iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen Wi-Fi netwerken meer (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/36465-geen-wifi-netwerken-meer.html)

Yzord 16-10-09 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 368636)
Naar Mobistar, want ik ben van België. Ik had hersteld in iTunes, maar nog niet geactiveerd. Woensdag bracht ik m'n iPhone binnen en de maandag erop kreeg ik het bericht dat ik een nieuwe mocht komen afhalen, zeer snelle service dus.

Als je een reservekopie maakt kan je alles trouwens terugzetten op de nieuwe, ik ondervind nu geen problemen.

Mijne op donderdagavond weggebracht, vrijdag de week erop terug in de brievenbus. Niks mis mee :)

Beekie1505 16-10-09 20:53

Be4dankt voor je reactie.......weggebracht in Nederland? Je krijgt zeker geen vervangend toestel?

Beekie1505 16-10-09 21:06

Yzord? Heb jij je oude mobiel gerepareerd terug gehad of een nieuwe?

pietklazen 17-10-09 17:20

Hallo!

Ik heb nu een half jaar de Iphone 3G en heb deze week geupdate naar 3.1.2, maar ondervind ook zeer veel problemen met de Wi-Fi. Hij ziet bij mij het netwerk wel.. Dan verbind hij maar ik zie dat in de statusbalk niet het Wi-Fi teken. Als ik dan op internet ga laad hij ook gewoon via 3G (GPRS). Af en toe pakt hij wel weer het internet. Voorheen nooit problemen mee gehad. Moet ik mijn telefoon nu terug brengen naar de T-Mobile Shop?

Alvast bedankt!

WDS001 17-10-09 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietklazen (Bericht 369037)
Hallo!

Ik heb nu een half jaar de Iphone 3G en heb deze week geupdate naar 3.1.2, maar ondervind ook zeer veel problemen met de Wi-Fi. Hij ziet bij mij het netwerk wel.. Dan verbind hij maar ik zie dat in de statusbalk niet het Wi-Fi teken. Als ik dan op internet ga laad hij ook gewoon via 3G (GPRS). Af en toe pakt hij wel weer het internet. Voorheen nooit problemen mee gehad. Moet ik mijn telefoon nu terug brengen naar de T-Mobile Shop?

Alvast bedankt!

Als een restore niet helpt kan je inderdaad beter teruggaan naar de T-Mobile Shop.

Beekie1505 17-10-09 18:42

Ik baal ervan als een stekker dat ik mijn Iphone een week of zelfs twee kwijt ben, maar er zit niets anders op waarschijnlijk.......*****, maar ja!!

WDS001 17-10-09 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beekie1505 (Bericht 369122)
Ik baal ervan als een stekker dat ik mijn Iphone een week of zelfs twee kwijt ben, maar er zit niets anders op waarschijnlijk.......*****, maar ja!!

Tja, beter dat dan een kapotte iPhone ;) En het kan sneller gaan, bij mij op een halve week :rolleyes:

ButcherJF 18-10-09 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietklazen (Bericht 369037)
Hallo!

Ik heb nu een half jaar de Iphone 3G en heb deze week geupdate naar 3.1.2, maar ondervind ook zeer veel problemen met de Wi-Fi. Hij ziet bij mij het netwerk wel.. Dan verbind hij maar ik zie dat in de statusbalk niet het Wi-Fi teken. Als ik dan op internet ga laad hij ook gewoon via 3G (GPRS). Af en toe pakt hij wel weer het internet. Voorheen nooit problemen mee gehad. Moet ik mijn telefoon nu terug brengen naar de T-Mobile Shop?

Alvast bedankt!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beekie1505 (Bericht 369122)
Ik baal ervan als een stekker dat ik mijn Iphone een week of zelfs twee kwijt ben, maar er zit niets anders op waarschijnlijk.......*****, maar ja!!

Voordat je je iPhone wegbrengt zou ik eerst proberen de netwerkinstellingen te resetten: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
Helpt dat niet, dan kun je je iPhone het netwerk eens laten vergeten via Instellingen/Wi-Fi/pijltje naar je netwerk/Vergeet dit netwerk.
Helpt ook dat niet, herstart je router dan door hem een minuutje van de stroom te halen. Soms ligt de oorzaak van dit soort problemen niet bij de iPhone maar bij de router.

