Absoluut geen extra kosten? discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Iphoneclubbers, Ik heb al aardig het forum afgestruind en google ook platgezocht, maar er is voor mij persoonlijk geen enkel topic die alles precies ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Absoluut geen extra kosten?
Hallo Iphoneclubbers,
Ik heb al aardig het forum afgestruind en google ook platgezocht, maar er is voor mij persoonlijk geen enkel topic die alles precies voor mij samengevat, vandaar dit topic. Ik ga vannacht naar mallorca toe voor 10 dagen, en nu ben ik nogal bang voor een torenhoge rekening omdat mijn iphone misschien straks tóch ongewenst data probeert binnen te halen. Wat moet ik nu precies aan en uitzetten op mijn iphone om geen rooie cent extra te moeten betalen? Natuurlijk zou ik wel graag kunnen smsen/bellen. Ik heb Dataroaming uit(standaard) en heb net SBsettings gedownload. mvg, Joep |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Met SbSettings zowel EDGE als 3G uitschakelen en je bent veilig
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
voorzichtige bump
|
|
||||
|
||||
ik kom net terug uit het buitenland en heb alleen dataroaming uitgehad,
werkt perfect hoor. alleen internet via Wi-Fi van het hotel gebruikt.
|
|||
|
|||
Citaat:
Dus je had op geen enkele manier internet(dus mb's die worden binnegehaald) tenzij je op de Wi-Fi ging? |
|
||||
|
||||
Ik zet altijd 3g en edge uit. En natuurlijk alle push notifications.
Ook een manier om zeker te weten dat je alleen gebruik maakt van het draadloze internet van het hotel is even in airplane mode te gaan en dan Wi-Fi aanzetten. Dan weet je 100% zeker dat je alleen van de Wi-Fi connectie gebruik maakt
|
|||
|
|||
Citaat:
Op m'n iPhone staat dataroaming uitgeschakeld en als ik dan wil surfen op het NL netwerk krijg ik gewoon netjes de melding "internetverbinding niet mogelijk, controleer/activeer blabla..." |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik lees vaker het misverstand dat 'Data roaming' uit zetten niet voldoende zou zijn. Dat is echt niet waar. Je kunt hooguit nog automatisch ingelogd worden op Wi-Fi hotspots o.i.d. waar hoge kosten aan vast kleven. 3G uitzetten maakt dan ook geen zier uit, want het is gewoon een soort dataverbinding, een snellere variant op Edge of GPRS. Citaat:
Je kunt, als je het niet gelooft, tijdens je vakantie je verbruik bijhouden in de instellingen app. Onderaan 'gebruik' vind je een Data teller die bijhoud hoeveel MB je hebt verstookt op mobiele netwerken (Wi-Fi telt daarom, uiteraard, niet mee) Die kun je resetten zodra je je op een buitenlands netwerk bevindt, en die moet dan op 0MB blijven staan. Hoe je het ook kunt zien, is dat het GPRS bolletje, Edge icoontje (E) of het Umts icoontje (3G) verdwijnt linksboven. Je bent dan alleen nog met het GSM netwerk verbonden. Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-09-10 om 11:37. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
extra kosten Tmobile internet | richardiPhonepoldervaart | Odido (T-Mobile) | 16 | 01-04-10 16:09 |
Onterecht extra kosten tmobile | Gabriel Antonyo | Odido (T-Mobile) | 21 | 20-10-09 21:58 |
Extra kosten door Tethering? | Theemonster | iPhone algemeen | 4 | 05-09-09 01:47 |
België: proximus : HTML extra kosten? | Scooter | Overige providers België | 3 | 17-07-09 21:47 |
extra kosten | wanted | Archief | 5 | 30-05-08 22:47 |
|
|