//

Apple AirPort extreme of toch een asus of netgea?

Apple AirPort extreme of toch een asus of netgea? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Graag advies: Ik zit sinds kort bij ziggo en mijn WiFi internet springt van 11.08 Mbps naar 120.56 Mbps 😳 Ziggomonteur geweest en die vertelde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-15, 23:42
Hombra Hombra is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 40
Standaard Apple AirPort extreme of toch een asus of netgea?

Graag advies:
Ik zit sinds kort bij ziggo en mijn Wi-Fi internet springt van 11.08 Mbps naar 120.56 Mbps 😳
Ziggomonteur geweest en die vertelde dat er een storingszender hier ergens in de buurt zit. Kan babyfoon of weet ik wat zijn. Hij vertelde dat ik beter een goede router kan aanschaffen. En nu dus de vraag welke.

Kreeg als advies een asus of netgear. Maar ik ben wat gaan zoeken en dacht misschien wijs om een Apple AirPort extreme ME918Z/A

Wij hebben 2 iPads laatste nieuwe en 2 iPhones 5 en 6 en ik heb een laptop met Windows 10 erop maar wil over een tijd een iMac.

Graag advies wat is het beste om weer een stabiel Wi-Fi te krijgen en ook Wi-Fi boven en in de tuin/terras.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-15, 08:33
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Zoals ik het lees had de monteur je eerst eens moeten vertellen dat je je Wi-Fi op een ander kanaal had kunnen instellen. Gratis en voor niets.
Je Wi-Fi signaal wordt namelijk opgezonden door je router op een bepaald (ingesteld) kanaal. Als er meerdere apparaten standaard op hetzelfde kanaal staan ingesteld (je buren, andere apparatuur zoals een babyfoon) dan kan dat gaan storen.
Als er iets stoort op je huidige Wi-Fi kanaal, dan zoek je een kanaal op dat verder niet gebruikt wordt en gaat dat proberen.
Als je een beter signaal (sterker) wil hebben omdat je niet achterin de tuin of op zolder wil komen waar je nu geen verbinding hebt, of je wil beide Wi-Fi banden gebruiken (als je huidige router dat niet kan), dan kan je idd beter een andere router gebruiken.
Wij hebben een Netgear staan. Werkt prima, ook met alle apple apparatuur.
Een vriend van me heeft een AirPort extreme staan, werkt uiteraard ook prima.
  #3  
Oud 21-08-15, 10:40
Hombra Hombra is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 40
Standaard

Sorry vergeten te melden!! Monteur heeft 3 kanalen geprobeerd. Maar het Wi-Fi blijft slecht. Tevens alle Apple spullen staan nu op 5GHz en mijn Windows laptop staat op 2,4GHz omdat deze laatste niet geschikt is voor 5GHz.

Maar mijn vraag is waar ben ik beter mee af? Volgens de monteur die zei een asus of een netgear. Die heeft niet gesproken over een AirPort extreem
  #4  
Oud 21-08-15, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hombra Bekijk bericht
Volgens de monteur die zei een asus of een netgear.
Koop een router die Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) goed ondersteund. Duurdere routers doen dat meestal en natuurlijk ook de AirPort Extreme.

Citaat:
Die heeft niet gesproken over een AirPort extreem
Bij Ziggo weten ze niet eens dat Apple bestaat.
  #5  
Oud 21-08-15, 10:59
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij Ziggo weten ze niet eens dat Apple bestaat.
Dat klopt inderdaad. Die vriend van me die had ziggo klantenservice aan de tel en die wilde al helpen met het instellen van de airport. Klik, klik en hij was (tot verbazing van de klantenservice medewerker) al ingesteld.

Als je overigens 2,4 en 5 gelijktijdig wil gebruiken, dan is dat al een goede reden een eigen router neer te zetten.
Vergeet niet dat je je ziggo router dan op bridge modus moet zetten en die alleen als modem moet gebruuiken. De Wi-Fi uitschakelen en geen verdere poorten gebruiken van het ziggo apparaat. In bridge modus zetten, daar kan de klantenservice je heel goed bij helpen.

En je uiteindelijke basisvraag, waar ben je beter mee af. . . . als je alleen maar een routerfunctie wil gebruiken, dan maakt het (denk ik) niet uit. Ik heb een Netgear R7000 en dat werkt zonder enig probleem met erg goed bereik overal.
Je vraag zit hem dan denk ik meer in wat je nog meer wilt. veel routers hebben extra functionaliteit aan boord (printserver, nas etc) misschien wil je dat gebruiken.
Of wil je (met oog op een mac) een timecapsule neer gaan zetten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
airport extreme jannevanhecke Wi-Fi 2 04-07-15 10:53
Apple AirPort Extreme Sjarrl Wi-Fi 7 04-10-12 01:04
AirPort Extreme ErikWF Wi-Fi 1 19-07-12 13:17
Airport extreme tonveringa Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 30-01-12 19:39
Airport Extreme Wilby Wi-Fi 9 12-11-11 19:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.