iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iPhone 3G, 3G internet werkt niet, Wi-Fi wel? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/78549-iphone-3g-3g-internet-werkt-niet-wifi.html)

Thommes 26-11-10 15:06

iPhone 3G, 3G internet werkt niet, Wi-Fi wel?
 
Hallo iedereen,
Sinds kort (volgens mij na de update naar 4.2) heb ik een probleem met het internet van mijn iPhone 3G.

Zodra ik thuis ben (of ergens anders waar ik Wi-Fi kan gebruiken) is er geen probleem met het internet. Maar zodra ik Wi-Fi uitzet (of ergens ben waar geen Wi-Fi is) geeft hij wel aan dat hij op het 3G netwerk zit maar vervolgens werkt internet niet, whatsapp maakt geen verbinding, mail kan niet worden opgehaald etc.

Als ik nu naar mijn internetinstellingen ga zou ik volgens mijn provider (hi) bij het kopje "mobiel datanetwerk" gegevens kunnen invoeren (dit heb ik vroeger ook zo gedaan en toen werkte alles). Maar als ik nu naar het tabblad "netwerk" ga staat er bij Mobiele Data alleen maar een switch voor on en off maar kan ik verder niks instellen?

Heeft dit te maken met de update naar 4.2?

Alvast bedankt!

Cowley 28-11-10 13:01

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds die update :confused:

mail ophalen lukt echter wel maar andere apps krijgen geen verbinding met internet, behalve de Telegraaf app

wannes 28-11-10 13:32

hier juist hetzelfde .... ik zou geen abonnement hebben op mobiele dataservice ...

paulnet 28-11-10 15:26

Geen 3G, Wel Wi-Fi na update
 
Je moet de instellingen van je provider opnieuw ingeven.
Dat doe je als volgt:
instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk
Geef hier de instellingen van je provider in: bv. internet.proximus.be voor Proximus klanten

Cowley 28-11-10 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulnet (Bericht 606688)
Je moet de instellingen van je provider opnieuw ingeven.
Dat doe je als volgt:
instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk
Geef hier de instellingen van je provider in: bv. internet.proximus.be voor Proximus klanten

Hoe stel je dat in bij iOS 4.2 want bij mij staat alleen 'Mobiele data' met een aan/uit knop op die plek?

paulnet 28-11-10 16:44

Vlak Onder "mobiele data" vind je "Mobiel datanetwerk", aanklikken en je gegevens invullen bij: Mobile data, APN

febe 28-11-10 20:39

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Zojuist 4.2.1 op iPhone 3Gs gezet.
Nu geen 3G internet meer, maar ook in de settings niet meer de mogelijkheid deze handmatig in te geven.
Ik heb op het forum nog geen oplossing kunnen vinden.
Opnieuw opstarten heeft geen verbetering gebracht.
Iemand een idee?

apotheosis 28-11-10 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulnet (Bericht 606724)
Vlak Onder "mobiele data" vind je "Mobiel datanetwerk", aanklikken en je gegevens invullen bij: Mobile data, APN

Inderdaad.
Maar blijkbaar zijn er hier mensen die dus beweren dat ze dat kwijt zijn/Dat ze dit niet meer zien staan onder mobiele data?

Bizar.

De iphone herstellen zou dat mss het probleem niet kunnen oplossen? (maar ben je dan niet al je boeltje kwijt dan)??

aeh 28-11-10 22:27

denk dat ik hetzelfde heb op 3g geen internet meer met KPN, staat bovenin safari wapaccessdenied, en die instellingen die bij instellingen zou moeten staan ben ik ook kwijt, kijk maar :

http://img684.imageshack.us/img684/1852/fotonf.png

Uploaded with ImageShack.us

apotheosis 28-11-10 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeh (Bericht 607031)
denk dat ik hetzelfde heb op 3g geen internet meer met KPN, staat bovenin safari wapaccessdenied, en die instellingen die bij instellingen zou moeten staan ben ik ook kwijt, kijk maar :

http://img684.imageshack.us/img684/1852/fotonf.png

Uploaded with ImageShack.us

Dit mag dus echt niet hoor, er is duidelijk ergens wat fouts gelopen en ik vind het zo vervelend ik jullie niet kan helpen.

aeh 28-11-10 23:17

ja goed balen, want de deur uit betekent geen internet meer :-(

bvanthiel 29-11-10 10:32

Instellingsmogelijkheid verdwenen..??

Nog geen mogelijke oplossing hiervoor?
Heet iemand al geprobeerd om te herstellen?

aeh 29-11-10 10:38

ja herstellen heeft ook niet geholpen

aeh 29-11-10 13:56

antwoord van mijn provider :

Waarschijnlijk heeft de gebruiker een software update uitgevoerd voor zijn
Iphone. Wanneer je deze update accepteert worden de APN instellingen
(toegangspunten internet) teruggezet naar de default instellingen, hierdoor
kan je geen data meer verbruiken. Ook de menu structuur is aangepast, het is
namelijk niet meer mogelijk om de juiste APN handmatig in te voeren.
Wij zijn druk bezig om een handleiding te maken waarin vermeld staat hoe je
dit probleem kunt verhelpen. Zodra de handleiding af is zal ik hem per e-mail
naar versturen. Onze excuses voor het ongemak.

bvanthiel 29-11-10 17:33

Bedankt voor je respons!
AEH..: is jouw provider oevallig ook KPN?
En.... wanneer verwacht je dan dat dit is opgelost...