Bakka 19-10-09 18:52

Vorige week woensdag iphone binnengedaan bij mobistar center.
Vandaag telefoon gehad dat ik nieuw toestel heb gekregen. :)

Heel goede service gehad.

Guids 19-10-09 21:14

Zo ik heb mijn 3g vandaag gebracht naar tmobile.
nadat ze zelf ook hadden gezien dat het Wi-Fi het niet deed, en daarna een udf restore ook niet werkte, hebben ze hem opgestuurd.
Eerst vertelde verkoper A dat er maar 1 jaar garantie op zat, na aandringen van mij dat volgens eu wetgeving het 2 hoort te zijn, kon verkoper B me vertellen dat het bij apple (??) ook gewoon 2 jaar is. (was bijna 13 maanden over)
Verkoper A (niet een erg groot licht) zij dat het 3 weken duurt. Hoop maar dat het sneller gaat want met m'n 7 jaar oude motorola wordt ik niet blij.

Dejive 20-10-09 08:45

hoezo hardware probleem, ik heb nog wel Wi-Fi maar hij lijkt stukken trager opeens..geen hardware probleem maar volgens mij echt een firmware probleem..'s ochtends nog perfect Wi-Fi..gelijk na de update niet meer.

jbollen 20-10-09 11:43

Ik heb ook een nieuwe iphone G3 en heb één dag Wi-Fi gehad en daarna niets meer. Ik had toen reeds de upgrade naar 3.1.2 uitgevoerd, daarna deed hij het nog wel maar de dag erna niet meer. Hij blijft zoeken naar een Wi-Fi signaal maar kan het niet vinden terwijl het de dag ervoor wel werkte. Aan mijn Wi-Fi signaal thuis is niet mis. Wat moet ik doen, ik het alles reeds terug naar fabrieksinstellingen gezet maar zonder resultaat?

Stiruam 20-10-09 12:33

Mijn iPhone a la anderhalf jaar werkt ook niet met 3.1.2 dus het probleem licht daar... Maar wacht nou maar even dit word geheid snel gefixed door de oorzaak... Apple of het Dev-Team dus...

Btw probeers een de netwerk instellingen te herstellen... Dat werkt bij mij... Soms

jbollen 20-10-09 12:54

Wi-Fi met iPhone G3
 
Het netwerk heb ik reeds verschillende malen gereset maar zonder resultaat.
Ik denk dat ik hem moet terug inleveren bij de verkoper en hopen op een nieuwe

WDS001 20-10-09 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbollen (Bericht 370959)
Het netwerk heb ik reeds verschillende malen gereset maar zonder resultaat.
Ik denk dat ik hem moet terug inleveren bij de verkoper en hopen op een nieuwe

Inderdaad, het is een hardwareprobleem en je krijgt een nieuwe als je 'm binnen brengt ;)

OiP 21-10-09 16:47

Begrijp niet hoe je door een simpele software update je hardware kan aantasten? Verklaring aub?

WDS001 21-10-09 16:48

Doordat de Wi-Fi-chip op een of andere manier oververhit geraakt en daardoor ook kapot gaat. Ik heb in ieder geval een nieuwe iPhone gekregen, wat dus wil zeggen dat ze het niet softwarematig konden repareren.

OiP 21-10-09 17:03

Dan is dit toch een grove fout van Apple zelf? Waarom geeft Apple geen verklaring/gehoor aan dit probleem...

WDS001 21-10-09 18:28

Tja, ken je Apple nog niet? Problemen of fouten geven ze niet te snel toe (zie ook die ontplofte iPhones).

XBL 25-10-09 15:03

Wi-Fi stuk. Hardware of software?
 
