virus of iet dergelijks op Ipad en iphone via Wi-Fi discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, vandaag heb iets merkwaardigs gemerkt... ik heb een draadloos internet via een netgear router, daar kan ik kijken (wat ik regelmatig doe) of er ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
virus of iet dergelijks op Ipad en iphone via Wi-Fi
Hallo, vandaag heb iets merkwaardigs gemerkt...
ik heb een draadloos internet via een netgear router, daar kan ik kijken (wat ik regelmatig doe) of er vreemde aangesloten apparaten op mijn router zitten en de laatste keer dat ik het deed was alles in orde, tenminste een controle via mijn ipad via de app "Net Master HD" ook vandaag geeft de app enkel mijn ipad en printer aan.... wanneer ik op de pc een controle doe (lang geleden, ik zeg het eerlijk) merk ik dat er drie apparaten instaan die ik niet ken. wanneer ik mijn ipad loskoppel van WI-Fi verdwijnen deze tegelijk met de ipad. Hetzelfde met mijn Iphone ook daar verbinden zich 3 apparaten en verdwijnen tegelijk als ik mijn Iphone loskoppel van WI-FI... ?? Bijlage foto... Iemand raad? patrick
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Wijken de leesbare MAC adressen af van die van de onleesbaar gemaakte devices?
|
||||
|
||||
Ja, ik weet eerlijk gezegd niet of het goed is een ganse mac adres ip het forum te plaatsen, daarom de eerste drie nummers....
mijn apparaten: 00:26:08: 44:1E:A1: de onbekende: 2C:20:61: 69:69:28: 64:20:61: |
|
||||
|
||||
Zijn die onbekende continu zichtbaar? Of maar tijdelijk? (dan zou het een poortscan kunnen zijn)
Of zijn ze er altijd alleen exact op de momenten dat je iOS devices aan staan, zoals je suggereert? Heb je je router als eens gereset? Heeft die router de meest recente firmare? |
|
|||
|
|||
3) 32.49.55.44 = AT&T
4) 91.105.43.32 = LATTelecom 5) 98.44.32.120 = Comcast Cable Stream jij soms filmpjes of deuntjes via proxy servers of zoiets? Of inderdaad een port scan zoals XIII schreef. |
|
||||
|
||||
sinds ik het heb gemerkt staan ze continue aan, samen met één van mijn toestellen
met beiden op de Wi-Fi komt er nog eentje bij..... nee ik stream niets als je wil maak ik eens een lijstje van mijn apps..... ik dacht dat het iets kon te maken hebben met "Ordnungsdiensten" sorry mijn nederlands is een beetje weg, het betreft in ieder geval dat mijn lokatie over Wi-Fi zou kunnen gevonden worden maar dit heb ik voor een test al afgezet..... |
|
|||
|
|||
Citaat:
Het zou toch een port scan kunnen zijn zoals XIII al schreef. Of eventueel "Road Warriors" die op zoek zijn naar een gratis Wi-Fi access point. In jouw geval worden er Amerikaanse en een Lets IP-adres gebruikt. EDIT: Ik heb eens een apparaat naam in een Hex converter ingegeven en het resultaat is iets dat wel heel erg op een UDID lijkt. Dus misschien toch mensen met een smartphone die op zoek zijn naar gratis Wi-Fi. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 02-08-12 om 14:54. Reden: Toevoeging |
|
||||
|
||||
drastische middelen, ik heb zojuist mijn iphone op fabrieksinstellingen geplaatst, en op dit moment Iphone dus nog niets van vreemde apparaten....
ik hou jullie op de hoogte.... |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
ieder keer dat ik een app installeer een controle, sofort er iets is meld ik me (ben toch in ziekenkas ;-)
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 augustus 2012 om 17:02 ---------- een beetje verder denk ik, is het mogelijk dat dit gebeurt nadat ik een google calender heb geinstaleert? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone kapot / virus ?? | tariajen | iPhone algemeen | 11 | 14-04-13 12:27 |
iPhone: Iphone 1G upgraden naar 3.1.3. wil iet lukken | mabaelst | Jailbreak | 0 | 13-08-10 21:27 |
iPhone: Iphone virus | vinc | Jailbreak | 2 | 17-02-10 19:18 |
|
|