WiFi op de TUDelft discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij de TUDelft werken ze met een VPN-verbinding. Zonder deze verbinding kan je niet gebruik maken van het netwerk. Ik zie nu ik me iphone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Wi-Fi op de TUDelft
Bij de TUDelft werken ze met een VPN-verbinding. Zonder deze verbinding kan je niet gebruik maken van het netwerk. Ik zie nu ik me iphone binnenheb dat hij VPN ondersteunt. Ik heb het alleen nog niet werkend gekregen.. Is er hier iemand die ook in Delft studeert en de Wi-Fi al werkend heeft gekregen op het netwerk van de TUDelft?
Op de website van de TUDelft staan de volgende gegevens: Hostnaam: luchtbrug.tudelft.nl Groep naam: public Groep paswoord(pre-shared key): wireless Gebruikernaam: NetID Die NetID staat dan voor me TUDelft inloggegevens, hier hoort natuurlijk ook een passwoord bij.. Heeft iemand enig idee waar ik deze gegevens in moet vullen bij VPN? Er staan namelijk veel meer opties open dan alleen deze 4! thanx Laatst gewijzigd door lukah; 27-05-08 om 21:37. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
VPN op de iPhone? Mijne heeft dat niet hoor. Met de 2.0 firmware wordt 802.1x ondersteund waardoor je als het goed is probleemloos zou moeten kunnen inloggen op het TU Delft netwerk.
|
|
||||
|
||||
Vpn staat er gewoon bij inderdaad, maar inloggen via naam en wachtwoord is het protocol 802.x en is op dit moment nog niet gesupport.
De verwachting is inderdaad dat versie 2.0 dit wel heeft. Even afwachten dus...
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden. Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk. |
|
|||
|
|||
Zelfde hier op de HvA, waar ik helaas ook geen netwerk kan krijgen
|
|
|||
|
|||
- Met iPhone 3G op Wnet1 van Tudelft: (firmware 2.0)
In the 'SpringBoard' menu (home) choice 'Instellingen/Settings' Choice 'Wi-Fi' Click on 'Wnet1', the iPhone / iPod Touch will connnect Click on 'Instellingen/Settings' to go back a page Choice 'Algemeen/General', 'Netwerk/Network' and 'VPN' Choice 'Voeg toe.../Add' Select 'IPSec' Fill in the form: Description: "TU delft" Server: "luchtbrug.tudelft.nl" Account: [fill in your netid, followed by @tudelft.nl] Password: [fill in your password] Leave 'Gebruik Certificaat/ Use Certificate' off Group name: "public" Secret: "wireless" Click 'Bewaar/Save' Enable 'VPN' by pushing the button Mij is het gelukt, maar spaar de moeite 3g is sneller dan tu Wi-Fi op de iPhone!!!! Laatst gewijzigd door houman2e; 12-08-08 om 23:07. |
|
|||
|
|||
Voor de goede orde: bovenstaande instellingen zijn niet voor het eduroam netwerk maar voor WNET1.
Wil je gebruik maken van eduroam, volg dan deze pdf: http://studiolab.io.tudelft.nl/stati...lessiPhone.pdf Overigens is voor mij Wi-Fi toch net iets sneller dan 3G en verbruikt Wi-Fi net wat minder stroom dan 3G. Laatst gewijzigd door paulmadejong; 12-08-08 om 18:02. |
|
|||
|
|||
Vandaag nog getest:
Wi-Fi (wnet1 tudelft) : 35 kb/s 3G : 150 kb/s Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Hebben ze serieus een limiet erop gezet?
Vorige keer dat ik er was zat ik nog met 2 MB/s te downloaden vanaf mijn laptop. Daarnaast kan het netwerk soms ook verschrikkelijk traag zijn, vooral als het druk is op de campus. |
|
|||
|
|||
heeft iemand ook de instellingen van het uva netwerk ? is 802.x
|
|
|||
|
|||
Jeps, Wireless was inderdaad snel tot de limiet
|
|
|||
|
|||
Hebben jullie een bron met die limiet want ik heb nergens last van op mijn laptop/iPhone via eduroam.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Met mijn laptop download ik vrolijk met 3-5MB/s (802.11g), eduroam is dus niet geknepen. Overigens werkt eduroam ook op de iphone. Dit heeft als voordeel dat je niet continu de vpn verbinding hoeft te herstellen en dus ook eventueel thuis nog online kunt zijn mocht je in een FTTD huis wonen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Overigens heb ik de interne mail verkeerd gelezen. Het is niet meer mogelijk om via wireless news te downloaden. Wel news tekst yeey! |
|
|||
|
|||
MegaBytes, kortom ik zit aan de max van het 802.11g netwerk. En inderdaad de binary groepen van de newsserver zijn niet meer toegangkelijk...
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? | yuiop88 | iPad algemeen | 57 | 15-05-12 01:31 |
Wi-Fi button is grijs [NO-Wi-Fi] | pcsw | Wi-Fi | 52 | 03-03-12 12:05 |
Onthoud Wi-Fi wachtwoord niet zodra ik ergens anders Wi-Fi hebt gebruikt | chrissiegers | Wi-Fi | 0 | 21-03-10 22:05 |
Wi-Fi geeft default als Wi-Fi netwerk | pieter0000 | Wi-Fi | 1 | 22-01-09 21:52 |
|
|