Goedemiddag,

Al een tijdje heb ik een issue met m'n iPhone 3G: Wi-Fi werkt niet meer. Het probleem ontstond van het ene op het andere moment, waarbij de telefoon eerst nog wel de Wi-Fi netwerken zag maar niet meer kon verbinden tot de situatie nu, waarbij de telefoon helemaal geen Wi-Fi netwerken meer ziet (en dus ook niet kan verbinden).

Dit probleem speelt al enkele maanden, maar ik was er nog niet echt aan toe gekomen om het op te lossen, tot vandaag. Om het op proberen te lossen heb ik de telefoon volledig gereset en als een nieuwe telefoon in iTunes gezet. Dit hielp niets, het probleem blijft hetzelfde.

Ik denk heel sterk dat het een hardware issue is, maar wellicht weet een gebruiker hier op het forum iets wat ik niet weet.

Een ander probleem met m'n telefoon is dat de speaker niet meer op vol volume wil. Niet bij muziek spelen en niet bij telefoongesprekken op speaker. Dit probleem vind ik niet zo heel interessant, maar is ook niet opgelost met een volledige reset. Hangen die twee componenten (speaker en Wi-Fi) toevallig samen, waardoor de een de ander sterk kan beïnvloeden?

evmw 25-10-09 15:07

Als een restore op de manier die je hebt gedaan niet helpt is het 100% zeker een hardware probleem.

WDS001 25-10-09 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XBL (Bericht 374189)
Goedemiddag,

Al een tijdje heb ik een issue met m'n iPhone 3G: Wi-Fi werkt niet meer. Het probleem ontstond van het ene op het andere moment, waarbij de telefoon eerst nog wel de Wi-Fi netwerken zag maar niet meer kon verbinden tot de situatie nu, waarbij de telefoon helemaal geen Wi-Fi netwerken meer ziet (en dus ook niet kan verbinden).

Dit probleem speelt al enkele maanden, maar ik was er nog niet echt aan toe gekomen om het op te lossen, tot vandaag. Om het op proberen te lossen heb ik de telefoon volledig gereset en als een nieuwe telefoon in iTunes gezet. Dit hielp niets, het probleem blijft hetzelfde.

Ik denk heel sterk dat het een hardware issue is, maar wellicht weet een gebruiker hier op het forum iets wat ik niet weet.

Dat is inderdaad een hardwareprobleem, lees dit topic even door ;)

// Topics samengevoegd.

XBL 25-10-09 16:22

Over het hoofd gezien dit topic. Bedankt voor de merge!

Inderdaad maar even naar T-Mobile toe - die mogen het dan verder uitzoeken ;).

WDS001 25-10-09 16:26

// Diverse discussies samengevoegd.

Hellbinder 27-10-09 20:05

Hier hetzelfde probleem: pas drie weken mijn iphone 3G; geupdate naar 3.2.1 en weg Wi-Fi; eerst geen netwerk kunnen vinden; nu kan ik de functie niet eens meer aanklikken wat toch echt duidt op een hardwaredefect; ik ga dat met die vriezer nog eens testen om te kijken of het een oververhittingsprobleem is.

De Generaal 27-10-09 20:15

Ik zit nu ook met een Wi-Fi probleem. Het rare is dat mijn iPhone netwerken wel detecteert en hier verbinding mee maakt wanneer ik daar voor kies, maar vervolgens is er geen internetverbinding. Wanneer ik Safari open krijg ik een 'internet werkt niet' melding, Cydia hetzelfde, Tweetie ook en ga zo maar door.

iPhone gereboot, mijn internet geschiedenis/cache/cookies verwijderd, niks werkt. Iemand een oplossing (behalve herstellen ;))?

evmw 27-10-09 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 375519)
Ik zit nu ook met een Wi-Fi probleem. Het rare is dat mijn iPhone netwerken wel detecteert en hier verbinding mee maakt wanneer ik daar voor kies, maar vervolgens is er geen internetverbinding. Wanneer ik Safari open krijg ik een 'internet werkt niet' melding, Cydia hetzelfde, Tweetie ook en ga zo maar door.

iPhone gereboot, mijn internet geschiedenis/cache/cookies verwijderd, niks werkt. Iemand een oplossing (behalve herstellen ;))?