Wel heel erg knullerig van Apple... Door een update heb je buiten de deur geen internet meer...

Waar heb jij je klacht ingediend?

aeh 29-11-10 19:50

ja KPN zakelijk. Krijg morgen een programma om te installeren en in de iphone te kunnen komen. Je moet dan nieuwe instellingen downloaden en later naar je iphone schieten. Maar blijkbaar was het voor onze tussenpersoon zo lastig, dat het mailtje dat ze stuurde om het op te lossen ook niet werkte, morgen hopelijk de oplossing. Door gewijzigde operator instellingen staat APN nu op default en is niet meer te wijzigen en dat blokkeert internet via 3G.

Vind dit echt een mega blunder, maar hoor weinig anderen hierover, ben toch niet de enige ?

Scallie 29-11-10 22:21

Heb Ben-sim er in zitten. Net geupdate naar 4.2 op m'n 3G omdat 3.1.2 rete traag geworden was. Snelheid is oke, maar instelling van apn is verdwenen... Lekker kl*te. Ga maar weer effe terug naar ook trage 4.1 tot dit gefixt is.

Cowley 30-11-10 04:11

Is het mogelijk om terug te gaan naar iOS 4.1 zonder al te veel problemen?

Ang 30-11-10 10:10

Heeft iemand misschien al de oplossing voor vodafone gebruikers?
Ik heb alles opnieuw ingesteld en hem zelfs uit gezet, toen ook nog een keer geprobeerd met vliegtuigmodus.......maar nee volgens mijn telefoon heb ik nog steeds geen internetabbonement!

Dus please als iemand de oplossing voor me heeft....

Thanx

dudethatsweet 30-11-10 14:28

Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn iPhone 3G. Ik heb net contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Die hebben mij doorgestuurd naar de technische dienst en hebben het probleem opgelost.

apotheosis 30-11-10 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dudethatsweet (Bericht 608352)
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn iPhone 3G. Ik heb net contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Die hebben mij doorgestuurd naar de technische dienst en hebben het probleem opgelost.

Ik denk de mensen hier wel willen weten wat ze hebben gezegd dan bij KPN en hoe ze het hebben opgelost? ;)

Scallie 30-11-10 16:06

Ben er inmiddels achter, dat het in de sim van Ben zit. MAAR HET WERKT WEER!!
Heb vandaag alle vorige fw versies geprobeerd, altijd zelfde resultaat. M'n oude 2G er eens bij gepakt. Die had nog wel de instelmogelijkheden. Sim van Ben er in. En?? Geen mogelijkheden meer. Prepaid sim van Vodafone weer terug in de 2G en hup daar zijn de instellingen weer. Ook even geprobeerd op de 3G met vodafone sim. En daar zijn de instellingen weer.

Oplossing die voor mij heeft gewerkt is: Sim van vodafone er in en naar de instellingen van mobiele data. Scherm open laten staan en sim verwisselen (in mijn geval dus naar Ben). Scherm blijft, maar nu met instellingen van t-Mobile. Die overschrijven naar Ben instellingen en scherm verlaten.
Test met safari, weer app en email werkt. Nadeel, kom nu alleen niet meer in instellingen, want die blijven niet hangen.

Ga truckje nu ook even proberen op ios 4.2 op de 3g om te kijken of het daar ook werkt.

aeh 30-11-10 16:52

@dudethatsweet
hoe hebben ze bij KPN dit voor je gedaan dan?

dudethatsweet 30-11-10 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeh (Bericht 608458)
@dudethatsweet
hoe hebben ze bij KPN dit voor je gedaan dan?

Ik heb werkelijk geen idee. Had het probleem verteld en toen werd ik in de wacht gezet. Na 1 minuut kreeg ik te horen dat het probleem was verholpen. Ik denk dat de technische dienst de APN instelling heeft veranderd, wat je nu met de nieuwe update niet zelf meer kunt doen.

aeh 30-11-10 18:27

Ok dan zullen ze dat ook wel van een afstand kunnen.

Ik heb echter van ons telecom tussenpersoon ook de mogelijkheid gekregen om dit zelf te doen en gelukkig werkt het. Ik plaats de link, echter volgens mij alleen voor Zakelijk KPN of Vodafone

Intercity Zakelijk

Eindelijk weer verbinding via 3G, je merkt ineens hoe je gewend bent aan internet onderweg :-)

worrel 01-12-10 11:38

ik heb het zelfde probleem, met ios 4.2.1 dat ik geen verbinding meer heb over het mobiele datanetwerk.

na een paar keer gebeld te hebben met KPN, hebben ze me verteld dat de enige oplossing tot nu toe, is om de iphone te herstellen naar 4.1

paultjebolks 01-12-10 11:53

Ik heb hem hier op 4.1 draaien....maar daar hetzelfde probleem hoor!
Geen 3G internet en dus ook geen mogelijkheid om de instellingen handmatig te veranderen.....

worrel 01-12-10 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paultjebolks (Bericht 608943)
Ik heb hem hier op 4.1 draaien....maar daar hetzelfde probleem hoor!
Geen 3G internet en dus ook geen mogelijkheid om de instellingen handmatig te veranderen.....

