iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Free Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/81-free-wi-fi.html)

Eduard 18-09-07 23:47

Free Wi-Fi
 
Nu we free unlock hebben willen we natuurlijk ook free Wi-Fi :rolleyes:

Wie weet de beste plekken en/of zijn er websites die ze benoemen?

Jurian 18-09-07 23:56

Op deze site kan je ze zoeken per provincie in nederland.

free-hotspot.com

gratis hotspots zijn wel beter. je betaald echt heel veel voor die betaalde hotspots volgens mij

iCulture 19-09-07 00:14

Ik bedenk net nog een ander voordeel van T-Mobile als iPhone-aanbieder in Nederland (zie deze discussie). T-Mobile heeft namelijk ook een redelijk groot Wi-Fi-hotspotnetwerk (T-Mobile HotSpots) en dat zou mogelijk voor iPhone-gebruikers wel eens gratis kunnen worden. Kijk hier voor de locaties: Locaties: T-Mobile > Zakelijk > Diensten & Internet > Hotspot > Locaties.

Eduard 19-09-07 00:22

Ja zat ik ook aan te denken. Omdat ze nu in de UK zoveel gratis gaan aanbieden en als de iPhone hier in Nederland komt en hier hebben we geen edge dat ze misschien wel gratis hotspot aanbieden .....

Jurian 19-09-07 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard (Bericht 504)
Ja zat ik ook aan te denken. Omdat ze nu in de UK zoveel gratis gaan aanbieden en als de iPhone hier in Nederland komt en hier hebben we geen edge dat ze misschien wel gratis hotspot aanbieden .....

Er zal wel wat achter zitten. niks is zomaar gratis. ik had ook een duur toestel (MDA Pro) en daar kon ik ook niet gratis mee internetten bij een hotspot. het zou wel mooi zijn. maar ik denk dat de werkelijkheid toch heel anders in elkaar zit. ik wil jullie niet uit de droom halen ;)

Eduard 19-09-07 00:27

hmm laat me nou maar even dromen..... lol

Michael 19-09-07 07:34

We moeten net als in Australie 10 % van onze gesloten Wi-Fi netwerken vrijgeven. Als iedereen dat zou dan doen heb je een gratis landelijke dekking met Wi-Fi.

Ravens 19-09-07 08:56

Vraagje he, en als je thuis Wi-Fi heb,.... hoef je toch niet te gaan betalen als je via Wi-Fi connect erop?! Niet dat ik opeens gebruikrekening krijg van me abbonoment.. :x... Want ik las ergens over O2 dat je Wi-Fi data moet betalen?!

Michael 19-09-07 09:23

Nee daar hoef je niet voor te betalen Dat is je eigen netwerk

Ravens 19-09-07 09:31

En als je in zn Gratis<<< Hotspot zit ?! Dus hij onthoud zeg maar niks, en verrekent niks?! Waarmee geven ze dat bij o2 wel aan?! Wi-Fi Data ...

Michael 19-09-07 09:40

Je maakt toch gebruik van je thuisnetwerk daar heeft o2 helemaal niks mee te maken. Pas als je een hotspot onderweg tegenkomt bijv KPN of Tmobile dan moet je betalen maar dan moet je eerst een abbo nemen of een kraskaart kopen. Anders kom je hun netwerk niet eens op. En wij hebben geen o2 in Nederland

Ravens 19-09-07 10:16

Nee was een voorbeeld, en als ik nou onderweg een onbeveiligde tegenkom.. (bij me familie... ;) ) kan ik toch er gewoon op zonder de data te gaan betalen.

Michael 19-09-07 10:23

Ja natuurlijk. Alle openstaande Wi-Fi poorten kan je gebruiken.

Ravens 19-09-07 10:24

oke, dan weet ik dat.. want begon te twijfelen vanwege dat O2 gebeuren.. waardoor ik dacht dat in je iphone de data-usage werd opgenomen en doorverstuurd werd naar je provider en die in rekening bracht.

Jurian 19-09-07 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ravens (Bericht 582)
oke, dan weet ik dat.. want begon te twijfelen vanwege dat O2 gebeuren.. waardoor ik dacht dat in je iphone de data-usage werd opgenomen en doorverstuurd werd naar je provider en die in rekening bracht.

Gewoon lekker Wi-Fi hoppen in nederland. wisten jullie dat dat trouwens strafbaar is geworden. maar ja who cares. ik doe het ook hoor:D

Ravens 19-09-07 11:57

:D niemand doet dat toch :D

Jurian 19-09-07 12:36

nee ik vooral niet. volgens mij stond er ergens een programmaatje voor de iphone waar je dan zeg maar makkelijker netwerken op kon sporen en inloggen (voor degene waar je geen wachtwoord nodig had natuurlijk)

iCulture 19-09-07 12:47

Devicescape: makkelijk verbinding maken met hotspots

Jurian 19-09-07 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 623)

Dankuwel meneer. vriendelijk bedankt voor uw geheugensteuntje.

volgens mij niet zo'n heel oud bericht. :)

MacApp 19-09-07 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurian (Bericht 598)
Gewoon lekker Wi-Fi hoppen in nederland. wisten jullie dat dat trouwens strafbaar is geworden. maar ja who cares. ik doe het ook hoor:D

Niet helemaal waar, het is alleen illegaal als er bijv in de netwerknaam "geen toegang" staat:)

Jurian 19-09-07 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacApp (Bericht 692)
Niet helemaal waar, het is alleen illegaal als er bijv in de netwerknaam "geen toegang" staat:)


wanneer de verbinding open staat en er dus geen sleutels benodigd zijn om binnen te komen mag het volgens mij nog niet. je mag niet zonder toestemming van de eigenaar van het netwerk gebruik maken en dus van diens bandbreedte.

