iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen Wi-Fi netwerken meer (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/36465-geen-wifi-netwerken-meer.html)

evmw 30-10-09 08:47

MAC filtering moet dan op de router aan staan, kun je configureren via menu van router (via webbrowser over het algemeen).

Hroswith 30-10-09 12:05

Hoe kom ik op mijn router? Ik weet het IP-adres van mijn router niet.

Kan het wel de Mac filtering zijn, als zowel de iPhone van mijn huisgenote en mijn iPod Touch wel op internet kunnen via hetzelfde netwerk?

DKKKK 01-11-09 23:05

Ik heb dit probleem nu ook opeens. Hij vindt het netwerk wel, er komt een vinkje bij te staan maar vervolgens zie ik geen Wi-Fi symbool in de statusbalk. Herstel van de netwerk instellingen en het netwerk laten vergeten helpt niet.

Ik begrijp dat dit dus vaker voorkomt en het om een hardware probleem gaat? Moet maar naar de Saturn dan...

Edit: Nu doet 'ie het weer. Niks veranderd ofzo...

Dragracer187 04-11-09 20:01

als ik dit wist had ik nooit geupdate naar 3.1.2

vlokje83 05-11-09 23:24

Beste IphoneClubbers,

Ik heb sinds enkele dagen ook het probleem dat mijn Wi-Fi netwerk niet meer werkt. Aangezien ik graag skype via mijn telefoon en dit alleen werkt via Wi-Fi netwerk baal ik er dus ontzettend van.

Afgelopen week heb ik mijn telefoon op de grond laten vallen, hierdoor is er een kleine opening gekomen tussen het metale en plastice deel in de linkerbovenhoek. Zou dit van invloed zijn?

Ps Ik heb een Vodafone abonnement, bij hardware problemen; waar zou ik dan naartoe moeten en ik heb al gelezen dat volgens Eu bepalingen we 2 jaar garantie hebben. Hoe zit dat precies!

Alvast bedankt!

Michel15 06-11-09 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlokje83 (Bericht 380279)
Beste IphoneClubbers,

Ik heb sinds enkele dagen ook het probleem dat mijn Wi-Fi netwerk niet meer werkt. Aangezien ik graag skype via mijn telefoon en dit alleen werkt via Wi-Fi netwerk baal ik er dus ontzettend van.

Afgelopen week heb ik mijn telefoon op de grond laten vallen, hierdoor is er een kleine opening gekomen tussen het metale en plastice deel in de linkerbovenhoek. Zou dit van invloed zijn?

Ps Ik heb een Vodafone abonnement, bij hardware problemen; waar zou ik dan naartoe moeten en ik heb al gelezen dat volgens Eu bepalingen we 2 jaar garantie hebben. Hoe zit dat precies!

Alvast bedankt!

Als je hem gaat jailbreaken kun je met voipover3g ook via 3g skypen.

Het laten vallen zal niet bevorderlijk zijn voor je iPhone inderdaad

OiP 06-11-09 09:50

Bij welke firmware versie laat de Wi-Fi het afweten?

WDS001 06-11-09 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OiP (Bericht 380346)
Bij welke firmware versie laat de Wi-Fi het afweten?

Bij mij was dat 3.0, maar dat kan ook 3.1 of 3.1.2 zijn.

OiP 06-11-09 09:53

Dan blijf ik lekker op 3.1. Mijn aankoopbon is onvindbaar dus geen garantie indien er iets foutloopt.

WDS001 06-11-09 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OiP (Bericht 380351)
Dan blijf ik lekker op 3.1. Mijn aankoopbon is onvindbaar dus geen garantie indien er iets foutloopt.

Het kan ook spontaan gebeuren hoor. Ik had bijvoorbeeld al 2 weken 3.0 voor het mis ging.

Beekie1505 06-11-09 14:43

Hoi Iphoners!!

Ik ben gisteren met mijn Iphone naar de T-mobile shop gegaan en mijn probleem uitgelegd;

Na de update naar 3.1.2 geen Wi-Fi mogelijkheden meer, ook niet na alle resetten die je maar kan bedenken......

De mensen in de T-mobile shop vertelden direct dat het een veelvoorkomend probleem is.....was dus snel klaar en ik hoefde niet meer uit te leggen. Na de gegevens genoteerd te hebben, hebben zij mijn foon in ontvangst genomen en zij gaan deze opsturen ter reparatie!
Ik kreeg hier (natuurlijk) een bon van, niet kwijtraken natuurlijk, en het zou maximaal 10 werkdagen kunnen duren......

Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomsten!!

Beekie (zonder Iphone :()

Dragracer187 06-11-09 21:45

ik heb push fix geinstalleerd om het Wi-Fi probleem op te lossen, maar het lukt nog steeds niet, iemand nog andere opties?

