//

WiFi ongevoelig op iPAd

WiFi ongevoelig op iPAd discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Net terug van 2 weken vakantie in Italië, Zwitserland en Duitsland en OVERAL waar WiFi was het probleem dat de iPad 3 gewoon redelijk ongevoelig ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-07-12, 23:38
ericmeuffels ericmeuffels is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Cool Wi-Fi ongevoelig op iPAd

Net terug van 2 weken vakantie in Italië, Zwitserland en Duitsland en OVERAL waar Wi-Fi was het probleem dat de iPad 3 gewoon redelijk ongevoelig is voor Wi-Fi netwerken op campings. (had ik ook maar in mindere mate op de Macbook pro die ik ook meegenomen had). Als voorbeeld gisteren in Hockenheim. Ik stond op ongeveer 15 meter van de receptie (waarop een grote Wi-Fi antenne stond) en zowel de Mac als de ipAd zagen geen netwerk . Liep ik een paar meter naar de receptie toe dan werkte het feilloos. En dat heb ik eigenlijk gedurende 2 weken steeds opgemerkt. Waar de Macbook vaak verbinding had zag de iPad zelden een netwerk. Heb ik dat nou alleen of moet er iets ingesteld worden of mis ik ergens iets? Ben heel benieuwd naar ervaringen hieromtrent.
Oftewel: Is het zo dat de iPad 3 niet erg gevoelig is voor draadloos Wi-Fi? (thuis overigens geen problemen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-07-12, 02:10
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Een wi-fi antenne zegt nix over de sterkte van het signaal...

Verder is het meestal zo dat op openbare plaatsen een zwak signaal over een

grotere range wordt uitgezonden...

Vandaar dat je thuis...wellicht met een veel kleinere antenne...een sterker signaal krijgt...

Een ander feit is dat de iPad/iPhone een wi-fi verbinding pas laten zien vanaf een bepaalde sterkte (te verhelpen met wi-fi boost uit cydia)...wat dan weer het verschil met je Macbook verklaart...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 21-07-12, 08:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericmeuffels Bekijk bericht
Ik stond op ongeveer 15 meter van de receptie (waarop een grote Wi-Fi antenne stond) en zowel de Mac als de ipAd zagen geen netwerk .
Een Wi-Fi antenne mag nooit een hogere versterking hebben dan 2.2 dBi bij een zendvermogen van van 20 dBm. Een Wi-Fi antenne is dan nooit langer dan ca. 14 cm.

Volgens de natuurwet L=v/f is een Wi-Fi antenne op 2.4 GHz ca. 6.4 cm lang. Een 2.2 dBi antenne heeft twee (2) gestapelde dipolen van 6.4 cm = 12.8 cm. Met connector en behuizing dus ca. 14 cm.

Die "grote" Wi-Fi antenne zal dan wel iets heel anders geweest zijn. Op zo'n circuit wordt ook andere radioapparatuur gebruikt in de VHF/UHF/SHF-banden.

Op openbare plaatsen moet de bandbreedte (20/40 MHz) soms verdeeld worden over heel veel gebruikers. Dat is kan dan de reden zijn zijn dat zowel de iPad en Mac "ongevoelig" lijken.
  #4  
Oud 21-07-12, 11:34
ericmeuffels ericmeuffels is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Een wi-fi antenne zegt nix over de sterkte van het signaal...

Verder is het meestal zo dat op openbare plaatsen een zwak signaal over een

grotere range wordt uitgezonden...

Vandaar dat je thuis...wellicht met een veel kleinere antenne...een sterker signaal krijgt...

Een ander feit is dat de iPad/iPhone een wi-fi verbinding pas laten zien vanaf een bepaalde sterkte (te verhelpen met wi-fi boost uit cydia)...wat dan weer het verschil met je Macbook verklaart...
Bedankt voor je antwoord. Het gedeelte over het laten zien van de sterkte geloof ik onmiddellijk. Echter ... het kan niet zo wezen dat je ongeveer IN de antenne zit en dat de iPad 'm dan niet eens ziet, niet op zo'n afstand. Was echt maar 10/15 meter en vrij "uitzicht". Ik had er nog niet bijverteld dat anderen, die veel verder weg stonden, op hun Windhoos machines gewoon bereik hadden.
  #5  
Oud 21-07-12, 11:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericmeuffels Bekijk bericht
Echter ... het kan niet zo wezen dat je ongeveer IN de antenne zit en dat de iPad 'm dan niet eens ziet, niet op zo'n afstand. Was echt maar 10/15 meter en vrij "uitzicht". Ik had er nog niet bijverteld dat anderen, die veel verder weg stonden, op hun Windhoos machines gewoon bereik hadden.
Die Windowsmensen stonden dan waarschijnlijk dichter bij de "echte" Wi-Fi antenne. Terwijl jij onder een "grote" VHF/UHF antenne stond die met een grote veldsterkte de Wi-Fi ontvangers van jouw apparaten volledig toestopten.

