Wifi connectie valt weg na paar meter discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een tijdje (ik denk na de upgrade naar ios 5.1) krijg ik met mijn iphone 3Gs enkel nog verbinding wanneer ik op een meter ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Wi-Fi connectie valt weg na paar meter
Sinds een tijdje (ik denk na de upgrade naar ios 5.1) krijg ik met mijn iphone 3Gs enkel nog verbinding wanneer ik op een meter van mijn router sta, eens ik verder wegga of er komt iets tussen te staan is de verbinding weg.
Ik heb dit probleem zowel thuis (telenet),als op het werk (belgacom), als bij mijn schoonouders, kortom overal :s Ik dacht eerst dat de Wi-Fi antenne zou defect zijn, maar ik lees dat er verschillende mensen met dit probleem zijn, dus denk ik dat het probleem elders zit. Iemand enige raad? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Aan de antenne ligt het waarschijnlijk niet, dat is een passief element. Probeer eens of Bluetooth nog goed werkt. BT en Wi-Fi gebruiken dezelfde frequentieband (op een iPhone) en dezelfde radio chip.
|
|
|||
|
|||
bluetooth werkt wel nog want die gebruik ik voor mijn carkit.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
ahja just
Zal straks eens proberen of mijn bluetooth werkt op een langere afstand. |
|
|||
|
|||
Dit een beetje uit het oog verloren en iPhone gewoon gebruikt zonder Wi-Fi. :s
Voor zover ik heb kunnen merken blijft mijn bluetooth toch wel werken. |
|
|||
|
|||
Komt wel vaker voor. Meestal na een val. Antennekabeltje zal van het printplaatje zijn losgekomen.
Advies; Laat de connectie van het antennekabeltje checken. |
|
|||
|
|||
Is dit een grote kost? Want met het vooruitzicht op de iPhone 5 die morgen wordt voorgesteld ben ik eraan aan het denken om misschien toch de nieuwe aan te kopen
|
|
|||
|
|||
Wat ik zo gegoogled heb:
Complete Wi-Fi-antenne vervangen kost ongeveer € 50,-. Reparatie tijd zou ongeveer 30 minuten bedragen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wi-Fi valt weg | piet-t | Wi-Fi | 5 | 21-10-11 18:19 |
Netwerk valt weg na een paar uur | patjedb | iPhone algemeen | 2 | 21-10-11 11:03 |
Op paar meter afstand geen Wi-Fi meer | Fulmaster | Wi-Fi | 15 | 17-05-11 16:22 |
Bereik iphone valt weg na een paar uur. | florisken | iPhone algemeen | 0 | 30-06-10 23:08 |
Wi-Fi valt weg | iGitze | Archief | 2 | 02-03-08 18:59 |
|
|