XBL 07-11-09 02:29

Zoals eerder geschreven was mijn Wi-Fi ook stuk (hoogst waarschijnlijk hardwarematig). Zonder bewijs van aankoop (kwijtgeraakt) ben ik vorige week maandag bij tmobile geweest. Zij hebben het toestel opgestuurd met de melding 'Wi-Fi stuk, toestel werd zeer warm. Nu wordt hij niet meer warm'.

Omdat ik geen aankoop bewijs heb, zou Apple bepalen of het toestel nog onder garantie zou vallen. Dit doen ze naar ik begreep op basis van de productiedatum die ze aan de hand van het serienummer weten (en ook online op te zoeken is - maar dat wist ik toen nog niet). Zou de telefoon niet meer onder garantie vallen, dan zou ik een prijsopgave krijgen waar ik nog altijd vanaf kon zien. Het enige wat ik dan hoefde te betalen waren de onderzoekskosten (à iets van 40 euro). Dit is incl verzendkosten van je telefoon terug. De prijsopgave zou uiterlijk 2 weken later op m'n deurmat vallen. Mijn telefoon is iets van 10 maanden oud, dus het werd nog spannend.

Na inleveren bij tmobile heb ik me moeten behelpen met de meest basic Nokia ever ;). Aarrgghh.

Hoe dan ook, afgelopen donderdag (1,5 week na afgifte bij tmobile) kreeg ik een smsje dat m'n gerepareerde toestel af te halen was bij de tmobile shop (je kan ook kiezen voor gratis naar je huis te laten zenden). Het toestel was dus binnen de garante gefixt! Nuja, gefixt, hij is refurbisht - dat is eigenlijk nog beter, want dan is je toestel zo goed als nieuw. Ik heb dus letterlijk een nieuwe telefoon: helemaal mooi en geen gebruiksporen. Al is het goed mogelijk dat er gebruikte hardware in zit.

Dit bericht scrijf ik dus vanaf m'n iPhone mét Wi-Fi :).

lucysprenkels 16-11-09 15:36

Ook geen verbinding.
 
Vanmorgen naar TMobile gegaan vanwege hetzelfde plotselinge probleem. Mijn Ipone ziet wel het modem-netwerk maar kan geen verbinding maken. Staat ook niets bij IP-adres enz. TMobile wil hem insturen maar aangezien ik geen aankoopbon heb moet ik dat dus betalen. Ik hoop nog op een andere oplossing. :mad:

Rob S. 17-11-09 00:17

Ik zit ook met een klein probleempje. Tot gisteren deed mijn Wi-Fi het perfect...nu niet meer?

Hij vind het netwerk gewoon, en ik wordt er ook mee verbonden. Probleem is dat ik alleen een ip-adres en subnetmasker krijg, alles daaronder (router, dns, zoekdomeinen etc etc) zijn leeg??

Iemand een idee hoe dit kan???

semmi 18-11-09 11:14

Ik heb m'n Ipone ingeleverd bij de Phonehouse want Wi-Fi moet gewoon werken. Sinds 3.1.2 heeft mijn Iphone 3G geen Wi-Fi meer, wat ik ook probeer. Eerst gebeld en het probleem uitgelegd. De reactie was toen 'bekend probeem, lever maar in'. Kom ik in de winkel behandelen ze het probleem ineens alsof het voor het eerst is voorgekomen. :confused:

enfin, ik lees hier dat mensen de Iphone 10 dagen kwijt zijn. Tegen mij werd verteld dat het 20 dagen duurt. Dat vind ik nog al niet wat. Of ligt dat dan weer aan The Phonehouse? En krijg je daadwerkelijk een nieuwe of een refurbished (van je eigen Iphone neem ik aan) want dat konden ze niet helder vertellen?

<chris> 18-11-09 11:21

Ik heb m'n Iphone 3G vorige maand ingeverd bij het reparatiepunt van 2call.nl en heb 'm nog steeds niet terug.
Ze gaven aan dat apple vereist dat de garantie alleen geld in land van herkomst wat voor de mijne Italie is, dus daar hebben ze de iphone naartoe gestuurd. Intussen is het maar wachten wanneer ik m'n iphone terug krijg en ben het echt helemaal zat.

Cydex 18-11-09 11:47

Same here. Vandaag naar TMshop de iPhone (3.1.2) ingeleverd. Binnen 2 weken hoor ik meer. Aankoop was in januari dit jaar.

Een basic Nokia is weer even wennen, maar ben bereikbaar.

lucysprenkels 18-11-09 11:58

Hoi. Ik heb dit verhaal dus ook. Wat heb je uiteindelijk moeten betalen?

WDS001 18-11-09 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lucysprenkels (Bericht 385097)
Hoi. Ik heb dit verhaal dus ook. Wat heb je uiteindelijk moeten betalen?

