iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi op de TUDelft (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/13558-wifi-op-de-tudelft.html)

lukah 27-05-08 20:33

Wi-Fi op de TUDelft
 
Bij de TUDelft werken ze met een VPN-verbinding. Zonder deze verbinding kan je niet gebruik maken van het netwerk. Ik zie nu ik me iphone binnenheb dat hij VPN ondersteunt. Ik heb het alleen nog niet werkend gekregen.. Is er hier iemand die ook in Delft studeert en de Wi-Fi al werkend heeft gekregen op het netwerk van de TUDelft?

Op de website van de TUDelft staan de volgende gegevens:

Hostnaam: luchtbrug.tudelft.nl
Groep naam: public
Groep paswoord(pre-shared key): wireless
Gebruikernaam: NetID

Die NetID staat dan voor me TUDelft inloggegevens, hier hoort natuurlijk ook een passwoord bij.. Heeft iemand enig idee waar ik deze gegevens in moet vullen bij VPN? Er staan namelijk veel meer opties open dan alleen deze 4!

thanx

Merkie 27-05-08 22:39

VPN op de iPhone? Mijne heeft dat niet hoor. Met de 2.0 firmware wordt 802.1x ondersteund waardoor je als het goed is probleemloos zou moeten kunnen inloggen op het TU Delft netwerk.

ArB 27-05-08 23:00

Vpn staat er gewoon bij inderdaad, maar inloggen via naam en wachtwoord is het protocol 802.x en is op dit moment nog niet gesupport.

De verwachting is inderdaad dat versie 2.0 dit wel heeft. Even afwachten dus...

mlam 28-05-08 19:35

Zelfde hier op de HvA, waar ik helaas ook geen netwerk kan krijgen :mad:

paulmadejong 17-07-08 17:54

Mocht je 2.0 al geïnstalleerd hebben: check dit topic voor de instellingen van de TU.

houman2e 12-08-08 16:45

- Met iPhone 3G op Wnet1 van Tudelft: (firmware 2.0)

In the 'SpringBoard' menu (home) choice 'Instellingen/Settings'
Choice 'Wi-Fi'
Click on 'Wnet1', the iPhone / iPod Touch will connnect
Click on 'Instellingen/Settings' to go back a page
Choice 'Algemeen/General', 'Netwerk/Network' and 'VPN'
Choice 'Voeg toe.../Add'
Select 'IPSec'
Fill in the form:
Description: "TU delft"
Server: "luchtbrug.tudelft.nl"
Account: [fill in your netid, followed by @tudelft.nl]
Password: [fill in your password]
Leave 'Gebruik Certificaat/ Use Certificate' off
Group name: "public"
Secret: "wireless"
Click 'Bewaar/Save'
Enable 'VPN' by pushing the button

Mij is het gelukt, maar spaar de moeite 3g is sneller dan tu Wi-Fi op de iPhone!!!!

paulmadejong 12-08-08 16:57

Voor de goede orde: bovenstaande instellingen zijn niet voor het eduroam netwerk maar voor WNET1.

Wil je gebruik maken van eduroam, volg dan deze pdf: http://studiolab.io.tudelft.nl/stati...lessiPhone.pdf

Overigens is voor mij Wi-Fi toch net iets sneller dan 3G en verbruikt Wi-Fi net wat minder stroom dan 3G.

houman2e 12-08-08 21:58

Vandaag nog getest:
Wi-Fi (wnet1 tudelft) : 35 kb/s
3G : 150 kb/s


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulmadejong (Bericht 167786)
Voor de goede orde: bovenstaande instellingen zijn niet voor het eduroam netwerk maar voor WNET1.

Wil je gebruik maken van eduroam, volg dan deze pdf: http://studiolab.io.tudelft.nl/stati...lessiPhone.pdf

Overigens is voor mij Wi-Fi toch net iets sneller dan 3G en verbruikt Wi-Fi net wat minder stroom dan 3G.


signs2007 13-08-08 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door houman2e (Bericht 167985)
Vandaag nog getest:
Wi-Fi (wnet1 tudelft) : 35 kb/s
3G : 150 kb/s

Yup, men heeft de Wi-Fi snelheden flink geknepen op de TU

lukah 13-08-08 10:08

Hebben ze serieus een limiet erop gezet?
Vorige keer dat ik er was zat ik nog met 2 MB/s te downloaden vanaf mijn laptop.

Daarnaast kan het netwerk soms ook verschrikkelijk traag zijn, vooral als het druk is op de campus.

Brimme 13-08-08 10:40

heeft iemand ook de instellingen van het uva netwerk ? is 802.x

signs2007 13-08-08 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lukah (Bericht 168180)
Hebben ze serieus een limiet erop gezet?
Vorige keer dat ik er was zat ik nog met 2 MB/s te downloaden vanaf mijn laptop.

Daarnaast kan het netwerk soms ook verschrikkelijk traag zijn, vooral als het druk is op de campus.

Jeps, Wireless was inderdaad snel tot de limiet :D

paulmadejong 13-08-08 16:07

Hebben jullie een bron met die limiet want ik heb nergens last van op mijn laptop/iPhone via eduroam.

signs2007 13-08-08 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulmadejong (Bericht 168408)
Hebben jullie een bron met die limiet want ik heb nergens last van op mijn laptop/iPhone via eduroam.

Er is flink gelimiteerd op downloads, dus via binaries etc.

p.s. ik werk op de TU :cool:

paulmadejong 18-08-08 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door signs2007 (Bericht 168621)
Er is flink gelimiteerd op downloads, dus via binaries etc.

p.s. ik werk op de TU :cool:

Jep, maar dat zegt dus niets over download snelheden. Waarschijnlijk gebruiken jullie testmyiphone.com voor de snelheids test? Deze is verre van betrouwbaar. Deze werkt al stukken beter maar is door zijn locatie in de VS nog steeds niet accuraat: iPhone speedtest

Met mijn laptop download ik vrolijk met 3-5MB/s (802.11g), eduroam is dus niet geknepen.

Overigens werkt eduroam ook op de iphone. Dit heeft als voordeel dat je niet continu de vpn verbinding hoeft te herstellen en dus ook eventueel thuis nog online kunt zijn mocht je in een FTTD huis wonen.

signs2007 18-08-08 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulmadejong (Bericht 171384)
Jep, maar dat zegt dus niets over download snelheden. Waarschijnlijk gebruiken jullie testmyiphone.com voor de snelheids test? Deze is verre van betrouwbaar. Deze werkt al stukken beter maar is door zijn locatie in de VS nog steeds niet accuraat: iPhone speedtest

Met mijn laptop download ik vrolijk met 3-5MB/s (802.11g), eduroam is dus niet geknepen.

Overigens werkt eduroam ook op de iphone. Dit heeft als voordeel dat je niet continu de vpn verbinding hoeft te herstellen en dus ook eventueel thuis nog online kunt zijn mocht je in een FTTD huis wonen.

3-5 MB/s , hebben we het over megabit of megabyte ? Indien megabit dan download je gemiddeld 640 kb/s. En dat is traag vergeleken met wat het eerst was :D.

Overigens heb ik de interne mail verkeerd gelezen.
Het is niet meer mogelijk om via wireless news te downloaden. Wel news tekst yeey!

paulmadejong 18-08-08 16:13

MegaBytes, kortom ik zit aan de max van het 802.11g netwerk. En inderdaad de binary groepen van de newsserver zijn niet meer toegangkelijk...:(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:24.