iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Internetten in het buitenland voor 99 cent per dag (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/38544-internetten-buitenland-voor-99-cent-per-dag.html)

bhofland 13-07-10 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mitalp (Bericht 423239)
Maar hoeveel x is? Ik kan het op www.vodafone.ie nergens terug vinden.

Het is in principe een gewone Ierse telefoon SIM kaart. Daar moet je tenminste 1 keer per 6 maanden 10 euro op storten. Zolang je dat doet blijft de kaart werken. ( tot het tegoed op is uiteraard ). Je tegoed gaat nooit verloren, dus als je m hebt voor 2 jaar, heb je er 40 euro op staan, ook al heb je 'm nooit gebruikt.

Ik heb eens vergeten op te laden. Je kaart wordt dan gelockt. Als je contact opneemt met de klantenservice en je hebt een opwaardeercode unlocken ze alles weer voor je.

Dat systeem met die 6 maanden is om te zorgen dat uiteindelijk ( na 1 of 2 jaar ) ongebruikte nummers weer kunnen worden hergebruikt.

ballegooier 18-07-10 17:15

Als iemand dat houdbaarheids vraagstuk oplost / weet te achterhalen, koop ik er ook een via Ebay!

symen89 18-07-10 21:53

Moet je het kaartje ook opwaarderen in Ierland?

bhofland 18-07-10 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door symen89 (Bericht 492455)
Moet je het kaartje ook opwaarderen in Ierland?

Er is geen houdbaarheids probleem, gewoon tenminste 1 keer per 6 maanden opwaarderen. Kan met Ierse maar ook met Nederlandse top-up kaartjes, via internet met creditcard en nog wel op een paar manieren,

En ben je perongeluk meer dan 6 maanden te laat, dan moet je een opwaardeerkaart kopen en de code doorgeven aan de helpdesk die je belt op het nummer wat bij het kaartje in het boekje staat.

ballegooier 28-07-10 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door symen89 (Bericht 492455)
Moet je het kaartje ook opwaarderen in Ierland?

Nee, alleen 1-malig daar activeren. Je schijnt reedsch geactiveerde pre-paid kaartjes via ebay te kunnen vinden. Volgend voorjaar koop ik er 1, voor de vakantie. Dit is echt een goldnugget.

gerhard 30-07-10 20:36

Ik heb inmiddels ook 2 weken een Ierse Vodafone sim in mijn bezit voor mijn Ipad en ik ben er erg enthousiast over. Werkt als een speer en gewoon in nederland op te waarderen. Let wel op de juiste APN settings anders is het wel erg duur. Gebruik live.vodafone.com en niet hs.vodafone.ie.

InspectorGadget 04-08-10 17:03

@Gerhard: waar stel je de APN in? Volgens vele verhalen gaat dat als volgt:

"Go to settings => General => Network => Cellular Data Network =>
APN: live.vodafone.com
username: vodafone
Password: vodafone"

Ik zit echter op 3.1.2 en kan alleen het volgende instellen:
- enable 3G on-off
- Data Romaming on-off
- Tethering on-off
- VPN
- Wi-Fi

Heb begrepen dat de roaming via het Live! APN moet anders betaal je alsnog de hoofdprijs...

Hoop dat jij weet waar ik dat kan instellen!

Grt Jeroen

g4ce 05-08-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InspectorGadget (Bericht 515872)
@Gerhard: waar stel je de APN in? Volgens vele verhalen gaat dat als volgt:

"Go to settings => General => Network => Cellular Data Network =>
APN: live.vodafone.com
username: vodafone
Password: vodafone"

Ik zit echter op 3.1.2 en kan alleen het volgende instellen:
- enable 3G on-off
- Data Romaming on-off
- Tethering on-off
- VPN
- Wi-Fi

Heb begrepen dat de roaming via het Live! APN moet anders betaal je alsnog de hoofdprijs...

Hoop dat jij weet waar ik dat kan instellen!

Grt Jeroen


Tussen de enable 3G en Data Roaming on-off buttons zou de optie moeten staan om de instellingen te wijzigen.

Op dezelfde plaats als de mms-settings.

Mon-Roe 08-08-10 10:19

Even voor alle duidelijkheid, het gaat om maximaal 50mb per dag voor 99ct

Verder krijg je als je met een creditcard 30 euro tegoed op je kaart zet, 6 euro erbij. Na 1 maand krijg je nog eens 10 euro tegoed erbij vanwege het registreren.

Ik zit heel veel op het camperforum en daar is nu al een zeer uitgebreid draadje over alle mogelijkheden (meer info te lezen www.camperforum.nl :: Onderwerp bekijken - Mobiel internetten: mr doen met buitenlandse SIMkaarten en bij navigatie loopt een heel topic )

Maar waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben, is een dual kaart, waar ik dus 2 kaartjes in kan stoppen zodat ik in het buitenland voor internet de ierse vodafone kaart kan gebruiken, maar wel bereikbaar ben met m'n nederlandse nummer. Iemand een idee?

tomtom100 09-08-10 15:54

Werkt fantastisch. Net terug van vakantie en in Kroatie, Slovenie, Italie, Oostenrijk en Duitsland voor 99 cent per dag de hele dag internet aanstaan (vaak ook nog 3G). Kwam niet in de buurt van de 50 mb per dag en toch pushmail aan, getwitterd, nieuws gelezen, googlemaps gebruikt etc. etc. Alleen het journaal kijken was net iets meer dan 50 mb.....
Zo heb je dus ook volledig lol van je iPhone in het buitenland.

