iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi problemen iphone 4s ios 7 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/145038-wifi-problemen-iphone-4s-ios-7-a.html)

LMS 15-12-13 11:30

sorry ik heb inderdaad een 4S, buiten de garantie en komt uit Duitsland.

Guest-20180925190238 15-12-13 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LMS (Bericht 940000)
sorry ik heb inderdaad een 4S, buiten de garantie en komt uit Duitsland.

Dan zal je in Duitsland naar de winkel moeten gaan waar je de iPhone gekocht hebt.

holtropmark 27-12-13 08:22

Wi-Fi problemen
 
Ook hier problemen met Wi-Fi op iPhone 4S. Lijkt te zijn gebeurd na de update naar 7.0.4.

Heb iPhone via iTunes hersteld (2 x), toen werkte Wi-Fi weer heel even, maar na een paar minuten zag ik ipv het Wi-Fi icoon, een "E" verschijnen (zal wel Error zijn). Heb ook al geprobeerd om simpelweg Wi-Fi uit en weer aan te zetten, maar vervolgens lukt het niet meer om het balkje te verschuiven naar "Wi-Fi aan". Pas na herstellen kon ik het balkje weer verschuiven, maar nadat deze eenmaal weer op uit stond, zelfde verhaal.

Met andere apparaten geen problemen met Wi-Fi in huis.

weerhuis 28-12-13 14:28

Wi-Fi problemen IPhone 4S IOS7
 
Ik ben inmiddels al uren bezig geweest om mijn IPhone weer verbonden te krijgen met mijn thuisnetwerk, na de update naar IOS7.
Alle andere apparaten in huis (laptops, android telefoons, android tablets) hebben geen problemen om verbinding te maken. De Wi-Fi-verbinding met de IPhone wordt wel tot stand gebracht, maar willekeurig welke Internet-applicatie wordt opgestart heeft tot resultaat dat er geen verbinding gemaakt kan worden (Facebook geeft bv Netwerkfout).
De netwerkinstellingen op de IPhone vernieuwd, de router gereset (meerdere malen), IPhone volledig uitgezet en herstart, probleem blijft bestaan!
Ik hoop dat er iemand is die met een daadwerkelijke oplossing komt!

Zarkos 12-03-14 18:39

Wat ik gevonden heb!Wi-Fi probleem heb ik zelf kunnen herstellen.
Ga naar instellingen,dan naar Wi-Fi(deze knop kreeg ik niet meer aan)doe op deze functie een hard reset(bovenste knop en Home toets 12 seconden indrukken)start uw iPhone terug op.bij mij is het gelukt,Wi-Fi is terug aktief(eindelijk na 6 maand)

Einte 07-04-14 12:19

Ik heb een andere oplossing. Vergelijkbaar probleem: andere ipads en iphone werken gewoon met Wi-Fi, allemaal op ios 7.1, alleen opeens krijgt mijn iphone geen Wi-Fi-verbinding. Van alles geprobeerd, helemaal terug naar fabrieksinstellingen, zelfs even in de ijskast gelegd (raar verhaal, maar vaak te lezen op internet). Ik kon maar één conclusie trekken: de Wi-Fi is kapot. Nu blijkt de oplossing: een ander kanaal op de UPC modem/router instellen. Er zat interferentie op het kanaal. Zie Kanaal en Wi-Fi-frequentie instellen op Cisco EPC3925 - Klantenservice - UPC Nederland

ballegooier 07-04-14 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door holtropmark (Bericht 942229)
zag ik ipv het Wi-Fi icoon, een "E" verschijnen (zal wel Error zijn).

Nee, die "E" duidt aan dat de iPhone verbinding heeft met een 2,5G Edge GSM netwerk.