MacApp 19-09-07 18:47

Mag wel, behalve als er iets in de naam staat van geen toegang of dergelijke. Default mag je zo op.

Jeroen 19-09-07 20:00

tja.. en wie heeft het nou door dat er opeens een iPhone op je Wi-Fi zit...

MacApp 19-09-07 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen (Bericht 766)
tja.. en wie heeft het nou door dat er opeens een iPhone op je Wi-Fi zit...

Ik kijk toch regelmatig of er iets raar op mijn netwerk heeft ingelogd. Maar als je geen wachtwoord erop hebt, weet je ook niet hoe dat moet:D

Jurian 19-09-07 20:07

ik doe het ook gewoon hoor daar niet van. lekker gratis surfen overal is altijd mooi meegenomen. en het is sneller. :p

marcomolhoek 20-09-07 15:16

MIjn buren hebben geen wachtwoord, mag ik dan geen films via hun downloaden, het feit dat zij hun netwerk niet beveiligd hebben daar kan ik toch niets aan doen :-)

applecloud 20-09-07 16:51

Ik heb een half jaar op het internet van de buren kunnen afstuderen..:D

Wi-Fi moet gratis, daar moeten ze eens een referendum over houden!:p

Jurian 20-09-07 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcomolhoek (Bericht 977)
MIjn buren hebben geen wachtwoord, mag ik dan geen films via hun downloaden, het feit dat zij hun netwerk niet beveiligd hebben daar kan ik toch niets aan doen :-)

nee daar kan jij ook niks aan doen, maar het is hun verbinding en zij betalen ervoor

voorbeeld: als ik een auto zie staan met de sleutels er nog in betekend het ook niet meteen dat ik die auto kan gebruiken.

en stroom aftappen mag ook niet.

dat ze er geen last van hebben is een ander verhaal.

marcomolhoek 20-09-07 20:40

mag dat niet? stroom aftappen? oeps. Om eerlijk te zijn vindt ik dit een beetje Apples met peren vergelijken. Maar ik snap wat je bedoelt, een bank beroven van 100 miljoen euro of een wasknijper stelen bij de Praxis, het is en blijft stelen.

sausje 13-10-07 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacApp (Bericht 692)
Niet helemaal waar, het is alleen illegaal als er bijv in de netwerknaam "geen toegang" staat:)

Ik dacht ook zoiets ja...
Gebruik maken van een open netwerk is legaal, omdat het de verantwoordelijkheid van de eigenaar is om z'n zooi te beveiligen.

ronnepon 31-10-07 15:24

Wi-Fi iphone
 
hoi

ik heb een vraagje.
ik heb volgende week zo een iphone (ene die unlockt is) en je kunt daar dus mee op internet en al. maar kan je met de iphone op het draadloos internet bij je thuis? zo niet : kan je dan op hotspots?? is dat gratis??
hopelijk kan iemand me helpen.

thx

sausje 31-10-07 16:19

als je thuisnetwerk beveiligd is zul je er tot op zekere hoogte op kunnen. de iPhone kan bijvoorbeeld geen WPA-PSK aan (bijna standaard formaat op hogescholen en universiteiten)
hotspots? betaalde hotspots zijn niet gratis, dat lijkt me duidelijk.

ronnepon 01-11-07 13:15

free Wi-Fi
 
dus als ik men draadloos internet van thuis niet beveilig kan ik er op met mijn iphone??? van die hele tech-specs kan ik niks, maar het gaat dus om met de iphone op mijn draadloos internet te gaan???


thx

marcomolhoek 01-11-07 15:11

Gewoon niet beveiligen, lukt het inloggen met een iPhone altijd, als jij nu het goede voorbeeld geeft volgen er misschien wel meer, wordt de iPhone een nog groter succes.
Uberhaupt is beveiliging van thuisnetwerken een beetje overtrokken.
Voorbeeld: ik zat laatst bij de kapper en moest wachten, met de iPhone het draadloze netwerk van de kapper op en even youtube kijken, dat is de bedoeling toch?

sausje 01-11-07 16:16

@ronnepon
Klopt inderdaad. de iPhone zal zelfs een melding geven dat hij een onbeveiligd draadloos netwerk heeft gevonden en vragen of je hier verbinding mee wil maken. Zo ja, dan configureert hij de boel en mocht je in het vervolg in de buurt komen van je Wi-Fi station, dan pakt ie alles naadloos over. Ideaal!

ronnepon 01-11-07 17:19

free Wi-Fi
 
bedankt voor deze toelichtingen. ik dank jullie echt van harte en ga het zeker uitprobere ;-)
nog veel genot van jullie iphone !!!

grtz

ronnepon 06-11-07 16:00

unlock software
 
waar ergens vind ik gratis software om iphone te unlocken op windows? en is die gratis software betrouwbaar?


grtz

MacFoxx 06-11-07 16:06

unlocken doe je via anySIM

ronnepon 06-11-07 16:25

ja maar dan moet ge uwe iphone upgraden naar firmware 1.1.1 en weet niet hoe ge dat allemaal doet.
is er geen makkelijkere oplossing?
en als ik het toch doe met anysim moet die software dan op de iphone blijven staan of kunt ge die er dan trug afgooien na unlocken?

grtz

MacFoxx 06-11-07 16:29

Je kunt AnySim na unlocken weer verwijderen. Ik neem aan dat je versie firmware1.0.2 hebt? Ik geloof dat AnySim versie1.1 voor fw1.0.2 en 1.1.1 geschikt zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.