Krijg je wel een ip en gateway adres van de betreffende router?

De Generaal 27-10-09 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 375534)
Krijg je wel een ip en gateway adres van de betreffende router?

Ik ben nu in het ouderlijk huis, waar het internet via de draad loopt dus kan dit nu even niet checken. Maar tot welke conclusie zou dat moeten leiden?

Hellbinder 27-10-09 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 375539)
Ik ben nu in het ouderlijk huis, waar het internet via de draad loopt dus kan dit nu even niet checken. Maar tot welke conclusie zou dat moeten leiden?

Dat zou nog steeds van alles kunnen zijn; want de chip kan ook deels kapot zijn...

Ik heb trouwens gedowngrade naar 3.1 maar geen oplossing; 3.0 gaat niet helaas.

evmw 27-10-09 20:35

Als je via DHCP connect kun je wel een Wi-Fi verbinding hebben, dat houdt echter alleen maar in dat er een 'draadje is gelegd' (zei het draadloos dan). Je kan pas gebruik maken van het netwerk als je een IP hebt, en je kan pas internetten als ook het gateway ip op je iPhone goed staat.

Mocht je deze ip's via DHCP niet krijgen dan zal het dus niet werken, probeer dan even de knop 'Renew lease' (welke via DHCP een nieuw request doet voor deze ip's). Netwerk verwijderen van je iPhone en dan opnieuw instellen wil ook wel eens helpen.

XBL 28-10-09 13:37

Mijn iPhone heb ik naar T-Mobile gebracht. Helaas is de pakbon en factuur van het toestel kwijt geraakt tijdens een verhuizing (denk ik), dus heb ik em zonder die gegevens verzonden. Nu maar hopen dat de productie datum minder dan een jaar geleden is... (doubt it).

De verkoper in de T-Mobile winkel gaf aan dat het inderdaad heel goed het betreffende probleem kan zijn: oververhitting van de chip na een software update.

Hellbinder 28-10-09 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XBL (Bericht 375895)
Mijn iPhone heb ik naar T-Mobile gebracht. Helaas is de pakbon en factuur van het toestel kwijt geraakt tijdens een verhuizing (denk ik), dus heb ik em zonder die gegevens verzonden. Nu maar hopen dat de productie datum minder dan een jaar geleden is... (doubt it).

De verkoper in de T-Mobile winkel gaf aan dat het inderdaad heel goed het betreffende probleem kan zijn: oververhitting van de chip na een software update.

Ehm nee hoor...jij hebt gewoon 2 jaar garantie als consument; is sinds kort.


Ben vandaag naar de TMO shop geweest, hadden nog niet van het probleem gehoord, maar verkoper deelde de mening dat dit geen software probleem is gezien de hardware als niet aanwezig gezien wordt.

Opgestuurd ter reparatie maar zal binnenkort dus wel een nieuwe krijgen. Ben alleen bang de nieuwe updates....lijkt me geen goed idee dat te doen.

WDS001 28-10-09 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellbinder (Bericht 375964)
Opgestuurd ter reparatie maar zal binnenkort dus wel een nieuwe krijgen. Ben alleen bang de nieuwe updates....lijkt me geen goed idee dat te doen.

Als het probleem daadwerkelijk is opgelost zal je gerust kunnen updaten hoor ;) En mocht het opnieuw kapot gaan is het nog steeds de fout van Apple waardoor je opnieuw een nieuwe iPhone zou moeten krijgen.

Hellbinder 28-10-09 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 375968)
Als het probleem daadwerkelijk is opgelost zal je gerust kunnen updaten hoor ;) En mocht het opnieuw kapot gaan is het nog steeds de fout van Apple waardoor je opnieuw een nieuwe iPhone zou moeten krijgen.

Dat is zonder meer waar maar om dan weer twee weken te gaan wachten op een toestel...toch minder trek in.

WDS001 28-10-09 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellbinder (Bericht 375969)
Dat is zonder meer waar maar om dan weer twee weken te gaan wachten op een toestel...toch minder trek in.