Micha14 09-04-14 15:14

Ik heb sinds kort ook het probleem dat mijn Wi-Fi knop grijs is. Ik kreeg dit probleem afgelopen zondag voor het eerst en zojuist kreeg ik het weer toen ik thuis kwam maar geen verbinding kon krijgen met het Wi-Fi-netwerk.
Toevallig heb ik bijna een week geleden een nieuwe iphone 4S gekregen van de Apple store door een schermprobleem.
Op andere iDevices heb ik het Wi-Fi probleem helemaal niet.



De mogelijke oplossingen die hier worden verteld heb ik allemaal uitgevoerd en geen één werkt er. Nu is mijn vraag of jullie nog andere oplossingen weten, zo nee is het verstandiger om eerst contact op te nemen met de Apple Store of meteen een afspraak te maken bij de Genius Bar?

Gr.

ballegooier 10-04-14 07:21

Maar natuurlijk!

Als je net een nieuwe 4S van Apple had gekregen, begrijp ik eerlijk gezegd niet dat je niet meteen teruggaat. Mijn nieuw ontvangen ruiltoestel (4S) had dit probleem ook na een iOS update, en heb ik ook meteen weer een Genius afspraak voor gemaakt.

Ik hoop niet dat je het toestel in de vriezer hebt gelegd? (en/of de vocht indicatoren rood zijn geworden, want daar wordt wel naar gekeken bij het omruilen!)

Micha14 10-04-14 16:11

Wat ik nu wel raar vind is dat mijn Wi-Fi het nu wel weer doet. Vanmiddag weer een harde reset gedaan en ik kon weer mijn Wi-Fi gebruiken. Het is al de tweede keer dat het is gebeurd dus ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij de Genius bar.
Ik heb mijn iphone niet in de vriezer gelegd want dat vind ik nogal riskant i.v.m de vochtindicatoren, zoals je zelf al aangaf. Garantie heb ik namelijk nog voor 5 maanden.

ballegooier 10-04-14 22:01

De symptomen wijzen echt wel op een brakke wi-fi chip. Tijdelijk terug werkend worden van de wi-fi geeft geen hoop voor de toekomst....

Apple gaat jouw toestel zeker weten meteen omruilen, zeker nu je nog garantie hebt. Best er niet verder meer zelf mee te 'experimenteren' om je garantie verder niet om zeep te helpen. Lees graag terug of je succes had bij de Genuis! :)

Micha14 10-04-14 22:21

Ik weet niet of de Genius bar er iets mee doet, maar ik heb de screenshots ervan. 'Gelukkig' is dit niet het enige probleem wat ik met deze mobiel heb. Batterij gaat in een half uur van 90% naar 4% zonder te gebruiken, 5 dagen achterelkaar. Vind het wel vervelend dat ik nu speciaal 1,5 uur moet reizen om naar Amsterdam te gaan voor een iphone die nog geen week oud is, kost toch weer 20-30 euro aan vervoerskosten (trein).

Morgen heb ik de afspraak dus ik zal ook morgen een reactie plaatsen hier.

Groetjes,

ballegooier 11-04-14 14:41

Ja ik baalde ook telkens wel van die Apple store bezoeken, maar eenmaal je weer buiten staat met een nieuwe iPhone vergat ik dat weer snel :)

Amnose 07-08-14 17:29

Ik heb dit probleem voorgehad met mijn 4S van 2012.
Vandaag ben ik bij Switch in Antwerpen mijn nieuwe Iphone gaan halen.
Ik zat nog net binnen de garantie periode, woensdag binnen en donderdag reeds omgeruild.
Dat de Wi-Fi chip, of ander gerelateerd onderdeel wegvalt is een gekend probleem.
Men gaat nakijken of de iphone geen waterschade heeft en of er geen herstelling gebeurd zijn.
Indien dit alles ok, wordt het toestel gewoonweg omgeruild.

Ik hoop hiermee enkele mensen te helpen.
Val je buiten de garantie periode, dan vrees ik dat er weinig te doen valt dan te herstellen.

gr Bart


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:54.