internet tethering.

Bedankt, 2x hetzelfde instellen bij Base werkt niet voor mij, niet via USB, bluetooth of Wi-Fi. Vreemd. Ik pruts verder! Als er nog mensen zijn met tips...

BHoeneveld 11-03-11 16:47

De vrienden van TMobile hebben hem uitstaan: dus niet zichtbaar in de instellingen..

apotheosis 12-03-11 00:13

Ik heb proximus; kan ik die ouwe update er niet terug opzetten aub zodat ik terug tethering kan gebruiken makkelijk en snel en via Wi-Fi zoals het hoort?

Want als ik dienen hotspot aanzet dan verdwijnt mijn Wi-Fi van thuis,lol en dan zit ik op gprs en als ik mijn iphone dan aansluit op de laptop dan kan ik alleen via gprs surfen en niet meer zoals ervoor via mijne eigen Wi-Fi thuis, wat een trieste boel en via gprs surfen, het valt soms dikwijsl uit ook, werkt niet echt goed en is natuurlijk pokketraag.

Goed bezig apple, echt een schande, byebye tethering zeg ik daartegen mee hun ***** update.

Als ik de oude update er terug kan opzetten laat me weten hoe aub?

Guest-20180925190238 12-03-11 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 650507)

Goed bezig apple, echt een schande, byebye tethering zeg ik daartegen mee hun ***** update.

Je bent weer eens op de verkeerde aan't schelden. Apple biedt tethering mogelijkheid in verschillende iOS versies, nu ook hotspot tethering in iOS 4.3.

Het zijn de telecom operators die deze mogelijkheden in- of uitschakelen, niet Apple.

ballegooier 12-03-11 08:50

Hoewel ik ook geen soep maak van die frustie post (tethering lijkt bij hem te werken, zonder dat ie lijkt te snappen hoe het werkt, dus.... natuurlijk 'verdwijnt' :? de Wi-Fi van je huis als je via je iPhone gaat tetheren)
Die Belgen mogen van geluk spreken dat alle Providers het daar ondersteunen, itt hier in NL (alleen Hi, dacht ik?)
Maar Apple geeft providers wel (veel) invloed. Nokia doet dit volgens mij helemaal niet of anders (providers laten inmengen in zaken als tethering)

Guest-20180925190238 12-03-11 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 650533)
Maar Apple geeft providers wel (veel) invloed. Nokia doet dit volgens mij helemaal niet of anders (providers laten inmengen in zaken als tethering)

Ik weet niet of Nokia zoiets heeft als personal hotspot met toegang voor meerdere toestellen.

Misschien zijn de Nederlandse providers wel bang dat er "handeltje" ontstaat indien zij de personal hotspot functie zo maar vrijgeven.

Bijvoorbeeld: Kees zit op de "kemping" en wil een beetje van zijn T-Mobile i-300 onbeperkt internet abo terugverdienen. Kees van de "kemping" laat zijn buren voor 5,- €/dag gebruik maken van zijn personal hotspot. Na twee dagen vakantie heeft Kees zijn i-300 abo voor die maand terugverdiend en T-Mobile heeft buitensporig veel dataverkeer op dat abo gehad, meer dan Kees ooit in zijn eentje had kunnen verbruiken.

Vanstra 12-03-11 09:54

Ik snap het allemaal niet van die providers. Wat maakt het nu uit hoe jij jouw (gelimiteerde) databundel verbruikt ? Of het nu webbrowsen, twitter of personal hotspot is. Als je door jouw databundel heen bent ben je er gewoon 'doorheen' en ga je extra betalen. Dat levert de providers gewoon meer geld op.

apotheosis 12-03-11 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 650533)
Hoewel ik ook geen soep maak van die frustie post (tethering lijkt bij hem te werken, zonder dat ie lijkt te snappen hoe het werkt, dus.... natuurlijk 'verdwijnt' :? de Wi-Fi van je huis als je via je iPhone gaat tetheren)
Die Belgen mogen van geluk spreken dat alle Providers het daar ondersteunen, itt hier in NL (alleen Hi, dacht ik?)
Maar Apple geeft providers wel (veel) invloed. Nokia doet dit volgens mij helemaal niet of anders (providers laten inmengen in zaken als tethering)

Ik zie al hoe het ermee zit; via Wi-Fi gaat niet meer en is ook niet nodig, mijnen euro valt nogal laat ;).

Mobistar in belgie is al heel lang ze tethering niet toelaten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.