Had via Ebay voor 20 euro kaartje gekocht, geregistreerd op adres in Ierland en kreeg vervolgens 20 euro (!) tegoed! Kortom, voor twee tientjes bijna drie weken ge-internet (ca. 600 mb) in het buitenland. Had me via t-Mobile (2 euro per MB) dus zo'n €1200 gekost........

Misterhort 25-08-10 02:14

niets meer terug vinden van deze aktie op de site van Vodafone.ie
 
Ik ben aan het zoeken gegaan naar een simcard.
Maar volgens mij is dit niet meer te koop bij Vodafone.ie
Ze liepen er waarschijnlijk op leeg.
Of kan ik niet zoeken...

tomtom100 25-08-10 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Misterhort (Bericht 543845)
Ik ben aan het zoeken gegaan naar een simcard.
Maar volgens mij is dit niet meer te koop bij Vodafone.ie
Ze liepen er waarschijnlijk op leeg.
Of kan ik niet zoeken...

Ebay:
Vodafone ireland sim

Hier heb ik em ook vandaan. Snel, goed en prima service! Natuurlijk geen garantie voor de toekomst.....hahaha

joost1234 26-08-10 07:47

Ik heb ook een simkaartje van Vodafone Ireland, maar als ik deze gebruikt heb en vervolgens weer mijn Nederlandse simkaart erin doe, moet ik telkens de gegevens van APN / Gebruiker / Wachtwoord opnieuw invoeren. Dit moet bij iedere wissel van het Ierse naar Nederlandse kaartje.

Is hier een oplossing voor?

nadorst28 27-08-10 08:58

Ik heb in de uk een pay as you go gekocht van 10pond, daarvan kun je 7.5 pond laten omzetten in een webpack van 250mb. Even de sim op maat knippen en klaar. Helaas kun je je eigen nummer er niet op doorschakelen. Althans dar is mij niet gelukt.

marcelg 30-08-10 12:10

Heb ook zo'n Iers kaartje besteld via eBay, ben benieuwd...

Update 3/9:
Kaartje gisteren binnen gekregen. Registreren via de Vodafone.ie site was even een crime; site vliegt er steeds uit. Via servicenummer kun je saldo opvragen en updaten via je credit card. Dat werkt goed.
Even via m'n HTC Desire getest; werkt goed. Vervolgens Desire als Wi-Fi accespoint ingeregeld en zo ook via de iPad kunnen internetten.
Kijken of het straks in Spanje ook als een zonnetje werkt :)

jantwerpen 05-09-10 00:53

Hoi

Als ik goe kan volgen, koop je da kaartje in ierland, maar alles gaat wel via vodafoon? Heeft het zin, ik ben bij Base in Belgie dat ik zon kaartje probeer te bemachtigen?

bedankt voor jullie reacties al.

Wook 05-09-10 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jantwerpen (Bericht 553621)
Hoi

Als ik goe kan volgen, koop je da kaartje in ierland, maar alles gaat wel via vodafoon? Heeft het zin, ik ben bij Base in Belgie dat ik zon kaartje probeer te bemachtigen?

bedankt voor jullie reacties al.

Wanneer je voor lagere tijd of geregeld in het buitenland (Europa) verblijft en je wil goedkoop mobiel internet hebben dan lijkt dit me wel aangewezen. Hier in België is en blijft Mobile Vikings de beste oplossing. Mobile Vikings in het buitenland gebruiken is niet zo interessant: €2.50/MB voor de Challenger Netwerken, €3.50/MB voor de Advantage Netwerken en €13/MB voor alle andere netwerken. Mocht je dat kaartje van Vodafone niet om de zes maand moeten opwaarderen dan nam ik ook direct eentje.

Kju 07-09-10 11:59

Heb het nu ook al anderhalve week in gebruik. Ongeacht in welk land je bent geldt die ene euro. Onderweg via Nederland, België naar Frankrijk gereden en voor 1 euro onderweg Facebook gecheckt, gemaild nieuws gelezen etc.
zo lang je geen kaarten of Google Maps gebruikt of videos gaat bekijken valt het verbruik reuze mee. de hele dag mail checken, een paar keer per dag Facebook, af en toe een fotootje uploaden, een paar korte Skype gesprekken en dan kom je met moeite aan 30 MB verbruik per dag, laat staan dat je die 50 haalt.

Mon-Roe 07-09-10 12:38

Even een vraagje, heb je het vodafone kaartje in je iphone gedaan en je andere kaartje eruit? of heb je een dual sim gebruikt?
Waar heb je de APN gegevens veranderd, want dat lukt mij dus niet, ook weet ik niet wat de APN gegevens zijn van Tmobile.

Ik heb zelf een Iphone 3GS sinds kort gejailbreakt (maar weet niet wat ik daar verder mee kan, behalve andere provider).

nadorst28 08-09-10 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kju (Bericht 554894)
Heb het nu ook al anderhalve week in gebruik. Ongeacht in welk land je bent geldt die ene euro. Onderweg via Nederland, België naar Frankrijk gereden en voor 1 euro onderweg Facebook gecheckt, gemaild nieuws gelezen etc.
zo lang je geen kaarten of Google Maps gebruikt of videos gaat bekijken valt het verbruik reuze mee. de hele dag mail checken, een paar keer per dag Facebook, af en toe een fotootje uploaden, een paar korte Skype gesprekken en dan kom je met moeite aan 30 MB verbruik per dag, laat staan dat je die 50 haalt.

Is ook mijn ervaring met het 250Mb web pack van Vodafone. Ik moest na 10 dagen gerbuik mijn best doen om de laatste 50Mb op te maken. We blijven natuurlijk wel nederlanders hè:p.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.