Normaal gezien is dit gratis (valt onder de garantie).

lucysprenkels 18-11-09 20:17

ja maar Tmobile wil niet helpen omdat ik ook geen aankoopbon heb.De eerste eigenares had wel een Tmobile abonnement maar heeft geen nota meer.

semmi 19-11-09 10:47

wat is dat dan voor een onzin dat je zonder aankoopbon niet wordt geholpen? alle data staat in het systeem.
Bij de phonehouse hoefde ik enkel de iphone mee te nemen en alles werd er in het systeem bijgezocht.

lucysprenkels 19-11-09 18:30

Ja te gek he? Ik ben naar de winkel geweest. Heb veschillende keren gebeld (vele minuten x 25 cent) maar ze willen een bon. Ik heb geruild met iemand en zij stuurt de bon dus niet op. Zij hebben over klantbescherming enz. Stel je voor dat ik hem heb gestolen enzenz. ja,ja ze werken ook al bij de politie he. Nou ik heb advies opgevolgd en me gebeld bij Solid-Vision en die zeggen: stuur hem maar op hoor, zonder aankoopbon is goed. Hij moet alleen wel binnen de garantie vallen. Nou deze is drie maande ou dus geen probleem.

peterkoek 21-11-09 20:13

hallo,
ik heb iphone 3g met Wi-Fi en bleutooth probleem.
deze blijven grijs je kan er dus niet in ,bij Wi-Fi staat (geen Wi-Fi )en bij bleutooth staat (niet beschikbaar). als ik bij info kijk dan heeft hij ook geen Wi-Fi adres. (N A ) en bij bleutooth staan 000.000.000.000 het is gekomen na de update naar versie 3.1.2
kan iemand mij helpen om deze storing te verhelpen.
het netwerk heb ik al meerdere malen gereset ,ik heb het toestel ook compleet gereset met itunes dit mocht niet werken.

groeten Peter

<chris> 21-11-09 20:57

Ik heb weer een iphone :D 2 oktober ingeleverd bij 2call.nl en vanavond kwam de postbode een nieuwe brengen. Het heeft lang geduurd allemaal, mede ivm garantie in italie denk ik. Deze draait nu op 3.1.2 en itunes is nu alles aan het terugzetten van de backup. Ik hoop dat deze goed blijft; m'n vorige had toch wat gebruikerssporen opgelopen dus dan is een nieuwe sowieso wel mooi.
Ik hoop voor anderen met vergelijkbare problemen dat ze ook gewoon een nieuwe krijgen. Misschien op die manier enige erkenning van apple dat het een hardware-fout is.

volvoforlife 23-11-09 13:28

Ik heb ook een probleem met de Wi-Fi, maar het is iets anders dan voorgaande berichten....

Ik heb altijd mijn Wi-Fi aan en zodra ik thuiskom zou deze automatisch verbinding moeten maken met het netwerk thuis.

Dit gebeurd ook vaak, maar het kan zomaar zijn dat dit ineens wegvalt en het netwerk niet meer te vinden is op de telefoon. En dan 2 minuten laten kan het er zomaar weer zijn. Heel vreemd!

Iemand die dit herkent?

mvveelen 23-11-09 14:02

Hoe zit dat nu eigenlijk vwb. de ervaringen : je kunt dus ook zonder aankoopbon terecht ? Ik bedoel, de gegevens hebben ze als ze het serienummer invoeren in hun systeem toch ?

En, dit geldt alleen voor toestellen die in NL zijn gekocht, of ook buitenlandse toestellen (Belgisch of Italiaans) ? Uiteindelijk gaat het toch om Apple garantie en niet garantie welke wel of niet geldig is in een bepaald land ?

<chris> 23-11-09 14:57

Mijn iphone moest per se worden opgestuurd naar land van herkomst, Italie, omdat dat het beleid van apple is (imho waardeloos, net als de iphone/t-mobile regeling maargoed..).

mvveelen 23-11-09 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door <chris> (Bericht 386728)
Mijn iphone moest per se worden opgestuurd naar land van herkomst, Italie, omdat dat het beleid van apple is (imho waardeloos, net als de iphone/t-mobile regeling maargoed..).

Hoe zit dat dan ? Waar breng je 'm dan naartoe voor reparatie ? Zij zoeken het dan verder uit (opsturen enzo) ?

<chris> 23-11-09 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 386729)
Hoe zit dat dan ? Waar breng je 'm dan naartoe voor reparatie ? Zij zoeken het dan verder uit (opsturen enzo) ?