Ach, het kan ook sneller gaan. Bij mij duurde het welgeteld 5 dagen :rolleyes:

XBL 29-10-09 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellbinder (Bericht 375964)
Ehm nee hoor...jij hebt gewoon 2 jaar garantie als consument; is sinds kort.

Zoiets heb ik ook ooit vernomen. Ben alleen een beetje bang dat het lastig aanvechten wordt. Apple is totaal niet happig op garantie geven (en geven al met moeite je een jaar) en T-Mobile moet gewoon doen wat Apple hun verteld (de reparatie gaat onder naam van T-Mobile, maar Apple doet dit gewoon zelf - zij bepalen ook of het onder garantie valt of niet).

Dit gaat wel erg offtopic, maar heb je toevallig een link of iets dergelijks waar dit besproken wordt? Dan kan ik daarmee nog bij T-Mobile proberen m'n gelijk te halen.

evmw 29-10-09 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XBL (Bericht 376598)
Zoiets heb ik ook ooit vernomen. Ben alleen een beetje bang dat het lastig aanvechten wordt. Apple is totaal niet happig op garantie geven (en geven al met moeite je een jaar) en T-Mobile moet gewoon doen wat Apple hun verteld (de reparatie gaat onder naam van T-Mobile, maar Apple doet dit gewoon zelf - zij bepalen ook of het onder garantie valt of niet).

Dit gaat wel erg offtopic, maar heb je toevallig een link of iets dergelijks waar dit besproken wordt? Dan kan ik daarmee nog bij T-Mobile proberen m'n gelijk te halen.

Je hebt volgens de Europese wetgeving (dus niet de Nederlandse) gewoon 2 jaar garantie op dergelijke producten, daar kun je dus beroep op doen.

ConsuWijzer - Europese wettelijke garantietermijn

Hroswith 29-10-09 22:15

Ik heb een heel apart probleem met Wi-Fi op mijn iPhone. Hij herkent wel draadloze netwerken, en ik kan ook verbinding maken met mijn draadloze netwerk, maar ik heb er vervolgens geen internetverbinding mee. Ik kan niet browsen of verbinding maken met itunes. De iPhone geeft ook een verkeerd IP-adres aan het netwerk (169.254.209.155). Mijn iPod Touch, de iPhone van mijn huisgenote en mijn HTC Hero hebben dit niet, en geven wél het juiste IP-adres op en op al die toestellen kan ik gewoon gebruik maken van internet.

Ik heb van alles geprobeerd: de iPhone gereset, firmware update, hersteld via iTunes, geprobeerd handmatig het juiste adres in te vullen door ipv 'DHCP' 'Statisch' aan te klikken, Wi-Fi aan- en uitzetten, de draadloze router resetten.. Niets hielp, dus besloot ik met de iPhone naar T-Mobile te gaan. Ik ben vandaag helemaal van Antwerpen naar Roosendaal gegaan om naar de T-Mobile shop te gaan, en daar was geen sprake van dit probleem: ik kon verbinding maken met Wi-Fi van de winkel en gewoon internetten!! Dus ik dacht dat ik gek was, en heb de iPhone weer mee naar huis genomen, om erachter te komen dat hij het toch niet doet hier..

Ik heb het op het draadloze netwerk van mij thuis geprobeer, op het draadloze netwerk van de universiteit, in McDonald's en bij Mobistar. Nergens werkte internet op de iPhone, behalve in de T-Mobile winkel.

Weet iemand hoe ik het probleem van foutief IP-adres op kan lossen?

evmw 29-10-09 22:31

Als je een 169.x.x.x hebt wil dat zeggen dat er iets mis zit in de verbinding, of je DHCP functioneert niet goed. Wi-Fi werkt ook niet op ca 1 meter afstand van je router? Controleer ook even of er op de router geen mac-filtering zit.

Hroswith 29-10-09 22:45

Nee, Wi-Fi werkt ook niet als ik hem naast de router houd. Hoe controleer ik of er een mac-filtering op de router zit? Ik denk niet dat dit erop zit, omdat de iPhone van mijn huisgenote en mijn iPod Touch het wel gewoon doen..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.