Wat vreemd, want toen ik nog op 4.1 draaide kon ik de instellingen wel aanpassen en had ik ook gewoon 3g internet.

Krusko 01-12-10 12:06

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben met mijn 3GS. Provider is overigens Hi.
Overigens staat er wel een 3G symbool bovenin de Iphone. Bij sommige applicaties geen enkel probleem, zoals Telegraaf, Whatsapp, Ipc of Tapatalk.
Andere app krijgt de Iphone geen verbinding, zoals buienradar, we rule, we city, etc.

Programma's opnieuw installeren werkt niet, Iphone opnieuw opstarten ook niet.
Verder kan ik ook niet de internetinstellingen aanpassen, ik mis de optie dus ook.

worrel 01-12-10 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krusko (Bericht 608950)
Bij sommige applicaties geen enkel probleem, zoals Telegraaf, Whatsapp, Ipc of Tapatalk.

het word steeds gekker :)
ik kan geen whatsapp gebruiken met 4.2.1, krijg geen verbinding. alleen als ik via Wi-Fi probeer.

Krusko 01-12-10 12:44

Zojuist gebeld met Hi... Ook ik kreeg het advies om terug te gaan naar 4.1.
Medewerker vertelde mij dat er bij een update naar 4.2 ook een update had moeten plaats vinden voor APN

bvanthiel 01-12-10 12:50

Voor mijn Iphone 4 - KPN met versie 4.2.1 heb ik de oplossing binnen:
Onderstaande handelingen uitgevoerd en het werkte weer!

[FONT=Calibri][SIZE=3]Een oplossing is voor handen via onderstaande site:[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]deze site moet je benaderen met de I-Phone via Wi-Fi[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]typ de link in: [FONT=Calibri][SIZE=3]http://www.unlockit.co.nz[/SIZE][/FONT][FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]klik op 'continue' [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]klik op 'custom APN'[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]bij APN vul je het woord 'internet' in [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]klik op 'create profile'[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri][/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Vervolgens moet je dan nog even op 'installeren' klikken en [/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Calibri]je kunt weer internetten.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3]Veel succes en ik hoop dat hiermee weer een aantal mensen geholpen zijn..[/SIZE][/FONT]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]

bvanthiel 01-12-10 12:52

Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

worrel 01-12-10 13:04

bij mij werkt dit helaas niet.
zowel via de install knop als via de mail knop niet.

Cowley 01-12-10 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel (Bericht 608984)
Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

Bij mij werkte dit uitstekend
Ik heb Simyo prepay dus moest bij APN 'basicinternet' invoeren.
Alles doet het weer via 3G :d

Bedankt voor deze oplossing!!!

aeh 01-12-10 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aeh (Bericht 608552)
Ok dan zullen ze dat ook wel van een afstand kunnen.

Ik heb echter van ons telecom tussenpersoon ook de mogelijkheid gekregen om dit zelf te doen en gelukkig werkt het. Ik plaats de link, echter volgens mij alleen voor Zakelijk KPN of Vodafone

Intercity Zakelijk

Eindelijk weer verbinding via 3G, je merkt ineens hoe je gewend bent aan internet onderweg :-)

Probeer bovenstaande link, lijkt mij dat dat moet lukken. Is alleen wel voor Vodafone of KPN zakelijk

paultjebolks 02-12-10 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel (Bericht 608984)
Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

Meneer Bvanthiel: Hartstikke bedankt man....wat een simpele oplossing en het werkt! :D
Eindelijk...na weken wachten een telefoon waarop alles het doet!

heitsme 02-12-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bvanthiel (Bericht 608984)
Ik zie dat de gekopieerde tekst niet helemaal lekker wordt weergegeven:

www.unlockit.co.nz
Klik op 'continue'
Klik op 'custom APN'
Vul bij APN het woord 'internet' in
Klik op 'create profile'
Klik op 'installeren'

en dan werkt het weer..

gelukkig na even neuzen naar het probleem al snel de oplossing gevonden bedant!!

MJolein 02-12-10 21:42

Ik heb ook een internetprobleem met mijn iPhone 3G. Alleen dan omgekeerd: 3G en draadloos internet doet het gewoon alleen Wi-Fi niet. In 'instellingen' is Wi-Fi grijs en kan ik niks aanklinken of iets dergelijks. Hierdoor kan ik ook maar 1 dag met mijn accu doen. Onderlaatst deed hij het weer een paar dagen en deed mijn accu het 2 dagen(ruim). Hij is al opnieuw gereset, software er opnieuw opgezet alles maar hij doet het dus nog steeds niet. Weet iemand hier raad mee?!

Gr. Lein


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.