//

Geen verbinding met eigen wifi netwerk

Geen verbinding met eigen wifi netwerk discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb sinds gister een ipad Normaal kan me iphone en ipd touch wel verbinden met mijn netwerk Maar als ik op mijn ipad mijn password ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-12-10, 12:41
c0mpaq c0mpaq is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 11
Standaard Geen verbinding met eigen Wi-Fi netwerk

Heb sinds gister een ipad
Normaal kan me iphone en ipd touch wel verbinden met mijn netwerk
Maar als ik op mijn ipad mijn password van mijn Wi-Fi in typ kryg ik een melding dat het is mislukt
Weet iemand wat ik fout doe ??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-12-10, 11:08
musiman musiman is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

Heb je in jouw Wi-Fi router mac filtering aan staan? Dat houdt in dat alleen toegestane MAC adressen (zeg maar het unieke adres van een netwerkkaart) mogen connecten naar jouw Wi-Fi netwerk. En wanneer het MAC adres van jouw iPad daar nog niet in staat...

Zet dat eerst uit.

De iPad ondersteunt alle Wi-Fi versies dus dat zou verder geen probleem moeten zijn. Mocht je specifieke vragen over Wi-Fi en techniek willen hebben, mail me dan (ik ben IT docent).
  #3  
Oud 22-12-10, 18:18
Translatoria Translatoria is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 149
Standaard

Of stel je router in op een bepaald radiokanaal. Aanbevolen wordt meestal om dat kanaal automatisch te laten toewijzen, maar met mijn iPad lukte dat niet. Pas toen ik zelf een kanaal (even experimenteren welk kanaal het bij jou doet?) had gekozen, kwam mijn iPad moeiteloos op mijn Wi-Fi netwerkje.
  #4  
Oud 22-12-10, 20:53
mcolly mcolly is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door musiman Bekijk bericht
Heb je in jouw Wi-Fi router mac filtering aan staan? Dat houdt in dat alleen toegestane MAC adressen (zeg maar het unieke adres van een netwerkkaart) mogen connecten naar jouw Wi-Fi netwerk. En wanneer het MAC adres van jouw iPad daar nog niet in staat...

Zet dat eerst uit.

De iPad ondersteunt alle Wi-Fi versies dus dat zou verder geen probleem moeten zijn. Mocht je specifieke vragen over Wi-Fi en techniek willen hebben, mail me dan (ik ben IT docent).

Hoe kan je zien of mac filtering aanstaat.... ik kan dat nergens vinden... .
  #5  
Oud 23-12-10, 00:51
musiman musiman is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

welk merk en welk type router heb je? staat er ergens iets van: allow only selected devices of iets van don't allow new connections?
  #6  
Oud 23-12-10, 08:16
mcolly mcolly is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Dat zou ik moeten kijken.

Maar waar zou dat allow only selected devices of iets van don't allow new connections?

Ik vraag dit omdat ik morgen een iPad ga kopen en hem dan natuurlijk wil koppelen aan de Wi-Fi thuis...
  #7  
Oud 23-12-10, 08:52
musiman musiman is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

Dat staat in de router bij de instellingen voor draadloze toegang. Vaak bij de configuratie voor de wireless encryptie (WEP, WPA, WPA2).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen verbinding mogelijk met netwerk toni_i Wi-Fi 37 06-11-11 22:44
Wel Wi-Fi netwerk geen verbinding martijn2308 Wi-Fi 0 17-12-10 10:01
Na FW upgrade geen verbinding mogelijk met eigen Wi-Fi jurres Archief 1 09-03-10 22:24
Geen wi-fi verbinding met bestaand draadloos netwerk RFK Wi-Fi 0 06-07-09 21:08
wel Wi-Fi netwerk maar geen internet verbinding? Marc Doorakkers Archief 1 06-05-08 21:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.