iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   (ask) internet via laptop naar iphone zonder router (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/10273-ask-internet-via-laptop-naar-iphone-zonder-router.html)

freemanfunky 30-03-08 01:26

(ask) internet via laptop naar iphone zonder router
 
hi guys..

ik heb de nieuwe iphone 16gb met versie 114. en ik wil wat applicatie instaleren, maar helaas geen Wi-Fi verbinding beschikbaar in de buurt..en ik heb ook geen router om mijn adsl internet te delen. dus mijn vraag is..is het mogelijk om Wi-Fi te maken via mijn laptop om het internet te delen..?

alvast bedank voor de reactie..

groetjes..



ps:sorry voor mijn slechte nederlands..

cypher21 30-03-08 01:34

Dat kan, maar dan moet je de laptop als gateway configureren.
Internet delen en dan de iphone verbinding laten maken met de draadloze netwerkkaard in de laptop.

Uitgebreide handleidingen hiervoor zijn te vinden op google ;)

iGitze 30-03-08 13:02

Je kan een adhoc netwerkje opzetten : InformIT: Reverse-Tethering the iPhone > Setting Up the Wi-Fi Link

freemanfunky 31-03-08 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iGitze (Bericht 89735)


ik heb het al geprobeerd..maar het lukt nog steeds niet..de iphone kan toch de netwerk niet vinden..

:o

freemanfunky 31-03-08 00:28

yess...nu is het gelukt..de iphone kan nu de Wi-Fi vinden..maar ik kan nog steeds niet interneten..:(

Shelldass 31-03-08 00:34

1 Bijlage(n)
Ik gebruik hier thuis een externe Wi-Fi dongle waarbij ik mijn bedraade verbinding draadloos uitzend via mijn laptop. Deze functioneerd dan als Access Point met een eigen Mac Adress. Het programma dat ik hiervoor gebruik heet "ZDWLan Utility". Je zou daar even op kunnen Google'en en kijken of je op die manier je verbinding draadloos kunt uitzenden. Let echter wel even op want er schijnt een virusinfected versie van dat "ZDWLan" rond te gaan, dus zorg er voor dat je het van een betrouwbare website download.

Dat ziet er ongeveer zo uit:

freemanfunky 31-03-08 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shelldass (Bericht 90166)
Ik gebruik hier thuis een externe Wi-Fi dongle waarbij ik mijn bedraade verbinding draadloos uitzend via mijn laptop. Deze functioneerd dan als Access Point met een eigen Mac Adress. Het programma dat ik hiervoor gebruik heet "ZDWLan Utility". Je zou daar even op kunnen Google'en en kijken of je op die manier je verbinding draadloos kunt uitzenden. Let echter wel even op want er schijnt een virusinfected versie van dat "ZDWLan" rond te gaan, dus zorg er voor dat je het van een betrouwbare website download.

Dat ziet er ongeveer zo uit:


ik ga het proberen..bedankt..

freemanfunky 01-04-08 12:50

het is nog steeds niet gelukt..
can somebody help me?

iGitze 01-04-08 16:02

Ik wilde het ook proberen, omdat ik de adhoc instellingen niet juist krijg... Ik zoek op ZDWlan, maar ik kan nergens een download / site erover vinden

freemanfunky 28-06-08 00:45

probleem is nog steeds niet opgelost..
heeft iemand nog een idee?

macfreaker 28-06-08 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freemanfunky (Bericht 132124)
probleem is nog steeds niet opgelost..
heeft iemand nog een idee?

Ik zie dat topic van maart is.Waarom zo lang wachten als het probleem nog niet opgelost is ?

freemanfunky 28-06-08 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 132224)
Ik zie dat topic van maart is.Waarom zo lang wachten als het probleem nog niet opgelost is ?

hehe..want soms als ik in mijn kamer zit,heb ik wel internet nodig voor mijn iphone ,en soms niet want ik sluit meestal mijn iphone met mijn pc aan via pc suite..

dus...:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.