//

Datagebruik in India

Datagebruik in India discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhoneclubbers, De vakantie gaat naar India. Uiteraard gaat de iPhone 3GS(iOS4.0) mee, unlocked. Nu wil ik daar graag een simkaart kopen met data-gebruik. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-07-10, 20:21
rubendevries rubendevries is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard Datagebruik in India

Beste iPhoneclubbers,

De vakantie gaat naar India. Uiteraard gaat de iPhone 3GS(iOS4.0) mee, unlocked.
Nu wil ik daar graag een simkaart kopen met data-gebruik. Ik heb alleen geen idee welke. Iemand een suggestie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-12, 15:00
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Het is misschien leuk om mijn ervaringen in India te delen, als is dit topic zo dood als een pier.
Maar zo is het makkelijker te vinden denk ik.

Ik heb op basis van deze website (India - Pay as you go sim with data Wiki) een simkaart van Airtel genomen. Airtel bestrijkt bijna heel India.

- Het is duurder dan op die website staat, de simkaart kostte iets van 500 met voor 400 extra 1 GB data er op. In totaal 900, dat is iets meer dan €13. De kosten voor de simkaart zijn eenmalig.
Ik ben in een officieel Airtel-centre geweest, kan zijn dat het voor minder geld kan. Je kan simkaarten op heel veel plaatsen kopen en opladen. Je kan ook kiezen voor alleen 2G-data, je hebt dan EDGE-snelheid. Als je bijvoorbeeld alleen wil internetten, mailen en whatsappen is dat voldoende;

- In steden heb je bijna overal 3G-bereik, ook kleinere steden. Buiten steden is er EDGE of helemaal niks, ik heb geen GPRS-rondje gezien. De 3G-verbinding is bijna altijd erg snel, sneller dan de meeste ho(s)tel-Wi-Fi die ik tegenkwam;

- de persoonlijke hot spot werkt!

- Airtel kan op één of andere manier van alles naar je telefoon sturen, ook als de data-verbinding uit staat. Het is kennelijk een soort SMS, maar weer geen echte SMS. Ze gebruiken dit zowel voor "goed" (resterend beltegoed) als voor "kwaad" (reclame voor allerlei dingen die geld kosten, van "doctor jokes" tot het verkopen van vakanties).

Goed:


"Kwaad":


- Aanpassingen provider
Airtel kan op afstand allerlei dingen aan- en uitzetten. Zo kon ik zelf niet zomaar de netwerkinstellingen wijzigen. Airtel had ook op eigen houtje links toegevoegd op de startpagina van Opera mini:



- Herinnert iemand zich nog "antennagate"?
Hier heb ik in de diverse Europese landen waar ik ben geweest nooit last van gehad, bij Airtel kon ik van 5 strepen naar geen bereik gaan door mijn vinger op de zere plek te leggen. Als ik mijn vinger weghaalde had ik weer goed bereik.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 05-10-12 om 15:21.
  #3  
Oud 14-10-12, 14:58
rubendevries rubendevries is offline
• iOS 3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Haha, Toch grappig dat iemand na 2jaar nog reageert op zo'n topic.

Ik heb destijds toch gekozen voor een Vodafone SIM. Heel gedoe, want er zou volgens de verkoper geen losse data bundels afgesloten kunnen worden.

Uiteindelijk, toch een SIM gekregen met beltegoed.

Het is even denken, hoor. Lang geleden. . Ik dacht dat ik daarna naar een bepaald nummer heb moeten sms'en om de internet-instellingen te laden.

Daar kwam niks op terug.

Bellen en SMS'en waren wel mogelijk. Omgerekend, destijds, 1euro om 10minuten vanuit India naar NL te bellen.

Toch wel de moeite waard voor 3 weken India. En een hele leuke ervaring rijker.



De soort 'SMS' die jij in de screenshots laat zien, kan ik idd bevestigen. Heel irritant !!
  #4  
Oud 14-10-12, 15:07
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik twijfelde tussen Airtel en Vodafone, heb Airtel genomen omdat hun "customer service centre" dichterbij was.
Ik kreeg die instellingen trouwens zelf niet voor elkaar, heb het door de mensen in de winkel laten doen.
Die hadden verstand van zaken, ze waarschuwden mij dat ik een vrij duur pakket had gekozen, het kon voor veel minder.
Maar voor drie weken zeker de moeite waard!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphones uit India polle18 iPhone algemeen 1 22-02-10 12:52
Datagebruik ander toestel keko Odido (T-Mobile) 5 24-05-09 15:48
iPhone in India forum.bericht Archief 1 29-03-09 09:15
Ongemerkt datagebruik Orange robakke Overige providers Nederland 2 01-06-08 17:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.