iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Internet uitzenden met Laptop (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/3226-internet-uitzenden-laptop.html)

EdoubleDee 04-12-07 22:35

Internet uitzenden met Laptop
 
Hoi beste mede iPhoneclubbers,

Een vriend van mij heeft een MacBook en kan heel makkelijk internet via Wi-Fi uitzenden als hij op een LAN netwerk zit.

Ik heb een windows laptop, en volgens mij moet dat daarop ook mogelijk zijn. Weet iemand waar en hoe ik dat moet instellen?



Even voor de duidelijkheid, ik kan wel een draadloos netwerk opstarten vanaf mijn laptop en dan bijvoorbeeld met SSH in mijn iPhone kijken, maar ik kan niet over dat draadloos netwerk internetten (met mijn iPhone), en dat is nou net de bedoeling!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

EdoubleDee

Blackherrie 10-12-07 11:01

Ik probeer het ook via de mac, maar de iphone ziet never een draadloos netwerk.
heeft die software draaien om een access point te emuleren ofzo ?

Ik wil namelijk dat m'n macbook een access point word, zodat ik met de iphone kan connecten. We hebben hier alleen bedraad netwerk.

metck 10-12-07 22:57

Volgens mij moet dat gewoon kunnen (op iBook g4 Tiger). Systeemvoorkeuren >> Delen >> Internet >> Deel verbinding via ingebouwd Ethernet / Met computers die gebruikmaken van AirPort. Je krijgt dan nog wat waarschuwingen dat je een en ander ook moet aanvinken, maar uiteindelijk moet het gewoon werken. Eerst uittesten zonder beveiliging natuurlijk!

Stiruam 11-12-07 18:20

Ik ben mischien niet al te bekend via Mac OSX en Airport. Maar is een Airport geen Apple Router..?

metck 11-12-07 22:30

Ook. Je hebt verschillende producten van Apple die Airport heten (The Apple Store (U.S.) - Welcome to the Apple Store ;)). Maar Airport is in deze gewoon een ander woord voor wireless lan of Wi-Fi.

Stiruam 11-12-07 22:35

Dat d8 ik al :p maar als je die dus hebt... Waarom sluit je die niet aan op internet...? Geen gezeur met internet via laptop ik volg ik het hiet ff niet? :D

Greetz, Stiruam

metck 11-12-07 22:56

Omdat ik niet zeg dat ik een Apple Airport router heb. Volg je het nu wel? :)

Stiruam 11-12-07 23:04

Nee net zij je dit :p
Citaat:

Deel verbinding via ingebouwd Ethernet / Met computers die gebruikmaken van AirPort
dus moet je nou niet volgens die text een Airport hebben..? Ik zal er wel weer helemaal naast zitten :D Sorry ik ben blijkbaar niet zo slim :p

Greetz, Stiruam

sjowol 12-12-07 01:17

lol, zelfs ik (verstokte windows gebruiker) heb hem door ;)
airport is een (rare apple) naam voor Wi-Fi dus eigenlijk staat er gewoon:
Deel verbinding via ingebouwd Ethernet / Met computers die gebruikmaken van Wi-Fi
hebbieumnou? :p

Stiruam 12-12-07 07:16

Hmmmnja... ik denk het wel :p mischien was ik in de war met airport extreme :p

EdoubleDee 12-12-07 09:30

maar hoe doe je dit op Windows?

sjowol 12-12-07 12:10

niet!
a) ik ken geen windows machine met full Wi-Fi aan boord (als je laptop Wi-Fi heeft kan hij dit volgens mij alleen ontvangen, niet zenden.. maar ok dit weet ik niet helemaal zeker)
b) koop voor 2 tientjes een wireless router, :D WLAN Routers | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

metck 12-12-07 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 26681)
lol, zelfs ik (verstokte windows gebruiker) heb hem door ;)
airport is een (rare apple) naam voor Wi-Fi dus eigenlijk staat er gewoon:
Deel verbinding via ingebouwd Ethernet / Met computers die gebruikmaken van Wi-Fi
hebbieumnou? :p

Wat ik heb opgeschreven is hoe het letterlijk in de instellingen staat. Volgende keer zal ik er aanhalingstekens omheen zetten :p Pfff, die windowsgebruikers ook... ;) :)

Bedoel je met full Wi-Fi trouwens de mogelijkheid om te zenden en te ontvangen? Zo ja, dan heb je geen gelijk. Zo staat er hier een meter verderop een Windowsmachine met zoals jij dat noemt full Wi-Fi. Volgens mij kan elke moderne pc/mac met Wi-Fi aan boord zowel internet verzenden als ontvangen mits de pc/mac een ethernetverbinding heeft natuurlijk.

En oh ja, wil je dit op een windowsmachine ook kunnen doen, zoek dan met google even naar "internet delen".

sjowol 12-12-07 14:03

ja dat bedoelde ik (en dacht daadwerkelijk dat er een verschil was) maar idd simpel googletje:
  • ga naar netwerkverbindingen
  • rechtsklikken -> eigenschappen ->geavanceerd
  • internet-verbinding delen
soms is het echt makkelijker om dingen in google / op internet te zoeken.. vooral als het ditsoort niet iphone grerelateerde zaken zijn natuurlijk. daar zitten namelijk veel meer mensen dan hier op ic :p

metck 12-12-07 14:05

Klopt, maar aangezien de iPhone/Touch met Wi-Fi zijn uitgerust, en veel mensen geen router hebben, is dit natuurlijk best een handige mogelijkheid. :)

sjowol 12-12-07 14:10

uhm, ja want dat is echt veel makkelijker dan 2 tientjes voor een router uit te geven?

metck 12-12-07 14:27

sjowol, ja. Waarom niet? Oh wacht, jij denkt natuurlijk dat als mensen een iPhone kopen dat ze die 2 tientjes (ofwel 45 guldens) ook nog wel willen uitgeven...
Goed, misschien dat mensen er toch nog wat aan hebben :)

Frits 12-12-07 16:08

het kan nog makkelijker,..als die PC een USB stick met een Software AP drin steken kan..... dan is die PC een AP :) en kan je je iphone draan hangen .)

Frits

EdoubleDee 12-12-07 23:24

Ik heb inmiddels toch maar een Wi-Fi-router gekocht!
Ik heb mijn internet verbinding trouwens gewoon gedeeld sjowol, maar dan doet hij het nog niet... Kan aan mij liggen, maar nu is het toch al opgelost!

sjorsdeleede 13-04-10 00:25

he met w7 en vista kan je gewoon een netwerkbrug maken tussen je lan en je w-lan en maak je een ad-hoc verbinding:P of de iphone het ondes sleun weet ik niet maar mijn nokia wel en alle laptops van xp tot 7 ook maare xp kan volgens mij geen netwerkbrug maken heb het ook al zo lang niet meer gebruikt :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.