Opsturen heeft 2call wel gedaan, moet in feite ook aangezien ik een overeenkomt met hun heb en niet met apple. Het is een van de nederlandse winkels die iphones importeert zodat je ze simlock-vrij en/of met een ander abonnement kan aanschaffen. Nadeel is dat het duurder kan zijn en je evt andere (garantie) voorwaarden hebt. Daarnaast zit je mogelijk met opsturen naar de webwinkel als er een defect is. Voor een volgende aanschaf ben ik wel meer geneigd naar een winkel in de buurt te gaan voor een gsm zonder provider deal.

semmi 25-11-09 09:26

Net terug geweest om de Iphone op te halen. Reparatie was niet mogelijk en heb een nieuwe gekregen. Heb de backup inmiddels teruggezet en vooralsnog zie ik geen rare dingen bij Wi-Fi (staat beschikbaar, niet grijs ofzo). In totaal dus 3 weken geduurt en das opzich best netjes.

Cydex 26-11-09 15:53

Mooi. Nieuw iPhone gekregen. Ben benieuwd hoelang Wi-Fi het deze keer volhoudt op firmware 3.1.2

Binnen 10 dagen nieuw toestel. Snel geregeld.

lucysprenkels 26-11-09 16:04

Nou gefeliciteerd zeg. Ik hoop voor je dat hij het blijft doen. Ik wacht vol spanning wat er met de mijne gaat gebeuren bij Solid- Vision. Zit er trouwens dan weer een simlock op en gaat het jaar wachten bij TMobile dan weer opnieuw in?

thespikie 27-11-09 13:10

Hey,

ik heb voor de vriendin een iPhone 2G gekocht en heb hier de 3.1.2 opstaan
maar vind dus heel moeilijk Wi-Fi.
En als ie het vind valt hij na een tijdje weg.

Kan iemand mij helpen aub?

Groetjes Jonas

Melly 28-11-09 14:17

Sinds een paar dagen geen Wi-Fiverbinding meer
 
Sinds een paar dagen kan mijn Iphone geen verbinding meer maken met mijn Wi-Fi. Hij ziet hem wel, moet ineens een wachtwoord ingeven en daarna zegt ie: geen verbinding mogelijk.

Normaal gesproken altijd automatisch verbinding met de Wi-Fi hier thuis.

Nieuwste firmware staat erop. Herstellen netwerkverbindingen al gedaan,
aan/uit al gedaan, korte reset aal gedaan.

Weet iemand raad

Ik heb een 3G, geen jailbreak.

Groet Melly

kneep 01-12-09 13:49

Ik heb er sinds 2 dagen ook last van...nieuwe 3.1.2 erop gezet met jailbreak en ineens niet meer de mogelijkheid om me aan te melden bij me eigen thuisnetwerk. Al eens geprobeerd om het wachtwoord van me router uit te zetten, maar ook dat had geen succes... Iemand een oplossing hiervoor??

Lyrix 02-12-09 16:46

Wi-Fi probleem
 
Ik heb een iphone die net een dag of 5 uit de garantie is.
Na updaten naar 3.1.2 werkt de Wi-Fi niet meer.
Die is nu totaal uit geschakeld.
Ik heb t mobile gebeld maar die zegt geen garantie meer, en kunnen niets voor me betekenen.
Ook heb ik de mensen van PDAtech een mailtje gestuurd.
Zij hebben een oplossing door er een nieuwe Wi-Fi chip in te plaatsten.
Kosten 189 euro!
Dit is toch schandalig? Apple zorgt voor een update waar je iphone meteen stuk van gaat. Zijn er al mensen die een oplossing hebben voor dit probleem? En hoe zit dat juridisch?

WDS001 02-12-09 16:54

//Discussies samengevoegd.

Normaal zou je 2 jaar garantie moeten hebben op je iPhone. Het is en blijft een probleem veroorzaakt door Apple dat bekend is (je krijg normaal gezien een nieuwe iPhone) dus ik zou toch maar aandringen bij T-Mobile.

Whistler 02-12-09 21:23

Ik heb hem gewoon officieel via T-Mobile/Apple laten unlocken. Heb ook wel Wi-Fi, alleen is de verbinding ontzettend traag (14 kb/s). Heb thuis 30 Mb/s, dus de verbinding zelf is snel genoeg, daar kan het niet aan liggen. Laptop op Wi-Fi werkt prima. Router al gereset en met instellingen (Channels, WEP/WPA) gespeeld. Geen enkel succes. Kan connecten en alles, maar snelheid blijft gewoon uit. Is helaas ook niet beperkt tot alleen thuis. Op mijn werk hetzelfde verhaal, terwijl andere met een iPhone 3G daar prima snelheden halen. Heb zo'n beetje alles wat je kan vinden op fora al geprobeerd. Denk toch echt dat de Wi-Fi chip beetje gaar is. Misschien te warm geworden :(

WDS001 02-12-09 21:39

//Bericht verplaatst naar juist(er) topic.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:33.