Succes verder
  #6  
Oud 21-07-12, 20:20
ericmeuffels ericmeuffels is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

Thx Timosha voor je uitgebreide antwoord. Ik leer steeds meer bij
Helaas ook hier moet ik op antwoorden dat de veronderstellingen niet kloppen. Ik stond niet op de Hockenheimring maar 10 / 15 meter van de camping-receptie vandaan. En op dat dak van de receptie stond een grote paal en daaraan zat toch echt de Wi-Fi antenne zo verzekerde men mij. Op 5 meter van die receptie had ik wel bereik maar daarbuiten hield 't gewoon op. En de Windhoosmensen stonden gewoon verder weg van diezelfde antenne. Ik heb dit allemaal heel precies uitgezocht omdat ik me totaal niet kon voorstellen wat me overkwam. De mensen van de camping hadden dit ook nog nooit meegemaakt, alleen in de uithoeken had men een zwak of geen bereik.
  #7  
Oud 21-07-12, 20:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericmeuffels Bekijk bericht
Thx Timosha voor je uitgebreide antwoord. Ik leer steeds meer bij
Helaas ook hier moet ik op antwoorden dat de veronderstellingen niet kloppen. Ik stond niet op de Hockenheimring maar 10 / 15 meter van de camping-receptie vandaan. En op dat dak van de receptie stond een grote paal en daaraan zat toch echt de Wi-Fi antenne zo verzekerde men mij.
Ik leer ook elke dag bij, dat is helemaal niet zo erg

Ik denk dat mijn veronderstellingen toch min of meer juist zijn. Je levert zelf de indices Een zwak zendvermogen en eventueel oversturing van de ingangstrappen van de Wi-Fi chipjes in MacBook en iPad.

Het uitgangsvermogen van een Wi-Fi access point is in heel Europa wettelijk beperkt tot 20 dBm (of 100 mW). Ik vraag mij nu af hoeveel vermogen er nog aankomt van die 100 mW "boven op die grote paal op het dak van de receptie". Op 2.4 GHz is de demping op een coaxiale kabel enorm. Om dat verlies enigszins te beperken is minstens een coaxiale kabel van 7/8" nodig.

Om jouw oorspronkelijke vraag te beantwoorden: de ontvangstgevoeligheid van een MacBook en een iPad is uitstekend. Zelfs op 5 GHz.

Ik ga het hier bij laten want de discussie neemt academische vormen aan

  #8  
Oud 21-07-12, 22:12
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Vraag blijft natuurlijk waarom windows computers wel bereik hebben en de iPad niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juli 2012 om 22:18 ----------

Als iemand er plezier in heeft:
https://discussions.apple.com/thread...t=585&tstart=0

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juli 2012 om 22:22 ----------

Begint hier: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

En eindigt (vandaag) hier: https://discussions.apple.com/thread...t=585&tstart=0

99 pagina's in 2 maanden!

Laatst gewijzigd door Beech43; 21-07-12 om 22:23.
  #9  
Oud 21-07-12, 22:56
ericmeuffels ericmeuffels is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 5
Standaard

He he, ben dus niet de enige ......
  #10  
Oud 22-07-12, 00:19
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
te verhelpen met wi-fi boost uit cydia
Werkt dat goed?
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #11  
Oud 22-07-12, 01:14
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Hoewel de naam de tweak een beetje te veel eer aandoet...want het is geen booster pur sang...is het wel de moeite waard...mijn gedacht...

Je krijgt veel meer beschikbare wi-fi netwerken te zien omdat het de door Apple ingestelde barrière doorbreekt...

Of je op deze netwerken ook daadwerkelijk kunt surfen..? Da's natuurlijk een ander paar mouwen...Ook hier gelden de gebruikelijke toegangsprotocollen...

Maar het werkt dus wel...Zeker weten !!!
  #12  
Oud 22-07-12, 08:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Je krijgt veel meer beschikbare wi-fi netwerken te zien omdat het de door Apple ingestelde barrière doorbreekt...
Alternatief is er in Cydia ook nog Wi-Fi Analyzer. Dat appje doet hetzelfde maar je krijgt er nog een boel informatie bij. Plus dat dit appje ook nog een kleine maar redelijk betrouwbare spectrum analyzer aan boord heeft.

PS:
Die "barriere" is er niet voor niets, maar dat is dan weer een ander verhaal
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? yuiop88 iPad algemeen 57 15-05-12 00:31
ipad 3g Wi-Fi lukt niet met Wi-Fi elke x wachtwoord onjuist joruarez Wi-Fi 5 09-06-11 07:08
Wi-Fi erg ongevoelig op iPhone 4 plindeman Wi-Fi 3 02-09-10 21:21
Touchscreen deel ongevoelig! pevi iPhone algemeen 1 28-02-08 18:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:52.